تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۶۹۷۸۳

کیست مرا یاری کند

۱۲
۰
کبنا ؛ashoraحامد اتابک
حاکم وقت مدینه (ولید بن عتیقه) پس از مرگ معاویه دستور یافت تا از امام حسین (ع) برای یزید بیعت بگیرد. حضرت فرمود: یزید فردی است شرابخوار و فاسق که به ناحق خون می ریزد و اشاعه دهنده فساد است و دستش به خون افراد بی گناه آلوده گردیده و شخصیتی همچون من با چنین مرد فاسدی بیعت نمی کند.
امام حسین(ع) در شب ۲۸ رجب سال ۶۰ هجری همراه با بیشتر خاندان خویش و بعضی یاران، پس از وداع با جدش پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) از مدینه به طرف مکه حرکت کرد.
قیام امام حسین (ع) مکتبی جدید از آزادی و آزادگی، عزت و سربلندی ، تکلیف یک انسان متعهد ، شهادت طلبی و غیره را به جهانیان معرفی کرد.
امام حسین (ع) می فرماید: قـیام مـن بر مبناى تمایلات نفسانى نیست و من به منظور طغیان، فساد، تباهى و ستم خـروج نمـى کنم، بلکه انگـیزه ام اصلاح امـت جدم رسول خدا(ص) است، همه ی ما اگاه هستیم که تاریخ جنگ های فراوانی را در خود ثبت کرده است،
در جنگ های که در تاریخ ثبت شده انسان های بی گناه زیادی کشته و آواره و بی خانمان گشته اند میلیون ها نفر به کام اتش قدرت طلبان رفته اند ایا تا کنون بزرگداشتی برای این افراد همانند یادبود شهدای کربلا سالیانه برگذار شده ؟!! واقعه کربلا قیام امام حسین (ع) پس از گذشت قرنها، هنوز هم به عنوان اصلی ترین مکتب آزادیخواهان در تمام جهان مطرح است، دامنه وسیع اثرات اجتماعی و فردی این قیام الهی که نه تنها پیروان سید الشهدا را تحت تاثیر قرار داده، بلکه سبب بیداری و تأثیر پذیری احرار و آزادگان جهان نیز گردیده است، گوشه ای از تاثیرات قیام امام حسین (ع) در ۸ سال جنگ تحمیلی می توان دید: سپاه یزید و یاران اندک امام حسین(ع) پیروزی خون بر شمشیر را می توان در دفاع مقدس جمهوری اسلامی که تمام دنیا در یک طرف با تجهیزات پیشرفته و در طرفی دیگر کشوری با آرمان های امام حسین (ع) و جان فشانی های جوانان ابولفضلی و علی اکبری ،و مادران و خواهرانی چون حضرت زینب مشاهده کرد! کشور های غربی برای از بین بردن جمهوری اسلامی ایران که بر پایه اسلام و وحدت اسلامی استوار است و روحیه شهادت طلبی مردم این مرز وبوم که از عاشورای حسینی بر دل خود حک کرده اند را در فکر و ذهن خود نگنجانیده اند! مستر همفر جاسوس انگلیسی اتحاد مسلمان شیعه را قوی تر از هر مذهبی دانسته و هشدار داده بود که مقابله با شیعه غیر ممکن است که البته انقلاب اسلامی این را با ۸ سال دفاع مقدس به جهانیان ثابت کرد ، در نتیجه انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه ی سالار شهیدان پیروز ۸ سال جنگ تحمیلی شد.
اسلام ناب محمدی با قیام امام حسین (ع)برای ایندگان تضمین شد ، اما وظیفه ما در ایام محرم چیست ؟ از این روی ضروری است با نگاهی جدید و همه جانبه بدعت ها را بشناسیم و با زدودن تحریف ها ، حادثه عزداری را خالصانه وصحیح در بطن جامعه بگسترانیم.
داستان سرای های بدون سند و غیر واقعی از عاشورا فقط باعث دل زدگی عزاداران می شود ، در استان کهگیلویه و بویراحمد علم کشی از بدعت های است که در بعضی از نقاط استان مشاهده می کنم و بجز اسیب فردی چیزی به ارمغان نمی اورد. سینه زنی های افراطی که فرقی با خود زنی ندارد بعضی افراد ثواب این خودزنی ها را دو چندان می دانند ، این بدعت ها هیچ جاذبه‌ای ندارد و حتی موجب دافعه می‌شود. بکار بردن عبارات سخیف با استفاده از موسیقی غربی اعتقادات دینی ما را نشانه رفته است. اجرای مداحی های طرب انگیز همراه با نغمه‌های مبتذل، استفاده از لغاتی چون ساغر، عشقبازی و مستی، تفسیر چهره ائمه برای گریاندن مردم و ... به چالشی بزرگ در این حوزه تبدیل شده است. چاپ تصاویر بعنوان تمثال امام حسین (ع) از آسیب های جدی عزاداری است عزاداری سنتی بهترین عزاداری برای شهدای کربلا است و هیئت های عزادار باید به این شیوه توجه داشته باشند در ایام محرم باید از رسوم غلط پرهیز شود و صرفاً به پیام محرم و عاشورا توجه شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
امیر احمدی
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده مقصر هیئت دار ها هستن اونا واسه اینکه هیئتشون شلوغ باشه اجازه میدن هرکسی مداحی کنه .
تجمع ارازل و اوباش در بعضی هیئت ها مشهوده . مسئولین باید رسیدگی کنن.
محرم
Iran, Islamic Republic of
در یاسوج تنها گلزار شهدا مورد تایید هست برای عزاداری ،مکان های دیگه برنامه های خاصی ندارند.
مسئولین بدانید هیئت ترمینال یاسوج بسیار خطرناک است و پاتوق شده انشالله رسیدگی بشه پارسال که وضع خیلی خرابی داشت.
کیهان
Iran, Islamic Republic of
عزاداری سنتی بهترین عزاداری برای شهدای کربلا است اینکه عده ای با علم کشی و طبل و این چیزا می خوام پرشکوه تر مراسمو برگذار کنن اشتباه محض است ......

