تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۷۳۰۴۵

روایت این روزهای وزارت علوم

۱۰
۰
کبنا ؛غلامرضا تاجگردونTajgardoun

از روزهای آغاز به کار دولت یازدهم تعارضاتی میان دولت و مجلس به وجود آمد. البته همواره در روابط میان قوه مقننه و قوه مجریه مرز تعامل و تعارض کاملا مشخص بوده است اما با توجه به اینکه مسائل وزارت علوم به یکی از نقاط چالش دو قوه تبدیل شده است شاید تا حدودی بتوان آن را در نتیجه حساس بودن این حوزه دانست و مسئله‌ای که قابل انکار نیست وجود رابطه تیره بر سر وزارت علوم است. هر چند نمی‌توان اظهار داشت که وزارت علوم و انتخاب وزیر آن تنها نقطه اختلاف است چرا که در حوزه فرهنگ نیز کمابیش چنین وضعیتی حاکم است اما به هر حال این وزارت علوم است که محل بیشترین اختلاف شده است که به راحتی نمی‌توان از آن عبور کرد.

بر این اساس به نظر می‌رسد تا این دولت و این مجلس وجود دارد این فضا کم یا زیاد ادامه خواهد داشت. البته باید تاکید کرد اختلافات دولت و مجلس تنها در چند حوزه محدود است و این روند در دیگر حوزه‌ها به شدت در درجه پایینی قرار دارد و به جرات می‌توان گفت در دیگر حوزه‌ها اختلاف چندانی مشاهده نمی‌شود.

مسئله‌ای که در این رابطه لازم است به آن اشاره شود آن است که ضرر اختلاف میان دولت و مجلس در این زمینه پیش از آنکه متوجه دانشگاه‌ها باشد متوجه مجلس است چرا که با نگاه به مطالبات جامعه دانشگاهی به راحتی می‌توان دریافت که خواسته آنها در راستای آرایی که اکثر نمایندگان به وزرای پیشنهادی علوم به گلدان‌ها ریختند نبوده است. به عبارت دیگر مادامی که دولت و مجلس نتوانند خواست‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند رفتارها سیاسی می‌شود و آسیب‌های این اختلافات ابتدا دامنگیر مجلس خواهد شد و بعد دانشگاه، چرا که به هر حال وزارت علوم سرپرست دارد و دانشگاه‌ها نیز رئیس و هیات علمی و چندان خللی در کار آنها رخ نخواهد داد و به مدیریتشان ادامه خواهند داد اما به هر حال ادامه این فضا نمی‌تواند به سود نمایندگان باشد.

مسلم است که دولت و مجلس باید تلاش نمایند تا از شدت اختلافات بکاهند و نظر خود را به خواسته واقعی مردم نزدیک نمایند و در راستای مطالبات آنها گام بردارند.

