تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۶۹۸۳۸

راز رسانه‌ای شدن ژنرال چیست؟

۸
۰
کبنا ؛ مصطفی جوزانی

چند وقتی است که سردار بزرگ جهان اسلام، حاج قاسم سلیمانی، دیگر آن سردار پشت پرده و آن مرد پر رمز و راز چند سال اخیر نیست. گویی دیگر حاج قاسم نمی خواهد نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی پشت پرده بماند بلکه با تصویرسازی رسانه ای از خود اقتدار و حوزه نفوذ نظام اسلامی را به رخ بکشاند.
همین دو سه سال اخیر بود که با نام و هیبت سرداری بزرگ که افتخار جهان اسلام و خار گلوگیر دشمنان اسلام است، آشنا شدیم .همیشه سوالی که تا این اواخر ذهنمان را به خود جلب نموده بود این که ما در دولتهای گذشته به علت تفکرات حاکم بر آنها و برخی کم کاریها خصوصا تفکر سازش و تنش زدایی دولت اصلاحات چگونه بازهم از طرف برخی قدرتها و دشمنان منطقه ای متهم به نفوذ و تاثیرگذاری در برخی کشورها و جریانهای هم سو با نظام می شدیم؟
عوامل تاثیرگذار و پیش برنده تفکرات انقلاب در منطقه اگر دولتها نبودند پس چه کسانی و چه نیروهایی در اوج گمنامی سعی در ثبت نام خود در قبال این کار ارزشمند داشتند و دارند؟
بی شک اگر تمرکز رسانه های قدرتمند در شناسایی و لقب گذاری بر روی سردار در سایه نبود، هنوز فرصت افتخار افرینی به ژنرال و ژنرال ها نصیب ما نمی شد. جریان سازی این رسانه ها فرصتی را فراهم نمود تا در واقعیت و نه در پای فیلمهای هالیوودی حضور همیشگی ژنرالی وحشتناک برای دشمنان و قهرمانی مهربان برای مظلومین منطقه را باور نماییم و آن هم نه از نوع آنگلوساکسونی مانند راکی، آرنولد و بت من بلکه از نوع ایرانی آن مانند حاج قاسم ها.
اما دو نکته را در مورد راز رسانه ای شدن سردار یا همان ژنرال بیان می نماییم.
۱- گاردین ( حضور سردار سلیمانی در عراق حکایت از راهبرد جدید ایران در عراق و گسترش موقعیت بین‌المللی خود دارد) این روزنامه نوشت ( ایران در واقع در حال نمایش حضور خود در عراق است و سردار سلیمانی و نیروهای عراقی که وی فرماندهی آن‌ها را بر عهده دارد نقش مهمی را در سرکوب داعش ایفا می‌کنند. )این شاید تنها احتمال نزدیک به موضوع رسانه ای شدن سردار باشد. خط ونشان برای بازیچه های آمریکا در منطقه ، گفتیم حاج قاسم دیگر نمی خواهد تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه پشت پرده بماند که به دو حالت برمی خوریم الف- ترکیه و موضع گیری مقامات آن در قبال حوادث منطقه از جمله سوریه و عراق، اذهان را متمرکز بر رویای دست نیافتنی آنها می نماید و لذا شاید نخستین پیام حضور فیزیکی جمهوری اسلامی در منطقه جنوب غرب آسیا ، یادآوری توهم امپراطوری عثمانی باشد.ب-دومین پیام این حضور که روزنامه گاردین به درستی به آن اشاره نموده است، هشدار به ائتلافهای ضد ایرانی در گذشته و حال می باشد، بی شک اعتراف مقامات و رسانه های منطقه ای به بی فایده و نمایشی بودن ائتلاف ضد داعش و در عین حال اعتراف رسانه های فرا منطقه ای به صحنه گردانی این نبردها توسط ژنرال ایرانی، مهمترین خواست حاج قاسم برای اثبات نفوذ منطقه ای ودر آینده فرا منطقه ای نظام اسلامی می باشد.
۲-دو یا سه سال پیش وقتی که یکی از مستندسازان کشور از سردار قاسم سلیمانی درخواست نمود که اجازه دهند فیلمی از ایشان بسازند تا ایرانیان بیش از پیش با ژنرال اسرار آمیز خود آشنا شوند ایشان در پاسخی قابل تامل به آن کارگردان عرض نمود که دعا کنید شهید شویم و بعد انشاالله اجازه مستند را نمی خواهد از کسی بگیرید. سرداربار دیگر که با اسرار آن کارگردان مواجه برای فیلم گرفتن شد در پاسخ گفت که هر موقع حس کنم به شهادت نزدیکم اجاز این کار را می دهم. حالا اما حاج قاسم مدتیست که اجازه فیلم و عکس انداختن را از خود می دهد. آیا انتظار ژنرال رو به پایان است؟
نام شما

آدرس ايميل شما

سروش
Iran, Islamic Republic of
گلادیاتور
دوست
Iran, Islamic Republic of
یاد باد آن روزگاران یاد باد .
م.محمد
Iran, Islamic Republic of
ایگوم خدایی مثلا بخی ینه بنویسی سرش فکر هم ایکنی یا همیطور اینویسی البته غیر شر و بر خو نبلدی چی هم بنویسی
یک گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم با جعفری نماینده سابق خودمون رابطه خیلی خوبی داره من خودم چندین بار اینو به چشم دیدم و خوشحال شدم گچسارانی ها شناخته شده هستند . امیدوارم همه گچسارانی های مسول چه اصلاح طلبان و چه اصولگرایان با هم برای پیش رفت گچساران تلاش کنند
000
Iran, Islamic Republic of
. نباید حتی اسم حاج قاسم را به زبون بیاره.
در اون حد نیستی
دلواپس
United States
جعفری بیچاره دراین حدواندازه نیست وظرفیت وپتانسیل او فقط درحد واندازه محدوده جغرافیای دیل است
یک گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
در جواب دلواپس باید بگم خوب نگاه کن ببین الان تو کجایی جعفری کجاس اصن شما خودتو در حدی میبینی که در مورد جعفری نظر بدی؟ حالا اصن اینجوری هم نباشه تو چرا میسوزی برادر دلواپس .دیل هم کم شهید و جانباز نداده
سلمان
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی سردار
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1