تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۷۰۹۵۰

شهامت‌های یک مدیر جوان

۲۵
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛دلبر عرفانی
شاپور رمضانی، ‌نام مدیری است که بدون شک همواره در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد از آن یاد خواهد شد.
او مدیر جوانی است که جایگزین فردی شد که خیلی‌ها منتظر رفتن او از دانشگاه یاسوج بودند و نام او نیز برای تداوم مسئولیتش و برخی اقدامت خاص او همواره بر سر زبان‌ها انداخت.
اگر چه در انتصاب رمضانی بیش از آنچه او مهم باشد،‌رفتن اردوان ارژنگ مهم بود ولی وی بلافاصله نشان داد که مدیر لایقی است و یک شبه به مدیریت نرسیده است.
توانای‌های وی از همان روزهای نخست مورد توجه نخستین وزیر علوم دولت تدبیر قرار گرفت و نام شاپور رمضانی در تهران نیز بر سر زبان‌ها افتاد.
تفاوت‌های رمضانی در مدیریت دانشگاهی‌اش با مقاومت در برابر پذیرش بورسیه‌های غیرقانونی این دانشگاه ملموس شد و او شروع‌کننده موجی در کشور بود که با هدف ایجاد عدالت راه افتاد.
در همان روزهای نخست، ‌رمضانی می‌توانست با معامله‌ای که با موافقان و مخالفان و مصلحت‌اندیشان می‌کند، مدیریتش را تضمینی کند و مدیریت در دانشگاه یاسوج را با شرافت کاری‌اش معامله نکرد.
او حتی سفارش همفکرانش را برای کوتاه آمدن از مواضعش نپذیرفت و گفت:‌ هدف مچ‌گیری نیست ولی نمی‌توانم تربیت دانشجویان و فرزندان خودمان را به دست کسانی بسپاریم که صلاحیت علمی لازم را ندارند و از سوی دیگر افرادی که شرایط علمی لازم را دارند با چشمان باز شاهد چنین بی‌عدالتی‌هایی باشند.
رمضانی هیچ دعوتی را در این خصوص نپذیرفت و گفت:‌ حاضرم از مسئولیتم کنار گذاشته شوم ولی زیر بار یک کار غیرقانونی و ناعادلانه قرار نگیرم.
صحت ادعاهای شاپور رمضانی در مورد بورسیه‌های غیرقانونی برخی افراد و ذی‌نفوذان این روزها با گزارش وزارت علوم بیش از گذشته مشخص شد ولی برخی افرادی که منافع آنها به خطر افتاده بود با فراری رو به جلو فریاد سر دادند که رمضانی می‌خواهد حقوق قطع کند، اخراج کند و چنین کند و چنان کند.
این افراد به کمک چند رسانه ذی‌نفع سوار موج شدند و موضوع بورسیه‌های غیرقانونی را از مسیر اصلی خود خارج کردند تا اینکه در این آشفته‌بازار حساب شده، لیستی از افراد بورس شده منتشر شد که به تشنج‌ها و این فضای آشفته دامن زد.
موضوعی که شاپور رمضانی و تیمش انتشار آن را درست نمی‌دانستند و آنگونه که خودشان گفتند در جریان انتشار این لیست نبودند.
در این مدت فشارهای زیادی به او وارد کردند و او یک تنه جلوی همه این فشارها ایستاد و می‌دانست که امضای حکم ریاستش به کوتاه آمدنش از مواضعش بستگی دارد.
اما این موضوع پایان شهامت‌های این مدیر جوان نبوده است.
او هیچ‌گاه تحت تأثیر فشارها و سفارشات، نمایندگان نیز قرار نگرفت به طوری که برای مدیریت دانشگاهی خارج از مسائل سیاسی و نفوذ سیاسیون اقدامات مؤثری انجام داد.
برگرداندن کرامت اساتید، کارکنان و دانشجویان از دیگر اقداماتی بود که رمضانی را در میان هم‌دانشگاهیانش مورد احترام کرد.
او در جدیدترین مواضع خود، به طرح‌های کپی شده چند طرح عمرانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت:‌ در دانشکده منابع طبیعی، مشاور طرحی را از یک استان دیگر کپی کرده و بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی آن را در این استان نیز اجرا کرد به طوری که سیستم تأسیسات آن به طور کلی باید تغییر کند.