روزنامه آرمان ۲۰ آبانماه ۹۳ صفحه ۲


نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما که اصولگرا یا اصلاح طب بودنت مشخص نیست لطفا اطهارنظر نفرمایید .
اهورا
Iran, Islamic Republic of
بسیار تحلیلی و واقعبینانه بود
رونه
Iran, Islamic Republic of
این لحظات از هیچ فرصت رسانه ای دریغ نمیکنی. بابا نمیدن بهت سازمان مدیریتو
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
اقای تاجگردون اینقدر از عوامل فتنه دفاع نکن.خواسته واقعی مردم عدم ورود فتنه گران به وزارت علوم میباشد.
مازیار
Iran, Islamic Republic of
اول سلام دوم اینکه اصول گر حرف دهنت رو بفهم تو نیز لازم نیست دخالت کنی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
کاش جناب نماینده به نزدیکان خود اجازه نمی داد در موری که به آنها مربوط نیست دخالت کنند. آقای تاجگردون چرا حکم مدیر اداری دانشگاه با فشار نزدیکان شما لغو و مدیری ابقا میشود که هیچ هنری جز تملق ندارد.
سلام دکتر
Netherlands
از کرامات شیخ ما این است
شیره را خورده و گفت شیرین است
دکتر جان الهی تب کنم شاید پرستار تو باشی
خدا نکنه کسی با طناب شما بخواد بره تو چاه.یه بازگشت به گذشته میزنم و جملاته شما و دلایلی که در مصاحبتون در زمینه استیحضاح فرجی دانا میزنم.
دکتر جان اونجا شما اعلام کردی احتمال استیضاح فرجی دانا رو صفر اعلام کرده و مجلس را موافق با دولت در همه زمینه داشته اید.اول شما به من بگو صبح روز ۲۵ خرداد سال ۸۸ کجا بودی؟؟کدوم نون وایی؟؟سنگک گرفتی یا تافتون؟؟خاش خاشیی بود ؟؟اوکی مرسی من هم می دونستم شما پیروان قتنه و میر یزید نیستی.فقط توصیه می کنم با این بزرگواری چماق بدست نگردی هااا.این چماقش همیشه پر عباش گره داده و خیلی خطرناکه.تو شهر غریب این بچه تهرانیی ها عموما تیزی به دستن و سنگ هم گیر نمیاد و چماق سید هم جواب گو نیست.البته دکتر جان شما همون جور که گفتی در مجلس فقط یک نمایند عادی نیستی و تونستی جایگاهی رو واسه خودت پیدا کنی.ولی گله دارم از این تغییر استراتژیک شما از اصلاحات به اعتدال.باور کن شما جوونی و حداقل ۲۰ سال دیگه پتانسیل نمایندگی داری تا بیست ساله دیگه خیلی ها می میرن و اصلاحات مد میشه و پسا اصلاحات شکل می گیره پس طوری گپ بزن رفتار کن و حتی اصلاح کن این صورت رو که شمرمند تاریخ نشی.مثل رفسنجانی حتی روحانی یا در پاره ای زمان ها میر حسین مظلوم ما.به هر حال دوستت دارم.واست ارزو صراحت اصلاح طلبی بیشتر دارم.با این سید موروثی یاسوجی هم کمتر بگرد...
سلام دکتر
Netherlands
دکتر این پیش بینیت مثل پیش بینی استیحضاح فرجی دانا نشه ها؟؟/
اون زمان گفتین محال است استیحضاح فرجی دانا رای بیاورد.
ولی دوستت داریم دکتر.خوشحالیم که جای دیدن نماینده شهرمون در شبکه استانی مرتب اون رو در تیتر اخبار و شبکه های سراسری زیارت می کنیم.یه کم چاشنی اصلاح طلبتون هم زیاد کنید باور کنید بیست ساله دیگه دوران بعد اصلاحات فرا خواهد رسید و شما هم تا بیست سال پتانسیل نمایندگی رو خواهی داشت.حیفه دکتر حیفییییی دکتر...با این سید چماق به دست نگرد.سید یاسوجی هم دوست خوبی واست نمیشه.میر حسین موسوی رو هم فراموش نکن.تو این استان به برکت نظام مقدس هر صد سال یه رجل سیاسی ظهور می کنه و شما هستی و خواهی بود به یقین.
در اخر خیلی خوش تیپی دکتر هااااااا
غریبه آشنا
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر تاجگردون، یقینا وجود شما به عنوان یک چهره دانشگاهی و تحصیل کرده مایه فخر و مباهات قشر تحصیل کرده حوزه انتخابیه جنابعالی گچساران و باشت می باشد و تحصیل کردگان و دانشگاهیان انتظار دارند برخورد شما با قشر دانشگاهی و تحصیل کرده و دانشگاه ورای برخورد با یک اداره مثل شهرداری ، اب و فاضلاب و... باشد. قشر فرهیخته و دانشگاهی انتظار دارند بعد از انتصاب شایسته ای که در دانشگاه ازاد گچساران اگر چه دیر صورت گرفت، اجازه دهید مسایل دانشگاه در درون دانشگاه و بصورت علمی و بدور از غوغا سالاری و قبیله گرایی که دور از شان دانشگاه است انجام گیرد، عملکرد بعضی از افراد منتسب به شما در این چند روزه حاکی از این است که افراد بیگانه با دانشگاه و صرفا با دید قوم گرایی و قبیله گرایی ، حاضرند برای جلب رضایت چند نفر بی سواد یا کم سواد که شاید یک بار هم گذرشان به دروازه ورودی یک دانشگاه نیفتاده و صرفا برای حفط رای این افراد و رضایت آنان علنا در امور اجرای دانشگاه دخالت کنند و باعث مکدر شدن خاطر عزیزانی شود که مایوسانه شاهد یکه تازی نزدیکان و افراد منتسب به شما در دانشگاه هستند و عملا کاری جز آه و حسرت از دستشان برنمی آید.
جناب اقای دکتر تاجگردون
ای کاش افراد منتسب به شما ، تجربه تلخ و سیاه دوران ریاست وو ورشکست شدن دانشگاه را نصب العین خود قرار می دادن و از دخالت در امور دانشگاه خوداری می کردند.
جناب آقای دکتر
به دست آوردن دل یک تحصیل کرده و فرهیخته صدها بار بهتر از دست دادن دهها نفر آدم بی سواد و متحجر الفکر است ( حتی در رای گیری)، ای کاش نزدیکان شما توجیه شوند که اجازه دهند مدیران منصوب شما خود تصمیم بگیرند ، مخصوصا در دانشگاه.
آقای دکتر آنچه که در این چند روزه شاهد بودیم گواه این است که افراد نزدیک شما همچنان میخواهند دوران سیاه محمودی و دخالت در کارهای جزیی دانشگاه را ادامه دهند.
به عنوان یک دوست تمنا دارم اجازه ندهید افرادی به اسم شما و اعتبار شما سوء استفاده کنند.زیر قشر دانشگاهی از دخالت نزدیکان شما در امور دانشگاه خسته شده اند. اجازه دهیم دانشگاهیان برای دانشگاه تصمیم بگیرند نه مردم کوچه و بازار.
بسطامي
Iran, Islamic Republic of
ای کاش بعضی از این مسئولین با این نوع نگاه شما به فکر اوضاع کنونی و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم باشند... امروز نیاز کشور بیشتر از هر چیز نیاز به داشتن آرامش است تا به دور از افراط گری در جهت توسعه اقتصادی،علمی و فرهنگی گام برداشت،متاسفانه فضای مسموم سیاسی و حاشیه ای چنان گریبانگیر کشور شده که درک حقیقت و واقعیت برایشان سخت و گیج کننده است،از شما برادر عزیز خواهشمندم با همان روحیه ی تخصص و تلاش خستگی ناپذیر با جدیت به فکر توسعه اقتصادی کشور و توسعه اقتصاد بدون زیرساخت کهگیلویه وبویراحمد باشید... سربلند و پیروز باشید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1