تاریخ انتشار
جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۷۰۰۴۳

اظهارات ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در این هفته

۰
کبنا ؛امام جمعه قلعه‌رئیسی:
رمز اصلی باقی ماندن مذهب شیعه حماسه سیدالشهدا است
امام جمعه قلعه رئیسی گفت: رمز اصلی باقی ماندن مذهب شیعه حماسه سیدالشهدا است و امام حسین(ع) با عمل خودش اسلام ناب محمدی را بیمه کرد.
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: اهل ایمان هنگامی که محرمانه با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنید بر پایه گناه، دشمنی و سرپیچی از پیامبر با هم گفت‌وگو نکنید بلکه بر پایه تشویق یکدیگر به نیکی و تقوا گفت‌وگو کنید.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست در ادامه تربیت فرزند گفت: افراد در انتخاب همسر باید دقت‌های لازم را داشته باشند داشتن همسر متدین و دارای اخلاق نیکو یکی از تاثیرگذارترین عوامل بر تربیت فرزند است انتخاب همسر شایسته مقدمه برخورداری از فرزند شایسته است.
صلواتی تصریح کرد: یکی از دوران تربیت فرزند دوران شیرخوارگی است یکی از نعمت‌ها و عنایت عام خداوند نسبت به انسان به‌ویژه در آغاز زندگی نعمت گرانقدر شیر مادر است.
این مقام مسئول افزود: شیر مادر باعث تقویت هوش، حافظه کودک و غذایی بی‌نظیر و دارویی شفابخش است.
وی ادامه داد: چند مورد است که مادران در هنگام شیر دادن به فرزند میبایست رعایت کنند از جمله اینکه، مادر باید از غذایی پاک و حلال استفاده نماید، هنگام شیر دادن وضو بگیرد، کودک را در آغوشش قرار دهد و او را نوازش کند.
امام جمعه قلعه‌رئیسی در ادامه گفت: غذای حرام اثر نامطلوبی در تربیت فرزند می‌گذارد در واقع میبایست در همه مراحل رشد کودک مراقب غذای او باشیم.
خطیب نماز جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه قبل از آمیزش بهتر است نکاتی رعایت شود، اضافه کرد: با وضو بودن، استغفار کردن، استعاذه به خداوند متعال با گفتن اعوذ بالله، صدقه دادن و پرهیز از گناه از مهمترین عوامل قبل از آمیزش می‌باشد.
صلواتی گفت: در دوران بارداری مادر زود بخوابد و سحرخیز باشد و در وقت سحر مشغول به قرائت قرآن، نماز شب، ذکر و تضرع به درگاه خداوند متعال باشد.
وی با اشاره به درگذشت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی، ایشان را یار همیشگی امام و رهبری دانست.
امام جمعه قلعه رئیسی در پایان به آغاز ماه محرم اشاره‌ کرد و گفت: ماه محرم ماه زنده نگه داشتن و زنده ماندن اسلام است.
صلواتی اضافه کرد: رمز اصلی باقی ماندن مذهب شیعه حماسه سیدالشهدا است و امام حسین(ع) با عمل خودش هم شیعه و اسلام ناب محمدی را بیمه کرد.
***
امام جمعه یاسوج:
برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) نقش مهمی در معرفی این امامزاده دارد
امام جمعه یاسوج گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه(س) معرفی هرچه بیشتر این امامزاده به مردم سایر استان‌های کشور است.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی و فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: امام حسین (ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و بنا به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.
امام جمعه یاسوج با اشاره به اهداف مهم قیام امام حسین(ع) عنوان کرد: حفظ دین اسلام، احیای فرایض امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) بود.
وی در ادامه با بیان اینکه قیام عاشورا در عزاداری‌های ماه محرم برای مردم و به خصوص جوانان تبیین شود، افزود: باید شجاعت، شهامت و فداکاری امام حسین(ع) و یارانش در ماه محرم به خوبی از سوی روحانیون و مبلغان برای جوانان تبیین شود.
موسوی‌اعظم در خطبه‌های این هفته یاسوج تصریح کرد: مردم باید قدردان محافل عزاداری و ذکر در ماه محرم باشند و با حضور در مجالس و مساجد از این ماه استفاده کامل ببرند.
امام جمعه یاسوج با اشاره به برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) در گچساران عنوان کرد: کنگره بی‌بی حکیمه (س) در روز‌های هفتم و هشتم آبان در گچساران برگزار و عده‌ای از مسئولان کشوری در آن حضور خواهند داشت.
وی مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنگره را معرفی هر چه بیشتر بی‌بی حکیمه (س) به مردم سایر استان‌های کشور دانست.
خطیب جمعه این هفته یاسوج عنوان کرد: ۱۳۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که تعداد ۲۰ مقاله و ۱۰ پوستر ارائه خواهد شد.
این مسئول خاطرنشان کرد: دوم محرم مصادف است با ورود امام حسین(ع) به کربلا به همین منظور مراسم عزاداری در امام‌زاده عبدالله شهر یاسوج برگزار می‌شود.
***
امام‌جمعه باشت:
آیت‌الله مهدوی‌کنی مصداق بارز اعتدال بود
ظهر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌الرحیم عبودی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان باشت خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و توجه به اوامر و دستورات خداوند توصیه و سفارش کرد و با نقل حدیثی در این خصوص اظهار کرد: انسان با تقوا کسی است که بدون اطمینان از صحت موضوعی در باره آن سخن نمی‌گوید چرا که بسیاری از شایعات از همین مسئله سرچشمه می‌گیرد.
