تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۶۹۸۲۳

گچسارانی‌ها در انتظار ساماندهی دست فروشان

۱۲
۰
کبنا ؛IMG_0013قرارداشتن دست فروشان در هر نقطه از سطح شهر گچساران باعث شده بی نظمی در هر نقطه از بازار به چشم بخورد.
یکی از مشکلاتی که در سطح بازار این روزها مردم گچساران با آن روبرو هستند پراکنده بودن دست فروشان می‌باشد که حتی در ساعات پرتردد بازار موجب مشکلاتی در عبور و مرور مردم شده است.
از سر چهارراه ساعت قدیم اگر به سوی فلکه امام حرکت کنید در سمت چپ از ابتدای چهارراه تا بعد از فلکه امام دستفروشان مرد و زن را می بینید که همگی برای امرارمعاش زندگی خود درحال فروختن محصولات فصلی هستند.
آقای محمدی همراه با زن و فرزند خود با مشکل در حال عبور از کنار دست فروشان بود عنوان کرد: با وجود این دستفروشان که قسمتی از پیاده رو را اشغال کردند و قسمتی هم توسط مشتریانی که برای دیدن اجناس آنان آمدند اشغال شده است دیگر جایی برای عبور و مرور در پیاده رو نمی ماند و همینطور که می بینید من وهمسرم و فرزند خردسالم به سختی توانستیم از لابه‌لای این شلوغی عبور کنیم اگر برای عبور به جاده برویم خود خطرات زیادی دارد از شهردار خواهش می‌کنم این معضل را هرچه زودتر حل کند.
خانم عزیزی که همراه دخترش برای خرید به بازار آمده بود به خبرنگار ایسنا گفت: با وجود این شلوغی وبی نظمی که دست فروشان به وجود آوردند از بازار آمدن پشیمان شده‌ام همان بهتر که خرید را از شهرستانهای همجوار انجام دهیم حداقل در شهرهای دیگر راه برای رفت و آمد در پیاده رو باز است البته منظورم این نیست که ای بندگان خدا بیکار شوند بلکه دریک مکان مشخص که مشکلات عبور و مرور برای مردم درست نکنند اقدام به فروختن اجناس خود کنند.
یکی ازاین دستفروشان به نام آقای کاظمی گفت: من قبلا در خیابان هلال احمر دارای مغازه چینی و بلور فروشی بودم ولی متأسفانه یک بار از گناوه آوردم که مأموران آن را ضبط کردند و ورشکسته شدم به خاطر داشتن اقساط بانکی زیاد مغازه را از دست دادم و حال برای گذران زندگی خود و دو فرزندم مجبور هستم که در کنار خیابان بساط دستفروشی پهن کنم.
کاظمی در ادامه عنوان کرد: دستفروشی در کنارخیابان راحت نیست زیرا هرگاه مأموران شهرداری برای جمع آوری می آیند باید از ترس بلرزی که مبادا اجناس را ضبط کنند و سریعا به مغازه‌های اطراف اجناس را می بریم و وقتی رفتند دوباره آنها را پهن می کنیم ماهم دوست داریم بتوانیم بدون مشکل امرار معاش کنیم و نان حلال بر سر سفره خانواده ببریم.
یکی از خانم‌های دستفروش به نام قادری عنوان کرد: من چهار فرزند دارم شوهرم فوت کرده است وچون توانایی پرداخت اجاره بهای سنگین مغازه را ندارم مجبور هستم در کنار خیابان مانند بقیه دستفروشان به فروختن ماست محلی و گیاهان داروئی محلی اقدام کنم.
در گفت وگو با تمام دست فروشان درسطح بازار همگی اظهار کردند که نمی‌توانند اجاره بهای سنگینی را که صاحبان مغازه درخواست می‌کنند را بپردازند و از طرفی هم مجبور هستند برای خود درآمدزایی کنند چون نان آور خانواده هستند.
دستفروشان عنوان کردند: شنیده‌ایم که شهردار یک محوطه در خیابان دادسرا روبروی مصلا برای استقرار دست فروشان در حال آماده کردن است تا ما را به آنجا منتقل کند اما ما نمی توانیم آنجا درآمد داشته باشیم چون مکانی است بی تردد و کسی از ما خرید نخواهد کرد.
اردلان زینل زاده، شهردار شهر گچساران درباره مشکلات دستفروشان در سطح شهر به خبرنگار ایسنا گفت: وجود دستفروشان در جای جای شهر باعث به وجود آمدن یک بی نظمی درسطح شهر شده است و هر مسافر برای اولین بار وارد بازار گچساران شود با دیدن این بی نظمی با خاطره نه چندان خوب از چهره بازار این جا را ترک خواهد کرد.
وی افزود: در تمام شهرستان‌های کشور بازارهای هفتگی به نام دوشنبه بازار و یا جمعه بازار وجود دارد که در یک مکان خاص در روز به خصوص هر کس محصولات خود را برای فروش در محوطه تعیین شده به نمایش می گذارد و یا اگر در روزهای دیگر دستفروشان قرار است بساط پهن کنند و اجناس خود را بفروشند باز هم درهمه جای شهر پخش نیستند درجایی که برای آنان شهرداری مشخص کرده است اقدام به فروش اجناس خود می کنند تاهم از بی نظمی درسطح بازار جلوگیری شود و هم مشکلاتی برای عبور ومرور مردم در سطح بازار بوجود نیاید.
زینل زاده اظهارکرد: درشهرستان گچساران سعی کرده‌ایم تا مکانی را برای بازارچه دست فروشان مانند شهرستانهای دیگر در نظر بگیریم تا همه دست فروشان را به آنجا منتقل و از مشکلات تردد درساعات شلوغ بازار جلوگیری کنیم.
وی گفت: محوطه پشت بازارچه میوه فروشان از سال ۸۵ برای انجام این طرح عمرانی درنظر گرفته شده است که دریک مقطع زمانی کار متوقف شد ولی در حال حاضر رو به اتمام است و به زودی برای استقرار و ساماندهی دست فروشان تحویل داده می‌شود.
شهردار گچساران افزود: کارمندان شهرداری درسطح شهر شروع به نام نویسی از تمام دست فروشان کردند و طبق آمار موجود در لیست ما صنف به صنف انتقال دستفروشان را آغاز خواهیم کرد.
وی با اشاره به طرح ساماندهی دستفروشان که باعث بوجود آمدن نظم درسطح شهر و بازار می‌شود ابراز کرد: به لحاظ فروش خیابان بلادیان برای دست فروشان بسیارخوب است و به علت تردد مشتری‌های زیادی دارند اما این امکان وجود ندارد که در مرکز شهر مستقر باشند و با مستقر شدن در مکان جدید بهتر می‌توانند امرار معاش کرده و مشتری‌های زیادتری پیدا می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

