تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۷۰۴۴۸

طرح انتقال آب به گچساران ۱۱ ساله شد

۵
۰
کبنا ؛بیش از یک دهه از آغاز عملیات طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران و ۲۲ روستای اطراف آن می گذرد و این درحالی است که مردم منطقه در نزدیکی این سد عظیم با کمبود آب آشامیدنی مواجه اند.
مردم شهر گرمسیری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران سال ها چشم انتظار تحقق وعده مسوولان برای بهره مندی از آب سد کوثرهستند.
در حالی که سد کوثر آب آشامیدنی دومیلیون نفر از مردم کشور را تامین می کند، اما مردم این شهرستان در ۵۰ کیلومتری سد عظیم کوثر باکمبود آب آشامیدنی وکشاورزی مواجه اند.
به اعتقاد کارشناسان کم شدن سفره های آب زیرزمینی به دلیل تامین آب آشامیدنی، کشاورزی شهر گچساران از آب های زیرزمینی و تهدید سلامت مردم کمترین پیامدهای تاخیر در بهره برداری از این طرح است.
عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۳ شروع شده است و با وجود تلاش نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص اعتبار شروع مجدد عملیات اجرایی اما اعتبارات تخصیص یافته به دلایل نامعلوم به خزانه برگشت.
معاون شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
علی داوودی مهر افزود: برای تکمیل این طرح ۱۱ کیلومتر شبکه ، شیرآلات و تعمیر بخش هایی که در سال های گذشته ایجاد شده است مورد نیاز است.
وی میزان اعتبار تخصیص یافته امسال این طرح را ۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد.
وی گفت: طرح انتقال آب سد کوثر به شهر دوگنبدان با ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
داوودی عنوان کرد: برای اجرای این طرح ۴۰ کیلومتر خط انتقال اجرا شد و در صورت بهره برداری سالانه ۱۴میلیون متر مکعب آب برای مردم شهر دوگنبدان و روستاهای مجاور آن تامین خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تامین آب آشامیدنی سالم برای مردم از سویی و کم شدن منابع آب سفره های زیرزمینی گچساران از سوی دیگر گفت: شتاب بخشی در اجرای این طرح ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
غلامرضا تاجگردون کیفیت نامطلوب آب در برخی روستاهای نزدیک سد کوثر به ویژه در دهستان گرمسیری لیشتر و مشقت مردم برای تهیه آب آشامیدنی از طریق آب معدنی را یادآور شد و تکمیل هر چه سریعتر این طرح را مورد تاکید قرار داد.
وی اظهار کرد: تکمیل این طرح افزون بر بالا بردن شاخص سلامت و بهداشت ،رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میلیاردها تومان سرمایه کشور برای اجرای طرح آبرسانی سد کوثر به شهر دوگنبدان و روستاهای اطراف هزینه شده است تصریح کرد: کمترین کوتاهی برای یک روز تاخیر در بهره برداری از این طرح نابخشودنی است.
طرح آبیاری دشت لیشتر از مخزن سدکوثر از سالها به کندی درحال اجراست. /ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما

خيراباد جليل
Iran, Islamic Republic of
با سلام :زمینهای کشاورزی خیراباد که قبلا پاریو بوده لطفا بررسی وهمچنین اب انتقالی که از زیر زمینهای انها به جاههای مهمتر(شاید) می رود جا دارد جهاد ودیگر ارگانهای مسول پی گیری نمایند.اگر سد مشکلی پیدا کند کدام مردمان اسیب بیشتری می بینند؟چرا این مردمان با پی گیری ممکن است سهمی از دست رفته را باز یابند وفرزندان انها سر بار جامعه نشوند.
واي واي واي
Iran, Islamic Republic of
تاسیسات بکاربرده شده بیسیاربی کیفیت بوده ودرحال تست جهت تحویل به آب وفاضلاب شهری می باشدکه درصورت تعویض نشدن آن هزینه های زیادی رابرآب وفاضلاب شهری تحمیل خواهدنمود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم
مردی ازلیشتر
Iran, Islamic Republic of
سلام واقعا خسته نباشید نگاه به پشت سرتون کردید بازهم ماه محرم وتشنگی اباعبداله رابنازم که یادآوری کرد مسئولین آب روکه مردم گچساران وروستاهای تابعه گرمسیری تشنه اند.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
انشاالله که هر چه سریعتر انجام بشه ..حق مردم گچساران بیش از اینهاست..انشاالله هر چه طرح نیمه تمام هست همه به بهره برداری کامل برسه. ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1