تاریخ انتشار
شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۷۰۱۰۶

چرا شهردار باید استعفا دهد

۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ عبدالحمید رضوی پور*
قرار بود شوراها محلی برای تمرین دموکراسی باشند و قرار بود پارلمان کوچکی باشند تا مردم حضور بیشتری در مدیریت شهر و جامعه خود داشته باشند. قرار بود شوراها مکانی تخصصی باشند تا مسائل فنی و عمرانی شهر را مدیریت کنند ولی اینگونه که نشد هیچ، برعکس مکانی شدند تا در سطح کلان افرادی همچون احمدی نژاد و قالیباف از درون آن بیرون آیند که هزاران سند مشکل دار میراث مدیریت آنها می باشد و در شهرهای کوچک نقش لویی جرگه قومی را بر عهده بگیرند.
در کهگیلویه و بویراحمد سال هاست خیلی ها انتخابات شورا به چشم رقابت ایلی نگاه می کنند و در آستانه ی هر انتخاباتی بزرگان و ریش سفیدان دور هم جمع می شوند و یکی از نیروهای قوم را حمایت می کنند و بعد هم با انواع و اقسام ترفند از جمله پیمان اخوت با سایر قبایل برای کرسی های شورا تصمیم گیری می کنند.
بیش از یک سال می باشد که از عمر شورای چهارم می گذرد اما در تمام این یک سال دو شورای شهر دهدشت و یاسوج هر روز لبریز از حاشیه و مسائل پوچ بوده است.
در دهدشت گفته می شود رئیس شورای شهر مقیم شهرش نیست و در سالم آباد یاسوج زندگی می کند و در سوی دیگر برخی اعضاء به آلت دست سیاسیون بدل شده اند و برای بقیه احکام سیاسی می پیچند و خود به این دلخوشند که با آقای م به مراسمات فاتحه خوانی و «خش دربی» می روند که خروجی این وضعیت برای دهدشت تنها رنگ و شکل عوض کردن هر روزه ی میدان مرکزی شهر می باشد که شبیه برخی سیاسیون آنجا هر روز به رنگ و لعابی می شود.
در یاسوج نیز شورا نیروی متخصص شهری و عمرانی ندارد و اعضاء در دو ائتلاف جهانی پنج گانه و شش گانه دنبال تنها چیزی که نیستند منافع عمومی است.
مشخصا در چنین فضایی شهردارانِ انتخابی محصول نگاه کارشناسی نیستند و بالتبع مجبورند در ادامه کار در راستای منویات شخصی اعضاء گام بردارند و کار کنند. که تدوام همین وضعیت در نهایت موجب بلند شدن صدای استاندار و اعتراض ایشان به بی توجهی شهردار به وظایف اصلی و تعریف شده اش گردید و گفتند: من اگر جای شما بودم استعفا می دادم.
اما نکته جالب نحوه پاسخوگی آقای شهردار می باشد که ظاهرا به قانون تمسک می جوید و تلویحا خُلف وعده ی خود در حمایت از تیم فوتبال را امری قانونی جلوه می دهد و حالا برخی از اعضای شورا و رسانه های وابسته به آنها استاندار را متهم به خواسته ی خارج از چهارچوب قانون می نمایند. ولی در جواب این گروه تنها به یک مورد آشکار از بی قاونی در شهرداری و شورا اشاره می کنیم و بس، و آنهم حضور چهار معاون آقای شهردار در طول یک سال به صورت بی قاونی در این دستگاه می باشد و حالا آقای شهردار کدام قانون را حَکَم دفاعیه خود کرده اند بر ما روشن نیست.
شورا بخشی از ساختار ادرای مملکت است که هدف آن تسریع در خدمات رسانی به مردم می باشد. شورا یک ایالت خودمختار نیست که بتوان ادعا کرد استاندار و سایر دستگاه ها حق نظارت بر آن را ندارند. شهرداری و بویژه شهرداری شهرهای بزرگ سالیانه بودجه های کلانی از دولت می گیرند و دولت نیز انتظار دارد این بودجه ها در مسیر خدمت رسانی به مردم هزینه شوند.  شورا جای جناح بندی سیاسی و انتقام گیری گروهی نیست که اگر این گونه باشد مردم به منحل شدن شورای این چنینی راضی ترند تا ادامه ی کار.
