تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب : ۷۳۰۹۳

بلوارهای پژمرده ورودی شهر یاسوج

۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛یکی از مخاطبان کبنا نیوز متن زیر را برای این پایگاه اطلاع رسانی ارسال نمود که عیناً انتشار داده می‌شود.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، متن کامل این نوشته بدین شرح است؛ در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۳ برای انجام یک کار اداری روانه‌ی یاسوج مرکز  استانمون کهگیلویه و بویراحمد شدم، که نرسیده به شهر و از جایی که بلوارهای ورودی و آغازین شهر واقع شده‌اند، با دیدن وضع ظاهری بلوارهایش متاسف و تحت تاثیر این صحنه قرار گرفتم و این سوال برایم پیش آمد که چرا باید ورودی استان ما که به قولا به پایتخت طبیعت ایران مشهور و شناخته شده است چنین وضعی را داشته باشد و یا به خود تجربه کند؟ چرا این بلوارها به جای اینکه آراسته به گل و گیاهان رنگین و زیبا و خوش عطر و بو باشند که مسافران ورودی با دیدن این صحنه ها جانی دوباره به خود بگیرند و چشم آنها را بنوازد باید با بلوارهایی با ظاهر درختان پژمرده و زمین گلی خالی و بدون چمن و محل تجمع زباله‌های (پلاستیک و ظروف یکبارمصرف) رو به رو شوند! و این فقط یک مورد از سوالاتی بود که در ذهنم شکل گرفت و مورد دیگر جاده‌های ارتباطی اطراف همین بلوارها بود که به هیچ وجه مناسب ورودی این استان نمی‌باشد، چرا که روکش آسفالتش خیلی قدیمی و ترک خورده شده ان و شبارهای کوچک و بزرگی را در سطح خود ابجاد کرده‌اند که نیاز مبرم و فوری به روکش آسفالت جدید و همینطور بازسازی و نوسازی دارند. با مشاهده کردن چنین صحنه‌هایی و با مقایسه کردنشان با ورودی سایر استان‌های علی‌الخصوص استان‌های همجوارمان همچون اصفهان و شیراز و حتی با زیر مجموعه های کوچکتر همچون برخی از شهرستان ها و روستاهای درون استانمان مثل باشت و گچساران و یا روستاهای برغون و آبدهگاه در سطح باشت و غیره و فعالیت خوب شهرداران و دهیاران و نماینده و مسئولین مربوطه شان درامر زیباسازی شهرستانها و روستاهاشان به این نتیجه می‌رسیم مسئولین استانی ما همچون شهردار و شورا ی شهر و نماینده‌ی مردم یاسوج فعالیت و تلاش کمتری در امر زیباسازی شهری داشته اند که عاجزانه از این مسئولین محترم استانی تقاضامندیم که با اقداماتی همچون: نصب سطل آشغال های مناسب در سطح بلوارها، نصب بروشورهای تبلیغاتی با شعارهای مناسب برای فرهنگ سازی هر چه بیشتر مردم در امر رعایت نظافت شهری و نریختن آشغال در سطح شهر و داخل بلوارها، با کاشت و ایجاد چمن و گل و گیاهان زیبا در محیط داخلی بلوارها در زیباسازی هر چه بیشتر و بهتر ورودی مرکز استانمان برای جذب هر چه بیشتر مسافران و گردشگران اقدام نمایند و اینگونه نباشد که مسافرانی همچون این بنده ی حقیر به محض ورود به حیطه ی شهرمان با این سوالات تامل برانگیز رو به رو شوند و به خاطر کمی ها و کاستی‌ها یی که می توانند وجود نداشته باشند ولی هستند، آن هم با ایده های جدید و تلاش و همت و برنامه ریزی بهتر و بیشتر،  افسوس بخورند!!!

با سلام و خداقوت، از طرف یه هم استانی، اگه به دردتون خورد رسانه ایش کنین.

با تشکر
نام شما

آدرس ايميل شما

امید
Iran, Islamic Republic of
سلام .فکرکردی رفتی میامی
حسین
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط ورودی شهر که فکر کنم شما از طرف اکبرااباد را مد نظر تونه و خروجی یعنی بسنجان و پشت کوی آزداگان یا حتی همون شرف ابد جز این شهر نیست و شهرداری ما نباید فکری به حال زیبایی و آسایش مردم این مناطق بکند
م
Iran, Islamic Republic of
چنین مطلبی باید توجه مسئولین طراز اول بویژه شخص استاندار را معطوف به یک وافعیت تلخ بنماید. راستی چرا شهر یاسوج بعنوان مرکز استان تا این اندازه عقب نگهداشته شده است؟چرا توسعه عمرانی این شهر به بن بست برخورد کرده و هیچ آثاری از عمران و آبادانی در این شهر به چشم نمی خورد؟؟مسئولین این استان بویژه استاندار و نمایندگان به چه چیزی دل خوش کرده اند؟ وقتی وارد شهر یاسوج یعنی مرکز یک استان می شوی گویا وارد یک ده بزرگ شده ای . هیچ چیز قابل توجهی جز طبیعت زیبای خدادادی در این شهر که در خور مرکزیت باشد به چشم نمی خورد. راستی این آقایان تا کی می خواهند پشت میز بنشینند و حرف های مفت بزنند ؟؟ در این نظام با چانه زنی و پیگیری مستمر با تعامل و رایزنی های مدبرانه میتوان کارهای بزرگی را رقم زد میتوان براحتی توجه مسئولین طراز اول این مملکت را به سمت این استان محروم و عقب نگهداشته شده معطوف کرد و کارهایی کرد کارستان .به صراحت میتوان گفت که اگر مسئولین بویژه استاندار این استان افراد توانمند و دنیا دیده ای می بودند می توانستند در کمترین زمان این منطقه را متحول سازند .اما دریغ که این حضرات فقط بدور خود می چرخند چنان گرفتار روزمرگی شده اند که تا پیش پا فراتر نمی بینند.
اميد
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا(جاوید)
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1