تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۷۳۰۱۴

دلم می‌سوزد از باغی که می‌سوزد

۳۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید کریم محمدی**

برادر عزیز و ارجمند جناب مهندس شاهرضا دیودیده
سلام و علیکم
آنچه که راقم را بر آن داشت تا مرقومه ی زیر را به خدمتتان به رشته تحریر درآورم، اظهار فضل های حضرتعالی در روز تودیع‌تان بوده است. اگرچه شاید کلامم مصداق شعر زیبای یغمای جندقی باشد آن جا که می‌سراید:BOYER.NOSAZI
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
اما باز می نویسم برادر. آنچه که دلیل بر نوشتن شد نه تنها عرض یابی کارنامه ی مدیریتی شما و تحلیل فراز و فرود حکمرانی شما، بلکه سخن از تناقض های رفتاری شما و پرسیدن چند سوال از حضور مبارک تان می باشد. حضرتعالی در بخشی از صحبت های خویش با تقسیم بویراحمد به علیا و سفلی در مقام دفاع از بویراحمد سفلی برآمده و این حوزه از استان کهگیلویه و بویراحمد را سرزمین از یاد رفته در دوران جدید از لحاظ مدیریتی دانسته و از آن به عنوان جغرافیای پاک شده یاد نموده اید.

جناب آقای دیودیده سوال اساسی افکار عمومی از شما این است که چرا تنها در روز تودیع خود این چنین دنیا را به این طرفی ها و آن طرفی ها تقسیم می کنید و نسخه های حیدری و نعمتی تجویز نمودید، و بر کیان بویراحمد سفلی اشک می‌ریزید؟ به بنده اجازه بدهید که نتوانم خود را به صداقت شما قانع نمایم، که چرا شما تنها در روز خروجتان از چرخه ی مدیریت اینگونه شمشیر غیرت را از غلاف غضب و خشم بیرون می کشید و با آن برای بویراحمد سفلی گردن می زنید؟ حاشا که اگر از شما در دوران مدیریت تان یک خط مصاحبه و حتی یک کلمه برای دفاع از توان مدیریتی و ذخیره ی منابع انسانی بویراحمد سفلی شنیده باشیم.

جناب آقای مدیر دیروز و شاکی امروز شما براساس کدام متر و کدام سنجش حضور خود را در مدیریت کلان استان کهگیلویه و بویراحمد برابر با توجه به فرزندان بویراحمد سفلی می دانید که امروز برداشتن شما اینچنین گناهی نابخشودنی و عدم توجه به بویراحمد سفلی تفسیر می شود؟
جناب آقای دیودیده شما براساس کدام مقبولیت و محبوبیت و تنفیذ خود را قیم و وارث سرزمین دردهای کهنه ی بویراحمد سفلی می دانید؟

جناب آقای مدیر دیروز و شاکی امروز آیا با خود اندیشیده اید که آخرین سفر کاری تان و یا آخرین تصمیم مدیریتی تان برای برون رفت از محرومیت تاریخی بویراحمد سفلی چه بوده است؟ برادر عزیز سوال دردناکتر این که رهاورد مدیریت شما برای استان، بویراحمد و بویراحمد سفلی چه بوده است؟ به عبارت دیگر آخرین دست پینه بسته و دل زخم خورده ای از بویراحمد سفلی را، که در دوران مدیریت تان با ترنم و مهربانی در آغوش کشیده ای و گره از ان بازنموده ای به چند سال قبل باز می گردد.؟
اما برادر عزیزم، بویراحمد سفلی بیش از مدیر بودن شما، به جاده، مدرسه، پل و خدمت بی‌منت محتاج است تا ژست‌های مدیریتی جنابعالی و به هر دستی که برای خروجش از بن بست زشت فقر و محرومیت، خاکی بنشیند، بوسه می زند.
بویراحمد سفلی به آن چیزی نیاز دارد که درمان دردهای دورمان استاد محمد بهمن بیگی غیر بومی و غیربویراحمدی اما دلسوز با چادرهای سفید و کله قندی‌اش برای بویراحمد کرد، که متاسفانه شما با تمام شکوه و جبروت خود و با درآمدهای سرشار نفتی در هشت سال گذشته قادر به انجام آن نبوده اید و آن هم مبارزه با دیو جهل و نکبت و خودخواهی بوده است.
جنای آقای مهندس دیودیده، شما در بخشی از صحبت های خود از آقای هدایت خواه به عنوان چهره ای ملی یاد نموده اید. قصدم واکاوی این که تا چه میزان خود به حرف‌هایتان ایمان دارید نیست، از طرفی هم کاوش در این مطلب که تا چه میزان این سخن از سر عناد، تسویه و تخریب سایر نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد که آنها را مقصر و مسبب تغییر خود می دانید هم نیست. اما سوال اساسی اینجاست که چرا شما در روز تودیع خودتان به یاد آوردید که آقای هدایت خواه چهره ای ملی است در صورتی که به یاد نداریم که حتی یک بار در دوران بعد از نمایندگی ایشان که حضرتعالی در عرصه ی مدیریت هم حضور داشتی این سخن را از شما شنیده باشیم.
اما در پایان جناب آقای شاهرضا دیودیده، مدیر دیروز و همشهری عصبانی امروز، ای کاش شما با اعتقاد به اصل چرخش نخبگان و رعایت نزاکت مدیریتی در سخنانتان به ارائه کارنامه و معرفی چالش ها و فرصت های سازمان متبوع خود می پرداختید که روزگاری بر آن حکم می راندید تا بر همگان مسجل شود نزد شما ادب مرد به زدولت اوست. و اما صد حیف.....
ومن الله توفیق

