تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۷۰۲۰۱

عزاداری در ۷۸ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و افزود: ۷۸ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران حسینی است.
سیدرضا منصوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با سراسر کشور برنامه های مختلفی در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار می شود.
منصوری افزود: اعزام مبلغ به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و سخنرانی پیرامون محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، مداحی، روضه خوانی، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در خصوص روضه امام حسین (علیه السلام) از جمله این برنامه هاست.
وی با بیان این که برنامه های مختلف دیگری برای ماه محرم پیش بینی شده، بیان داشت: یکی از این برنامه ها تجمع بزرگ «لبیک یا حسین (ع)» است که عصر روز دوم محرم، پنجم آبان ماه ۲ ساعت قبل از اذان مغرب و عشا در محل امامزاده عبدالله (علیه السلام) یاسوج برگزار می شود.
این مسئول فرهنگی ادامه داد: جلساتی در این زمینه با هیئت های مذهبی، هیئت امناء ها و هیئات عزاداری و همچنین ادارات فرهنگی و امنیتی استان در زمینه امنیت و صدا و سیما و مطبوعات جهت پوشش خبری مناسب صورت گرفته است.
منصوری با بیان این که تعداد ۴۰۰ پلاکارد «لبیک یا حسین (ع)» اهدایی از سازمان مرکزی اوقاف در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته، عنوان کرد: در این تجمع عاشورایی از ائمه جمعه استان و مداحان مطرح جهت سخنرانی و مداحی نیز دعوت شده است.
وی خاطرنشان کرد: دومین برنامه شاخص سازمان اوقاف استان در ماه محرم، همایش «رهروان زینبی(س)» است که در بقعه شاخص مرکز استان و بقاع شاخص مراکز شهرستان ها برگزار می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که برنامه های جمعی برای این روز درنظر گرفته شده است، یادآور شد: هماهنگی های لازم با حوزه علمیه فاطمیه (س)، بسیج خواهران، جامعه القرآن خواهران و دیگر نهادهای مربوطه جهت برگزاری مطلوب این همایش صورت گرفت.
منصوری تصریح کرد: مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در ۷۸ بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی افزود: در روز عاشورا و مصادف با ۱۳ آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی استکبار جهانی برگزاری این روز و شعارها متناسب با ۱۳ آبان خواهد بود.
این مسئول فرهنگی و هنری اوقاف برپایی «خیمه های معرفت» را از دیگر برنامه های این نهاد دانست و گفت: در این طرح جلسات پرسش و پاسخ به سوالات شرعی، غرفه کودکان، غرفه مشاوره کودکان و دهها برنامه دیگر اجرا می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1