تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۶
کد مطلب : ۷۰۵۹۴

تشریح برنامه‌های روز اول کنگره بی‌بی حکیمه(س)

۷
۰
کبنا ؛معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برنامه های نوبت صبح روز نخست کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران را تشریح کرد.
سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (سلام الله علیها) صبح چهارشنبه (۷ آبان) در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار می شود.
منصوری در ادامه ضمن تشریح برنامه های نوبت صبح این کنگره ملی، افزود: در نوبت صبح ابتدا سرود جمهوری اسلامی پخش و سپس تلاوت کلام الله مجید را خواهیم داشت و در ادامه تیزر بخشی از عملکرد کمیته علمی و ستاد کنگره به نمایش درمی آید.
وی قرائت پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید توسط حجت الاسلام پرویز خواجه زاده، دبیر علمی کنگره، سخنرانی رئیس کمیته علمی و سخنرانی حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان مرکزی اوقاف را از دیگر برنامه های نوبت صبح کنگره برشمرد.
این مسئول فرهنگی و اجتماعی سخنرانی سیدجواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام)، مرثیه خوانی و مداحی توسط مداح اهل بیت حاج مازیار قشقایی، سخنرانی دکتر فتاح محمدی، معاون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و ارائه یک مقاله به صورت نمادین را از دیگر برنامه های نوبت صبح کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران خواند.
منصوری گفت: هنوز سین برنامه های نوبت عصر این کنگره ملی به صورت کامل مشخص نشده و در صورت آماده شده سین برنامه ها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.
مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.
***
فرماندار گچساران مطرح کرد
افتتاح کنگره بی‌بی حکیمه(س) با پیام آیت‌الله نوری‌همدانی/پخش مستقیم از شبکه‌های دنا، شما و قرآن
فرماندار گچساران با بیان اینکه صبح فردا با پیام آیت‌الله نوری همدانی کنگره بی‌بی حکیمه(س) افتتاح می‌شود، گفت: کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) از شبکه‌های استانی دنا، سراسری شما و سیما همچنین شبکه قرآن به صورت زنده پخش می‌شود.
عبدالرحیم رحیمی در نشست برنامه‌ریزی، بررسی و مرتفع نمودن مشکلات اجرایی کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) که با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما مسئولان باید خود را به عنوان خادمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانسته و خارج از وظایف تعریف شده اداری، تلاش مضاعفی در راستای برگزاری باشکوه کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) داشته باشیم.
وی با بیان این‌که مهمانان این کنگره در سه گروه تقسیم‌بندی شده‌اند، افزود: مهمانان خارج از استان و کشوری، مهمانان استانی و اعضای شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه زائران حرم مهمانان حرم بی‌بی حکیمه(س) خواهند بود که تلاش مضاعف تمامی کارگروه‌های تشکیل شده باید در راستای برگزاری مطلوب کنگره و رفاه مهمانان باشد.
فرماندار گچساران از حضور نخبگان علمی و دانشگاهی کشور، مقامات عالی‌رتبه کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم که این کنگره زمینه تبدیل بارگاه نورانی دختر امام موسی کاظم(ع) به یکی از قطب‌های فرهنگی کشور را فراهم کند.
رحیمی با اشاره به برگزاری ۳۰ نشست هماهنگی در تهران، یاسوج و گچساران در خصوص برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) اظهار کرد: عملکرد مسئولان در خصوص برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری این کنگره مطلوب بوده است.
وی از برگزاری آئین استقبال از مهمانان ویژه این همایش در روز افتتاحیه در دوگنبدان و روز پنج‌شنبه در حرم مطهر‌س) خبر داد و بیان کرد: گروه تشریفات این کنگره آمادگی کاملی در راستای استقبال و پذیرایی از مهمانان ویژه را در دو روز برگزاری کنگره دارند.