*کارشناس ارشد جامعه شناسی

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

کرم از گچساران
Iran, Islamic Republic of
خیلی زیبا بود انصافا دست مریزاد شیوایی قلمتان تحسین برانگیز است
پیام
Iran, Islamic Republic of
ای کارشناس ارشد را خوب اومدی
بویراحمد سفلی
Iran, Islamic Republic of
.بویراحمد سفلی را بیچاره کرد// زمان هدایتخواه بیش از ۲۰ مدیرکل داشتیم۱- کریم تباشیر منابع طبیعی۲- گودرز بهادری تامین اجتماعی۳- فایز چراغسحر امور عشایر۴ شیرعلی خرامین دانشگاه پیام نور۵ مرادعلی پیوند فرماندار دنا ۶- بادام فیروز محیط زیست ۷ – امیدی پور معاون عمرانی استاندار ۸ رهنما معاون سیاسی استاندار ۹ محمدی مدیرکل امور مالیاتی ۱۰ دین پرور مدیرکل دفتر استاندار ۱۱ – بیدار پور مدیرکل راه و شهرسازی ۱۲ رستگاه مدیرکل آب و فاضلاب روستایی ۱۳ حسن پور مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری ۱۴ حکیم مدیرکل ثبت احوال ۱۵ دانشی مدیرکل آموزش و پرورش ۱۶ بهمنی رئیس اموزش و پرورش عشایر ۱۷ جاوید مدیرکل دفتر شهری ۱۸ خرسندیان مدیرکل اموزش و پژوهش استانداری ۱۹ دیودیده مدیرکل نوسازی مدارس و …….. بدون معاونان مدیران کل و روسای شهرستان ها حالا خودتان قضاوت کنید
کریم اسکندری -- پاسخ بویراحمدی سفلی ستیزی را در انتخابات 94 می دهیم
Iran, Islamic Republic of
باسلام و قبولی عزاداری تمامی دوستداران اهل بیت بویژه خوانندگان گرامی بالاخص نویسنده مطلب سراسر موهوم " دلم می سوزد از باغی که می سوزد"...

ابتدا تاسف و تاثر فراوان از این حیث که فردی باهویت شما و بامدرک بقول خودتان کارشناس ارشد جامعه شناسی نامعلوم از کدام دانشگاه نامعلوم!!! به نقد از مدیری توانمند ، ولایی ، متعهد و دلسوز زادگاهم یعنی " مهندس شاهرضا دیویده " پرداخته اید و در نهایت به استاد اخلاق ، فاضل گرامی و ولایتمداری بی چون و چرا با نام " دکتر ستار هدایتخواه " که بزرگان انقلاب از جمله مرحوم " حضرت آیت الله مهدوی کنی " و " آیت اله مصباح یزدی " به نیکویی از سرشت پاک ایشان یاد نموده اند مطلب تان را به پایان رساندیده اید.