ضمن احترام به استقلال این نهاد نوپا انتظار آن است که شهردار و شورای محترم نسبت به نص صریح قانون در اجرای وظایف خود حساس تر باشند و به جای نهضت «بَنِر زنی» و خود گفتن و خود خندیدن به نهضت«خدمت» روی بیاورند و رضای خدا را در نظر بگیرند.
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احساس می شود نویسنده محترم نه در دهدشت زندگی می کند و نه در یاسوج وگرنه نمی توانست به این راحتی عملکرد یک ساله گروهی به عنوان شواری شهر را پوچ تلقی کند حتما در رفتار این اعضا اشکالاتی وجود دارد و برنامه های آنها نیز باید مورد نقد و بررسی قرار گیرد اما نگاه سیاه و بدبینانه نمی تواند از سوی یک فرد علمی و منطقی صورت گیرد. طبق قانون شهردار باید تابع مصوبات شورای شهر باشد و اگر غیر از این باشد خلاف قانون است . به نظر شما سود استان و یاسوج از هزینه ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری برای فوتبال چیست ؟ اگر نمی دانی کامنت بذار تا توضیح دهم .
فکر نکنم هیچ انسان منطقی و عاقلی بپذیرد در حالی که شهرداری حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده پولی برای کمک به تیم فوتبال بپردازد اگر استاندار راست می گوید خودش دست به جیب شود مدیر کل ورزش دست به جیب شود و یا حضرتعالی که دلسوز ورزش هستی . من الله التوفیق
پيشنهاد
Iran, Islamic Republic of
شما اهل رسانه متوجه باشید که به نظر میرسد مجموعه مدیریت شهری بخاطر سرپوش گذاشتن از کم کاری ها دنبال به حاشیه کشاندن اذهان هستند تا از این طریق بقیه امور دیده نشود لااقل از شما رسانه ها انتظار بیشتر برای مهم است
طرفدار قبلی.
Iran, Islamic Republic of
کجات میسوزه کبنا
نظر
Iran, Islamic Republic of
آقای که ادعای هم استانی دارید اتفاقا احتمالا شما برای همشهری بودن هم احترام قایل نیستید و از بیکاری مشغول کامنت گذاری هستید.
بجای این کامنت ها کمی به سخنان خودت در جلسات قبل از انتخابات شورا برگرد حتما از این بابت ......خواهی شد
اینقدر دم از حقوق کارگران نزن اگه بصیرت - خلاقیت و از خودگذشتگی باشه هم کارگر حقوقش را دریافت می کند ورزش زنده می شود و شهر رونق می یابد
شبه
Iran, Islamic Republic of
اگر مدیریت اصولی وبدون غل غش باشد همه چیز حله
هم شهری
Iran, Islamic Republic of
اگر ما داخل این شهر زندگی میکنیم میدونیم که اونقده تیم فوتبال برای این شهر لازمه که ارزش حتی بیشتر از ۲۰میلیارد رو داره. اخه قبلش کی اسم یاسوج رو شنیده بود
مسولین تا حالا برای شناسایی این استان که ظرفیت فوق العاده بالایی برای اشتغال زایی دارد چکار کردند؟
اینقدر ما مشکل در حوضه شهرداری داریم که با خرج نکردن ۲۰میلیارد چیزی عوض نمیشه بازم مشکلاتو داریم
غضنفر
Iran, Islamic Republic of
با سلام،درود وصد درود بر آقای رضوی پور ،احسنت واقعآ گل گفتی،شیر مادرت حلالت باشد،کاشکی این مطالب بر افرادی که باید تآثیر بگذارد ،اثر کند.
