تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : ۷۰۲۷۶

متخلفان شکار در گچساران چه کسانی هستند

۵
۰
کبنا ؛رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: نیمی از متخلفان شکار در این شهرستان از کارکنان دولت هستند.
عبدال دیانتی‌نسب در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال ۳۳ شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش گچساران شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: روزهای تعطیل بیشترین ایام حضور شکارچیان متخلف در مناطق حفاظت شده این شهرستان است.
وی رواج فرهنگ های کهن و بکارگیری واژگانی مانند میرشکار برای بیان شجاعت شکارچیان را عامل مهمی برای تعرض متخلفان به حیات وحش در گچساران ذکر کرد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این نکته که شکارچیان بیشتر از اقشار مرفه جامعه و از تمام گروه سنی هستند گفت: وجود هزینه هایی مانند سوخت خودرو ، جرایم محیط زیست و محاکم قضایی شکار را غیر اقتصادی کرده است.
وی با اشاره به اهمیت حفظ گونه های باارزش و نادر در حیات وحش گفت: شکارچیان متخلف گچساران امسال ۷۰ میلیون ریال غرامت پرداخت کرده اند.
دیانتی بیان کرد: جریمه هر قطعه تیهو ۴۰۰ هزار ریال، کبک ۶۰۰هزار ریال، خرگوش دومیلیون ریال و هر راس بز کوهی ۱۸ میلیون ریال است که این جدا از جریمه های محاکم قضایی است.
وی با یادآوری فعالیت ۹ محیط بان در ۵۲ هزار هکتار مساحت منطقه حفاظت شده گچساران گفت: بر اساس استانداردهای جهانی باید ۲۶ نفر از این مناطق حفاظت کنند.
وی از رسانه های ارتباط جمعی خواست برای نهادینه کردن فرهنگ مهربانی با محیط زیست و جلب مشارکت های مردمی در شناسایی متخلفان تلاش بیشتری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خدمت آقای دیانتی عرض کنم در برخی تخلفات شکار خود محیط بانان اطلاع دارند وبا شکارچیان هماهنگ هستند.این موضوع باعث نابودی حیات وحش منطقه شده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت جناب آقای دیانتی دررابطه با کارمندان اول اینکه پرسنل شما برخی کارمندان متخلف را می گیرند بعد چون از برخی مسئولین وریس ریسا ی ادارات هستند آزاد میشن ولی بدبختاشون پرونده سازی میشه خواهشا تبعیض قاییل نشین بین افراد تاطبیعت خراب نشه من که این را می نویسم چندین بار جریمه شدم همیشه هم از ناحیه خود شما دستگیر میشم من منظورم پرسنل شما است چون خودم در بیابان بودم ودیدم واز زحمات شخص جنابعالی تشکر میکنم
بنزما
Iran, Islamic Republic of
ما که پارتی داریم به زودی پرونده مون اکی میشه ...... این حرف ها همه چرندن .......من اگه شب ها شکار نرم و دست خالی برم خونه بنظرتون چیکار کنم
دناا
Iran, Islamic Republic of
مامور محیط زیست بیدفاعه.شکارچیای محترم راحت و اسوده بفرمایید شام
کارشناس ارشد جنگلداری و فضای سبز
Iran, Islamic Republic of
تما م اینها فقط شعار توخالی هست.هیچکس دلش برای محیط زیست گچساران نسوخته و نمیسوزد بجز عده ی اندکی که انها هم حرفشان پشیزی خریدار ندارد.حیوانات را شکار میکنند،ماهیها را صید مینمایند و درختها را یا قطع میکنند و یا جنگل را به اتش میکشند.در واقع مانند اینست که عده ای قسم خورده اند محیط زیست این منطقه را نابود نمایند.متاسفانه در میان این شکارچیان عده ای بااصطلاح دکتر ومتخصص نیز وجود دارد که دچار توهم شده و محیط زیست را با صد سال پیش که پدرانشان در کوهها به غارتگری و شکار مشغول بوده اند اشتباه گرفته اند و این نوکیسه گان برای اوقات فراغت خود دست به شکار زده و افتخار میکنند که تفنگی و قطاری و ......دارند.چرا دست اندر کاران محیط زیست دست به یک اقدام جدی و فراگیر نمیزنند؟چرا اطلاع رسانی این ارگان کم است و چرا با رابطه بازی بر همه چیز سرپوش گذاشته میشود؟
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1