تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۷۰۱۹۴

گره ۸ ساله پارک علم و فناوری یاسوج باز می‌شود

۱
۰
کبنا ؛تعیین یک مکان جدید در کنار رود بشار، باز شدن گره هشت ساله مشکل زمین برای احدث پارک علم و فناوری استان روزهای نهایی خود را طی می کند.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که پارک علم و فناوری ندارد و بیش از هشت سال در خم کوچه تعیین زمین برای احداث پارک مانده است.
با این حال در دولت جدید تاکنون چندین نشست برای تعیین تکلیف این پارک برگزار شده است که در آخرین نشست به دستور استاندار، کمیته ای برای مکان یابی احداث پارک تشکیل شد.
این کمیته به ریاست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی و با عضویت دانشگاه یاسوج و دستگاه های مرتبط، طی دو هفته آینده چند مکان مناسب برای احداث پارک علم و فناوری را پیشنهاد دادند و بررسی کردند.
نشست کارگروه پژوهش استان با دستور کار تعیین زمین برای احداث پارک علم و فناوری یاسوج به ریاست استاندار استان برگزار شد.
بررسی ۲۱ مکان برای احداث پارک
در این نشست ۲۱ گزینه پیشنهاد شده از سوی این کمیته بررسی شد و مزایا و معایب هر کدام از این مکانها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار استان در این خصوص گفت: بحث احداث پارک علم و فن آوری در دور دوم سفرهای دولت قبل نهایی شد اما پس از هشت سال به سرانجامی نرسید.
مجید محنایی افزود: در دولت تدبیر و امید با پیگیری رئیس دانشگاه یاسوج و استانداری استان گامهایی برداشته و مسئول پارک مشخص شد.
وی بیان کرد: در این نشست ۲۱ گزینه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد تنها پنج مورد مورد تایید وزارت علوم بوده است.
محنایی اظهار داشت: پس از بررسی های کارشناسی متعدد، مکانی در نزدیکی پل سوم بشار و جنب شهرک صنعتی بلکو برای احداث پارک در نظر گرفته شد.
وی بیان داشت: نزدیک بودن این مکان به دانشگاه و شهرک صنعتی، زمینه خوبی برای ارتباط هرچه بیشتر علم و صنعت ایجاد خواهد کرد.
مجنایی عنوان کرد: قرار است زمین مورد نظر از سوی دستگاههای متولی به دانشگاه یاسوج برای احداث پارک واگذار شود.
پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی و حلقه‌ای از زنجیره توسعه اقتصادی مبتنی بر فناوری، شکل گرفته‌اند که قادر خواهند بود با گرد هم آوردن توانایی های علمی و ‌تحقیقاتی مراکز آموزش عالی، صنایع و مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی با همکاری صاحب نظران علمی، ‌متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی به توسعه صنعتی و رشد فناوری کشور کمک کنند.
احداث این پارک اگرچه باید می تواند سالها قبل انجام می شد اما بستری مناسب و مطلوب برای رشد استعدادهای علمی این استان فراهم خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
منطقه خروجی شهر یاسوج یعنی بسنجان به طرف مهریان خیلی زمین خالی خوب و مناسب دارد بنظر من مکان خوبی است وهم اینکه زیاد شلوغ نیست
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1