مسعود چیتابی
Iran, Islamic Republic of
کبا نیوز جان شما و نویسنده ی محترمتون بجای استفاده از جنگ روانی و اختلافات قومی و قبیله ای و فقط بازی با کلماتی که صرفا مصرف مطبوعاتی دارند دارید به شعور خواننده توهین و مزخرفات جناب استاندار را توجیه مینمایید که به نظر بنده بقول خودتان جنبه (( خش مردی ))بیشتر را برای نویسنده محترم ندارد...تیم شهرداری یاسوج مثل تمامی باشگاه های فرهنگی و ورزشی باید از سایه دولت خارج شده و تبدیل به بنگاههای اقتصادی خصوصی شود که مطمئنا جناب استاندار در عرصه باشگاه داری هیچ اطلاعاتی ندارن..هرچند که شوراهای شهر در یاسوج فقط پستی نافذ برای انجام امور شخصی شده است ولی انتخاب مهندس جاوید یکی از بهترین اتفاقات ناخواسته ای بود که برای شهر یاسوج اافتاده بنده بعنوان یکی ااز قدیمی ترین ساکنین شهر یاسوج از جناب شهردار بابت کارهای
ملموس و قابل درکشان سپاسگزارم جناب خادمی لطف کنند و درمورد مسایل مربوط به خود جدیت بیشتری از خود نشان دهند

زنده باد جاوید.........پاینده باد چیتاب
مسعود چیتابی
Iran, Islamic Republic of
کبا نیوز جان شما و نویسنده ی محترمتون بجای استفاده از جنگ روانی و اختلافات قومی و قبیله ای و فقط بازی با کلماتی که صرفا مصرف مطبوعاتی دارند دارید به شعور خواننده توهین و حرفهای جناب استاندار را توجیه مینمایید که به نظر بنده بقول خودتان جنبه (( خش مردی ))بیشتر را برای نویسنده محترم ندارد...تیم شهرداری یاسوج مثل تمامی باشگاه های فرهنگی و ورزشی باید از سایه دولت خارج شده و تبدیل به بنگاههای اقتصادی خصوصی شود که مطمئنا جناب استاندار در عرصه باشگاه داری هیچ اطلاعاتی ندارن..هرچند که شوراهای شهر در یاسوج فقط پستی نافذ برای انجام امور شخصی شده است ولی انتخاب مهندس جاوید یکی از بهترین اتفاقات ناخواسته ای بود که برای شهر یاسوج اافتاده بنده بعنوان یکی ااز قدیمی ترین ساکنین شهر یاسوج از جناب شهردار بابت کارهای
ملموس و قابل درکشان سپاسگزارم جناب خادمی لطف کنند و درمورد مسایل مربوط به خود جدیت بیشتری از خود نشان دهند

زنده باد جاوید.........پاینده باد چیتاب
ازرائیل
Iran, Islamic Republic of
سلام شهرداری که شوراانتخاب می کنه فقط به فکر خودش وشورا است در چرام شورا۲۵میلیون دیروزگرفته حداقل ۱۰میلیون شهردار بدون حساب به غیر از اختلاسهای گسترده که توسط شهردار برخی ازشورای شهرچرام وگزارش ان به بازرسی واستانداریارسال شده اما هیچ گونه پیگری نشداین در حالی است که شهر از هر گونه کاری تعطیل وکار گران بدون حقوق و دو سال مطا لبا ت انها مانده هزاران افسوس
احمدي
Iran, Islamic Republic of
شنیدیم اخیرا شهرداری به جای حمایت از فعالیت های فرهنگی شبانه به حوزه هنری استان هجوم بردند و در اقدامی غیره معمول، قفل درب ها را شکستند و قصد تصرف ان مجموعه را داشتند که با هوشیاری و دقت نظر مناسب این توطعه خنثی شد .
این هم از اوضاع بی سامان شورا و شهردار شهرمان !؟
پایدار .نظراباد
Iran, Islamic Republic of
دروود بر جاوید که مدیریت واقعی و پاکدستی را اثبات میکند و به امید خدا در شهر یاسوج الگو خواهد شد
بهرامبیگی
Iran, Islamic Republic of
سلام
۱-ازروی غرض حرف زده
۲-بجای خرج کردن برا فوتبال که یه درصد میخورن ۹۹%نگا ه میکنن شهردار کارخوبی کرده
۳-استاندار اگه میخاد کار کنه شرکتها وکارخانه های بزرگ روبه استان دعوت کنه هم مشکل اشتغال حل میشه هم اسپانسری
برا تیم فوتبال (سر بریه بسه ضله)
۴-استاندار حکم شهردار امضا کرده ولی انتخاب با شورا بوده وایشان حق ندارن به شهردار بگه استعفا بده وباشخصیت ایشان بازی کنه
۵-شورا بالا وپایین میکنن وچپ وراست شدن خوب شهردار سنش رفته بالا تحمل طناب زدن یا تلنگوش را ندارد
۶-این استان هم با این خاله زنک بازیها به جایی نمیرسه ازهمه هم استانیها خواهش میکنم بااین بی عدالتیها وبی قانونیها مقابله کنن
Iran, Islamic Republic of
مغرضانه بود اصلا حالت خوب نیست انشا نوشتی پسرم .برو پیش دکتر یه منی دارو سیت بنویسه
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
1