وی همچنین گفت:‌ همین مشاور در پروژه دانشکده مهندسی نیز اشتباه غیر قابل جبرانی انجام داد و نقشه این دانشکده را در زمینی اجرا کرد که جای اجرای آن نقشه را نداشت! و باید دوباره به مناقصه برود!
موضوعاتی که استاندار در مورد آنها گفت: ‌وقتی در یک استان، دانشگاه آن باید نقشه طرح‌های خود را از جاهای دیگر کپی کند، وای به حال بقیه ادارات!
اکنون، شاپور رمضانی مدیری شجاعی است که امضای حکم ریاستش بر دانشگاه یاسوج به خاطر همین مواضع، راکد ماند هر چند عدم امضای این حکم نیز در افکار عمومی و در میان دانشگاهیان و مسئولان با توجه به عملکرد موفقش کار راحتی نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما

هئیت علمی
Iran, Islamic Republic of
او تا ابد جاوادن ماند...
رمضانی تاریخ ساز مهد علم و اندیشه استان شد که بعد از زنده یاد دکتر محسن عسکریان بنیان گذار دانشگاه یاسوج این هنر نمایی ماندگار به یغما رفته بود
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برادرعزیزاگرشاپور صلاحیت داشت تا الان توسط شورای انقلاب فرهنگی که رییس جمهورریسش هست تاییدمی شد....بس کنید بادمجون دوره قاب.....
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز و هیئت علمی با صفا .خیلی با حالی. احسنت و تبارک الله . واقعا دست هنرمندان درد نکند . خدا عمرشون بده .
هئیت علمی
Seychelles
اقای رمضانی بهترین مدیر دانشگاهی هستند. قابل تقدیر وتشکر هستند
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا لیست افرادی که بطور غیر قانونی و غیرشرعی از طرف ارزنگ و همفکرانش بورسیه اشده اند را منتشر کنید تا سیه روی شود آنکس که در لباس دین و ولابت مداری چه کارهای کثیفی کرده اند.
کار خوب
Iran, Islamic Republic of
کار خوبی نیست آدم به اسم دیگران برای خودش مطلب بزنه
هئیت علمی
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز همیشه یاد بگیریم درست قضاوت کنیم. ایشان انسان محترمی هستند ولی ازش قهرمان نسازید. هیچ مدیری در استان به بچهای کهگیلویه و بویراحمد فکر نمیکند همه اینا به فکر صندلیشون هستن.
هئیت علمی
Iran, Islamic Republic of
نه بهتر از رمضانی زیاد هست پارتی ندارند
نفتی
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما استاد فرزانه جناب آقای دکتر رمضانی .من به وجود شما و دیگر جوانان برومند استانمان افتخار میکنم.
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دکتر رمضانی انصافا مدیری توانا، با درایت، باهوش و جوانیست که باید بیش از پیش ایشون رو حمایت کرد.
از روزی که گام در ره دانشگاه گذاشته اند فضای نا امیدی که چندین سال بر دره و روی دانشگاه نقش بسته بود جای خودش رو به فضای امید ، نشاط و انگیزه داده به طوری که دیگه هیچ استاد و دانشجوی از بیان گفتگو، از نقد، از اعتراض و حواثی که منجر بود چون گذشته براشون رخ بده ترس و واهمی ندارند و به حق پذیرفته اند که در دانشگاه قرار دارند نه در یک مکان امنیتی.
لات
Iran, Islamic Republic of
اغراق ننویسیم یک مدیر عادی است و خدا حفظش کنه
عضو هييت علمي .
Iran, Islamic Republic of
این فضاسازی به نوعی فرار به جلوست ، جای طرح برخی موضوعات در رسانه ها نیست بلکه مى بایست بدون سر و صدا به مجامع قانونی و نظارتی گزارش می شد . اگر واقعا تخلفی رخ داده است پس چرا تا به امروز با ان برخوردی نشده .
برابر قانون سرپرستی دانشگاه مدت زمان تعریف شده ای دارد که اگر قانون گرایی مد نظر است شایسته نیست به هر قیمتی ماند .