کارشناس ارشد جامعه شناسی !!! احتمالا از اوضاع کنونی قلمروهای سیاسی و تلاش های مستمر حاکمان فعلی شهرستان های بویراحمد و دنا برای حذف نیروهای اصیل اصولگرا یا اطلاع ندارید و به بیراهه رفته اید یا سرمای سوزناک پاییزی به خواب خرگوشی تان برده است.

قصد نداریم سخنگوی تلاش های بی وقفه مهندسی شیرین سخن و صادق کلام با نام " دیویده " و یا استاد نام آشنا و چهره ملی مان جناب " دکتر هدایتخواه " باشم زیراکه تاریخ در آینده ای نه چندان دور خود گواه ایثارگری های آنان خواهد بود اما تنها به ذکر چه نکته اشاره می کنم اگرچه من نیز معتقدم "گوش اگر گوش تو و ..... "..

اگربه آمارهای عینی و علمی ساخت ، تجهیز و نوسازی مدارس جای جای کهگیلویه و بویراحمد واقع بینانه بنگری بخوبی می توان تائید نمود که باید از مهندس دیودیده جزء تقدیر نمود چیز دیگر نباید گفت.

اما چرا سخنان کارشناسانه ، علمی و واقعیت گرایانه ایشان اینگونه آتش نفسانیت شما را شعله ور نموده حقیقتی بیش و جملاتی کوتاه نبوده است و آن هم " بویراحمد سفلی ستیزی "...

سوال: آیا در دولت تدبیر و امید به میزان پتانسیل ها و استعدادهای بویراحمدی های سفلی نشین "بهره برده شد؟

مگر می شود در یک دولت بیش از ۱۰ معاون استاندار و مدیرکل از این حوزه بوده و در دولتی دیگر این تعداد به ۲ نفرهم نرسد؟

براستی شعار اعتدالیون چه بود که از خروجی آن حذف بویراحمدی های سفلی نشین پدیدار شد؟

آیا نیک می دانید در سه ساله اخیر اتمام اغلب پروژه های توسعه ای مانند شهرستان شدن لوداب و مارگون ، گازرسانی به لوداب ، بهره برداری از چاههای نفت شبلیز ، بهره برداری از محور ملی پاتاوه - دهدشت و قص الی هذا به یک رویا برای سفلی نشینان بویراحمد تبدیل شده است؟

آقای کارشناس ارشد علوم اجتماعی: آیا می دانید نرخ مرگ و میر بدلیل نبود امکانات مفید بهداشتی در خطه و زادگاه ما چند است و آیا آن را با سایر مناطق استان سنجیده ای؟

آیا می دانید که سیمان مارگون که می توانست منشاء خدمات اشتغالزایی باشد اکنون منشاء ناامیدی های دلاورمردان بویراحمدی های سفلی شده و هیچ تاثیری در روند اشتغالزایی جوانان دیار من در سه ساله اخیر نبوده است؟

نگارنده سراسر عصبانی : می دانی که مادران ما برای گرم نگه داشتن خانه های شان می بایست ساعت ها با الاغ در کوه و کمر بگردند تا هیزمی دست و پا کنند آن هم با هزاران زحمت؟ و تنها شاهد برپاشدن خاک برجای مانده از تردد کیفی اتومبیل های چند صد میلیونی عده ای باشند/

اصلا شبی در موشمی و شهنیز دیار من خوابیده ای تا بفهمی نبود آب آشامیدنی یعنی چه؟ یا سرمای پنج درجه زیر صفر چه معنایی دارد؟

می دانی هیچ پروژه مفیدی در سه ساله اخیر که بتواند دردی از دردهای دیار مرا شفا دهد به بهره برداری نرسیده و تنها دل خوشی مان انتصاب برادران مان در مسوولیت های خدمتگزاری بود که در این مدت نیز آنها به تاراج رفته است...

آیا اکنون برادر ما مهندس دیودیده از حق ما عاقلانه و منطقی دفاع نمود به زمین و زمان العیاذبالله کفر گفته که اینگونه ناجوانمردانه برایشان و محبوب بویراحمد سفلی جناب دکتر هدایتخواه تاخته اید؟

اطاله کلام نخواهیم نمود اما آقای کارشناس ارشد اجتماعی ، افتخار دیارم تقدیم شهدایی مانند شهید" یزدان پناه " که رهبری انقلاب برای ایشان مرقومه فرمودند و سه بردار شهید گمنام با نام های " پیرشه " به انقلاب همیشه سرافراز اسلامی است..

