تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۷۰۲۸۰

از تجمع حسینی در یاسوج تا همایش شیرخوارگان گچساران

۰
کبنا ؛تجمع بزرگ لبیک یا حسین در حرم امامزاده عبدالله (ع) یاسوج برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت ورود کاروان امام حسین (ع) به صحرای کربلا تجمع بزرگ لبیک یا حسین در امامزاده عبدالله (ع) شهر یاسوج برگزار می‌شود.
سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، ارزش‌های نظام اسلامی را نشات گرفته از فرهنگ عاشورا دانست و گفت: به مناسبت ورود کاروان امام حسین (ع) در روز دوم ماه محرم به صحرای کربلا فردا دوشنبه پنجم آبان ساعت ۱۶ تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) با حضور هیئت‌های مذهبی، مردم و مسئولان در حرم امامزاده عبدالله (ع) شهر یاسوج برگزار می شود.
وی در برگزاری بهتر مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان تاکید کرد و افزود: مراسم عزاداری ماه محرم باید به خوبی و در شان امام حسین (ع) برگزار شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی حضرت‌ بی‌بی حکیمه (س) در هفتم و هشتم آبان اشاره کرد و گفت: کنگره حضرت بی‌بی حکیمه (س) نه یک کنگره استانی بلکه یک کنگره ملی است که اجرای خوب، دقیق و منظم این رویداد بزرگ فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید مدنظر مسئولان استان باشد.
این مسئول با بیان اینکه تمام اقدامات لازم برای برگزاری خوب این کنگره ملی صورت گرفته است، افزود: تلاش خواهیم کرد تا کنگره‌ای در شان این بانوی بزرگ در کشور برگزار کنیم.
حجت‌الاسلام موسوی‌اعظم عنوان کرد: روحانیون و صاحبنظران استان‌های همجوار با استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نمایندگان ولی‌فقیه در ۲ استان بوشهر و خوزستان حضور خود را در این کنگره ملی اعلام کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد معرفی شخصیت حضرت‌ بی‌بی حکیمه (س) و همچنین تبدیل شدن این حرم مطهر به قطب فرهنگی در کشور را از مهمترین اهداف کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) عنوان کرد.
وی یادآور شد: کنگره ملی حضرت بی‌بی حکیمه (س) به صورت مستقیم از شبکه استانی دنا و شبکه‌های ملی پخش خواهد شد.
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در گچساران
همایش شیرخوارگان حسینی در ششمین روز از ماه محرم در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
جهانگیر انصاری، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی به مناسبت ماه محرم در شهرستان گچساران برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش نهم آبان‌ماه همزمان با ششمین روز ماه محرم از سوی سپاه ناحیه گچساران در کانون بسیج جوانان ساعت ۹:۳۰ برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه گچساران با اشاره به اینکه همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان برگزار می‌شود، بیان کرد: کودکان با پوشیدن لباس‌های سیاه و سربندهایی با نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) در این همایش شرکت می‌کنند و در عزای حضرت علی اصغر(ع) به سوگ می‌نشینند.
 محرم تجلی شورحسینی امت حسینی است
فرماندار گچساران به پرشور بودن آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان از سوی هیات ها مذهبی این شهرستان در ماه محرم اشاره کرد وگفت:ماه محرم فرصتی برای تجلی شورحسینی امت حسینی است.
عبدالرحیم رحیمی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: فعالیت صدها هیات ها مذهبی در دهه اول محرم جلوه های از عشق حسینی عاشقان ثارالله به مکتب شهادت است.
رحیمی تصریح کرد: دل های نسل جوان در این ماه آماده پذیرش معنویت و حقیقت بوده و متولیان فرهنگی باید از این فرصت ها در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره گیرند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه شاعران و مداحان مذهبی در این ماه از اشعار پرمحتوا استفاده کنند افزود: توصیه ها و رهنمود های مقام معظم رهبری در ماه محرم از سوی هیات های مذهبی رعایت شود.
وی عاشورا را نماد عزت و ظلم ستیزی دین اسلام ،اهل بیت عصمت و طهارت (ع)و شیعیان دانست.
***
افتتاح نمایشگاه روایتی از دشت کربلا در کانون فرهنگی کوثر نور گچساران
نمایشگاه روایتی از دشت کربلا در کانون فرهنگی کوثر نور گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد. مراسم افتتاح نمایشگاه روایتی از دشت کربلا به همت و تلاش کانون فرهنگی تبلیغی کوثر نور گچساران با حضور فتاح محمدی معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مدیران شهرستانی در سالن وحدت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

 

فتاح محمدی در این آیین ضمن تقدیر از کانون فرهنگی تبلیغی کوثر نور این شهرستان جهت برگزاری نمایشگاه، اظهار کرد: ایجاد و برگزاری چنین نمایشگاهی قطعا اثرات خوبی در ترویج نهضت عاشورا دارد.

وی احیای واقعه عاشورا در قالب نمایشگاه را بحثی آموزنده و تاثیرگذار دانست و افزود: در جهت تقویت باورهای دینی و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت مردم ما گام‌های موثری به صورت خودجوش برداشته و امید است که مردم به ویژه نسل جوان با بازدید از این نمایشگاه استفاده کامل را ببرند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژه برنامه‌های ماه محرم، بیان کرد: همانند سال‌های گذشته برنامه پوشش خبری  پخش زنده هیئات همه شهرستان‌ها با همکاری صدا و سیمای استان تدارک دیده شده است.

محمدی ادامه داد: هم‌اکنون مجموعه مدیریت استان به طور شبانه‌روزی در خصوص برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه‌خاتون(س) در حال فعالیت و انجام مقدمات آن است.
وی خاطرنشان کرد: آنچه در اجرای برنامه‌ها و نمایشگاه‌های عاشورایی مهم و باید مدنظر باشد، به تصویر کشاندن اثر و پیامد واقعه عاشورا بر روح و روان مردم و به ویژه نسل جوان است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز همه ما شاهد حضور مردم به صورت خودجوش در همه برنامه‌ها و مراسم هستیم که در این راستا دولت نیز همچنان تلاش کرده در کنار ملت انجام وظیفه کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌فتح میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‎ بر دفع حداقلی و جذب اکثری، اظهار کرد: اکثر ما مسئولان به درستی به این امر توجه نداریم.

  
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تا لحظه آخر عمر شریف خود مردم را راهنمایی و ارشاد می‌کرد، افزود: ما باید به دنبال جذب افراد با برقراری ارتباط عاطفی به سمت و سوی مسائل و مباحث دینی باشیم.

 مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: در قیام امام حسین(ع) آنچه برجسته و مهم بوده، احیای نماز است که ایشان در روز عاشورا آن را به اثبات رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» توسط وزارت اطلاعات منتشر شد

مستند «فرجام جنایت» که به بررسی جزئیاتی از عملیات های تروریستی و خونین گروهک تجزیه طلب ...
وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت: اهل ترک کردن صحنه نیستم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جریان شناخته شده‌ای، خبر استعفای بنده را منتشر ...
هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای خزر بعد از ۳۰ سال سر برآورد + عکس

هیولای دریای خزر نامی بود که ماموران سازمان سیا بر هواپیمای دوزیست عظیم الجثه ساخت روسیه ...
1