این غلوها صرفا بر اساس تعصب قومی و طایفه ای است که متاسفانه در این چند ماه اخیر در بدنه مدیریتی استان پررنگ تر از همیشه شده است .
همه خوب می دانند که جامعه این روز ها بیش از هر موقعی به جای دامن زدن به چنین حاشیه هایی نیاز به وحدت و کار تلاش و برنامه دارد .
اهورا
Iran, Islamic Republic of
رمضانی
یار دبستانی من
اندکی صبر سحر نزدیک است
مجلس اینده از ان مردم است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
احسنت واقعا تشکر که حق و حقیقت را میبینید و منتشرمیکنید
سهراب
Iran, Islamic Republic of
زیاد تند نرو دوست عزیز.من ارژنگ رو نمی شناسم،به فرض بد عمل کرد و حقش بود بره اما زیاد رمضانی رو گنده نکنید،اولا"بورسیه ها قبل از رمضانی در حال پیگیری بوده در ثانی سرپرست دانشگاه باید همه کارهای عمرانی رو تحت کنترل داشته باشه،حالا تشخیص اشتباه بودن جای دو دانشکده که شجاعت نشد،شجاعت ایشون زمانی مشخص خواهد شد که دانشگاه از لحاظ رتبه علمی جایگاه بالاتری رو بدست بیاره و جذب رشته های بیشتری رو تو دستور کار قرار بده،اگر هم دولت می خواست تا حالا حکم ایشون رو زده بود اصلا" ربطی به جناح مخالف نداره،همه میدونن که حرف تاجگردون بیشتر از بزرگواری و زارعی خریدار داره،مگر اینکه دولت واقعا" نخواد حکم بزنه
مهمان
Iran, Islamic Republic of
اگر خوب بی خو ۱۳ماه سرپرست نبی هنوز برادر
شازده
Iran, Islamic Republic of
رمضانی چیش خوب بود دقیقا
۱-رمضانی کسی است که بی اخلاقی را در دانشگاه ترویج داد دختر و پسر را مثل معذرت می خواهم مثل حیوانات درهم به اردوهای مختلط شبانه فرستاد. شاپور رمضانی کسی است که اختیارش دست نماینده بویراحمد است.
۲-شاپور رمضانی همان کسی است که پژوهشگر برتر استان را از معاونت پژوهشی خلع کرد.
۳-شاپور رمضانی کیست همانی که غذاهای سلف را کاهش داد بخاطر پول دانشجویان را از خوابگاه ها آواره کرد.
۴-رمضانی کسی است که هزینه خوابگاه ها را تقریبا برابر با تمام مدتی که ارژنگ مدیر بود افزایش داد.
۵-رمضانی کسی است که دانشجویان را از اتاقش با بدترین شکل ممکن بیرون کرد.
۶- شاپور همان کسی است که از لابی معاونت آموزشی ترسید و وی را عوض نکرد.
۷- رمضانی همان مدیری است که نیروی زبده و جوان و باسواد را به دلیل ارزشی بودن به سلف فرستاد تا نیرویی که می توانست علمی باشد و کارمند بود کارگری کند و روغن تمیز کند.
۸- رمضانی همان کسی است که هفته های اول به خوابگاه ها می رفت تا دل دانشجویان را به دست آورد و چون فهمید رئیس نمی شود قید هر ارتباطی با دانشجویان دانشگاه را زد
۹- رمضانی همان فردی است که به دلیل وابستگی به نماینده بویراحمد و دنا قصد داشت دو دانشکده مهم گچساران و چرام را که سال ها برای آن زحمت کشیده شده بود تعطیل کند به این صورت که می گفت اعتبار ندارد اما می خواست در یاسوج دبیرستان راه بیاندازد مسخره نیست دبیرستان به جای دو دانشکده!!!!
۱۰- رمضانی همان سرپرستی است که به جای اینکه کتابخانه بسازد و به نام بهمن بیگی بزند، کتابخانه ای که به اسم شهید آوینی بود را شبانه به نام بهمن بیگی تغییر داد نه اینکه بهمن بیگی بد نه، روی کشتزار غلتیدن بد است. شاپور می خواست با این اقدام یک دو دستگی و حاشیه ایجاد کند و برخی سیاسیون نیز در دام او افتادند و حمایتش کردند.
