تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب : ۷۰۷۳۶

آنچه در کنگره بی‌بی حکیمه(س) گذشت

۲
۰
کبنا ؛


ارائه مقالات برتر کنگره بی‌بی حکیمه(س) در دانشگاه آزاد گچساران
مقالات برتر کنگره بی‌بی حکیمه(س) در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ارائه شد.


با حضور جمعی از مسئولان و پژوهشگران مرحله ارائه مقالات برگزیده کنگره بی‌بی حکیمه(س) برگزار شد.

در این همایش ۳۰ مقاله برگزیده به رأی و نظر کمیته داوران گذاشته شده است که از این تعداد ۲۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.

در این مرحله از کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) مقالاتی از حمید محمدی راد، سید حسن موسی‌پور، جعفر کریمی،  علی کامرانی مقدم، بهروز علم آموز، فرشته معتمد لنگرودی، احسان شیخون، عظیمه زائری، ایمان شکیب خواه، زهرا صمدی فرد، سید علی موسوی سوق، توران موسویان‌زاده، فرشته محمدپور، محمد اسماعیل زاده، محمود فتح آبادی، محمد حاصل نژاد، کورش داوری، فخرالدین مرتضوی، اله‌نظر محمدی‌نیک، فاخته اسحاقی، سید مجید بایگانی، امیر براتی‌زاده، اسماعیل بهشت، حمید گنجایش، فاطمه بدخشان، امیر ستاری، سید حمدالله خواهش‌نیک، نصر عزیزی ارائه در موضوعات مختلف شخصیت‌شناسی، کرامات و مناقب بی‌بی حکیمه(س) ارائه می‌شود.

در این مرحله هر کدام از پژوهشگران در وقت زمانی ۱۰ دقیقه‌ای مقاله خود را ارائه کرده و در پنج دقیقه نیز پاسخگویی پرسش حاضران شدند.

 



***

مهم‌ترین اثر کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه آشنایی قشر جوان با خط ولایت است
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مهم‌ترین اثر کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه(س) آشنایی قشر جوان با خط ولایت است.
فتاح محمدی در کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه(س) که با حضور مسئولان کشوری و استانی در شهر گچساران آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: این کنگره بزرگترین رویداد فرهنگی استان در سال‌های اخیر است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توجه به فرهنگ دینی و آشنایی قشر جوان با اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت را از خروجی‌های خوب این کنگره دانست و گفت: باید بیش از این به فرهنگ دینی توجه داشته باشیم، زیرا برگزاری کنگره‌های ملی از این دست در بصیرت‌افزایی برای قشر جوان و نوجوانان کارآمد و اثرگذار است.
وی مهم‌ترین دستاورد برگزاری چنین برنامه‌های بزرگ فرهنگی با محوریت امام‌زادگان را آشنایی اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان با خط ولایت دانست و گفت: امیدواریم که دستاوردهای این کنگره در تهذیب نفس‌ها مثمرثمر واقع شود.
محمدی افزود: برای برگزاری آبرومندانه این کنگره تلاش‌های زیادی صورت گرفت و دستگاه‌های مختلفی در این راه همکاری لازم داشتند که امیدواریم این روند تعاملی بین دستگاهی برای برگزاری سایر برنامه‌های از این دست تداوم داشته باشد.
این مسئول با قدردانی از مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و استان، وزارت ارشاد، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، صدا و سیما، بنیاد ملی اما رضا(ع) و همه دستگاه‌های استانی و به خصوص در شهرستان گچساران تصریح کرد: برگزاری خوب و در خور شأن این کنگره، مسیر را برای برگزاری کنگره بین‌المللی بی‌بی‌حکیمه(س) هموار می‌کند.
 میزان جوایز نقدی ۲۵ نفر برتر کنگره ملی بی بی حکیمه اعلام شد
دبیر کنگره ملی بی بی حکیمه میزان جوایز نقدی ۲۵ نفر برتر این کنگره شامل پنج نفر اول، پنج نفر دوم، پنج نفر سوم، پنج نفر چهارم و پنج نفر پنجم در هر دو بخش مقاله و پوستر را اعلام کرد.

