تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۷۳۰۷۶

پاسخ بویراحمد سفلی ستیزی را در انتخابات ۹۴ می‌دهیم

۴۲
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛کریم اسکندری

یکی از مخاطبان در پاسخ به مطلب «دلم می‌سوزد از باغی که می‌سوزد» متن زیر را به این پایگاه اطلاع رسانی ارسال کرده است که عیناً منتشر می‌شود.

باسلام و قبولی عزاداری تمامی دوستداران اهل بیت بویژه خوانندگان گرامی بالاخص نویسنده مطلب سراسر موهوم ” دلم می سوزد از باغی که می سوزد”…

ابتدا تاسف و تاثر فراوان از این حیث که فردی باهویت شما و بامدرک بقول خودتان کارشناس ارشد جامعه شناسی نامعلوم از کدام دانشگاه نامعلوم!!! به نقد از مدیری توانمند، ولایی، متعهد و دلسوز زادگاهم یعنی«مهندس شاهرضا دیویده» پرداخته اید و در نهایت به استاد اخلاق، فاضل گرامی و ولایتمداری بی چون و چرا با نام «دکتر ستار هدایتخواه» که بزرگان انقلاب از جمله مرحوم «حضرت آیت الله مهدوی کنی» و «آیت اله مصباح یزدی » به نیکویی از سرشت پاک ایشان یاد نموده اند مطلب تان را به پایان رساندیده اید.

کارشناس ارشد جامعه شناسی !!! احتمالا از اوضاع کنونی قلمروهای سیاسی و تلاش های مستمر حاکمان فعلی شهرستان های بویراحمد و دنا برای حذف نیروهای اصیل اصولگرا یا اطلاع ندارید و به بیراهه رفته اید یا سرمای سوزناک پاییزی به خواب خرگوشی تان برده است.

قصد نداریم سخنگوی تلاش های بی وقفه مهندسی شیرین سخن و صادق کلام با نام «دیویده» و یا استاد نام آشنا و چهره ملی مان جناب «دکتر هدایتخواه» باشم زیراکه تاریخ در آینده ای نه چندان دور خود گواه ایثارگری های آنان خواهد بود اما تنها به ذکر چه نکته اشاره می کنم اگرچه من نیز معتقدم «گوش اگر گوش تو و ….. ».

اگربه آمارهای عینی و علمی ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس جای جای کهگیلویه و بویراحمد واقع بینانه بنگری بخوبی می توان تائید نمود که باید از مهندس دیودیده جزء تقدیر نمود چیز دیگر نباید گفت.

اما چرا سخنان کارشناسانه، علمی و واقعیت گرایانه ایشان اینگونه آتش نفسانیت شما را شعله ور نموده حقیقتی بیش و جملاتی کوتاه نبوده است و آن هم «بویراحمد سفلی ستیزی»…

سوال: آیا در دولت تدبیر و امید به میزان پتانسیل ها و استعدادهای بویراحمدی های سفلی نشین» بهره برده شد؟

مگر می شود در یک دولت بیش از ۱۰ معاون استاندار و مدیرکل از این حوزه بوده و در دولتی دیگر این تعداد به ۲ نفرهم نرسد؟

براستی شعار اعتدالیون چه بود که از خروجی آن حذف بویراحمدی های سفلی نشین پدیدار شد؟

آیا نیک می دانید در سه ساله اخیر اتمام اغلب پروژه های توسعه ای مانند شهرستان شدن لوداب و مارگون ، گازرسانی به لوداب ، بهره برداری از چاههای نفت شبلیز، بهره برداری از محور ملی پاتاوه – دهدشت و قص الی هذا به یک رویا برای سفلی نشینان بویراحمد تبدیل شده است؟

آقای کارشناس ارشد علوم اجتماعی: آیا می دانید نرخ مرگ و میر بدلیل نبود امکانات مفید بهداشتی در خطه و زادگاه ما چند است و آیا آن را با سایر مناطق استان سنجیده ای؟

آیا می دانید که سیمان مارگون که می توانست منشاء خدمات اشتغالزایی باشد اکنون منشاء ناامیدی های دلاورمردان بویراحمدی های سفلی شده و هیچ تاثیری در روند اشتغالزایی جوانان دیار من در سه ساله اخیر نبوده است؟

نگارنده سراسر عصبانی: می دانی که مادران ما برای گرم نگه داشتن خانه های شان می بایست ساعت ها با الاغ در کوه و کمر بگردند تا هیزمی دست و پا کنند آن هم با هزاران زحمت؟ و تنها شاهد برپاشدن خاک برجای مانده از تردد کیفی اتومبیل های چند صد میلیونی عده ای باشند.

