تاریخ انتشار
جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : ۷۱۰۲۷

اظهارات ائمه جمعه استان در خصوص ماجراهای اسیدپاشی

۱
۰
کبنا ؛جنایت اسیدپاشی از توطئه های شوم دشمنان بود
خطیب جمعه یاسوج گفت: جنایت اسیدپاشی در اصفهان از توطئه های شوم دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب برای بدنامی آمران به معروف و ناهیان از منکر و بدبین کردن ملت ایران نسبت به آنان بود.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه یاسوج افزود: این اسیدپاشی بدنرین نوع منکر بوده و امکان ندارد که آمران به معروف و ناهیان از منکر چنین جنایت ناشایست و غیرانسانی را مرتکب شوند.
وی بیان کرد: آمریکا و متحدانش برای ضربه زدن به نظام و انقلاب تاکنون از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند و دلیل اصلی خنثی شدن دسیسه های شوم آنان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نیز لطف الهی، رهنمودهای راهگشای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، بیداری، هوشیاری و اتحاد ملت ایران است.
حسینی اظهار کرد: سخنان دولتمردان آمریکا در مورد ائتلاف علیه گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق بی پایه و اساس است زیرا در بمباران های انجام شده تاکنون هیچ آسیبی به اعضای این گروهک ضدبشری وارد نشده و تنها غیرنظامیان کشته شده اند.
وی عنوان کرد: نابود کردن داعش و بیرون راندن آنها از عراق و سوریه تنها از عهده مردم و ارتش این دو کشور اسلامی برمی آید.
حسینی ابراز داشت: تمام پیروزی های مردم غزه، فلسطین، عراق و سوریه در مقابل دشمنان و اشغالگران با حمایت ها و پشتیبانی های همه جانبه ایران اسلامی کسب می شود.
وی با تسلیت ماه محرم، افزود: امام حسین (ع) بیمه کننده و زنده کننده دین مبین اسلام، بیدارکننده جامعه و آشکارکننده حقایق است.
حسینی گفت: روز عاشورا و یوم الله ۱۳ آبان امسال با یکدیگر متقارن شده اند و نباید هیچ کدام از این دو مناسبت مهم تحت تاثیر دیگری قرار گیرد.
وی بیان کرد: مهمتر از عزاداری و سینه زنی برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش در ماه محرم شناخت اهداف قیام عاشورا و تبیین ابعاد مختلف آن است.
حسینی اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است و این دو فریضه مهم نیز دارای مراتب، مراحل و شرایطی است که باید به آنها عمل شود.
در نماز جمعه این هفته عنوان شد
تقدیر امام جمعه از حضور حماسی مردم چرام در تشییع شهدای گمنام
امام جمعه چرام از حضور حماسی مردم این شهرستان در تشییع شهدای گمنام تقدیر و تشکر کرد.
حجت‌الاسلام جعفر طزری  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ضمن تقدیر و تشکر از مردم متدین و شهیدپرور شهرستان چرام که با حضور حماسی خود در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام شرکت کردند، از شهردار و شورای شهر و عوامل اجرایی شهرداری که زحمات بسیاری را برای آماده کردن پارک شهدای گمنام متقبل شدند، تشکر ویژه داشت.
امام جمعه چرام، اضافه کرد: این مردم نشان دادند که مرور زمان باعث فراموشی شهدا و یاد و راه آنان نخواهد شد.
وی در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز عاشورای حسینی، اظهار کرد: حادثه عاشورا یک جریان مقطعی و گذرا نبود بلکه یک واقعیت همیشگی است که در طول تاریخ ادامه خواهد داشت.
این مسئول با تاکید بر این مطلب که مهم آن است که ما درس‌های عاشورا را بیاموزیم و به کار گیریم، عنوان داشت: عاشورا به تمام مسلمانان درس دینداری می‌دهد، اینکه انسان برای حفظ دین و نگهداری از آن باید تلاش بسیار کرد و حتی جان خود را نیز در این راه دهد.
طزری، درس دیگر عاشورا را مقاومت و پایداری در مقابل زورگویان عالم دانست و گفت:  امام حسین (ع) با آنکه از تعداد اندکی از یاران بهره‌مند بود اما در مقابل یزیدیان زمان ایستاد و به هدف خود که همان حفظ دین بود رسید و این هدف به جز پایداری به دست نمی‌آمد.
