تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۷۳۸۲۰

تشریح فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه صنایع دستی

۰
کبنا ؛مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد با حضور در برنامه تلویزیونی، فعالیت های دولت تدبیر و امیدبا موضوع نقش صنایع دستی در توسه استان را تشریح کرد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمود باقری با حضور در شبکه استانی دنا، عملکرد این اداره کل در یک سال گذشته را در بخش های ، صنایع دستی و گردشگری برای مردم استان تشریح کرد.

باقری با اشاره به فعالیت هنرمندان صنایع دستی در کهگیلویه وبویر احمد ابراز داشت: صنایع دستی این استان تحت تاثیر اقلیم و آب‌و هوای خاص کهگیلویه و بویر احمد قرار گرفته است.IMG_5839

وی ادامه داد: زندگی ایلی و عشایری به ویژه در روستاها و مناطق دور دست این استان را به یکی از معدود استان‌هایی تبدیل کرده که باورها و عقاید و سنن فراموش نشدنی خود را همچنان پاس می‌دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: هنر و صنایع دستی در این میان مانند سایر سنن، عقاید و باورها هنوز بوی اصیل و ماندگاری می دهد.

باقری نیز از اعطای ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کارگاه‌های تولیدی صنایع‌دستی این استان خبر در این برنامه داد.

وی گفت: همانگونه که می‌دانیم صنایع‌دستی ریشه‌های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و باورهای ملی مذهبی مردم مناطق مختلف داشته است.

 باقری با اشاره به ترویج صنایع‌دستی و کمک به تولید ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با مشارکت بانک‌ها و موسسات مالی تلاش داریم رونق صنایع‌دستی را شتاب دهیم.

 وی از تصویب یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کارگروه اشتغال استان خبر داد و گفت: همه هنرمندان در این عرصه آماده معرفی به بانک‌های عامل هستند.

 باقری همچنین از پرداخت ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات به شرکت‌های پشتیبان و تعاونی از طریق صندوق مهر امام رضا خبر داد.

 وی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی نشان‌دهنده ویژگی‌ها و میراث هنری و سنتی مردم هر منطقه است که تمام یا قسمتی از مراحل تولید آن با دست انجام می‌شود و به تعبیر دقیق‌تر جزیی از فرهنگ ملی کشور و یادگار ارزشمندی از نیاکان ماست.

 باقری با بیان اینکه گلیم، جاجیم، گچمه، قالی، چادر (بهون) و لباس‌های محلی مهمترین دست‌بافته‌های استان هستند، تصریح کرد: در زمینه صنایع‌دستی استان بین ۳۰ تا ۳۵ هزار نفر مشغول به کار و فعالیت هستند که چهار هزار نفر از این تعداد را توانستیم شناسنامه‌دار کنیم.

 این مسئول به ظرفیت‌های صنایع‌دستی در این استان اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های پیش‌رو در تولید صنایع‌دستی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های ما شناسایی و آموزش به بافندگان و علاقه‌مندان به صنایع‌دستی است و اینکه به بافندگان آموزش داده شود که تولیدات صادراتی برای استان داشته باشند.

انتهای پیام/پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1