در این مقال قصد بیان بسیاری از مطالب را هم نداریم تا سرفصل آن ان شالله برسد اما به شما و تمام کسانی که بویراحمد سفلی ستیزی کرده و می کنند قول صمیمانه می دهیم که جبران زحمت نمائیم در انتخابات باشکوه ۹۴ مجلس شورای اسلامی ....

ومن الله التوفیق.....
کریم اسکندری -- پاسخ بویراحمد سفلی ستیزی را در انتخابات 94 می دهیم
Iran, Islamic Republic of
باسلام و قبولی عزاداری تمامی دوستداران اهل بیت بویژه خوانندگان گرامی بالاخص نویسنده مطلب سراسر موهوم " دلم می سوزد از باغی که می سوزد"...

ابتدا تاسف و تاثر فراوان از این حیث که فردی باهویت شما و بامدرک بقول خودتان کارشناس ارشد جامعه شناسی نامعلوم از کدام دانشگاه نامعلوم!!! به نقد از مدیری توانمند ، ولایی ، متعهد و دلسوز زادگاهم یعنی " مهندس شاهرضا دیویده " پرداخته اید و در نهایت به استاد اخلاق ، فاضل گرامی و ولایتمداری بی چون و چرا با نام " دکتر ستار هدایتخواه " که بزرگان انقلاب از جمله مرحوم " حضرت آیت الله مهدوی کنی " و " آیت اله مصباح یزدی " به نیکویی از سرشت پاک ایشان یاد نموده اند مطلب تان را به پایان رساندیده اید.

کارشناس ارشد جامعه شناسی !!! احتمالا از اوضاع کنونی قلمروهای سیاسی و تلاش های مستمر حاکمان فعلی شهرستان های بویراحمد و دنا برای حذف نیروهای اصیل اصولگرا یا اطلاع ندارید و به بیراهه رفته اید یا سرمای سوزناک پاییزی به خواب خرگوشی تان برده است.

قصد نداریم سخنگوی تلاش های بی وقفه مهندسی شیرین سخن و صادق کلام با نام " دیویده " و یا استاد نام آشنا و چهره ملی مان جناب " دکتر هدایتخواه " باشم زیراکه تاریخ در آینده ای نه چندان دور خود گواه ایثارگری های آنان خواهد بود اما تنها به ذکر چه نکته اشاره می کنم اگرچه من نیز معتقدم "گوش اگر گوش تو و ..... "..

اگربه آمارهای عینی و علمی ساخت ، تجهیز و نوسازی مدارس جای جای کهگیلویه و بویراحمد واقع بینانه بنگری بخوبی می توان تائید نمود که باید از مهندس دیودیده جزء تقدیر نمود چیز دیگر نباید گفت.

اما چرا سخنان کارشناسانه ، علمی و واقعیت گرایانه ایشان اینگونه آتش نفسانیت شما را شعله ور نموده حقیقتی بیش و جملاتی کوتاه نبوده است و آن هم " بویراحمد سفلی ستیزی "...

سوال: آیا در دولت تدبیر و امید به میزان پتانسیل ها و استعدادهای بویراحمدی های سفلی نشین "بهره برده شد؟

مگر می شود در یک دولت بیش از ۱۰ معاون استاندار و مدیرکل از این حوزه بوده و در دولتی دیگر این تعداد به ۲ نفرهم نرسد؟

براستی شعار اعتدالیون چه بود که از خروجی آن حذف بویراحمدی های سفلی نشین پدیدار شد؟

آیا نیک می دانید در سه ساله اخیر اتمام اغلب پروژه های توسعه ای مانند شهرستان شدن لوداب و مارگون ، گازرسانی به لوداب ، بهره برداری از چاههای نفت شبلیز ، بهره برداری از محور ملی پاتاوه - دهدشت و قص الی هذا به یک رویا برای سفلی نشینان بویراحمد تبدیل شده است؟

آقای کارشناس ارشد علوم اجتماعی: آیا می دانید نرخ مرگ و میر بدلیل نبود امکانات مفید بهداشتی در خطه و زادگاه ما چند است و آیا آن را با سایر مناطق استان سنجیده ای؟