آرمین محمودی افزود: پنج نفر اول ۳۰ میلیون ریال، پنج نفر دوم ۲۵ میلیون ریال، پنج نفر سوم ۲۰ میلیون ریال، پنج نفر چهارم ۱۵ میلیون ریال و پنج نفر پنجم نیز ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می کنند.
وی بیان کرد: ویژه نامه مقالات علمی ارایه شده در این کنگره پس از هماهنگی های لازم با وزارت علوم به چاپ می رسد.
مجمودی اظهار کرد: مقالات ارایه شده به دبیرخانه این کنگره شامل ۱۸ موضوع و در سه محور اصلی شامل ابعاد شخصیتی بی بی حکیمه (س)، تبدیل بقعه این امامزاده به یک مکان فرهنگی در کشور و معرفی هر چه بیشتر قابلیت ها و توانمندی های کهگیلویه و بویراحمد به مردم سایر استان ها است.
وی عنوان کرد: ۱۳۵ مقاله به دبیرخانه کنگره ملی بی بی حکیمه ارسال شد که از این تعداد ۵۳ مورد به مرحله دوم راه یافت.
محمودی ابراز داشت: از مجموع این ۵۳ مقاله ۳۰ مورد شامل ۲۰ سخنرانی و ۱۰ پوستر برای ارایه در کنگره ملی بی بی حکیمه از سوی داوران کشوری پذیرفته شد.
وی افزود: علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گسترده ۳۰ هزار فراخوان و ۲۰ هزار پوسنر برای شرکت مردم در کنگره ملی بی بی حکیمه (س) به سراسر کشور ارسال و دبیرخانه علمی این کنگره نیز تشکیل و فعال شد.
محمودی گفت: پوستر این کنگره با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی رونمایی شد.
معرفی بارگاه بی بی حکیمه(س) باعث شکوفایی گردشگری مذهبی استان می شود
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مطرح شدن حرم بی بی حکیمه (س) به عنوان قطب چهارم فرهنگی مذهبی کشور باعث جذب زایران و گردشگران فرهنگی-مذهبی بیشتری خواهد شد.
فتاح محمدی در همایش ملی بی بی حکیمه (س) با اشاره به اهمیت بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) افزود: شناخت و معرفی بارگاه منور حضرت بی بی حکیمه (س) به عنوان حرم چهارم اهل بیت (ع) نقش اثرگذاری در رونق گردشگری مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی مطرح شدن حرم این بانوی بزرگوار به یک از مناطق اصلی فرهنگی مذهبی جنوب کشور را عامل مهمی در توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این استان ذکر کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اولویت دولت تدبیر و امید برای توسعه متوازن تمام نقاط کشور حمایت از گردشگری فرهنگی و تقویت زیرساخت های این بخش را در این استان راهکار مناسبی برای شکوفایی و آبادانی این استان خواند.
وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنگره شناخت بیشتر کرامات این بانوی بزرگوار در ایران اسلامی و جهان را فراهم کند.
همایش دو روزه بی بی حکیمه (س) با حضور ۶۰۰ نفر مهمان ویژه کشوری در گچساران در حال برگزار شد.
شناسایی ۴۰۰ پژوهشگر و محقق در زمینه تکریم امامزادگان
رئیس کنگره علمی بی بی حکیمه(س) با بیان این فعالیت های بسیاری در زمینه اجرای این کنگره صورت گرفت، افزود: در این راستا حدود ۴۰۰ محقق و پزوهشگر در راستای تکریم و بزرگداشت امامزادگان کشور شناسایی شدند.
دکتر آرمین محمودی، رئیس کنگره علمی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) امروز (۷ آبان) در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله دعلیها) که در سالن اجتماعات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم، گفت: امروز به جهت ارادت به اهل بیت و تکریم امامزاده بی بی حکیمه در این محل گرد آمده ایم تا دین خود را اداکنیم.
محمودی در ادامه ضمن تشکر از مسئولان ارشد سازمان اوقاف کشور افزود: مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران در راستای برگزاری مطلوب و در خور شان این امامزاده زحمات زیادی متحمل شدند.
وی در ادامه به برگزاری این کنگره اشاره و اظهار داشت: پس از این که منشور کنگره توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به استان ابلاغ شد، در استان نیز با توجه به فرمایش مقام رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور، بلافاصله ستاد استانی با محوریت شخص استاندار و معاونین ایشان و دیگر مسئولان فرهنگی تشکیل شد.
