تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۶۹۹۵۷

نظام اداری در کهگیلویه و بویراحمد مریض است

۷
۰
کبنا ؛عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدجلال انصاری‌نیا پیش از ظهر امروز در سومین نشست هم‌اندیشی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کشور ایران به لحاظ سلامت اداری وضعیت مطلوبی ندارد.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشورهای دانمارک، زلاندنو، فنلاند، سوئد، هلند و استرالیا کشورهایی هستند که دارای رتبه ممتاز در سلامت اداری هستند.
وی افزود: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ سلامت اداری رتبه پایینی نسبت به استان‌های کشور دارد که این ناکارآمدی و ناسالم بودن ادارات، فرهنگی و ریشه در گذشته دارد.
انصاری‌نیا عدم توسعه کهگیلویه و بویراحمد را از علل اصلی ناکارآمدی نظام اداری دانست و تصریح کرد: عدم توسعه استان باعث عدم توانایی در برنامه‌ریزی و هدایت منابع جهت تحقق اهداف توسعه می‌شود.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استمرار نظام قبیله‌ای در قالب نظام تاراج، ناکارآمدی سازمان‌های دولتی، عدم نظم و انضباط اداری، نظام آموزشی فاقد کیفیت، معضلات فرهنگی، عدم وجود برنامه توسعه جامعه مورد توافق و بیکاری از جمله‌ چالش‌های عمده پایین بودن سلامت نظام اداری در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی با بیان اینکه براساس آمار کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ رعایت نظم و انضباط اداری رتبه مناسبی در کشور ندارد، اضافه کرد: تکریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق و آداب دینی در ادارات استان باید اصلاح شود.
انصاری نیا عنوان کرد: اصلاح ساختار اداری از طریق سالم‌سازی ادارات باید مورد توجه مسئولین ارشد استانی قرار گیرد.
عضو اتاق فکر استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیکاری معضل بزرگی در این استان است، یادآور شد: استخدام افراد در ادارات دولتی باید از طریق آزمون و گزینش توسط افراد متعهد و مستقل صورت گیرد که کاهش اتلاف وقت مردم، مسئولین و افزایش رضایت عمومی از پیامدهای مفید و فوری استخدام از طریق آزمون و گزینش است.
وی عدم دخالت گروه‌های سیاسی در انتخاب مدیران را از عوامل مهم در افزایش سلامت نظام اداری در استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و گفت: تقویت اعتقادات مذهبی، دینی و وجدانی، اصلاح و بهسازی نظام اداری و اصلاح و بازبینی نظام‌ها از دیگر عوامل کاهش فساد اداری است.
انتهای پیام/بهنیازاده
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا فردی بنام اقای م.م.همین روزا بدون ازمون در شرکت گاز باشت بکار گرفته شد
پنهان
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین بدبختی و مشکل استان مدیران نالایق و نا کارآمد است که بعد از گذشت چهل سال هنوز دنبال مقصرین گذشته میگردند.
بابا خودتون مقصرید که با هزار ترفند و معامله به پستی میرسید و موقع عمل هم گند می زنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اقا تفکرت مربوط به جامعه ی فاضله است که اون هم جز افسانه هاست . نمی دانم چطور جرائت کردی این حرفا را بزنی از فردا احتیاط خودت کن که باید عوض بشی.
حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا نظام اداری استان ما مریضه وبعضا افراد مریضی هم دررأس امور اداری ادارات استان ما قرار گرفته اند که به دلیل بیکاری به جان کارمندان افتاده اند .پرونده آنان کار مثبت دیگری انجام نمی دهند مخصوصابعضی از .که به دلیل حسادتشون دارندآرامش خانوادهای کارکنان اداری را به هم می ریزند وکسی هم نیست که بهشون بگه چرا دست ب.....انشگاه ...استان )
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام اشتغال در شرکت گاز استان مثل وامهای صندوق مهر امام رضا شده لطفا بررسی شود چرا ازیک طرف دولت گفته اشتغال از طریق آزمون واز طرف دیگر سکانداران شرکت گاز استان از طریق معامله نیرو جذب مینمایند
بهمئی
Ireland
‏‎ ‎آری وقتی افراد .چون ..ریس کتابخانه وجود استان آباد نمی شود.ط
یا رب
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته ...درسته نمونه اش شهرداری دوگنبدان۰٫۰٫
افرادی از خدا بی خبر که قبلاامتحان پس داده اند با گند کاریهایشان دوباره دایه پست جایگاه میکنند پشت نماینده ومسایل سیاسی خودشان را نگه کره اند.
حتی در طول سال یک هفته کار مفید برای شهرداری انجام نمیدهند ۱۰میان چای میخورند دلال بازیهای انجام میدن جو ومحیط شهرداری را مسموم وبه حاشیه میکشانند .انگیزه را از آن گرو انگشت شماری که پیگیر وراه انداز مردمندمیگرند وبه چالش میکشنند ۱۲میروند.سیاست خط بازی وباند بازی این سیستم را مریض کرده.
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1