آیا می دانید که سیمان مارگون که می توانست منشاء خدمات اشتغالزایی باشد اکنون منشاء ناامیدی های دلاورمردان بویراحمدی های سفلی شده و هیچ تاثیری در روند اشتغالزایی جوانان دیار من در سه ساله اخیر نبوده است؟

نگارنده سراسر عصبانی : می دانی که مادران ما برای گرم نگه داشتن خانه های شان می بایست ساعت ها با الاغ در کوه و کمر بگردند تا هیزمی دست و پا کنند آن هم با هزاران زحمت؟ و تنها شاهد برپاشدن خاک برجای مانده از تردد کیفی اتومبیل های چند صد میلیونی عده ای باشند/

اصلا شبی در موشمی و شهنیز دیار من خوابیده ای تا بفهمی نبود آب آشامیدنی یعنی چه؟ یا سرمای پنج درجه زیر صفر چه معنایی دارد؟

می دانی هیچ پروژه مفیدی در سه ساله اخیر که بتواند دردی از دردهای دیار مرا شفا دهد به بهره برداری نرسیده و تنها دل خوشی مان انتصاب برادران مان در مسوولیت های خدمتگزاری بود که در این مدت نیز آنها به تاراج رفته است...

آیا اکنون برادر ما مهندس دیودیده از حق ما عاقلانه و منطقی دفاع نمود به زمین و زمان العیاذبالله کفر گفته که اینگونه ناجوانمردانه برایشان و محبوب بویراحمد سفلی جناب دکتر هدایتخواه تاخته اید؟

اطاله کلام نخواهیم نمود اما آقای کارشناس ارشد اجتماعی ، افتخار دیارم تقدیم شهدایی مانند شهید" یزدان پناه " که رهبری انقلاب برای ایشان مرقومه فرمودند و سه بردار شهید گمنام با نام های " پیرشه " به انقلاب همیشه سرافراز اسلامی است..

در این مقال قصد بیان بسیاری از مطالب را هم نداریم تا سرفصل آن ان شالله برسد اما به شما و تمام کسانی که بویراحمد سفلی ستیزی کرده و می کنند قول صمیمانه می دهیم که جبران زحمت نمائیم در انتخابات باشکوه ۹۴ مجلس شورای اسلامی ....

