تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب : ۷۳۶۷۴

بحران آبگرفتگی در ۵۰۰ دستگاه گچساران

۶
۰
کبنا ؛

با آغاز فصل زمستان و فصل بارش تعدادی از خانه‌های محدوده ۵۰۰ دستگاه گچساران سال‌هاست که دچار آبگرفتگی شدید می‌شوند.


طی تماس‌های مکرر اهالی کوچه شهید کشاورز این شهرستان مبنی بر وضعیت نامناسب کانال‌های آب و منازلی که در زمستان دچار آبگرفتگی می‌شوند به این منطقه رفتیم.

با حضور در میان اهالی این کوچه به واکاوی این موضوع پرداختیم.

ابراهیم قیطاسی که منزل پدری وی در فصل زمستان و بارش همیشه دچار آبگرفتگی شده است، به فارس گفت: با آغاز فصل بارش و چند ساعت بارندگی متأسفانه کوچه شهید کشاورز به طور کامل زیر آب رفته و آب نیز به منازل این کوچه نفوذ پیدا می‌کند.

وی، فضای کوچک و کم‌عرض‌ترین دلیل جمع شدن آب عنوان و تصریح کرد: در این خصوص بارها به شهرداری نامه نوشته و خواستار پیگیری بودیم، اما تا‌کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

خداداد درخشان از دیگر ساکنان این کوچه اظهار کرد: کوچه شهید کشاورز در فصل بارش واقعاً ما را به ستوه آورده است و مشکل اصلی آبگرفتگی کانال‌ها، کم‌‌عرضی این مکان‌هاست.

وی اضافه کرد: همه‌‌ساله با آغاز فصل زمستان و بارندگی‌ها این کوچه مانند استخری بزرگ مملو از آب باران می‌شود و در بیشتر مواقع آب‌ها به درون خانه‌ها نفوذ کرده و موجب ایجاد خساراتی شده است.

درخشان تأکید کرد: کانال کناری کوچه شهید کشاورز جوابگوی عبور آب‌‌های جمع شده دیگر مناطق نیست و شهرداری در این زمینه باید تا فرصت باقی است، اقدام کند.

علی احمدی از دیگر ساکنان این کوچه با انتقاد شدید از آنچه وی آن را بی‌توجهی مسئولان می‌خواند، بیان کرد: آبگرفتگی مشکل هرساله و نگرانی همیشگی اهالی کوچه کشاورز است.

وی خاطرنشان کرد: با انجام بعضی از اقدامات اصلاحی این مسئله قابل برطرف شدن است اما نمی‌دانم چرا شهرداری توجهی به این موضوع نداشته است.

وی اضافه کرد: در فصل بارش تردد و عبور و مرور از این کوچه غیرقابل امکان است، چراکه تمامی سطح کوچه و حتی حیاط منازل و گاهی اتاق‌های خانه‌ها نیز از آب پر می‌شود.

مصطفی امیری از دیگر ساکنان این کوچه با بیان اینکه عریض کردن کانال‌ها همچنین تغییر فضا و ایجاد کانال بزرگ برای خروج آب‌های این مسیر بهترین راهکار است.

وی با بیان اینکه محل خروج آب‌ باران در مقابل حجم بارندگی‌ها بسیار کوچک و بی‌تأثیر است و همین امر سبب آبگرفتگی می‌شود.

اهالی این کوچه از مسئولان خواستند تا در خصوص این مشکل تا قبل از آغاز بارندگی‌ها فصلی اقدام کنند.

 


کوچه شهید کشاورز قبل از بارندگی

 


کوچه شهید کشاورز قبل از بارندگی

 


کوچه شهید کشاورز قبل ار بارندگی

 


کوچه شهید کشاورز بعد از بارندگی

 


کانال حوالی کوچه شهید کشاورز در حین بارندگی

 


محل خروجی نامناسب آب‌های کانال‌های مناطق پانصددستگاه















گزارش و عکس: کورش رضایی


نام شما

آدرس ايميل شما

اشکانی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز با رسانه ای کردن بعضی مشکلات نمیتوان کار به جایی برد خودتان میدانید وخدایتان هم ناظر هست که در مدت این دو سال گذشته تا به حال از زمان آقای تاجگردون وشهردار چه خدماتی برای شهر گچساران انجام شده آدم نباید قدر نشناسی بکنه قیامتی هم هست
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام برادر اشکانی، کسی منکر تلاشهای شهردار و نماینده نیست مشکلات جای دیگه رو شهرهای دیگه از طریق شبکه دنا پیگیری میکنند ما گچسارانیها دستمون به شبکه دنا نمیرسه مجبوریم از طریق خبرگزاری به گوش مسئولین دلسوز برسونیم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
رسانه دوای درد مشکلات.
سعید
Iran, Islamic Republic of
از فرماندار عزیز خواهش میکنم که مشکل آبگرفتگی در خیابان مستقیم۵۰۰ دستگاه حل کنند که به منازل مردم موقع بارندگی خسارت وارد کند
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
کار بسیار خوبی است که مردم مشکلات خودرا ازاین طریق به گوش مسئولین برسانند چون تمامی مشکلات که در دید شهردار وغیره که نیستند پس بایستی مشکلاتن و ایده های خود را از راههای مختلف به گوش مسئولین رساند .
محسن
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کبنا نیوز هم موقع بارندگی از منطقه محله بختیاریها واقع در شرف اباد یاسوج گزارشی تهیه می کرد تا همه بدانند که در قلب پایتخت طبیعت چه می گذره ومردم چه مشکلات بزرگی دارند و لی مسئول دلسوزی نیست ....
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1