تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۷۰۵۵۴

تصاویر تشییع دو شهید در دانشگاه علوم‌ پزشکی یاسوج

۰
کبنا ؛صبح امروز و همزمان با سومین روز از ماه محرم پیکر دو شهید گمنام بر دستان دوستداران و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آرام گرفتند.
در ساعت ۱۰ صبح امروز، از محل پارک ساحلی شهر یاسوج؛شکوه حضور دانشگاهیان علوم پزشکی و سایر دانشگاه های مرکز استان در تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام چنان بود که خیابان منتهی به سایت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای مدتی بسته شد و امکان تردد در آن وجود نداشت.
طی مسیر از پارک ساحلی تا ورودی سایت آموزشی دانشگاه بیش از یک ساعت طول کشید و در این مدت، شرکت کنندگان با شعار یا اباعبدالله الحسین (ع)، یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.
بر پایه این گزارش؛در این مراسم که ابتدا با نوحه‌خوانی و مدیحه‌سرایی در وصف شهدا آغاز شد، حجت‌الاسلام حافظ ثابت ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان گفت: امیدواریم بتوانیم از ایام محرم بهره کافی و وافی را ببریم.
وی از حضور جامعه دانشگاهیان در مراسم تشییع و خاکسپاری فرزندان روح‌الله قدردانی کرد و گفت: جوانان این مرز و بوم باید راه و یاد شهدا را زنده نگه دارند.
ثابت افزود: کسی که پشت به ولایت می‌کند در کنار شهید رسوا و مغلوب می‌شود.
ثابت با تاکید بر اینکه ادامه دادن راه شهدا هزینه دارد، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند این راه را بروند هزینه‌هایی آن را با جان و دل قبول کردند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم ضمن تسلیت ماه حزن و اندوه سید و سالار شهیدان گفت: همه موقعیت‌‌های کنونی در جامعه مدیون خون شهداست.
دکتر رضا چمن با تاکید بر این که امروز جامعه ما نیاز بیشتری به اخلاق و فرهنگ جبهه دارد، خاطرنشان کرد: فداکاری و از خودگذشتگی از جان و مال یکی از اخلاق‌ و منش عالی رزمندگان دوران دفاع مقدس و شهدا بوده که امیدواریم این فرهنگ در بین جامعه بالاخص دانشگاهیان بیش از گذشته نهادینه شود.
وی با بیان اینکه خوشنودیم که در بین دانشگاهیان شاهد برگزاری چنین مراسم پرشکوهی هستیم، ادامه داد: امروزه، وظیفه ما این است که با تلاش جهادی و فرهنگی پیرو و رهروی واقعی شهیدان باشیم.
بر پایه این گزارش؛ پیکر دو شهید گمنام  بر دستان اعضای هیئت رئیسه، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و جمعی از دانشجویان دانشگاه های مرکز استان تشییع و در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به خاک سپرده شدند.







 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
بچه های علوم پزشکی سنگ تموم گذاشتن. اجرشون با اقا ابا عبدالله
شهروند
Iran, Islamic Republic of
هرچه داریم مدیون ایثار این لاله های بهشتیست.
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
مرسی دستشون درد نکنه چقد زیبا
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1