ومن الله التوفیق.....
سید
Iran, Islamic Republic of
حاج زارع ادمهای بی ظرفیت را خوب شناسایی و بر کنار میکنه.حاجی دوست داریم
دامدار
Iran, Islamic Republic of
احسنت
********
Iran, Islamic Republic of
اگر در گذشته برای بویراحمد سفلی غصه می خورد الان که ازمدیریت برداشته شده این حرف ها را می زد ما باید باور می کردیم ولاغیر
نادم از رأی داده به زارع
Iran, Islamic Republic of
باسلام لطفا با کلمات کمتر بازی کنید این متن بیشتر جنبه خودنمایی دارد در ثانی آقای دیودیده بیشتر به مظلومیت بویراحمید سفلی اشاره نموده که با توجه به سادگی جناب زارع دچار آسیب های فراوان گردیده است والا در دوران هدایخواه بویراحمد سفلی با اقتدار بوده است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر دیودیده که واقعیت را گفته ولی بعضی ها را بر نمی تابد
بچه های گچ
Iran, Islamic Republic of
سید کریم محمدی درود بر قلمت...
کارمند نیروگاه گازی بوشهر
Iran, Islamic Republic of
سید کریم محمدی درود بر قلمت و البته شرفت...
دولت
Iran, Islamic Republic of
ارزیابی صحیح است نویسنده عزیز
ابومسلم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
دددددددددددد
Iran, Islamic Republic of
چرا حقیقت را نمی خواهید بپذیرید حرف دیودیده واقعیت است
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خوب گفتی ککا.....
توتنده
Iran, Islamic Republic of
برادر محمدی دست شما درد نکند اقای دیوددیده فعلا گیجه حزیون میگه ایشون نوچه هدایت خواه است داره پرت و پلا میگه زنده باد بویراحمد سفلی وعلیا و......
كارمند آبفار روستائي استان
Iran, Islamic Republic of
جنس اصولگراها با هم تفاوت دارد من از مخالفین رستگار در شرکت بودم و طرفدار زارع هستم و به همین دلیل به من توجه نداشت رستگار سرسخت مخالف زارع بود و زارع از ابتدا مخالف ایشان بود وحتی شنیدم نقل قول میکرد ند که زارع گفته بود حاضرم سه مدیر مخالف را از رقیب قبول کنم به شرطی که از رستگار حمایت نکند و رستگار از زمانی که زارع نماینده شد هیچ گونه امتیازی برای ایشان در شرکت قائل نبود و باور کنید اگر متوجه می شد نیروی طرفدار زارع هست یا طرفداری ازش می کند با تمام قدرت نابودش میکرد و حتی پیمانکاران طرفدار زارع را اگر شناسائی میکرد دیگه بد بخت بوده اند و در جمع بدون هیچ ابائی زارع را تخریب و در یک کلام عشقش هدایت خواه بود اما در روز تودیع رستگار ،چون ایشان خیلی صریح صحبت می کند فکر میکردم علیه زارع صحبت کند ولی از زارع بعنوان مخالفش تشکر کرد و گفت مخالفت آقای زارع باعث شد که ما در کارها بیشتر دقت کنیم و از دوستان سیاسی خودش یعنی سید قدرت و بزرگواری و هدایت خواه به نیکی یاد کرد و مرز خودش با استاندار و تاجگردون را هم به خوبی مشخص کرد و صریحا اعلام کرد که از نظر سیاسی با استاندار اختلاف دارد ولی جناب دیودیده من شنیدم بعضی واسطه شما و زارع بودند حالا که نگرفت برگشتی به اول سطر این قاعده اش نیست البته چند ماهی با اینگونه واسطه گری ها نسبت به دیگران بیشتر ماندی ولی آخرش رفتی پس تفاوت شما با امثال رستگار این هست که رستگار برای بیشتر ماندن دست به دامان مخالفین سیاسی خود نشد و برای همیشه در بین دوستان سیاسی خودش جایگاه هش محفوظ ولی شما دنبال حفظ منافع بودی بهر حال موفق باشی خیلی نگران این پست و مقام نباشید
سعدی!
Iran, Islamic Republic of
هر آنکه دست از جان بشوید
هر آنچه در دل دارد بگوید (حضرت سعدی)
Iran, Islamic Republic of
درد بویر احمد سفلی کهنه تر از این حرفاست! باید هرچه زودتر سفلی به خود ایند۱
طرف
Iran, Islamic Republic of
من حاضرم روبرو با این کارشناس ارشد صحبت کنم. وبهیش بفهمانم که این بحث بویراحمد بالا وپایین از دیر باز بوده ولی جرات بیانش در چنین محافلی نبود . حال که جسارت دیودیده قابل ستایش است . چرا خودتونو به بی تفاوتی میزنید . یا اگر بویراحمد پایین ۵۵هزار رای به زارع دادند چرا از شاخصترین آنها به کار گرفته نشده . نه جونم ،در چوب کنم چوب کنم به سر میبریم و به نتیجه رسیدیم که قولهای آقای زارع در باره ایل وتبار ما بی اساس بوده وداریم خودمون را مذمت میکنیم .
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
درود و صد درود بر ای قلم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم شیوا و به حق سید کریم... الحق که منطقی و با انصاف گفتی
دانشجوی ارشد دانشگاه شیراز
Iran, Islamic Republic of
با سلام جناب آقای محمدی من از این قلم شیوا و بدون غرض و منطقی لذت بردم. هان ای قلم حامی محرومان باش...
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
سلام عزیزان
متاسفم که ما هم اندیشی را رها کرده ایم و تعصب چنان نابودمان کرده که از تعصب زاگرس نشینی به استان نشینی و شهر نشینی و اینک به محله نشینی رسیده ایم
ای وای بر آینده این استان چهار فصل
منصف
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر قلم شیوا ی شما برادر عزیز واقعا با اون حرفها و اون عملکرد جز هدف ایشون تخریب و دوبه هم زنی بین مردم بویراحمد نبوده و نیست و الان ایشون هم ردیف سران فتنه قرار داه و یک اشوب طلب واقعیه لعنت خدا بر خرابکاران
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
ای درود بر شما واقعا گل نوشتی و واقعا جامعه شناسی
علي پارسا زاده
Iran, Islamic Republic of
منطق و انصاف حکم می کرد اقای محمدی صحبت های آقای دیودیده را نقد می کردند ، اما متاسفانه نقدشان علمی و کارشناسی و جامعه شناسی نیست و مطلب شان شخصی است .
واقع گرا
Iran, Islamic Republic of
البته اینکه آقای .در حق بویراحمد سفلی جفا کرده جای شک نیست ولی آقای دیودیده بیشتر از عزل خودش ناراحت و عصبانی بوده تا اینکه به فکر بویراحمد سفلی باشد. چرا ایشان حداقل این یکی دو سال آخر از بویراحمد سفلی حمایت نمی کرد و عملکرد .را زیر سئوال نمی برد. حالا گفته های ایشان به مثابه اشک تمساح ریختن است. ایشان مدیر هدایت خواه بوده و باید خیلی زود تر می رفتند. درحقشان خیلی نیکی شد که تا حالا ماندند.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
آقای محمدی تو کجا پیدا شدی و حقوق حقه بویراحمد سفلی در این دوران پایمال شده و گویا خیلی سوختی و همه حرفهای دیودیده حق بود
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
در جواب کارمند ابفار اولا رستکار کیه که شما ایقدر ازش نام میبرید ایشون در همین جلسه تودیع کفت وقتی خبر برکناریم را. درجاده مختار شنیدم سکته را زدم دوما ایشون خیلی. کار کرد که زارع کاریش نداشته باشه اما حاجی زیر بار نرفت از جمله گذاشتن رجب پور وکریمی و....سوما چون فعلا بیکار شدی ودر خانه استراحت میکنی این حرفا را میزنی یا زهرا یازهرا
داریوش اقبالی
Iran, Islamic Republic of
دلم تنگ است دلم می سوزد از باغی که می سوزد
نه دیداری نه بیداری نه دستی از سر یاری مرا آشفته می دارد چنین آشفته بازی