این مسئول علمی و آموزشی با بیان این که در نشست این ستاد سیاست گذاری ها و برنامه ها جهت تحقق برگزاری کنگره صورت گرفت، ادامه داد: پیرو جلسه استانی، جلساتی نیز در شهرستان گچساران و حتی در خود حرم مطهر بی بی حکیمه (سلام الله علیه) با محوریت فرماندار برگزار شد.
محمودی تشکیل کمیته های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغات و پشتیبانی خروجی این نشست ها دانست و افزود: در این راستا حجم و بار اصلی کنگره برعهده کمیته علمی قرار گرفت.
وی عنوان کرد: این کمیته با شناسایی افراد مرتبط با پژوهش های علمی تشکیل و جلسات متعددی در زمینه تعیین محورهای این کنگره ملی برگزار کرد.
رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ابراز داشت: این کمیته در نهایت محورهای سه گانه تبیین شخصیت حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، معرفی استان مقدس حضرت و تبدیل این حرم به قطب فرهنگی کشور را در دستور کار قرار داد.
محمودی تصریح کرد: در ابتدای کار افتخار داشتم تایید نهایی موضوعات را از حضرت آیت الله ملک حسینی، نماینده ولی فقیه و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بگیرم و ایشان بر موضوعات صحه گذاشتند.
وی با بیان این که در مقوله انتشار و تبلیغات با همکاری اداره کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامی پوستر به تعداد ۲۰ هزار و ۳۰ هزار فراخوان به مراکز علمی، فرهنگی، حوزوی، اجرایی و سازمان های مرتبط کشوری ارسال شد.
رئیس کمیته علمی کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) گفت: دبیرخانه کمیته علمی در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران تشکیل و پوستر کنگره نیز با حضور حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور رونمایی شد.
وی با بیان این که اطلاع رسانی در سطح کلان و به صورت چهره به چهره ادامه یافت، خاطرنشان کرد: در این مدت توانستیم افراد صاحب نظر و محقق در سطح کشور و در بحث تکریم امامزادگان را شناسایی کنیم.
محمودی بیان داشت: با ارسال پیامک و تلفن محققان را نسبت به ارائه مقاله در زمینه کنگره ملی بی بی حکیمه(سلام الله علیها) تشویق و در این راستا حدود ۴۰۰ محقق و پزوهشگر در راستای تکریم و بزرگداشت امامزادگان شناسایی شدند.
این استاد دانشگاه با بیان این با توجه به کمبود منابع حدود ۳۰ مقاله مورد انتظار بود، یادآور شد: ولی به جهت تلاش مستمر کمیته علمی کنگره و دیگر اعضای ستاد بیش از ۱۳۵ مقاله از استان کهگیلویه و بویراحمد و سراسر کشور به دبیرخانه کمیته علمی ارسال شد.
محمودی با بیان این که داوری این آثار در ۲ مرحله صورت گرفت، افزود: در مرحله استانی هیئت داوران ۵۳ مقاله برگزیده را برای شرکت در داوری بعدی انتخاب که در مرحله کشوری ۳۰ مقاله برگزیده توسط داوران مطرح کشوری انتخاب و برگزیده شدند.
وی با بیان این که از این تعداد ۲۰ مقاله به صورت اورال یا سخنرانی و ۱۰ مقاله در قالب پوستر انتخاب شدند، از صاحبان کلیه مقالات و همچنین برگزیدگان مرحله دوم تشکر کرد.
استاد دانشگاه آزاد با بیان این که علاوه بر بحث مالی در بحث دانشگاهی صاحبان مقالات نیز مطرح است، اذعان داشت: با هماهنگی صورت گرفته با مرکز علوم استنادی جهان اسلام معادل ۲ امتیاز علمی برای صاحبان مقالات برگزیده محسوب می شود.
محمودی این کنگره را از چند جهت مهم دانست و افزود: مهم ترین علت این است که این کنگره در کشور از جایگاه ممتازی برخوردار است و نخستین کنگره ملی است که امسال در راستای تکریم و بزرگداشت امامزادگان در کشور برگزار می شود.
وی در ادامه این کنگره ملی را مهم ترین رویداد استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) زمینه برگزاری آن در سطح بین المللی را نیز فراهم می کند.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در روزهای چهارشنبه هفتم و پنج شنبه هشتم آبان ماه جاری در شهرستان گچساران و جوار این حرم مطهر برگزار می شود.
 حضور مسئولان ارشد وزارت ارشاد و سازمان اوقاف کشور در کنگره ملی بی بی حکیمه(س)
