تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۶۹۳۳۲

۱۶ پل در استان تخریب می‌شود/ محرومیت در انتظار پیمانکاران

۵
۰
کبنا ؛معاون امورعمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم رعایت مسایل فنی و افزایش کیفیت در اجرای پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: پیمانکاران متخلف علاوه بر خلع ید از ادامه اجرای پروژه مربوطه به مدت یک سال نیز از هرگونه فعالیت عمرانی محروم خواهد شد.
پژمان نیک اقبالی در جلسه شورای فنی کهگیلویه وبویراحمد از افزایش روزافزون درخواست ها از سوی دستگاه های مختلف اجرایی استان برای خلع ید و اعمال ماده ۴۸ در شرایط عمومی پیمان برای پیمانکاران متخلف خبر داد.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن مسایل فنی در اجرای پروژه ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست، افزود: یکی از دلایل اصلی در کیفیت پایین و رعایت نشدن مسایل فنی در پروژه ها نظارت ناکافی از سوی دستگاه های مجری و ناظران است.
نیک اقبالی بر لزوم ارزشیابی کار پیمانکاران از سوی دستگاه های مختلف اجرایی تاکید کرد و افزود: هردستگاهی می تواند تعدادی از پیمانکاران را مورد آزمون و ارزیابی سالانه خود قرار دهد و در صورت داشتن صلاحیت لازم اقدام به برگزاری مناقصه و واگذاری پروژه ها به پیمانکار کنند.
وی به ورود اطلاعات مربوط به طرح های عمرانی در سامانه نظارتی کنترل و نظارت بر پروژه های عمرانی کشورتاکید کرد وافزود: هرگونه تغییرو اقدامات انجام شده دراین طرح ها شامل درصد پیشرفت فیزیکی ، اعتبار هزینه شده ، اعتبار مورد نیاز، روند اجرا و یا دلیل راکد بودن باید در این سامانه وارد شود.
وی با تاکید بر بروز رسانی اطلاعات وارد شده در این سامانه، گفت: با توجه به دستور استاندار و تصویب شورای برنامه ریزی تخصیص میزان اعتبار و یا هرگونه تصمیم در مورد اجرای طرح های عمرانی بر اساس اطلاعات این سامانه خواهد بود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به جایگاه ویژه شورای فنی استان به عنوان یک مرجع مهم تصمیم گیری ، گفت: حضور مدیران اجرایی و یا معاون مربوطه البته با اختیار و اشراف کامل نسبت به موضوع در این نشست الزامی است.
یک ‌سال محرومیت در انتظار پیمانکاران متخلف در کهگیلویه و بویراحمد/ کارشناسان را در  جلسات شورای فنی راه نمی‌دهیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از محرومیت یک‌ساله پیمانکاران متخلف از تمام فعالیت‌های عمرانی در این استان خبر داد.
وی  با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران کمیته‌های زیر مجموعه شورای فنی، گفت: شورای فنی یکی از ارکان تصمیم‌گیری فنی در استان کهگیلویه و بویراحمد است و تصمیم‌گیری‌های این شورای دارای بار حقوقی است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در ابتدای این جلسه به دلیل عدم حضور مدیران و معاونین دستگاه‌ها و کمیته‌های زیر مجموعه این شورا قرار شد جلسه تشکیل نشود اما به احترام همه کسانی که در جلسه حضور پیدا کردند هفتمین جلسه شورای فنی تشکیل شد.
وی به مدیران دستگاه‌های استانی تذکر داد جلسات شورای فنی را جدی بگیرند و در جلسات بعدی خود حضور داشته باشند و در صورتی که مدیران در استان نباشند معاونین آنها در جلسه حضور داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه حضور کارشناسان در کنار مدیران در جلسات مانعی ندارد، ادامه داد: مدیران توجه ویژه‌ای به سامانه نظارت داشته باشند چراکه این سامانه تنها مرجع رصد و تصمیم‌گیری است که به وسیله آن می‌توان برای پرو‌ژه‌های در دست احداث اعتبار بگیریم بنابراین تلاش شود این سامانه توسط کارشناسان به روز شود.
