تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : ۶۹۰۵۴

سید باقر و تاجگردون از سرمایه‌های ملی هستند

۶۶
۰
کبنا ؛rastad'مهندس لطیف رستاد از شخصیت‌های فعال اصلاح طلبان استان می‌باشد که در انتخابات مجلس هشتم حضور موفقی در کهگیلویه داشت و علیرغم فرصت کوتاه تبلیغات توانست آرای بسیاری به دست آورد.
رستاد سابقهٔ مدبربت در سازمان شیلات استان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه، مدیر شرکت پشتیبانی جهاد کشاورزی استان و.... را در کارنامه خود دارد.
او در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری قائم مقام ستاد دکتر روحانی در استان بود و حالا نیز مهم‌ترین دغدغه‌اش وحدت و اجماع اصلاح طلبان در استان می‌باشد.
در این مصاحبه نظر رستاد را پیرامون وحدت اصلاح طلبان و وضعیت سیاسی کشور و استان جویا شدیم. البته ایشان تمایلی چندانی به صحبت پیرامون مسائل انتخاباتی نداشت و معتقد بود برای ورود به مسائل انتخاباتی زود است اما در ‌‌نهایت با رستاد در اتاق زیر زمین خانه‌اش قرار ملاقات گذاشتیم و از هر دری با هم سخن گفتیم.

حاصل مصاحبه با مهندس رستاد را تقدیم خوانندگان عزیز می‌نماییم؛
آقای مهندس سوال اول پیرامون استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده مجلس است؛ برنامهٔ این جریان برای انتخابات مجلس چیست؟
برای ورود به مباحث انتخاباتی خیلی زود است البته این به معنای تعطیلی فعالیت سیاسی و اظهارنظر سیاسی نیست بلکه با توجه به فاصلهٔ زمانی زیادی که تا انتخابات مانده است و احتمال هر اتفاقی وجود دارد شاید تحلیل و پیش بینی نسبت به آن دشوار باشد. اما بدون شک اصلاح طلبان در تمام کشور برای این انتخابات برنامه دارند و قطعا اجماع و تبعیت از خرد جمعی شبیه عمل شایستهٔ دکتر عارف در انتخابات گذشته که به نفع دکتر روحانی کناره گیری کردند موجب خواهد شد که اکثریت مجلس آینده از آن جریان اصلاحات و اعتدال باشد.
به نظر شما آیا اصلاح طلبان به یک لیست واحد خواهند رسید و می‌توان به اجماع امیدوار بود؟
پانزده ماه دیگر تا انتخابات مانده است هیچ تضمینی برای هیچ طرح و برنامه‌ای وجود ندارد ولی تردید نداشته باشید همهٔ دغدغه و تلاش اصلاح طلبان در جهت وحدت و ارایه یک لیست مشترک خواهد بود. هفته قبل اصولگرایان با محوریت آقای مصباح دور هم جمع شدند که معلوم نیست این گردهمایی به وحدت ختم شود یا خیر چرا که در همین گردهمایی هم جای خالی خیلی از گرو‌ها و چهره‌های این جریان به چشم می‌آمد.

در میان اصلاح طلبان هم مدت هاست فعالیت‌ها شروع شده ما در عید غدیر کنگره حزب اعتماد ملی را داشتیم و بقیه احزاب نیز در تدارک آغاز فعالیت و هم اندیشی بیشتر هستند اما آنچه که در این میان مهم است وحدت و تبعیت از خرد جمعی است. شورای اصلاح طلبان در سطح کشور با محوریت آیت الله هاشمی‌رفسنجانی، سید محمد خاتمی، دکتر عارف و سید حسن خمینی باید هم اندیشی و نشست‌های خود را ادامه دهند و در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیز طرح‌های مشابه کلید زده شود تا بتوان به یک استراتژی محکم و هدف دار رسید. خوشبختانه همه جریان‌ها هم دغدغه‌های مشترک دارند صحبت‌هایی هم که حول اختلاف و یا برخی دلخوری‌ها می‌شود ابدا صحت ندارد.