تمام عمر مستیم و شکستیم به جز بار پشیمانی نبستیم جوانی را سفر کردیم تا مرگ نفهمیدیم به دنبال چه هستیم عجب آشفته بازاریست این دنیا
کارمند آب و فاضلاب روستائی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به بویراحمد یا مجید مستعار
تمامی مکاتبات زارع موجود هست و تا رستگار مطمئن نشد که کریمی و رجب پور مخالف زارع هستند به آنها پست نداد و نیروهای که زارع به رستگار معرفی کرد اینها نبودند و رستگار سوگند یاد کرد که بیش از ۱۰۰ نامه که با این تیتر "برادر گرامی مهندس رستگار " زارع برایم فرستد و به یکی پاسخ ندادم و همه آنها موجود هست و نیروهای که زارع دنبال پست بود برای آنها در آب و فاضلاب روستائی عبارت بوده اند ع آ -ب ز - ع خ - که رستگار تا هستم به اینها پست نمی دم
حاضر‏ ‏در‏ ‏جلسه‏ ‏تودیع‏ ‏و‏ ‏معارفه‏ ‏
Iran, Islamic Republic of
به‏ ‏خدا‏ ‏قسم‏ ‏حقیر‏ ‏در‏ ‏جلسه‏ ‏بودم‏ ‏.‏ ‏دیودید‏ه‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏گزاش‏ ‏عملکرد‏ ‏و‏ ‏تشکر‏ ‏از‏ ‏همه‏ ‏گفت‏ ‏من‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏جریان‏ ‏نبودم‏ ‏ولی‏ ‏نیروهای‏ ‏شایسته‏ ‏زیادی‏ ‏در‏ ‏بویراحمد‏ ‏سفلی‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏تشکیلات‏ ‏بودند‏ ‏ولی‏ ‏به‏ ‏آنها‏ ‏توجهی‏ ‏نشد‏ ‏.‏ ‏عملکرد‏ ‏ایشان‏ ‏بر‏ ‏هیچ‏ ‏کس‏ ‏پوشیده‏ ‏نیست‏ ‏در‏ ‏ضمن‏ ‏بنام‏ ‏مردم‏ ‏بویراحمد‏ ‏سفلی‏ ‏بر‏ ‏علیه‏ ‏ایشان‏ ‏نظر‏ ‏ندهید‏ ‏.‏ ‏حرفش‏ ‏را‏ ‏قبول‏ ‏دارند‏ ‏
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1