وی، افزود: درس سوم عاشورا عزت و آزادگی بود، امام به همه ما آموخت که با بندگی خدا و تسلیم دشمن نشدن می‌توان عزت و سربلندگی همیشگی به دست آورد و عزت و سربلندی از آن رهروان راه خدا است.
*سرچشمه همه جنایت‌ها و ظلم‌ها در عالم آمریکا است
خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۳ آبان و با بیان اینکه امسال ۱۳ آبان متقارن با ایام عاشورای حسینی است، خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان سه رویداد مهم به وقوع پیوست که در هر سه مورد دستان پلید آمریکا نمایان است.
این مسئول، تصریح کرد: در ۱۳ آبان ۵۸ دانشجویان بصیر ما با درایت و هوشیاری متوجه شدند که سرچشمه همه جنایت‌ها آمریکا است و سفارت او محل توطئه علیه نظام اسلامی است و با تسخیر آن به توطئه‌ها پایان دادند.
وی، گفت: سران استکبار از آن زمان تمام توان خود را علیه نظام به کار بردند تا بتوانند نظام نوپای اسلامی را ساقط کنند اما ملت هوشیار ما با الهام از حادثه عاشورا و درس «هیهات مناالذله» امام حسین، تمام مشکلات را به جان خریدند و زیر بار زور و ستم و ذلت نرفتند.
طزری ، ابراز کرد: امروز ما شاهد به ثمر نشستن آن تلاش‌ها و جانفشانی‌ها هستیم و تا از بین بردن کفر و ستم از پا نخواهیم نشست.
*هدف از اسیدپاشی، مهجور کردن فریضه امر به معروف بود
امام جمعه چرام با اشاره به اسیدپاشی اخیر، متذکر شد: در جریان اسیدپاشی که در هفته گذشته صورت گرفت عده‌ای به دنبال آن بودند که این جریان را به نیروهای انقلابی در جهت امر به معروف تلقی کنند که این امر به مراتب از جریان اسیدپاشی بدتر بود.
این مسئول مذهبی در چرام، اظهار داشت: عده‌ای در خارج و خود فروختگان داخلی در داخل برای اینکه این فریضه مهم را به طور کامل از جامعه خارج کنند بدون هیچگونه سند و دلیلی، این امر را آمرین به معروف نسبت دادند و قربانیان را انسان‌های لاابالی و بدحجاب معرفی کردند که این امر نیز جنایت دیگری بود.
وی، افزود: حال آنکه امام حسین (ع) یکی از اهداف اصلی قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و این افراد با این کار خود در خلاف جهت هدف امام حسین حرکت کرده‌اند.
***
امام‌جمعه باشت:
وزیر ارشاد در برابر رسانه‌های نا‌امن‌کننده جامعه سکوت نکند
امام‌جمعه باشت گفت: وزیر ارشاد در برابر رسانه‌های نا‌امن‌کننده جامعه سکوت نکند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرحیم عبودی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته باشت خود و نماز گزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد اظهار کرد: بهترین فرصت برای شناخت و معرفت ارزش‌های دینی و عمل به دستورات الهی ماه محرم است و ما می‌توانیم در این ایام با شناخت خوب و عمل به دستورات الهی جزو متقین قرار بگیریم.
امام‌جمعه باشت در ادامه خطبه نخست به دو فریضه بزرگ الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف اصلی قیام عاشورا پرداخت و با نقل حدیثی گفت: قوام دین در گرو انجام این دو فریضه الهی است و عمل به دستورات الهی در سایه این دو فریضه خواهد بود.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک تکلیف همگانی بدانیم و همه در برابر این امر الهی در جامعه احساس مسئولیت کرده و در انجام آن نباید کوتاه بیاییم و به بهانه برخی مصلحت اندیشی‌ها این دو فریضه بر زمین بماند.
عبودی در ادامه به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و گفت: مسئله اسیدپاشی‌های اصفهان بلافاصله بعد از تصویب این طرح در مجلس و تبلیغات دشمن با همراهی برخی رسانه‌های داخلی برای تخریب این طرح در جامعه بود و دشمن تلاش کرد ضمن بزرگ جلوه دادن این اقدام؛ انگشت اتهام این جنایت را به سمت نیروهای ارزشی بگیرند.