اخیرا دیدم آقای مرعشی از حزب کارگزاران سازندگی از تشکیل کمیتهٔ راهبردی انتخابات مجلس دهم در مجمع مشورتی اصلاح طلبان به ریاست خاتمی‌سخت گفته بودند و همین نوع نگاه در دستور کار سایر گروه‌ها و تشکل‌های اصلاح طلب نیز قرار دارد‌.
اصلاح طلبان با سرلیستی عارف در انتخابات شرکت می‌کنند یا ناطق و یا شخص دیگری؟
این موضوع ابدا اولویت اصلاح طلبان نیست مهم‌‌ همان اجماع و اشتراک در لیست نهایی میان همهٔ گروه‌ها خواهد بود آقای ناطق پیش‌تر در مشهد گفته بودند لیست دادن از سن ایشان گذشته است. برای آقای عارف نیز قطعا مهم‌تر از سر لیستی و یا سهم خواهی در سطح کشور‌‌ همان موضوع وحدت و موفقیت اصلاح طلبان اولویت خواهد داشت. نباید اجازه داد تجربه تلخ انتخابات هشتم مجلس و نهم ریاست جمهوری و چند دستگی در میان اصلاح طلبان تکرار شود.
آیا اصلاح طلبان استان به این خرد جمعی که حضرتعالی می‌فرمایید تمکین خواهند کرد. مثلا در کهگیلویه سال هاست اختلافات شدیدی حاکم است آیا امیدی به بهبود وضعیت در آنجا هست؟
چرا نباشد؟ اختلافات درون گروهی در تمامی‌احزاب و جریانات سیاسی دنیا وجود دارد. آنچه که در کهگیلویه اتفاق افتاد مورد قبول هیچ کس نبوده و نیست و دود این وضعیت فقط به چشم مردم می‌رود. قصد برگشتن به گذشته و نبش قبر ندارم که مقصر کی بوده و چه کرده؟ بلکه اعتقاد دارم که باید نگاه‌مان رو به جلو باشد و به وحدت و همراهی تمام نیروهای این جریان با هم بیندیشیم.
جای بسی خوشحالی است که بعد از سال‌ها آقایان منطقیان و لاهوتی به هر علت و بهانه‌ای که بوده است کنار هم نشسته‌اند و امیدوارم این روند استمرار داشته باشد و همهٔ بزرگان جریان در شهرستان تمرکز خود را بر نزدیکی بیشتر و رفع کدورت‌ها بگذارند.

هر چند کماکان برخی فرصت طلبان منفعت خود را در انشقاق می‌دانند و بعضا با طرح مسائل پوچ و فرسوده‌ای چون قوم گرایی، تلاش می‌کنند تا این گسست تداوم داشته باشد و این دو دستگی جز عقب ماندگی و ایستایی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کهگیلویه حاصلی نخواهد داشت. هر دو بزرگوار از سرمایه‌های اصلاحات در منطقه هستند که باید ارج گذاشته شوند.
اقای لاهوتی در سال ۱۳۸۶ از شما حمایت نکردند بواسطه عدم حمایت، شما از ایشان دلخوری ندارید؟
ضرورتی برای پرداختن به این مسئله نمی‌بینم و خواهش دارم از نیروهای دلسوز و فعالان حوزه رسانه که زیاد این مسائل را شلوغ و بزرگ نمایی نکنند و به همگرایی و وحدت جریان کمک کنند.
برای رفع دلخوری‌ها و نگرانی‌ها شما حاضرید پیش قدم شوید؟
در کارهای تشکیلاتی دلخوری به آن شکل محلی‌اش وجود ندارد و در عین حال هم بنده برای اجماع و وحدت هر کمکی از دستم بر آید دریغ نمی‌کنم.
آقای مهندس وضعیت مدیریتی استان و بویژه عملکرد شخص آقای استاندار را چگونه ارزیابی می‌فرمایید؟
طبیعی است که ما هم انتقاداتی داریم بویژه نسبت به پاره‌ای انتصابات و عدم استفاده از نیروهای ستاد دکتر روحانی در استان و نیروهای اصیل و زحمت کشیده جریان. بنده باور دارم که آقای استاندار در عزل و نصب‌ها باید تعامل و مشورت بیشتری به عمل می‌آوردند. ولی از آن طرف نیز باید پذیرفت که فشار بر آقای دکتر خادمی‌زیاد است نمایندگان وشخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی و حتی ریش سفیدان هر کدام یک نظر متفاوت و گزینه جداگانه‌ای دارند و این کار را سخت می‌کند.

در مجموع عملکرد و پیگیری‌های شخص دکتر خادمی ‌برای توسعه استان به خصوص پیگیری پروژه‌های نیمه تمام را قابل تقدیر می‌دانم. ضمنا بایستی آقای دکتر نسبت به بکارگیری نیروهای دلسوز، متعهد و همسو با دولت دکتر روحانی در مناصب مدیریتی استان حساسیت بیشتری به خرج دهند و نظارت دقیق تری بر عملکرد برخی مدیران انتصابی‌اش داشته باشند.