نیک‌اقبالی اظهار کرد: دستگاه‌ها باید بر طرح و پروژه نظارت داشته باشند و هر دستگاهی که ضعیف نظارتی داشت پروژه دستگاه به دستگاه دیگری واگذار می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال گذشته که اعتبار کافی برای احداث پروژها نبود قابل قبول نبود که کاری که انجام می‌شد دارای نواقص باشد اما در حال حاضر اعتبار به تمام پروژه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شده است پس پیمانکاران بدون هیچ بهانه کار با کیفیت ارائه دهند.
وی خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: بر پروژه‌های خود نظارت داشته باشند و اگر طرحی نیاز به تخریب داشت آن را تخریب کنید که کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی از دستگاه‌ها پذیرفتنی نیست.
این مسئول اضافه کرد: در بررسی ۱۵۰ طرح عمرانی در شهرستان های باشت و گچساران برخی دستگاه‌های اجرایی عملکرد خوب و قابل قبولی داشتند و  لازم است برخی دستگاه‌ها نظارت بهتری بر این طرح‌ها داشته باشند و در جلسات آینده گزارش کار بهتری و مطلوب‌تری به شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دهند.
نیک اقبالی تصریح کرد: عملکرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان گچساران در اجرای طرح‌های این شهرستان خوب و قابل تحسین بود، همچنین شهردار شهر گچساران در زیبا‌سازی شهر و ایجاد پارک‌ تلاش خوبی داشت که از سوی شورای فنی استان مورد تشویق قرار می‌گیرند.
احداث طرحی با کیفیت پایین از پیمانکار پذیرفتنی نیست
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تلاش‌های پیمانکار محور باشت ـ چرام قابل تحسین است، بیان کرد: به شدت از احداث پروژهای که دارای کیفیت پایین هستند نگرانم، چرا که در گذشته به دلیل نبود پیمانکار در استان کهگیلویه و بویراحمد برخی طرح‌ها بدون نظارت و کیفیت مطلوب احداث می‌شد اما در حال حاضر بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ پیمانکار در این استان وجود دارد که احداث طرحی با کیفیت پایین از پیمانکار پذیرفتنی نیست.
وی از عدم فعالیت کمیته‌های آموزش و کمیته نظارت بر کنترل مصالح گلایه کرد و افزود: این کمیته‌ها همگام با شورای فنی پیش نمی‌روند که نیاز است این کمیته‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.
این مسئول با بیان اینکه شورای فنی جایگاه بالای دارد و نیاز است که دستگاه‌ها جلسات این شورای را جدی بگیرند، عنوان کرد: جلسات شورای فنی باعث ارتقاء سطح دانش مدیران، پیمانکاران و سایر اعضای این شورا می‌شود که امیدواریم با برگزاری مستمر و مناسب این جلسات شاهد ارتقاء جایگاه شورای فنی استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور باشیم.
نیک‌اقبالی خاطرنشان کرد: در تعداد زیادی از پروژه‌های عمرانی پیمانکاران به دلیل عملکرد ضعیف و برخی تخلفاتی که دارند متقاضی خلع‌ید هستند که علاوه بر خلع ید یک‌سال محرومیت از تمام فعالیت‌های عمرانی در انتظار متخلفان است.
استفاده از بتن و مصالح فاقد استاندارد در پل‌های استان
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: همکاری برخی دستگاه های اجرایی استان از جمله علوم پزشکی ، جهاد کشاورزی و اداره کل ورزش و جوانان در هنگام بازدید و ارزیابی پروژه های عمرانی از سوی کارشناسان فنی ضعیف است.
حسین کاظمی با اشاره به رعایت مسایل فنی در زمینه طرح های عمرانی ،گفت: تا زمانی که برخوردها با پیمانکاران و حتی ناظران متخلف و سهل انگار قاطع نباشد نباید انتظار ارتقای کیفیت و دقت در اجرای طرح ها را داشت.
وی بیان کرد: در سال های گذشته بیش از ۱۶ پل در مسیر جاده اصلی دشت روم - بابامیدان ساخته شده و پس از انجام آزمایش ها و بررسی کارشناسان مشخص شده که بتن ها و مصالح بکار رفته فاقد استانداردهای لازم بوده و این بتن ها در گذشته نیز مورد استفاده قرارگرفته بود.