خطیب جمعه باشت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این موضوع که برخی رسانه‌های داخلی نیز در ناامن کردن جامعه با بیگانگان همراهی کرده‌اند از وزیر ارشاد خواست تا در برابر این موضوع سکوت نکند و در برخورد با این افراد با جدیت پیگیری کند.
وی همچنین از رئیس جمهور و رئیس دستگاه قضاء خواست تا در شناسایی و برخورد با ناامن کنندگان جامعه اشد مجازات را در نظر بگیرند.
امام جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته باشت به اجرای طرح احسان حسینی کمیته امداد امام‌خمینی باشت اشاره کرد و از این نهاد جهت خدمات ارزنده‌اش تقدیر کرد.
عبودی در ادامه به هفته پدافند غیر عامل اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته یادآور شد: پدافند غیر عامل مبحثی امنیتی جهت شناسایی آسیب‌های اجتماع در مسائل غیر نظامی است..
خطیب جمعه باشت در بخش دیگر سخنان خود ضمن گرامیداشت ۱۰ آبان و شهادت اولین شهید محراب به تاسوعای و عاشورای حسینی اشاره کرد و از عموم مردم خواست تا در مراسمات عزاداری این شب‌ها همچون گذشته حضور یابند.
وی به سالگرد رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد و از وی به عنوان زبان گویای منطقه جنوب یاد کرد.
امام‌جمعه باشت همچنین به ۱۳ آبان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره و این رخداد را انقلاب دوم ایران دانست که هرگز نباید فراموش شود.
عبودی در پایان به نشست مسئولان استانی و شهرستانی جهت بررسی طرح‌های عمرانی باشت اشاره کرد و ضمن گلایه از دعوت نکردن امام‌جمعه در این نشست از مسئولان خواست پروژه مصلی را با جدیت پیگیری کنند.
***
امام جمعه دهدشت:
دوستی با آمریکا مصداق بیعت با حکومت یزید است/ امام حسین(ع) تن به ذلت نداد
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امام حسین(ع) آگاهانه و برای حفظ دین قیام کردند، افزود: دوستی با آمریکا به معنای پذیرش ذلت و همراهی با حکومت جور است.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش اظهار کرد: امام حسین(ع) همه جریان عاشورا را از قبل می‌دانستند و آگاهانه برای حفظ دین و اسلام به میدان رفتند.
امام جمعه دهدشت تصریح کرد: وقتی ملائک فرود آمدند و اجازه خواستند که دشمن را نابود کنند، امام فرمودند اگر من بخواهم با اشاره انگشت همه را نابود می‌کنم اما خداوند چیز دیگری می‌خواهد.
حسینی با بیان اینکه یزید حاکم فاسد وقت تمام خطوط قرمز اسلام و دین را زیر پا گذاشت و مردم کوفه را به انحراف کشانید،افزود: این مهم است که ابا عبدالله الحسین مطیع امر خدا بود و با اینکه قدرت نابودی دشمن قبل از نبرد را داشتند اما تن به قیام خونین دادند.
خطیب جمعه دهدشت با اشاره به درخواست یزیدیان از امام برای بیعت، با بیان اینکه امام تن به ذلت ندادند، افزود: امام حسین(ع) با شعار « هیهات مناالذله» وارد عرصه نبرد شده و زیر بار ظلم و ذلت نرفتند.
وی از آمریکا به یزید زمان نام برد و خاطرنشان کرد: امروز هم آمریکا و متحدانش همان شرایط یزید را دارند و دوستی با استکبار مصداق همراهی با حکومت فاسد یزیدی است.
حسینی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی دوستی با آمریکا را نخواهد پذیرفت، تصریح کرد: دستان آمریکا پلید و به خیانت آلوده است، همه خیاناتش در این مدت ۶۰ سال آشکار شده و دوستی با شیطان بزرگ به معنای پذیرفتن ذلت و خواری است.