در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مدیرانی هستند که صرفا دنبال زد و بند شخصی و به کارگیری نیروهای نا‌همسو با دولت هستند و دستورات را از جاهای دیگر می‌گیرند اما از آن طرف باید دولت و آقای استاندار هزینهٔ عملکرد آن‌ها را در افکار عمومی‌پرداخت نمایند.
شما از ابتدا از آقای خادمی‌حمایت کردید دلیل این حمایت آیا همکار بودن در سازمان جهاد کشاورزی می‌باشد؟
ما وظیفه خودمان می‌دانیم که از دولت حمایت کنیم و دکتر خادمی‌و یا هر استاندار دیگر دولت باید حمایت شوند البته تا جایی که استاندار در چهارچوب سیاست‌ها خط و مشی‌ها و در راستای تحقق اهداف، شعار‌ها و وعده‌های دولت گام بردارد‌. ما مدت‌ها با دکتر خادمی‌در سازمان جهاد کشاورزی استان همکار بودیم اما مبنای حمایت‌های ما فکری و دغدغه‌های استانی و مردمی‌بوده.

دوستانی هم که در ابتدا روی استانداری آقای دکتر خادمی‌ حرف داشتند از نیروهای دلسوز و هزینه دادهٔ جریان می‌باشند و دغدغه و نگرانی آن‌ها وحدت، انسجام و توسعه استان بوده که خیلی از آن عزیزان علی رغم نقدهایی که کماکان دارند اما هر مساعدتی هم که از دستشان بر آمد برای رشد استان و حمایت از استاندار بومی‌دریغ نورزیدند چرا که ناموفق بودن استاندار به معنای شکست نیروی بومی‌تعبیر خواهد شد و این برای اینده نیروهای استان مطلوب نیست.
نظر شما راجع به صحبت‌های سید باقر موسوی چه بود و عملکرد آقای تاجگردون در مجلس را چگونه ارزیابی می‌فرمایید؟
خیلی نبایستی به این مسائل ورود نمود بلکه باید در راستای وفاق و همدلی و هم افزایی نیروهای تاثیر گذار و کلیدی استان تلاش کرد. در کل باور من این است که نگاه ما باید فرا منطقه‌ای و رو به جلو باشد آقای موسوی و آقای تاجگردون هر دو از جمله سرمایه‌های ملی استان هستند و هیچ کس نمی‌تواند نقش و جایگاه این دو بزرگوار را انکار نماید.

سید باقر از نیروهای خوش فکر، شجاع، مردمی‌ و خوش نام استان می‌باشند که در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. از طرفی آقای تاجگردون نماینده مجلس هستند و ریاست مهم‌ترین کمیسیون مجلس را بر عهده دارند و توانسته‌اند در عرصه ملی برای استان مفید باشند. با توجه به اینکه درمسائل استان و انتخاب مدیران فعال و پیگیر هستند لذا طبیعی است که در مسائل و عزل و نصب‌ها از ایشان نظر خواسته شود. گر چه نباید از توقعاتی که از ایشان در حوزه انتخابیه‌شان وجود دارد چشم پوشی کرد اما آقای تاجگردون و سایر نمایندگان و مدیران هم استانی که بویژه در این دولت توانستند به مناصب درخوری دست پیدا کنند باید بیش از این برای رشد و توسعه استان به خصوص توسعهٔ نیروی انسانی تلاش کنند.

ضمنا باید یادآوری کنم اصلاح طلبان کهگیلویه در انتخابات به صورت فردی و گاهی گروهی از تاجگردون حمایت کردند.
برخی هم به بزرگورای رای دادند، آقای بزرگورای مدعی است که ۶۰ درصد آرایش از آن اصلاح طلبان است؟
این حرف برای ایجاد اختلاف است. قبول دارم برخی دوستان به واسطهٔ برخی ملاحظات قومی‌و منفعت طلبی‌های شخصی به ایشان و سایر نامزدهای غیر همسو رای دادند و حتی در میتینگ‌های انتخاباتی آن‌ها سخنرانی کردند که این درس بزرگی برای همهٔ دوستان بود و البته خیلی‌ها الان پشیمانند.