اصلا شبی در موشمی و شهنیز دیار من خوابیده ای تا بفهمی نبود آب آشامیدنی یعنی چه؟ یا سرمای پنج درجه زیر صفر چه معنایی دارد؟

می دانی هیچ پروژه مفیدی در سه ساله اخیر که بتواند دردی از دردهای دیار مرا شفا دهد به بهره برداری نرسیده و تنها دل خوشی مان انتصاب برادران مان در مسوولیت های خدمتگزاری بود که در این مدت نیز آنها به تاراج رفته است…

آیا اکنون برادر ما مهندس دیودیده از حق ما عاقلانه و منطقی دفاع نمود به زمین و زمان العیاذبالله کفر گفته که اینگونه ناجوانمردانه برایشان و محبوب بویراحمد سفلی جناب دکتر هدایتخواه تاخته اید؟

اطاله کلام نخواهیم نمود اما آقای کارشناس ارشد اجتماعی، افتخار دیارم تقدیم شهدایی مانند شهید «یزدان پناه» که رهبری انقلاب برای ایشان مرقومه فرمودند و سه بردار شهید گمنام با نام های «پیرشه» به انقلاب همیشه سرافراز اسلامی است..

در این مقال قصد بیان بسیاری از مطالب را هم نداریم تا سرفصل آن ان شالله برسد اما به شما و تمام کسانی که بویراحمد سفلی ستیزی کرده و می کنند قول صمیمانه می دهیم که جبران زحمت نمائیم در انتخابات باشکوه ۹۴ مجلس شورای اسلامی ….

ومن الله التوفیق…..