وی همچنین به پروژه جاده یاسوج به دشتروم اشاره کرد و گفت: پلهای این پروژه بر اساس نظر آزمایشگاه فنی مقاومت لازم را ندارد و باید تخریب شود.

 
وی به ورودی دشت روم یاسوج و بروز تصادفات مرگبار در سال های گذشته در این مسیر و سهل انگاری محض پیمانکار و نظارت ناکافی از سوی دستگاه مجری در این راستا اشاره کرد و افزود: با توجه به برخورد نسبی که با پیمانکار صورت گرفت این پروژه روند مطلوبی یافته و به اذعان کارشناسان دفتر فنی همین پیمانکار اکنون به یکی از پیمانکاران موفق در زمینه اجرای طرح های عمرانی در حوزه راهسازی است.
در این نشست بیش از ۱۵۰ طرح عمرانی در شهرستان های باشت و گچساران در بخش های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.
دو دستگاه مجری شامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری گچساران نیز به دلیل رعایت مسایل فنی در اجرای پروژه های عمرانی از سوی معاونت امور عمرانی و دفتر فنی استانداری مورد تشویق و تجلیل قرار گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما

احمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حسین کاظمی حد اقل تو جلسات برخی کثافت کاری ها و جنایات متخلفان را بازگو می کنی این خودش جای تحسین داره
رضاي
Iran, Islamic Republic of
اقای کاظمی چه نامای ازمایشگاه نوشته که پلها جواب نگرفتهخبر نداری چیزی نگو ۷ دهنهپل کر گیری شده و و جواب خوبی داده شد
رضاي
Iran, Islamic Republic of
اقای کاظمی چه نامه ای ازمایشگاه نوشته که پلها جواب نگرفته خبر نداری چیزی نگو ۷ دهنه پل که کر کیری شده همه جواب گرفته اند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس نیک اقبال بیایید قبل از آنکه طغیان رودخانه پل سوم رودخانه بشار را تخریب کند خود کلنگی برداشته و آنرا تخریب کنید .چون در آن صورت کمتر مورد هجمه مردمی قرار می گیرید. یادتان باشد تابستان دیگری هم در راه است سیلی از مسافران باید از روی پلی عبور کنند تا به شهر یاسوج برسند. وقتی نتوانند از روی تنها پل موجود به جهت حجم ترافیک عبور کنند بر می گردند به شهر خودشان و دیگر چیزی در باب سوء مدیریت و نبود امکانات مطرح نمی کنند خیال شما و مابقی مسئولین هم راحت راحت باقی می ماند
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای پژمان نیک اقبالی
معاونت محترم عمرانی استانداری
سلام علیکم
احتراما"به استحضار جنابعالی و همه مسولان محترم میرسانم که این جانب به مدت ۱۸ ماه به همرا ۷ نفر دیگر از دوستان هم استانی طی آزمونی که از طرف دفتر فنی استانداری در دفتر فنی های فرمانداری های استان مشغول به کار بودیم و تا اندازه ای اما نه صد در صد پروژه های عمرانی را رصد و نظارت میکردیم تا اینکه طی نامه ای از طرف استانداری بدون هیچ دلیلی به کار ما خاتمه داده شد و هنوز هم حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است . حال خوتان قضاوت بفرمایید وقتی که دفتر فنی های شهرستان ها خالی از نیروی فنی و متخصص باشد چه انتظاری از کیفیت و ...دارید.
چرا ...
چرا....
همش باید افسوس چراها را بخوریم چرا این همه نیروهای غیر متخصص را جذب این نهاد میکنید و در جواب ما میفرمایید چارت خالی نداریم تا کی باید حتی باید جواب های سیاسی جواب بدهید کی باید واقعا" دنبال کار اصولی درست باشیم جناب آقای معاون محترم مردم به سطح آگاهیی رسیدند که حرف ها را از هم تشخیص دهند که واقعا" چه کسی دلسوز مردم و بیت المال است و ...
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1