دوستان در کار سیاسی باید پختگی بیشتری به خرج دهند. برخی از دوستان ما در انتخابات ریاست جمهوری هم دچار تحلیل اشتباه شدند. که البته همین دوستان الان در این دولت داعیه دار همه چیز شده‌اند و خود را اعتدالی می‌دانند.
نظر شما نسبت به نگاه‌های قومی‌ و قبیله‌ای در استان چیست؟
از صحبت کردن پیرامون این مسائل بیزارم و آرزو می‌کنم روزی برسد که فکر و اندیشهٔ قوم گرایی بویژه در میان نخبگان بر چیده شود.
در سطح کلان وضعیت را چگونه تحلیل می‌فرمایید؟
وضعیت کشور ما بالتبع متاثر از وضعیت جهانی است و امروزه پدیده تروریسم و بویژه داعش یک خطر بزرگ برای جهان و ما به حساب می‌اید. داعش با دلارهای کشورهای عربی ساخته شده تا منطقه را ناامن کند و برخی مطامع این کشور‌ها را تامین نماید ولی به نظر می‌رسد این هیولای ساختگی دامن خودشان را گرفته باشد و‌‌ همان طور که از ابتدا پیش بینی می‌شد ائتلاف هم یک کارناوال بی‌اثر است و تنها می‌توان به خود ملت‌ها امیدوار بود و اینکه ملت‌ها بتوانند در مقابل این توحش مقاومت کنند و خود را درگیر جنگ‌های فرقه‌ای و توطئه‌های بیرونی نکنند و در مسیر مردم سالاری گام بردارند.
در داخل کشور نیز چند مسئله اساسی داریم یکی موضوع اختلافات و چند دستگی‌هایی است که متاسفانه برخی‌ها نمی‌خواهند آنرا تمام کنند و مدام با برچسب زدن و متهم کردن دیگران کاسبی راه انداخته‌اند و علی رغم خواست مردم می‌خواهند یک جریان را از ابتدایی‌ترین حقوق شهروندی محروم نمایند و تا چه زمان می‌خواهند این رویه را ادامه دهند خدا می‌داند. اما مسئله بعدی بحث تحریم‌ها و مسائل معیشتی مردم است. که در این زمینه نیز به دیپلماسی کشور و بویژه شخص رئیس جمهور و جناب آقای دکتر ظریف و هم چنین طرح‌های اقتصادی دولت بسیار امیدوارم.

البته فشار و لابی‌های اسرائیل و کشورهای عرب منطقه نیز وجود دارد اما کشور ما الان در عرصه روابط خارجی دارای اقتدار بالایی است و دیدید که چه استقبالی از رئیس جمهور در نیویورک شد و سران کشور‌های بسیاری تقاضای دیدار با هیئت ایرانی داشتند. سخنرانی دکتر روحانی در مجمع عمومی‌نیز یک سخنرانی تاریخی و بیانگر عزت، حکمت و مصلحت جمهوری اسلامی‌ ایران بود.
ضعف دولت را در چه می‌بینید؟
ایرادات را نمی‌توان نادیده گرفت ولی باید یادمان باشد که این دولت میراث دار دولتی است که خیلی پایبند ضوابط و قوانین نبود، بحث بورسیه‌های غیر قانونی، استخدام‌های بی‌حساب و کتاب، اختلاس‌های گسترده و... از جمله مشکلاتی است که برای این دولت به جا مانده است و مردم انتظار دارند که برای رفع آن‌ها چاره اندیشی شود ولی از آن طرف فشار‌ها زیاد است که البته این موضوع نباید سبب شود دولت از وعده‌هایی که به مردم داده است عدول نماید.

چند ایراد اساسی بر دولت وارد است یکی‌‌ همان تنها بودن رئیس جمهور در مقابل فشار‌ها است و ظاهرا سایر وزرا و مشاوران ایشان رغبتی برای ورود به این قضیه ندارند. در حالی که بنده معتقدم اصلاح طلبان حتی کسانی که خارج از قدرت هستند در این زمینه دولت و شخص رئیس جمهور را باید کمک کنند. اصلاح طلبان نیز باید مطالباتشان از دولت را تعدیل و شرایط را در نظر داشته باشند.

دولت یک دولت کاملا اصلاح طلب نیست و کابینه از جریان‌های مختلف شکل گرفته است. مشکل دیگر بحث اطلاع رسانی و ضعف در ارتباطات دولت با مردم است در همین کهگیلویه و بویراحمد مشکلی که بیش از هر چیز به چشم می‌آید انفعال روابط عمومی‌و رسانه‌های حامی‌دولت می‌باشد و آقای استاندار و نزدیکان ایشان لازم است برای این معضل چاره اندیشی نمایند مضافا اینکه نباید موضوع عدم توجه و استفاده از نیروهای جوان به عنوان یک ایراد در این دولت را فراموش کرد.
دولتی‌ها می‌گن که فرصت آزمون و خطا نیست؟
همه مشکل این نیست به هر حال در سطح مشاور و یا روابط عمومی‌که می‌شود از جوانان استفاده کرد. قبول دارم که دولت قبل به صورت افراطی به این حوزه ورود کرد اما باید جوانان دیده شوند و بی‌توجهی به آن‌ها موجب یاس و ناامیدی خواهد شد.
خود حضرتعالی در راستای بهره گیری از جوانان چه کارهایی انجام داده‌اید؟
ما که فعلا خودمانیم و همین زیر زمین که هر روز هم در خدمت دوستان هستیم و اعتقادم هم استفاده از جوانان است و ارتباط خوبی هم با جوانان دارم منتها آقای استاندار و معاونان و مدیران کل ایشان باید حساسیت بیشتری در این مورد داشته باشند و چترحمایتی خود را باز کنند و از جوانان خوش فکر استان در مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی استفاده کنند.
آقای مهندس به عنوان سوال آخر؛ آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده مجلس را دارید؟
عرض کردم برای ورود به این مباحث خیلی زود است و باید منتظر تحولات کشور و شهرستان در طی یک سال آینده باشیم ولی آنچه که مهم است و اشاره شد و باید به آن پایبند باشیم توجه به کار تشکیلاتی و تمکین به خرد جمعی است.