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه کجاش دکتره پرفسور
فدای قلم برادر اسکندری
Iran, Islamic Republic of
آفرین به غیرت برادرم کریم اسکندری
کاربنگرو
Iran, Islamic Republic of
.بویراحمد سفلی را بیچاره شد// زمان هدایتخواه بیش از ۲۰ مدیرکل داشتیم۱- کریم تباشیر منابع طبیعی۲- گودرز بهادری تامین اجتماعی۳- فایز چراغسحر امور عشایر۴ شیرعلی خرامین دانشگاه پیام نور۵ مرادعلی پیوند فرماندار دنا ۶- بادام فیروز محیط زیست ۷ – امیدی پور معاون عمرانی استاندار ۸ رهنما معاون سیاسی استاندار ۹ محمدی مدیرکل امور مالیاتی ۱۰ دین پرور مدیرکل دفتر استاندار ۱۱ – بیدار پور مدیرکل راه و شهرسازی ۱۲ رستگاه مدیرکل آب و فاضلاب روستایی ۱۳ حسن پور مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری ۱۴ حکیم مدیرکل ثبت احوال ۱۵ دانشی مدیرکل آموزش و پرورش ۱۶ بهمنی رئیس اموزش و پرورش عشایر ۱۷ جاوید مدیرکل دفتر شهری ۱۸ خرسندیان مدیرکل اموزش و پژوهش استانداری ۱۹ دیودیده مدیرکل نوسازی مدارس و …….. بدون معاونان مدیران کل و روسای شهرستان ها حالا خودتان قضاوت کنید
Iran, Islamic Republic of
که برهههه
Iran, Islamic Republic of
الحق که عالی نوشتی /اطلاع واثق دارم که جناب اقای استاندار با همدستی زارع کمر به حذف نیروهای ارزشی بویراحمد سفلی بسته اند/شما لیست نیروهایی که در مسند مدیریتی استان و شهرستان ها حذف شده اند را ببینید و جایگزین ها را هم ببینید که چطور بویراحمد سفلی یکی پس از دیگری از صحنه حذف می شوند
********
Iran, Islamic Republic of
ان شاالاه پاسخ این های که با ما مردم شجاع (چین) در ستیز هستند داده ایم وخواهیم داد با نظر شما موافق هستم
اما به مهندس دیودیده بگویید تو را به خدا برای دیار شهید یزدان پناه وسه شهید سرافراز پیریشه چه خدماتی انجام نداده که این مقاله نویس عزیز انها را در نوشته بالا یدک می کشد
با کارهای ستار هدایت خواه نماد بویراحمد سفلی وجناب زارع نماد بویراحمد بالا هیچ گلی برسر مردم قهرمان چین وتهلیون نریخته اند
هم دران موقع هم دراین موقع فرزندان چین سهم خواهی نکرد ه اند وانها هم سهم مدیریتی به انها نداد ه اند
پس ما نه سفلی هستیم نه علیا چون برای ما هیچ کدام نفع ندارد
مخالف نفاق
Iran, Islamic Republic of
من زیاد مدیران را می شاسم اما شما می گویید فقط دو نفر پس بگذارچند نفری را که من حداقل میشناسم نام ببرم شاید کمی بیشتر از دو نفر شود.
- مدیر کل صایع و معادن مهندس دیودیده که اتفاقا از خانواده همین شاهرضا دیودیده است
۲- مدیر کل دفتر استاندار جناب سید محمد موحپور از لوداب
۳- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان آقای دکتر چمن از زیلایی
۴- بخشدار مرکزی بویراحمد آقای احمدی کیش از لوداب
۵- فرماندار دنا آقای تاج امیری از زیلایی
۶- مدیریت ساخت و توسعه اداره راه استان مهندس راستا
۷- مدیر کل راه و شهرسازی مهندس جهانگیری
۸-معاون میراث فرهنگی استان مهندس وحدتی
۹- مدیر کل امور اجتماعی استاندار میر محمدی
۱۰- ریاست فنی و حرفه ای پسران یاسوج دکتر امین زاده
۱۱- معاون عمرانی استاندار مهندس نیک اقبال
۱۲- مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان دکتر پاسره
۱۳- معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان آقای جاوید
البته افراد دیگری هستند که واقعیت در حال حاضر به ذهنم نمی آید و قطعا دوستان دیگر در کامنتها یاداور خواهند شد. پس به نظر می رسد تمام این صحبتها الکی و از روی نفاق می باشد. البته از شنیده ها اینطور به نظر می رسد چند مدیر دیگر نیز از بویراحمد سفلی در راه است.
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
برو عزبزم خدا روزیتو جای دیگه بده....