به گفته حسینی وقتی مدیریت جامعه در دست افراد فاسد باشد حادثه کربلا به وقوع می‌پیوندد همانطور که مردم یزید پذیرفتند و منحرف شدند امروز هم حمایت مردم از حکومت فاسد و ظالم انحراف را در پی خواهد داشت.
*حوادث اسیدپاشی اصفهان در جهت خشن جلوه دادن دین اسلام است
امام جمعه دهدشت احیای ارزش‌های اسلام و ترویج امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام ابا عبدالله برشمرد و با اشاره به حوادث اسیدپاشی اخیر در اصفهان، این اقدام وقیحانه و گذاشتن به پای امر به معروف را از ناحیه دشمنان و در جهت خشن معرفی کردن دین اسلام خواند و افزود: عده‌ای قصد دارند با این کارها امر به معروف را زشت جلوه دهند، در حالی‌که سنت حسنه امر به معروف با خشونت سازگاری ندارد چرا که دین اسلام دین خشونت نیست و در امر به معروف کسی حق برخورد فیزیکی ندارد.
حسینی برخورد زبانی نرم را وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر خواند و تصریح کرد: جریان که در اصفهان اتفاق افتاده است هیچ ربطی به فریضه امر به معروف ندارد.
*سوگواری محرم در شأن امام حسین(ع) و اهل بیت باشد
خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رواج برخی بدعت‌‌ها در آیین سوگواری محرم و استفاده از آلات موسیقی در هیئت‌ها، خواستار نظارت نیروی انتظامی و هیئت امنای مساجد و جلوگیری از این موارد شد و تصریح کرد: شیوه عزاداری امام حسین(ع) باید در شأن آن حضرت باشد.
***
امام جمعه گچساران:
ترویج اندیشه کنگره بی‌بی حکیمه(س) منوط به دو روز کنگره نباشد
امام جمعه گچساران گفت: اندیشه و تفکر کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) تنها در ایام برگزاری کنگره نباشد، بلکه مستمر و مداوم ترویج و تبیین شود.
حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تأکید بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: اسلام دینی کامل بوده که برای همه مشکلات و نیازمندی‌های انسان برنامه و دستور دارد.
وی با بیان اینکه در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد، خیر و برکت نیست، افزود: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، دعاهای افراد مؤمن نیز برآورده نمی‌شود و آن جامعه مورد لعن خداوند قرار دارد.
حجازی ادامه داد: در برخی نقاط دنیا زنان محجبه را مورد تمسخر و تحقیر قرار می‌دهند و آنها نیز به دلیل رهایی از این رفتارهای غلط و غیر اسلامی ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.
امام جمعه گچساران گفت: کسانی که بستر و زمینه امر به معروف و نهی از منکر را فراهم نکرده‌اند، باید پاسخگوی این حرکت ضد دینی باشند.
حجازی با اشاره به قیام امام حسین(ع) با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: در آن زمان که اسلام در اوج خفقان و در حال نابودی بود، باید برای زنده نگه داشتن آن بهایی سنگین پرداخت می‌شد.
وی با بیان اینکه مسئولان هیئات عزاداری باید به ترویج فلسفه عاشورا بپردازند، عنوان کرد: مسئولان هیئات عزاداری باید به ترویج فرهنگ و اهداف عاشورا در قالب نوحه‌سرایی و دیگر برنامه‌ها بپردازند، زیرا عاشورا یک تاریخ نیست بلکه یک فرهنگ است.
امام جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان با اشاره به اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان اظهار کرد: فتنه‌گری‌های پس از وقوع اسیدپاشی‌های اصفهان برای تخریب و زیر سئوال بردن فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توسط دشمنان مطرح شد.
حجازی با بیان اینکه هدف دشمنان مضموم قرار دادن امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: هیچ انسانی و هیچ آمر و ناهی اقدام شنیع و زشت اسیدپاشی را قبول نداشته و تأیید نمی‌کند، زیرا این حرکت حرکتی بر خلاف آیین امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) افزود: از همه کسانی که در برگزاری این کنگره در مدت دو سال زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی می‌شود، اما این کنگره نباید تنها به همان دو روز خلاصه شود.
حجازی خاطرنشان کرد: از همه مردم و مسئولان تقاضا دارم که اهداف و اندیشه کنگره را در دو روز برگزاری خلاصه نکنند، بلکه اندیشه این کنگره باید همیشه ترویج شود.