بنده نیز مطیع تصمیم بزرگان شهرستان و استان و البته مهم‌تر از هر چیز خواست و نظر مردم هستم. آنچه که همهٔ ما باید برای آن تلاش کنیم پیروزی جریان اصلاحات در شهرستان هست و انتخاب نیرویی که بتواند مدافع حقوق مردم این شهرستان باشد. بنده به نوبه خود آمادهٔ هر نوع مساعدتی در این مسیر هستم
اولین چیزی که در مورد کلمات زیر به ذهنتان می‌آید را بفرمایید:
حسن روحانی: شیب ملایم
سید ضیاءالدین رضا توفیقی: معلم سخت گیر
کتاب: دوست فراموش شده
فتاح محمدی: آزاده سرافراز
واتس آپ: وقت گیر
تفریح: کوه
نام شما

آدرس ايميل شما

صدقی
Iran, Islamic Republic of
اگر حمایت آقای منطقیان نبود ۵۰۰ رای هم نداشتی
كارمند
Iran, Islamic Republic of
اقای راستاد شما اصلاح طلبان مدعی قانون هستید پس چرا بانادیده گرفتن قانون برای رای دادن به گچساران رفتید وحق قانونی وشرعی مردم گچساران راپایمال کردید در قیامت چه جوابی به این حق الناس دارید؟
تنگ پيرزال - كلايه
Iran, Islamic Republic of
با تشکر از مهندس رستاد که در کلمات طمع ننمودند و همواره بر اجماع و خرد جمعی تاکید داشتند بارها گفته ام و هزاران بار دیگر می گویم این بار در کهگیلویه وضعیت جور دیگری است و پرچم اصلاحات بالا می باشد
زیدون
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مهندس خوش مرام ما یه کاری با موهات بکن
کریمی
Iran, Islamic Republic of
درود مهندس
جدا از پیگیریشما در رابطه با امورات دوستان بایستی تشکر کرد
علی اکبر رحیم فر
Hong Kong
درود بر استاد عزیزم مهندس لطیف رستاد . لذت بردم از مصاحبه دلنشینتان.
خلیلیان
Iran, Islamic Republic of
دست .بابت این مصاحبه درد نکند واقعا تاکنون مصاحبه ی حرفه ای به این شکل در سایت های استان نخوانده بودم . آقای رستاد به همه چیز اشاره کرده بودند و خیلی خوب هم به مسائل پرداختند
داريوش
Germany
تحلیل رستاد درست ومنطقی است اما اینکه جایگاه آرای تاجگردون را به رای دادن جمعی از اصلاح طلبان کهگیلویه و ...تنزل دادند کمی کینه توزانه است
از اقلیم چغل
Iran, Islamic Republic of
روح لطیف،لطیف است
دوریزگان
Iran, Islamic Republic of
رستاد همیشه از جوانان حمایت کرده و بیشترین دوستی ها را با جوانان داشته . اما اینکه چرا فعالیت حزبی را خودشان کلید نمی زنند جای سوال دارد که باید در این متن جواب می دادند
ستاد مردمی رستاد در سال 94
Iran, Islamic Republic of
مصاحبه خوب بود بویژه قسمت آخرش و بویژه نظر رستاد در مورد فتاح محمدی . به راستی دکتر محمدی یک آزاده ی سرافراز هستند!!
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون و سید باقر سرمایه های ملی هستند و سرمایه های جنابعالی ووکه با این تیم قوی که نیمه ای هر دو جریان هستند قطعاً با اقتدار شرکت خواهند کرد و پیروز قطعی انتخاب است ایشان صرفا دوست باز هستند و خط فکری در نظر ایشان معنا ندارد واقعاً باید تاًسف خورد که ایشان اینقدر حمایت از رازی پور و صداقت کیش میکنند و دم از اصلاحات می زنند حالا فهمیدم که لاهوتی چقدر انسان شناس قوی است
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا رابطه رستاد و منطقیان شکر و آب شده هم تو روابطشون معلومه و هم تو این مصاحبه سردی رستاد همه چیز را نشان میدهد. به گمانم سیف السادات جای رستاد را در دل منطقیان گرفته است . و این مسئله هم بر می گردد به مسائل قومی و منطقه ای .چون رستاد از منطقه ثلاث است و بویراحمدی دوست ندارند غیر خودشان کسی پیروز انتخابات شود و یا حتی یک غیر بویراحمدی برای رئیس یک دبستان انتخاب شود . رستاد حالا چوب اختلاف با لاهوتی و دوستی با منطق را می خورد .
چپ کهنه کار
Iran, Islamic Republic of
ترا خدا لاهوتی را ببخش
الهی
Iran, Islamic Republic of
باید به نیروهایی مثل مهندس رستاد افتخار کرد که باوجود بی مهری که به ایشان شده با درایت موضوع خرد جمعی و خدمت به مردم استان را از اولویت های مورد تاکید خود می داند و برای پیشرفت استان حاضر شده از خود بگذرد و مطمئن باشید اینها سرمایه استان هستند که تاریخ از انها به نیکی یاد میکند
توهم
Iran, Islamic Republic of
در حوضی که ......!!!
وقتی ......!!!!
اصلاح طلبان حیرت زده
Iran, Islamic Republic of
آزموده را دوباره آزمودن خطاست.مهندس آن دفعه شانس و رد صلاحیتها به کمک شما آمد.
لطفا در مورد کاندیداتوری خود نیایی عزیزتری.ما دنبال چهره جدید و با سابقه اصلاح طلبی هستیم.
در ضمن این دفعه روی منطقیان حساب نکنید چون کاندیدش کس دیگری است.
تکلیف لاهوتی با شما هم روشن است.