فرماندار گچساران ادامه داد: آیین، افتتاح همایش ملی کنگره بی‌بی حکیمه (س) صبح چهارشنبه هفتم آبان‌ماه  با پیام آیت‌الله نوری همدانی در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران آغاز و قرائت مقالات برتر عصر فردا هفتم آبان در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران انجام می‌شود.
رحیمی خاطرنشان کرد: این همایش در روز پنجشنبه هشتم آبان در حرم بی‌بی حکیمه‌(س) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مدعوین کشوری و لشکری در جوار حریم امامزاده بی‌بی حکیمه‌(س) با شکوه خاصی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: پخش مستقیم این رویداد فرهنگی در شبکه‌های استانی دنا و سراسری شما و سیما همچنین شبکه قرآن و حضور خبرنگاران پرشمار کشوری برای پوشش خبری این آیین به به معرفی هر چه بیشتر حرم بی‌بی‌حکیمه (س) کمک خواهد کرد.
حرم بی‌بی‌حکیمه‌(س) خواهر امام رضا (ع) در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز قرار دارد.
***
 بقعه متبرکه بی بی حکیمه (س) یک قطب گردشگری مذهبی جنوب کشور است
استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (س) گفت: این بقعه متبرکه یک قطب گردشگری مذهبی جنوب کشور است.
سید موسی خادمی تعداد پرشمار زائران این حرم مطهر را یاد آور افزود: برگزاری این کنگره ملی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ودیگر مسوولان کشوری به معرفی این زیارتگاه پررونق کمک خواهد کرد.
وی تصریح کرد: حرم بی بی حیمکه یه عنوان یک کانون فرهنگی و مذهبی توسعه خدمات رفاهی آن نیازمند حمایت ملی ، سرمایه گذاری بیشتر و کمک خیرین است.
وی با اشاره به اینکه زائران زیادی هر ساله از این امام زاده دیدن می کنند اظهارکرد: هدف از برگزاری گنگره ملی بی بی حکیمه (س) را شناخت بیشتر این امام زاده برای زائران و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.
خادمی با اشاره به اینکه حرم بی بی حکیمه (س) در حد و فاصل استانهای بزرگ فارس، خوزستان، بوشهر قرار دارد تصریح کرد: فراهم کردن امکانات زیر ساختی برای معرفی این امام زاده یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره است.
وی معرفی و شناخت امام زاده بی بی حکیمه (س) بعنوان یکی از قطب های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ملی اعلام کرد.
خادمی با بیان اینکه بی بی حکیمه (س) در مکانی دیدنی اما پرهزینه واقع شده ابراز داشت: فراهم کردن زمینه برای کمک های سازمانها، نهادها، خیرین و مردم برای توسعه زیر ساخت های این زیارتگاه ملی از دیگر اهداف برگزاری این کنگره است.
وی با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰ جلسه در تهران و سطح استان برای برگزاری این کنگره عنوان کرد: عناصر اصلی این کنگره سازمان اوقاف وامور خیریه ، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و همه دستگاهای استانی بوده اند.
آیین افتتاح همایش ملی کنگره بی بی حکیمه (س) صبح روز چهارشنبه هفتم آبان با پیام آیت الله علوی زنجانی در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و قرائت مقالات برتر در عصر روز چهارشنبه هفتم آبان در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران انجام می شود.
آیین های روز دوم کنگره ملی بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) در کنار این حرم که در ۸۰ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان نفت خیز واقع شده است برگزارخواهد شد.
***
حضور مسئولان ارشد سازمان اوقاف کشور در گچساران
مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از حضور مسئولان ارشد سازمان مرکز اوقاف به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) در گچساران خبر داد.
رامین چرومی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به مدت دو روز در شهرستان گچساران و در جوار حرم بی بی برگزار می شود.
چرومی در ادامه از سفر مسئولان ارشد این سازمان به استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان مرکزی اوقاف کشور برای حضور در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به گچساران سفر می کنند.