امام جمعه گچساران ترویج عفاف، حجاب و فرزندداری همچنین شوهرداری را از جمله اهداف این کنگره با شناساندن شخصیت بزرگ بی‌بی حکیمه(س) به مردم عنوان کرد و گفت: باید سعی کنیم دختران و بانوان جامعه امروز حجاب و عفاف و اخلاق اسلامی خود را با حضرت معصومه(س) و بی‌بی حکیمه(س) تطبیق دهند.
***
امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد
۱۳ آبان روز ماندگار در تاریخ انقلاب عاشورایی ایران
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: ۱۳ آبان روز ماندگار در تاریخ انقلاب عاشورایی ایران است.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: اهل ایمان هنگامی که محرمانه با یکدیگر گفتگو می کنید بر پایه گناه و دشمنی و سرپیچی از پیامبر با هم گفتگو نکنید بلکه بر پایه تشویق یکدیگر به نیکی و تقوا گفتگو کنید.
امام جمعه قلعه رئیسی در خطبه نخست در ادامه تربیت فرزند گفت: هر وقت کودک زبان گشود ذکر لا اله الا الله و محمد رسول الله و صلوات را به او یاد دهید با فاصله زمانی تا ۷مرتبه تکرار و بعد او را تشویق کنید.
صلواتی تصریح کرد: زمانیکه کودک شروع به راه رفتن و محبت و درک مفاهیم می کند او را به طبیعت ببرید و نعمت های خدا را به او معرفی کنید.
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی افزود: برای فهم و عظمت و بزرگی خدا کوه را به او معرفی کنید، برای فهم زیبایی خدا گل و درخت را به او بشناسانید و از ۴سالگی به بعد تفریح در طبیعت برای کودک خیلی ضروری است.
صلواتی اذعان داشت: او را به بازی وا دارید از تماشای بیش از حد تلویزیون و بازیهای کامپیوتری که موجب کم تحرکی است جلوگیری کنید.
وی ادامه داد: از دوران ۴سال به بعد می بایست کودک را با خدا آشنا کرده با مهربانی باید به او آموخت که خداوند خالق همه موجودات است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت: او اعمال را می بیند و انسان های نیکوکار را دوست دارد.
صلواتی تاکید کرد: آموزش های دینی می بایست همراه با خاطره های خوشایند باشد مثل بازی کردن، لبخند زدن، جایزه دادن، تفریح و گردش رفتن خود کودک باید در حالت شادی باشد اگر کودک خواب آلود خسته و یا مضطرب است از آموزش مفاهیم دینی به او خود داری کنیم.
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه در آموزش مسائل دینی سخن نرم و شیوا با ظاهری مناسب به فرزند یاد دهیم  اضافه کرد: برای تشویق کودک به عبادت برای او مهر و تسبیح و سجاده برای دختر چادر نماز تهیه کنید اگر در حال عبادت هستید و کودک از سر و گردن شما بالا می رود از رفتار خشن بپرهیزید.
صلواتی گفت: از همین دوران خردسالی باید آداب زندگی را به کودک آموخت.
وی با اشاره به ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال۵۸ اضافه کرد: ۱۳آبان روزی ماندگار در تاریخ انقلاب عاشورایی ملت بزرگ ایران، روزی پر پیام برای بشریت تحت ظلم و ستم طاغوتیان و یزیدیان زمان است.
امام جمعه قلعه رئیسی در ادامه گفت: روز مبارزه و اقدام عملی علیه استکبار جهانی و روز تبلور بیداری و هوشیاری ملت بزرگ ایران است.
وی در پایان خواستار شد: مردم ما در روز عاشورای حسینی به اقتدا بر حسین(ع) یک بار دیگر شعار ظلم ستیزی و فریاد آزادگی ایستادگی و مقاومت خود را در مقابل استکبار جهانی نشان خواهند داد و از همه مردم می خواهیم در این روز حضور باشکوهی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Mirzaahmad
Malaysia
Mishe daghighan begi kodoom doshman?!!!!!!!!!yaro rast rast dare too shahr micharkhe ina hamash migan doshman..baba vaghebiniam khoob chizie
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1