۱۱- رمضانی همان مدیری است که در دوران مدیریتش یک کار عمرانی آغاز نشد در حالی در دوران مدیریت ارژنگ سالانه حداقل دو طرح کلنگ زده می شد و شاپور تاکنون هرچه کرده تکمیل طرح هایی بوده که توسط ارژِنگ در حال ساخت بود
کافی است یا بازهم بگویم.... دردهای شاپور فراوان است و روزی حق یقه اش را خواهد گرفت.
کبنا جان البته تو وابسته به رمضانی هستی بعید می بینم این را منتشر کنی اگر نیستی چرا تاکنون یک نقد نکرده ای یعنی از نظر تو کل کارهای رمضانی صحیح بوده
دانشجوی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفام برات. متاسفم برا .- مدیری که فقط با کار های .دنبال رسیدن به اهداف خود هست.مسئولان استانی هم که همه خواب هستند.آقای استاندار ؟!!!!
دانشجوی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برات. متاسفم برا .- مدیری که فقط با کار های .دنبال رسیدن به اهداف خود هست.مسئولان استانی هم که همه خواب هستند.آقای استاندار ؟!!!!
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
در جواب سهراب عزیز، برادر بزرگوار اولا باید عرض کنم خدمت شما که پیگیری بورسیه ها قبلا از زمان اقای رمضانی نبوده و همزمان بوده چرا که پیگیری بورسیه ها در زمان شروع دولت اقای روحانی شروع شد و در همان هفته های اغازین شروع کار این دولت ،اقای دکتر رمضانی سرپرست دانشگاه یاسوج شدن،دوما بالا بردن رتبه علمی دانشگاه شهامت نمی خواد دوست عزیز بلکه مدیریت می خواهد .شاید در تنها جایی که نیاز به شهامت داشت همین بورسیه های غیر قانونی بود که شهامت خود را نشان دادن.
سوما حکم نهایی ایشون باید توسط شورای انقلاب فرهنگی زده بشه که مستقل از دولت عمل میکنه و بعضا در تضاد با دولت است
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
قابل نوجه مسئولین محترم دانشگاه آزاد یاسوج (علوم وتحقیقات )
کجای این کار درست است که حق انتخاب استاد را از دانشجو در مقطع ارشد سلب می کنید .واستادی را که هم سابقه تدریس با کیفیت رادارد وهم کد پذیرش پایان نامه را دارد به دلیل اینکه نامبرده شرایط یکروز تدریس وپذیرش حداقل ۶پایان نامه در ترم را دارد .سلب موقعیت می نمائید ومی گویید برای دانشگاه بار مالی دارد. ولی در عوض خود هم در مقام معاونت در ۲رده ویا بعنوان مدیر گروه که بیش از ظرفیت خویش با پذیرش واحدهای بیشتر در قبال دریافت اضافه کاری آنچنانی اقدام می کنید ولی هنگامی که دانشجو می تواند ذینفع باشد دایه بهتر از مادر می شوید.واساتید آماتور وفاقد سابقه در این دانشگاه تحمیل می کنید.
لات
Iran, Islamic Republic of
اگه رمضانی زارع را نداشت هیچگاه ریس نمیشد الکی بزرگ نکنیم موضوعات را
ناصرالدین
Iran, Islamic Republic of
درود بررمضانی دلاور وبی باک،همیشه انسانهای پاک ،نترس وشجاع هستندودکتر رمضانی ازاین گروه است،انچه دیگران میگویند مخالفتی است ازطرف کسانی که سالها این دانشگاه را به تصرف خود دراورده بودند واین واکنش های انها کاملا عادی وطبیعی است مانند مقاومت داعش دربرابر نیروهای مردمی عراق.
در ج شازده
Iran, Islamic Republic of
مشخصه عقده ای و کاسبیت در دانشگاه تموم شده
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
تا جاییکه ما میدانیم خود آقای رمضانی توسط مردم دکتر عسگریان بورس شده بود الان گیرداده به کسانی که خودشون دکترا قبول شده اند و نخبه بهترین دانشگاهها هستند.ما هم مخالف افراد بی سوادی هستیم که بورس گرفته اند
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1