وی با بیان این که حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور نیز حضور دارند، اظهار داشت: مدیر کل امور فرهنگی سازمان، مشاور معاون فرهنگی و همچنین مدیرکل ارزیابی و عملکرد اوقاف کشور در این سفر رئیس سازمان را همراهی می کنند.
مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین و امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه امسال با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.
***
حضور مسئولان ارشد وزارت ارشاد و سازمان اوقاف کشور در کنگره ملی بی بی حکیمه(س)
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مرکزی اوقاف کشور به منظور شرکت در کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) به استان سفر می کنند.
امین کمالوندی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری در گچساران برگزار می شود.
کمالوندی افزود: در روز هفتم آبان ماه خوانش مقالات در دانشگاه آزاد و تجلیل از برگزیدگان برگزار و روز هشتم نیز آیین اختتامیه کنگره ملی نیز با حضور مسئولان کشوری و لشکری در جوار حرم بی بی حکیمه (سلام الله علیها) برگزار می شود.
وی در ادامه از حضور مسئولان ارشد کشوری در این کنگره خبر داد و بیان داشت: دکتر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در این کنگره ملی، عصر روز هفتم آبان به گچساران سفر می کند.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در ۲ روز برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) حضور دارند.
کمالوندی اظهار داشت: مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت ارشاد و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل وزارت متبوع وزیر ارشاد را در سفر به کهگیلویه و بویراحمد همراهی می کنند.
وی از حضور مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف کشور، مشاور معاون فرهنگی سازمان و مدیرکل ارزیابی و عملکرد سازمان مرکزی اوقاف کشور خبر داد و خاطرنشان: علاوه بر این افراد، نمایندگان ولی فقیه و همچنین استانداران استان های جنوبی نیز به منظور حضور در این کنگره ملی دعوت شده اند.
مرقد و زیارتگاه امامزاده بی ‌بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) دختر بلافصل امام هفتم موسی ‌بن ‌کاظم (علیه السلام) در ۸۱ کیلومتری و جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) از توابع و روستاهای این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه ‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
مرقد مطهر بی ‌بی حکیمه (سلام الله علیها) یکی از پرآوازه ‌ترین امامزاده‌ های جنوب کشور بوده که همه ساله پذیرای زائران بسیار زیادی از جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس و شیعه ‌نشین از جمله کویت، بحرین، امارات، قطر و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، عراق، عربستان و سوریه است.
نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه (سلام الله علیها) روزهای هفتم و هشتم آبان ماه جاری با حضور میهمانان کشوری و استانی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب تکریم برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

....
Iran, Islamic Republic of
باز از داوری ها و نحوه انتخاب مقالات چیزی نگفتید ؟؟؟....
شرمت اله
Iran, Islamic Republic of
با سلام والا اینی که من دیدیم الان شهرداری ۱۰ روز داره مقدمات این کنگره را آماده میکنه خداییش همه کاراش رو دو.ش شهرداریه اون چند نفرش : بعد شما بشیننین مصاحبه کنید ای خداچکار کنیم از دست این مردم
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۵مقاله تحویل شده بودچرا۱۲۰۰عددرابه دروغ به مردم گفتید
غریبعلی
Iran, Islamic Republic of
.به بی بی حکیمه ... .. میخوای با این کارت چی را ثابت کنی ، ..... من که امروز ندیدمت ولی احتمالا باز با همان .معروف ،... حتما امروز خبری از پیراهن آستین کوتاه . خدایا .
اشنا
Iran, Islamic Republic of
داواران دوستان را انتخاب کردند
پژوهشگر
Iran, Islamic Republic of
آقای محمودی در انتخاب داوران فقط دنبال افراد دارای مسئولیت بود که جاهای دیگه هواشو داشته باشند و به دروغ گفت مرحله دوم داوری توسط داوران تهرانی انجام گرفت اگه راست میگه چرا اسم و مضشخصاتشون را جایی اعلام نکرد؟
ش ع
Iran, Islamic Republic of
آقای عکاشه واگذارت به بی بی حکیمه اگه همه کامنت های کنگره را نزنی
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1