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مرکزی اوقاف کشور به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به استان سفر می کنند.
سیدمجید بایگانی گفت: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری در گچساران برگزار می شود.
بایگانی افزود: در روز هفتم آبان ماه خوانش مقالات در دانشگاه آزاد و تجلیل از برگزیدگان برگزار و روز هشتم نیز آیین اختتامیه کنگره ملی نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.
وی در ادامه از حضور مسئولان ارشد کشوری در این کنگره خبر داد و بیان داشت: دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در این کنگره ملی، عصر روز هفتم آبان به گچساران سفر می کند.
مسئول دبیرخانه کنگره ملی بی بی حکیمه (س) ادامه داد: حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در ۲ روز برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) حضور دارند.
بایگانی اظهار داشت: مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل وزارت متبوع وزیر ارشاد را در سفر به کهگیلویه و بویراحمد همراهی می کنند.
وی از حضور مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف کشور، مشاور معاون فرهنگی سازمان و مدیرکل ارزیابی و عملکرد سازمان مرکزی اوقاف کشور خبر داد و خاطرنشان: علاوه بر این افراد، نمایندگان ولی فقیه و همچنین استانداران استان های جنوبی نیز به منظور حضور در این کنگره ملی دعوت شده اند.
مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.
 تکریم و بزرگداشت بی بی حکیمه (س)، تکریم امامت و ولایت است
معاون فرهنگی اوقاف کشور تکریم و بزرگداشت امامزادگان را تکریم خداوند و اهل توحید دانست و افزود: تکریم و بزرگداشت حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها)، تکریم و بزرگداشت امامت و ولایت است.
حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی اوقاف کشور امروز (۷ آبان) در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، گفت: جا دارد در این برنامه صمیمانه از برگزار کنندگان کنگره که خالصانه قدم در این راه گذاشتند تشکر کنم.
حجت الاسلام شرفخانی در ادامه با بیان این که رسول گرامی اسلامی در امر هدایت انسان ها تلاش ها و زحمت های بسیاری کشیدند، افزود: تمام زحماتی که حضرت رسول در این زمینه متحمل شدند بی منت بود.
وی با بیان این که خداوند به رسول گرامی اسلام (ص) امر کردند که اجر رسالت را از مردم بخواهند، ادامه داد: محبت به اهل بیت (علیهم السلام) به عنوان اجر رسالت از طرف خداوند متعال به پیامبرش امر شده است.
این مسئول در ادامه با قرائت آیه ای از کلام نورانی وحی، عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه محبت و هدایت بشر را همان مودت و محبت به اهل بیت می داند.
شرفخانی با اشاره به این که کسانی که در این مسیر قرار نگرفته اند در مسیر زلالت و گمراهی قرار دارند، اظهار داشت: امروز ما شاهد جنایت گروهای تکفیری با نام دین در جوامع اسلامی و در حق مردم، امامزادگان و اهل بیت هستیم که نشان دهنده دوری از محبت به اهل بیت است.
وی تکریم و بزرگداشت امامزادگان را تکریم خداوند و اهل توحید دانست و ادامه داد: تکریم و بزرگداشت حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) تکریم و بزرگداشت امامت و ولایت است.
این مسئول کشوری ابراز کرد: کسانی که با عنوان داعش به دنبال تفکر پوسیده هستند، این افراد بزدل توجیه نیستند که در مرقد امامزادگان بزرگوارانی که مورد تکریم خداوند و مردم هستند، قرار گرفته اند.
شرفخانی خاطرنشان کرد: با توجه به جاهلیت فراوان، این گروه در مسیر هدایت قرار نگرفته اند و مورد خشم و غضب خداو اهل بیت (علیهم السلام) هستند.
وی بیا بیان این که امروز وظیفه ما اظلاعت از حجت است، گفت: امروز ما باید پیرو نایب برحق حجت یعنی مقام معظم رهبری باشیم.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (س) روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در شهرگچساران و روز دوم در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.
امام جمعه گچساران:

بارگاه بی بی حکیمه(س) ظرفیت تبدیل شدن به چهارمین قطب فرهنگی و مذهبی کشور را دارد

امام جمعه گچساران گفت: بارگاه بی بی حکیمه (س) ظرفیت تبدیل شدن به چهارمین قطب فرهنگی و مذهبی کشور را دارد
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در مراسم افتتاحیه کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در گچساران افزود: با توجه  به مشکلات راه این چهارمین چراغ اهل بیت و عصمت و طهارت از مسوولان کشوری انتظار می رود نسبت به معرفی جایگاه این بقعه در کنگره بین المللی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اظهار کرد: بارگاه امامزاده بی بی حکیمه (س) ظرفیت تبدیل شدن به چهارمین قطب فرهنگی و مذهبی کشور را دارد.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: نفس کشیدن همه ما شیعیان وابسته به اهل بیت(ع) می باشد و باید در مستحکم تر کردن جایگاه این چراغان هدایت بیشتر تلاش کرده تا بتوانیم از برکات آنان در تمام زندگی بهره مند شویم.
حجازی عنوان کرد: با توجه به مشکلات ارتباطی این امامزاده انتظار می رود مسئولان نسبت به تخصیص اعتبارات لازم برای بهسازی و ساماندهی جاده ارتباطی همکاری کنند.
وی گفت: مردم استان کهگیلویه وبویراحمد همیشه در تمامی مراحل انقلاب در صحنه ها حضور داشته و ولایت مداری و دینداری خود را در تمام عرصه ها اثبات کرده اند.
وی افزود: در جهان امروز که دشمنان ما با استفاده از جنگ نرم سعی در گمراه کردن نسل جوان ما دارند باید جوانان را بیشتر با برکات این امامزادگان و سیره آنان آشنا کرده تا بتوانیم نقشه دشمنان اسلام را مانند همیشه نقش برآب کنیم.
حجازی عنوان کرد: امید است بتوانیم هرجه سریعترمشکل راه این امام زاده را حل کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه یک نقطه عطفی در تاریخ این استان است.
معاون اوقاف کشور: تکریم امامزادگان گام برداشتن در مسیر هدایت و عبودیت است
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: تکریم امامزادگان تکریم خداوند و گام برداشتن در مسیر هدایت و عبودیت است.
حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در کنگره ملی بی بی حکیمه(س) در گچساران افزود: کسانی که محبت اهل بیت (ع) را نداشته باشند در مسیر هدایت خداوند قرار نگرفته اند.
وی اظهار کرد: تکریم امامزادگان اهل بیت(ع) تکریم خداوند و گام برداشتن در مسیر هدایت و عبودیت است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشورتصریح کرد: هر جا یک گنبد امامزاده وجود دارد یک نفر از اهل بیت(ع) وهدایت بشریت در آن مزار شریف خفته است.
شرفخانی عنوان کرد: دشمنان اسلام و اهل داعش مقدس بودن این مکان های متبرکه را درک نکردند.
وی گفت: وظیفه همه ما مسلمین این است که مودت اهل بیت(ع) را درک کرده و ار آنان اطاعت کرده امامزادگان حق حیات برگردن ما دارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: اگر امروز شیعه عزادار حسین(ع) است و ما با قرآن انس داریم این حق اهل بیت(ع) بر گردن ماست.
شرفخانی عنوان کرد: با قدرت هرچه تمام تر بر تکریم و ساخت امامزادگان همت کرده تا بتوانیم قدرت این بقاع متبرکه را بر دشمنان اسلام و داعش نشان دهیم.
وی بیان کرد: از مهمترین این اقدامات می توان به برگزاری کنگره بین المللی تمام امامزادگان استان اصفهان در سال ۹۲ با حضور ۲۰ کشور اسلامی و برگزاری کنگره ملی امامزاده هلال بن علی در سال جاری در شهر آران و بیدگل شهرستان کاشان اشاره کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: کنگره ملی بی بی حکیمه دارای اهمیت خاصی بوده و می تواند نقش بسزایی در معرفی هر چه بیشتر کرامات، فضایل و ابعاد شخصیتی این امامزاده و شناساندن بیش از پیش استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم سایر نقاط کشور ایفا کند.
وی اضافه کرد:  دولت یازدهم توجه ویژه ای به مسایل فرهنگی از جمله معرفی، تکریم و بزرگداشت امامزادگان دارد.