سید ضیا سخت گیر هم نظرش کس دیگری است.
خلاصه دوستت داریم از ما گفتن بود
شهروند
Iran, Islamic Republic of
ایا واقعا بحث بورسیه ها فقط همین ۸ سال بود.تازه خود اقای نجفی سرپرست وزارت علوم چند روز پیش اکثرا این لیست را رد کرده بود.شایان ذکر است به لیست دولت هاشمی و خاتمی و اسامی بورسیه های عزیز توجه داشته باشید..........
مارگون
Iran, Islamic Republic of
با افزایش پنجاه درصدی حاملهای انرزی وسوخت وافزایش نیافتن یک ریال یارانه دولت دراستان ما غیر از گچساران چیکار کرده که روابط عمومی فعال جهت تبلیغات برا دولت ضعیف است اقای رستاد واینهمه فروش نفت
از چرام
جناب مهندس رستاد از نیروهای خوش فکر، وفادار و توانمند اصلاح طلب استان می باشند و هیچ گاه اندیشه سیاسی خود را فدای منافع شخصی نکردده است. و جزء معدود نیروهای سیاسی می باشند که ارتباط تنگاتنگی با جوانان دارند. و خرد جمعی را بر فرد گرایی ترجیح می دهند
یاران سابق
Iran, Islamic Republic of
نوعی محافظه کاری و احتیاط در گفته های رستاد واضح است . ما رستاد را به شجاعت می شناسیم و دوست داشتیم ایشان به رودربایستی واقعیات را بگن و می گفتند که منطقیان و لاهوتی چه بدبختی بر سر شهرستان اوردند .رستاد زیاد از حد ملاحظه ی خادمی را دارد .
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
درودجناب مهندس رستادشجاع و حامی جوانان واقعا به واقعیتها اشاره نمودید و جوانان اصلاح طلب خواهان حضورحضرتعالی باتوجه به شجاع بودنتان درانتخابات پیش روی هستیم.
جلیل
Iran, Islamic Republic of
برای این مجموعه متاسفم که از رستاد استفاده نکردند . حیف نیست ایشان مسئولیت نداشته باشند و بعد برخی مدیران دولت قبل مثل آقای دیودیده و وفای ابقا شوند و ارتقا بگیرند
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای صدقی عزیزباید خدمتتان عرض کنم که علی رغم احترامی که برای اقای منطقیان قایل هستم وحتی بعنوان حامی ایشان در دورقبل انتخابات بوده ام ولی درهمین مدت کوتاه جسارت و شجاعت مهندس رستاد واقعا ستودنی بود.؟!
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
در تایید حرف های زیدون پیشنهاد من این است که فکری به حال. بکارد
قبادی چرام
Iran, Islamic Republic of
تفکر اصلاح طلبی متکی به شخص نیست که بگویند فلانی با فلان کس زاویه دارد تفکر اصلاح طلبی قائم به تفکر است و خوشبختانه مهندس رستاد تمام شاخص های اصلاح طلبی را به نحو کمال دارا هستند .وبدخواهان یا خوشبینانه بگویم تفکرات جزیره ای نمیتوانندکه با این صحبت هامیان بزرگان اصلاح طلب چهار شهرستان کهگیلویه ولنده وچرام وبهمئی تفرقه ایجاد کنند انشاالله جریان اصلاح طلبی اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد وبا درایت و درس گرفتن از تفرقه پیشین این دوره مجلس را از آن خود خواهند کرد. شجاعت وصداقت وصراحت بیان ودرایت در گفتار مهندس رستاد موج میزند.
کسانی میتوانند به عنوان کاندید اصلاح طلبان مطرح شوند که برای جریان هزینه داده باشند ، مهندس رستاد تا بحال به جز هزینه کاری ، هزینه شخصی واجتماعی فراوانی را متحمل شده اند به عبارتی هزینه ای نبوده که ایشان با بزرگواری تقبل نکرده وبا کمال میل پرداخت نکرده باشند،بدون از ذره ای حس طلبکاری وومنیت .وهمیشه به نظر جمیع دوستان احترام گذاشته وپای بند بوده اند .وبه رغم پتانسیل بالای مدیریتی قبایی برای خود ندوخته اند .
افضلی
Iran, Islamic Republic of
امید است در جایگاه مناسب درسطح ملی از جناب اقای رستاد استفاده شود
انصاف
Iran, Islamic Republic of
با تقدیر از نظرات و اندیشه های مهندس رستاد انصافا به درستی مطالب را فرمودند و برای تعالی تفکر اصلاح طلبی باید بزرگان این جریان در شهرستان کهگیلویه دست از منیت بردارند و دنبال تفکر و خرد جمعی باشند.
گردیان
Iran, Islamic Republic of
مردم از منطقیان و لاهوتی خسته شدند و نیروی سوم می خواهند که با توجه به شناخت و توانایی رستاد کسی بهتر از ایشان برای شهرستان وجود ندارد
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
شمشما چکاره مملکت هستید که میگید تاجگردون سرمایه ملی است ما که به عنوان سرمایه قبولش نداریم حواست به خودت باشه تاروزی سرمایه بشی
مراسم تشییع جنازه در شرف آباد
Iran, Islamic Republic of
خیلی حیف است رستاد به حقش نرسید و باید فتاح محمدی و نوروزی پست داشته باشند رستاد فقط یک زیرزمین داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
کو هم اومدی چابلوسی کردی