حضور
Iran, Islamic Republic of
دو سطر اول را که خواندم حالم بهم خورد ادامه ندادم.
عباسی
France
بهنام جان عکاشه ظاهرا به روش بسیار زیرکانه و مرموزانه به مانند استاد مرموزتان تاج گردون که ابتدا کهگیلویه و گچساران را علیه بویراحمد تحریک میکند تا بتواند از این اب گل الود ماهی بزرگ صید کند و خود را بزرگ مرد استان معرفی کند واکنون شما نیز راه ایشان را البته با نفاق میان بویراحمد سفلی و علیا سعی در پیش گرفته اید.شما نیز به مانند استادتان بدنبال شهرت و قدرت هستید!؟
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
نخونده بهت میگم مردم اگاه هستن و فریب بیسوادی مثل جنابعالی رو نخواهند خورد خوب که دست به قلم نداری همین سواد کمی هم که داری میخواهی نفاق و اختلاف بیندازی مردم اگاه و شعور دارن
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایت خواه خودش رسما اعلام کردند که من دکتر نیستم نمی دانم چرا بعضی پشت سرش تهمت می زنند!!!!
نوید
Iran, Islamic Republic of
درور بر بویراحمد سفلی
بیدارباشیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد، آرامم ننشینید
بهمن نژاد
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از دفاعیه شما البته کمی احساسی پاسخ دادید ، سخنان جناب آقای مهندس دیودیده مظلومیت بویراحمد سفلی بود و نابرابری ها منطقی و عینی بود .
حقیقتا ظلم اشکاری است که جناب اقای دکتر هدایت خواه نماد سفلی باشند اگرچه ایشان در بین طیفی از این جماعت طرفدارانی هم دارند اما به یقین فرزندان سفلی که کم از دکتر هدایت خواه نیستند و پتانسیل های غنی و بالقوه ای موجود است که دیده نشدند.
به فرزندان سفلی آگاهانه و یا سهوا ظلم شده است و این موضوع غیره قابل کتمان اما نقد این موضوع مهم است . خوب نیست به جای نقد ، صورت مسله پاک شود .
مهندس دیودیده حرف هایشان صادقانه و از درد و بغض بود.
دوستت دارم ایران همه جای تو سرای من است
Iran, Islamic Republic of
اسکندری جان سلام . بر ماست در برابر ناملایمات و اعوجاجات روزگار حلم و بردباری نماییم . ولی برادر عزیز می دانم زجر آور است برای مردمی که در صحنه های مختلف اجتماعی چنان از روی شور و شعور و صداقت ظاهر می شوند که دهن هر یاوه گویی را مهر و موم خواهد نمود ولی در عین حال ادبیات تقسیم و چند بعدی نگریستن به جهان اسلام ، ایران اسلامی ، استان دلاورخیز ، بویراحمد قهرمان ، بویراحمد سفلی شجاع و صادق را نمی پذیرم و دوست دارم از روی صدق و صفای باطن که افتخار بویراحمد سفلی است با تزویر و ریا و نفاق جنگید چرا بسیارند بزرگوارانی که در همین بویراحمد علیا هم چون سفلی که داغ بی مهری و بی عدالتی ها را نیز دارند . می طلبد به استناد آیات الهی و روایات از چند شقه نمودن جامعه ولو جامعه ی کوچک پرهیز نمود و ماندگان در عصر سنگ و یخبندان فکری به حال خود واگذاشت شاید روزی برسد پتک غیرت و عقلانیت بر سر عده ای فرود آید و عده ای نا جامعه شناس که با خواندن چند صفحه ای از کپی رایت ها و پس مانده هایی که جایی جز زباله دان ندارند خود را علامه دهر و فلاسفه ی زمان می دانند و زمان را در چنته می بینند را از خواب غفلت بیدار کند . هیچ کدام از شما دو بزرگوار را نمی شناسم همی دانم که برزخی از تلاطم سلایق گرفتارید و این از همان قسم های شیطان است که بدین گونه به تسخیر قلوب افراد می پردازد و این فصل را حتی به درون خانواده ها نیز کشانده منتهی گلایه مندم از اینکه چرا این طوری بویراحمد را به قهقرا می بریم . در هرصورت هم از جامعه شناس و هم از شما که با تکانش احساسات چنین با کلمات رقصی نامیمون بر صفحات کاغذ جاری ساختید باشد واعتصمو بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا فقط زینت بخش همایش های ما نباشد که باشد زینت قلوب . ان شاء الله