***
پیام آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی به کنگره ملی بی بی حکیمه(س)
آیات عظام نوری همدانی و علوی گرگانی در پیامهایی از برگزاری کنگره بی بی حکیمه خاتون(س) فرزند امام موسی کاظم (ع) در گچساران تقدیر کردند.
در پیام آیت الله العظمی نوری همدانی آمده است: همانطور که نماز و روزه و حج و عبادت‌های دیگر هر یک دارای فلسفه و مصالح اساسی اسلامی می‌‌باشند زیارت مشرفه و بقاع متبرکه نیز یکی از عبادات و دارای فلسفه و فضیلت و مصالح اسلامی است.
زیارت که در فرهنگ اسلامی جایگاه بلندی دارد به مسلمانان می‌گوید شما در هر نقطه‌ای از این جهان پهناور که هستید می‌توانید ارتباط خود را با رهبر و راهنمای اسلامی برقرار سازید و عهد و میثاق خود را با او تجدید نمایید به مانند یک قطره به این اقیانوس با عظمت بپیوندید تا بهتر بتوانید قدرت رسالت دینی خود را به دست آورید.
اکنون که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور داده شده است که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مبدل شده شوند، لازم است با عمل به این فرمان بصیرت آفرین سرپرست محترم اوقاف که در زمان تصدی این پست افتخارآمیز گام‌های بلندی در راه آشنایی بیشتر با قرآن و نشر معارف اسلامی و اجتماعی برداشته است، در بقعه هر امامزاده‌ای صفحاتی نصب شود که تاریخ، نسب، شخصیت، مجاهدت و عملکرد آن امامزاده ذکر شود تا درسی برای زائران محترم باشد.
علاوه بر این تولیت این مرکز را به کسانی که در مناسبت‌های ایام سال بتوانند با ذکر مطالب فرهنگی و سیاسی و اجتماعی به ارشاد زائران بپردازند سپرده و این خدمت مهم به طور کامل انجام گیرد.
امامزادگان جزء شجره طیبه هستند
در پیام آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز آمده است: حقیر وظیفه دارم از شما بزرگواران و شخصیت‌های محترمی که در این کنگره حضور دارید صمیمانه تشکر کنم. مثل ولایت امیرالمومنین علی (ع) و اهل بیت پیامبر و فرزندان آن مخصوص شیعه نیست و مربوط به عامه مردم و همه عصرها و نسل‌ها است.
آن چه از آیات الهی استنباط می‌شود آیه شریفه "اکملت" مربوط به ولایت و اکمال دین است. اگر کسی ولایت را قبول نداشته باشد دین و آئینش کامل نیست. تمام تلاش اهل بیت پیامبر(ص) این بوده که مردم از نعمت ولایت بی‌بهره نشوند.
تجربه تاریخ نشان داده آنان(امامزادگان) مورد تکریم توده‌های مردمی بوده‌اند. بعضی خیال می‌کنند علت پراکندگی امامزادگان در اقصی نقاط عالم مربوط به جنگ، خونریزی و ویرانی بوده است در حالی که اینگونه نیست این حضرات بزرگوار چون زیر چتر امامت و ولایت بودند اطلاعات جغرافیایی کاملی داشته‌اند و می‌دانسته‌اند در کدام منطقه مورد احترام هستند.
اگر حضرت معصومه (س) از عمق و علاقه مردم قم اطلاعی نداشت به آنجا عزیمت نمی‌کرد، حضرت احمد ابن موسی و حضرت بی‌بی حکیمه خاتون که آن مسیر را انتخاب کردند می‌دانستند مورد احترام آن منطقه هستند، مردم منطقه مذکور با عاطفه بودند و الان نیز آن عواطف پاک در آنان وجود دارد نمی‌خواهم تعارف کنم اهالی منطقه بی‌بی حکیمه بسیار با عاطفه، مهربان و با محبت هستند.
یکی از امتیازات موسی بن جعفر (ع) و فرزندانشان این بود که همه فرزندان آن بزرگوار محبوب و چیز فهم بودند، حضرت بی‌بی حکیمه هم از زنان با کمال و فهمیده‌ای بودند و کرامات آنان متعدد بوده است، این امامزادگان جزء شجره طیبه محسوب می‌شوند و شما می‌دانید که شجره طیبه از بین نمی‌رود.
این جانب کنگره شما را تقدیر و تحسین می‌کنم انشاءالله کنگره زیبایی برگزار کنید البته هر کاری کنیم نمی‌توانیم حقشان را ادا کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

محسن
Iran, Islamic Republic of
صداوسیما کهگیلویه و بویراحمد گفت بود از ۵ شبکه مستقیم پخش می شود که متاسفانه مسئولین ضعیف عمل کردند
اشنا
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که انتخاب مقالات مبنای خاصی نداشته و بیشتر رفاقتی انتخاب شده
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1