امام‌جمعه باشت در ادامه سخنان خود در خطبه نخست با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: محرم در حقیقت رمز بقاء و ماه زنده نگهداشتن اسلام است چرا که در این ماه مردم با معارف، احکام و ارزش‌های دینی آشنا می‌شوند.
وی افزود: در این ایام ما شاهد هستیم که بسیاری از مردم هر کجا و در حد توان تلاش دارند که به مجلس عزای حسینی خدمت کنند و در حقیقت خدمت به این مجالس خدمت به اسلام و ارزش‌های دینی است.
عبودی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم برای زنده نگهداشتن اسلام در جایگاه خود تلاش کنیم و در این راه از هیچ امری دریغ نکنیم همان‌گونه که در قرآن آمده حفظ شعائر الهی به عنوان نشان تقوای فرد است.
خطیب جمعه باشت در ادامه با بیان این موضوع که امر به معروف و نهی از منکر هدف اساسی قیام عاشورا بود، یادآور شد: این فریضه الهی یک وظیفه همگانی است و باید بدانیم اگر در جامعه‌ای امر به معروف نادیده گرفته شود و نهی از منکر از بین رود آن جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.
وی با تأکید بر این‌که شهادت طلبی در هر جامعه‌ای رمز پیروزی و بقاء آن خواهد بود، افزود: شهادت امام حسین(ع) و اصحابش به جهانیان ثابت کرد که اگر در جامعه‌ای هرچند با تعداد اندک شهادت و شهادت‌طلبی یک ارزش شود؛ آن جامعه با مردمانی شجاع و آسیب ناپذیر می‌شود.
امام‌جمعه باشت ادامه داد: ایستادگی امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی دلیل بر شهادت طلبی جامعه ماست همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس به اثبات رساندند.
امام جمعه باشت در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این‌ هفته شهرستان باشت در اشاره به مناسبت‌ها به چهارم آبان مصادف با اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) به پذیرش قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و تصریح کرد: این قانون ننگ بزرگی برای جامعه اسلامی بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در ادامه به هشت آبان سالروز بسیج دانش‌آموزی و شهادت شهید حسین فهمیده پرداخت و این روز را به همه دانش‌آموزانی که در سنگر تعلیم و تربیت راه فهمیده را ادامه می‌دهند تبریک گفت.
وی در بخش دیگر از سخنان خود به اهداء هدایای مقام معظم رهبری میان دو هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز باشتی اشاره کرد و از عموم مردم خواست تا همواره دعاگوی چنین رهبر فرزانه‌ای باشند.
امام‌جمعه باشت در پایان ضمن تسلیت ارتحال عالم ربانی آیت‌الله مهدوی‌کنی در خصوص ویژگی‌های این مرد بزرگ افزود: وی مردی صادق در سیاست، عالمی انقلابی و مصداق واقعی اعتدال بود و لازم است دولت یازدهم با شعار اعتدال از این مرد بزرگوار الگو بگیرد.
***
امام جمعه دهدشت:
آیت‌الله مهدوی‌کنی مدافع همیشگی قرآن و حاکمیت اسلامی بود
امام جمعه دهدشت گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی مدافع همیشگی قرآن و حاکمیت اسلامی بود.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دهدشت ضمن دعوت خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی و دوری از گناهان اظهار کرد: یکی از واجبات و اساس پایه‌های اسلام جریان امر به معروف و نهی از منکر است.
امام جمعه دهدشت با تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم، اساس خروج ابااعبدالله الحسین(ع) را جریان امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: اگر حرکت ارزشی امام حسین(ع) نبود اسلام و ارزش‌های الهی لگدمال می‌شد.
خطیب جمعه دهدشت هدف از قیام امام حسین را زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: امروز همه در یک مسیر به یاری حق شتافته و با باطل مبارزه خواهیم کرد.
وی از شهدا به عنوان یاری‌کنندگان در مسیر قیام امام حسین (ع) یاد کرد و گفت: شهدا با جان و روح خود برای دفاع از وطن به فرمان رهبر زمان خویش لبیک گفته و با تمام توان علیه منکرات توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کردند.
حسینی فلسفه عزاداری برای امام حسین(ع) را زنده نگه داشتن یاد و قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: عزاداری‌ها باید با مدیریت و بصیرت‌افزایی در اصلاح  جامعه و جوانان مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی و شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.
امام جمعه دهدشت ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله مهدوی‌کنی در خصوص شخصیت ایشان گفت: انسانی مجاهد، پارسا و پا به پای انقلاب و یار همراه امام و رهبری بود و همیشه مدافع قرآن و حاکمیت اسلامی بود.
خطیب جمعه دهدشت اعتراض و افشاگری امام خمینی(ره) علیه قانون کاپیتولاسیون در سال ۴۳ را یادآور شد، گفت اگر آن روز ایران توسط حکومت پهلوی ذلیل بود اما امروز ایران به برکت نظام اسلامی یک قدرت جهانی در همه کشورهای حوزه خلیج فارس با اقتدار مقابل استکبار ایستاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1