نظرات کار یک نفر هستش به تاریخ ثبت نظرات دقت کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
آخ سی استان که همه کارشناسند. شما را چه به داعش .
حاتمی کیا
Iran, Islamic Republic of
احسن بر مهندس رستاد که واقع بینانه مسائل جریان را واکاوی نمودند. قطعا همین طور که مهندس ایراد نمودند جریان اصلاح طلبی بر اساس خرد جمعی صورت خواهد گرفت و کاندیدای آینده شهرستانها براساس رای اکثریت جریان اصلاح طلبان معرفی خواهد شد . درود بر . رستاد . منطقیان . لاهوتی . رضا توفیقی . سید رضا عسکری .سید باقر موسوی .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
به نظر ما رستاد بهترین گزینه برای انتخابات کهگیلویه می باشد چون مردم دیکه از منطقیان و لاهوتی خسته شدند.
اصلاح طلبان واقعی و فراموش شده لنده
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای رستاد
ما اصلاح طلبان واقعی و اصیل که نمونه آنها فقط در لنده پیدا میشود وبر خلاف بقیه مدعیان دروعین اصلاحات هرگز پای هیچ مرقومه قومی و فامیلی و غیر فکری را امضا نکردیم ، حرفهای حضرتعالی را نمونه کاملی از آنچه ما در دل داریم می دانیم. امیدواریم که با درایت و تدبیر همه نیروهای اصلاح طلب یک بار دیگر با یک یا علی محکم تفکر مهندس در سطح شهرستان مسلط شود تا مدعیان قوم پرست و دروغین گذشته اصلاحات که جز به منافع قوم و خویشان خود به چیزی دیگر فکر نمی کردند رسوا شوند . اصلاح طلبان اصیل لنده دیگر اجازه نخواهند داد که این افراد که در گذشته با شانتاژهای قومی لنده را جولانگاه تفکرات مسموم خود کرده بودند و در بزنگاه حساس انتخابات به نفع آقای بزرگواری سکوت کرده و لیدرهایشان را روانه ستاد آقای بزرگواری کرده بودند ، عرض اندام کنند .
درود بر اصلاحات اصیل و زایا
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
جناب رستاد مغرور شدی فکر می کنی که مردم به توانی های شما رای داده اند ؟نه عزیز دلم اینطور نیست مردم چون کاندید اصلی آنها رد صلاحیت شد با مسئولین وقت لج کردن و از سر لج به شما رای داد ه اند و خواهشا خودت را خراب نکن و وارد صحنه انتخابات نشوید چون رای شما زیر ۱۰۰۰ است از ما گفتن از شما ..... خود دانی
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
درود بر صبر و استقامت مهندس رستاد
متشکر که با صراحت بیان موضوعات مختلف رو عنوان کرده اید
کاش نگاه تمام مدیران به این خوبی مسایل مختلف رو پیگیری می کردند
لذت بردیم
کارمند فرمانداری
Iran, Islamic Republic of
استاندار... که بهشون پست بده و الا کریمی در حد یک بخشدار هم نیست ،کاش حسینی پرور فرماندار میشد،کریمی فقط بلده با کلمات بازی کنه ،آخه فکر میکنه همه کاره شهرستان هست که مگه مدیران ادارات برای عزل و نصب درون سازمانی با من هماهنگی کنند ، آخه تو چاره ای ،تو فعلا ائمه جمعه تحویلت نمی گیرند داری چاپلوسی میکنی شاید تحویلت بگیرند ولی کور خواندی