عباس
Iran, Islamic Republic of
احسن
دمچناری
Iran, Islamic Republic of
سلام بربویراحمد سفلی غیور که استان هرچی دارد از وجود مردم باصداقت بویراحمد سفلی است واقعا درحق بویراحمد سفلی ظلم شده
جعفر
Iran, Islamic Republic of
..
دامدار
Iran, Islamic Republic of
این حرفایی شما زدید تماما حاکی از حس مدیریت دوستی است قلب زلرع بویر احمد سفلی است
روشن
Iran, Islamic Republic of
برادرمن شماازلیاقت صحبت میکنید مگر این لیاقت دوسال پیش وجود نداشت که حالا اونو جستجو میکنی تازه گفتن اگه آقای هدایت خواه درانتخابات قبول نشه حتمآ آقای احمدی نژاد و ...... میزارنش وزیر کاش معاون معاون یه وزیر می گذاشتنش تاباورمان میشدازمردم جواب کارهایش راشنید
رها
Iran, Islamic Republic of
فکرکنم این آقا خواب تشریف دارن وتحریمها وخوابیدن طرههای دردوران احمدینپاد وهدایتخواه راندیدن
بويراحمد سفلي
Iran, Islamic Republic of
در این که بویراحمد سفلی مورد ظلم قرار گرفته است شک نکنید اما کسانی همچون دکتر ..شما هم برای بویراحمد سفلی کاری نکردند جزء عده های که به نان ونوایی رسیدند وفقط به فکر خودشان بودند . نماینده باید از بطن لوداب وچین واز خود حوزه تامرادی باید بلند شود تا اینگونه ما مورد ظلم قرار نگیریم وگرنه سالیان دراز به همین روال ادامه دارد و....؟
کارمند نیروگاه گازی بوشهر
Iran, Islamic Republic of
کوتاه بپوش بیشتر بهت میاد...
همشهري
Iran, Islamic Republic of
در این نوشته چند نکته قابل تأمل است:
۱- فردی باهویت شما و بامدرک بقول خودتان کارشناس ارشد جامعه شناسی نامعلوم از کدام دانشگاه نامعلوم!!! این کلمات یعنی چه؟ چه چیز را می خواهید اثبات کنید.
۲- قبل از این سه سال کدام پروژه عظیم توانسته دردی از آلام بویراحمد سفلی را التیام بخشد.دوره ای که به قول خودتان بیش از ۱۰ معاون استاندار و مدیرکل از آن حوزه حضور داشتند.
۳- مگر شاهرضا دیو دیده چه کاری برای بویراحمد سفلی کرده بود که تنها دل خوشیتان به انتصاب ایشان دراین منصب بوده است که با نبودن ایشان تمامی آرزوهایتان برباد رفته است.
۴- حتمآ خودتان خوب می دانید آن ۱۰ مدیر حوزه بویراحمد سفلی هم جای ۱۰ مدیر دیگر را به حق یا به ناحق گرفته بودند.آیا درست بود که بعد از آمدن آنها زمین و زمان را به هم بریزیم و بگوییم مگر استان فقط بویر احمد سفلی است که باید ۱۰مدیر و معاون در سطح مدیران استانی داشته باشد؟
۵- دیو دیده کجا عاقلانه و منطقی از مردم آن خطه دفاع کرده است که اشاره کرده اید؟ایشان اگر در فکر دفاع از حق آن مردم بیچاره بود باید زمان و مکان مناسبی برای دفاع انتخاب می کرد تا این شایبه به وجود نمی آمد ایشان به خاطر ناراحتی از دست دادن پستشان در روز تودیع این حرفها را می زند.هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
اما نکته آخر سعی کنید در توصیفهایتان حد اعتدال را رعایت کنید تا خوانندگان بهتر و بیشتر با نظریاتتان همراه شوند.
مهندسی شیرین سخن و صادق کلام،استاد نام آشنا و چهره ملی،مطلب سراسر موهوم و ...زیبنده ی یک نویسنده منتقد نیست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای هر دوتاتون که فقط به دنبال منافع شخصی خودتون هستد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مسئول سایت برای شما هم خیلی متاسفم که فقط برای جلب خواننده بیشتر هر مطلبی رو منتشر می کنید تا روز به روز شکاف قومی و فامیلی در این استان بیشتر شود
شما در قیامت باید جوابگو باشید
قلندر
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی کارشناس ارشد : هرسخن جایی و هرنکته مکانی دارد