طبل زمانی به کار می رفت که سپاه یزد امام حسین را شهید کردن و برای شادی به کار می بردن .
عباس
Iran, Islamic Republic of
ین محرم با اشک های اسمان اغاز شد اشک های که با خود برکت می اورند انشالله امسال برکت محرمش بیشتر از سال های قبل باشه
رستاد
Germany
سلام

اگر زندگی امروزی ما حسینی بود الان این همه مشکل نداشتیم
بسیجی
Germany
مسئولین عزیز رسیدگی کنن امام زاده مختار تاسوعا و عاشورا شده محل قلیون کشیدن خیلی از افراد بخدا قسم شما مسئولین اون دنیا باید جواب بدید.
زارعی
Germany
اَلسَّلامُ عَلَیکَ یا اَباعَبدِالله اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ رَسوُلِ الله اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَابنَ اَمیرِالمُؤمِنینَ وَابنَ فاطِمَهَ الزَّهراء سَیِّدَهَ نِساءِ العالَمینَ وَ رَحمَهُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ
فردمنش
Germany
خدایا تو این ماه توفیقمون بده از یاران امام زمان باشیم
Germany
یا اَباعَبْدِاللَّهِ اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ
متفکر
Iran, Islamic Republic of
مقصر صدا سیماست که این مداحهای ترانه خون را معروف کرد.
حامد
Iran, Islamic Republic of
چون خون خدا بیا مسلمان باشیم
یا حداقل شبیه سلمان باشیم
مولا ، سگ آستان نمی خواهد مرد !
او کرده قیام ، تا که « انسان » باشیم.

ای مرثیه خوان ! گزافه گفتن کفرست
با لهجه ی دین ، خرافه گفتن کفرست
اسلام دو نور عترت و قرآن است
جز این ، سخنی اضافه گفتن کفرست

وقتی که حسین را تو « سین » می خوانی
در تعزیه ، روضه ی حزین می خوانی
یعنی که حماسه را غلط می فهمی
وقتی که ز کوه ، اینچنین می خوانی

ای دل شدگان ! حسین « عبدالله » است
گوینده ی « لا اله الا الله » است
هر کس که حدیث دیگری می گوید
سوگند به نور ! مشرک و گمراه است

ای مرثیه خوان ، بیا مُکرّم باشیم
در بندگی خدا ، مُصمّم باشیم
اسلام ، غلام و سگ نمی خواهد مرد !
دین آمده است ، تا که « آدم » باشیم
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1