aziz
Iran, Islamic Republic of
bekhoda marde shahrdare nemone ostan . vaghean bet eftekhar mikonim k na kasi azat chizi dare k betarsi mesel baghie shahrdara harfeto mizani bedone tars
سروش
Iran, Islamic Republic of
فارسی بنویس
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این آقا یک شهردار نمونه است کاش بقیه ی شهرهای استان چنین شهرداری داشتند گچساران واقعا درحال شکفتن است
هیچکس
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک شهر از شهردار حمایت میکنم باید دستفروشان جمع آوری وسازماندهی شوند واقعا نظم شهر را بهم زده اند مخصوصا بشارت وبازار میوه فروشان درودبرشهردار
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
آخه مرد مومن،خیلی از دست فروشا پول ندارن که میان وسط خیابون بساطشون رو پهن می کنند وگرنه اگه پول داشتند به نظر خودتون می اومدن این همه خودشون رو کوچیک و حقیر کنند. اگه می خواین بساطشون رو جمع کنید، اینا باید نون خوردنشون رو از کجا بیارن. شما مسئولین محترم که از بس از پول بیت المال برای خودتون و آشنایانتون برمیدارید و صزف امور شخصی میکنید، یه قرون پول به بدبخت های دیگه نمی رسه که بیکار نباشند و مجبور نشن دست فروشی کنند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
واقعا که شهردار نمونه ای.
کر با غیرت باوی
Iran, Islamic Republic of
راست ایگه شهردار نمونه هست ولی تو کلاشی ۶سال پیشم شهرداربود تو تصادف با مرحوم .خدابیامرز همراهش بود تو ..که ...امد گفت .......ابستان بود ....را همین اقا اول بعد شهردارهای بعدیش کاریشکردن که فرار کرد هنوز کار دیه و سنوات شوهرشو بهش ندادن من بخدا و.م ولی همین اقا جلو درب فرمانداری به . گفت پل صلاط و روز ... دکه ات را جمع کن برو ...ن بیام بگیرم ..این هم ازشهردار نمونه جناب حاج رحیمی و غلام تاجگردون شهردار.کرده که هیچ موقعی نتونین جون بگیرین تمام کارهای بد و جمع اوری بدستور فرماندار و نماینده است البته خداجای حق نشسته ما ادمها عجول هستیم این ------و ا....
نفتی
Iran, Islamic Republic of
شهروند عزیز هر چیزی قانونی دارد فقیر یا غیر فقیر ندارد اگر قرار باشد هرفقیری بیاد بساطش را تو خیابون پهن کنه پس آن مغازه دار هم خیابون را ببنده وبگه روبروی مغازه ام است راه عبور ماشین ها را هم ببنده پس از کا رخوب وعامه پسند حمایت کن برای فقرای عزیز هم چندین نهادحمایتی به برکت نظام جمهوری اسلامی وجود دارد
علی
Iran, Islamic Republic of
پایه های بلوار ولی عصر از فلکه نرگس تا فلکه فرودگاه رنگ امیزی بشه چهره شهر زیبا میشه.اصلا چرا شهر گچساران شبها خیابوناش تاریکه؟
Asia/Pacific Region
گوه توی مرده و زنده مامورای شهرداری گچساران.حرومزادهای بیشرف.لعنت خدا برشما
گمنام
Asia/Pacific Region
مامورای شهرداری گچساران نون همه دستفروشان را بریده اند.من که دارم از این شهر میروم بخاطر این برخوردهای بی فرهنگانه.گچساران تا چند مدت دیگه تعطیل میشه
گمنام
Asia/Pacific Region
والا هرجا برسم میگم که شهرداری گچساران باج خوره.چوب خدا رو خواهید خورد شمایی که نون مردم را میبرید .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1