قطعا محبوبیت هدایت خواه شما را سوزونده

جای این سفلی ستیزی در انتخابات بعدی ، در ضمن دیگه کسی زحمت به خود نده بخواد جبران مافات کنه که این توهین را دیگه بویر احمد سفلی همچون بویر احمد علیا بر نمی تابه ،
دیو دیده نیز هیچ گاه دنبال تعامل و سازش برای ماندن نبود بلکه با قدرت ماند
ياسوجي
Iran, Islamic Republic of
دراینکه آقای زارع به بستگان خودش پست داده شکی نیست چون بنده خدامیدونه عمر نمایندگیش تمومه میخاد عقده به دلش نمونه.بابا اگه هدایت خواه بود آقای تاجگردون اینجوری یکه تازی نمی کرد.
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد علیا و سفلی با هم جنگی ندارند... لطفا به بهانه های مختلف دنبال تفرقه افکنی نباش...
حححح
Iran, Islamic Republic of
کو بره ..........منش ایدراری
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حال بویراحمد خیلی مالیه که سفلی یا غیر سفلی هم بشه
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بیه کریم اسکندری
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
این همه بوىر احمد سفلى و علىا نکنىد مگه .مهندس بهتر
وقابل تر تو اىن استان نىست که بگىم دىودىده مهندس خوبى بود اىشان ادم خوبى بود اما حقىقتا مدىر خوبى نبود ساختمان هاى نوسازى شده گواه بر اىن ادعاست بىاىد مدارس رو ببىنىد اىنهمه هزىنه نابود شدن خداوکىلى
.
حاضر‏ ‏در‏ ‏جلسه‏ ‏تودیع‏ ‏و‏ ‏معارفه‏ ‏
Iran, Islamic Republic of
دیودیده‏ ‏در‏ ‏جلسه‏ ‏گفت‏ ‏بنده‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏جریان‏ ‏نبودم‏ ‏اما‏ ‏در‏ ‏بویراحمد‏ ‏سفلی‏ ‏نیروهای‏ ‏قوی‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏جریان‏ ‏همرا‏ ‏هستند‏ ‏اما‏ ‏از‏ ‏آنها‏ ‏استفاده‏ ‏نشد‏ .‏ ‏فیلم‏ ‏عملکرد‏ ‏مهندس‏ ‏دیودیده‏ ‏در‏ ‏روز‏ ‏تودیع‏ ‏پخش‏ ‏شد‏ ‏.‏ ‏واقعا‏ ‏قابل‏ ‏تحسین‏ ‏است‏ ‏همانطوری‏ ‏که‏ ‏همه‏ ‏سخنرانان‏ ‏از‏ ‏او‏ ‏به‏ ‏نیکی‏ ‏یاد‏ ‏کردند‏ ‏.‏ ‏انصاف‏ ‏داشته‏ ‏باشید‏ ‏.
سفلی
Iran, Islamic Republic of
قلب زارعی به عشق سفلی می تپد درودبرحاج زارعی عزیز
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اسم شیر می ارن پشه کوره وز وز میکنه ،، مهنننننندس وحدتی دیگه کیه ه ه ه ه
مسلمان
Iran, Islamic Republic of
بویراحمد رابانام هدایت خواه ملی کردیم وبانام زارعی به انزوا میبریم
جونم بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
زارعی: کسانی که دم از سفلی و علیا می زنند خائن به مردم هستند. بویراحمد یکی است و آن هم بویراحمد سرافراز و قهرمان
mohammad
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای کریم اسکندری/ اقای هدایتخواه کی محبوب بویراحمد سفلی وسفلی نشینان بوده؟ شما خودت ب تنهایی ب جای سفلی نشینان نظر نده لطفا.جملات شما جز اختلاف و تفرقه افکنی برای سفلی و علیا چیزی ب همراه نداره. قلم شما فقط در راستای احساساتی کردن مردم و ایجاد ی جو روانی بدبینانه در بویراحمد است. همه مردم فهیم بویراحمد میدانند ک دوران سفلی و علیا ب پایان رسیده و مطمئنا این صحبت حضرتعالی توهین ب شعور و درک کل بویراحمد است. با این صحبتها جناب هدایتخواه پیروز نخواهد شد.درود
mohammad
Iran, Islamic Republic of
در ضمن فک کنم شما شعارای انتخابات ملی ک از تلوزیون پخش میشه رو میخای قاطی شعارای انتخاباتی استانی کنی. اون جمله مربوط ب نشان دادن حضور پرشور مردم در انتخابات برای ناامید کردن دشمنانه. ن برای ناامید کردن مردم ی استان و تفرقه افکنی بین ی ایل بزرگه ک همه مثه برادرن. درود بر بویراحمد
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
ان شااله انتخابات بعدی همه چی رو درست میکنیم
حاجی
Iran, Islamic Republic of
انشالله اغلب مردم بویراحمد علیا ومردم بویراحمدسفلی درانتخابات بعدی نشون خواهیم داد.
برادرزارعی همین الان دنبال پست باش
ماهمه بامهندس عزیزمون //دیودیده//هستیم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1