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ به گزارشات تاجگردن:خدایا تاکی . فرض کردن وشعار پوچ دادن؟؟؟!!!۱-اولا” اعتبارات ربطی به شما ندارد.شما که خود رییس کمیسیون برنامه وبودجه هستید یعنی اینقد مملکت بی برنامه است؟نه عزیزم شما هم نباشید اعتبارات ما همینه.۲-شما ایثارگران گچساران را درمهمترین. کردیدمگرابوالحسن ..ن و….ایثارگران نفت نبودند که حذفشان کردید وبه جایشان کسانی را گذاشتید که ایثارگر که نیستند هیچ مشکلاتی دارند که نمی توان عنوان کرد.۳-پتروشیمی که نون دانی برادرزاده ات وفامیلها ودوستانته معلومه هیچ وقت راه نمی افته فقط برای گذران زندگی اونهاست۵-شما هیچ کارعملی انجام نمیدهید فقط من گفتم من پیشنها دادم من تذکر دادم من پیگیری کردم من من من .واقعا” درعمل ضعیفترین نماینده بود ولی درشعار .
11
Iran, Islamic Republic of
سرمایه ملی؟ مثلا برای ملت چکار کردن؟ چرا به معنا و مفهوم جملات خود توجه نمیکنی؟ سرمایه ملی کسی هست که نفعش به همه برسه نه طرفداران و افراد خاص برادر جو گیر....
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
اقای رستاد مطم ئن باش نشما نه منطقیان نه لاهوتی نه موحد نه اخش نه رضوی نه رفسنجانی تایید صلاحیت نمیشوید همه شما در همین حکومت رد صلاحیت شدید به چه دلیل باید تایید صلاحیت بشوید . مگر حکومت تغییر کرده است ؟ مطمئن باشید اگر جنتی بمیرد احمد خاتمی جای او است. خودت را خسته نکن که این حرفها بی فایده است
یار ان
Iran, Islamic Republic of
بیشتر پاچه خواری کرده اید ،شما که اول دوست موتلفه بودید بعدش هم سراغ لاهوتی رفتیدچیزی که گیرتان نیامد به ناچار با فشار رضاتوفیقی وبه ظاهر دور نطقیان جمع شدید وپس از رد صلاحیت اصلاح طلبان اصلی به ناچار به عنوان کاندیدای آنها بدون آقای لاهوتی به صحنه وارد شدید واگر انتخابات ده روز دیگر ادامه داشت نصف آن رای را هم نمی آوردید متاسفانه خطوط قرمز را هم شکستید وخیال خود را راحت کنید که اصلا تایید صلاحیت نخواهید شد همان بهتر که مثل دیگر دوستان افراطی خارج از استان جایی را برای خود دست وپا کنید وبه زندگی خود ادامه دهید . باور نداری پس منتظر بمان تا ببینی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از چروم
Iran, Islamic Republic of
درود بر آزاد اندیشی درود بر تدبیر درود بر مردانگی
مهندس رستاد از نیروهای شاداب، اخلاقمدار، پایبند و مدبر جریان اصلاحات هستند،
امیدوارم اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه با کنار گذاشتن اختلاف نظرات از گذشته خود درس بگیرند و با اجماع و اتحاد در انتخابات ۹۴ جوابگوی انتنظارات چندین و چند ساله مردم باشند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
مهتدس رستاد از سرمایه های استان و از نیروهای خوشفکر اصلاخ طلبان می باشد. که همواره تمام تلاش خود را صرف اجماع اصلاح طلبان نموده است.
جهرم
Iran, Islamic Republic of
نه منطقیان نه رستاد فقط بزرگواری
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
مهندس رستاد می تواند پرچمدار اصلاحات در شهرستان کهگیلویه باشد. ایشان از نیزوهای جوان و خوش فکر هستند که همواره مورد وثوق جوانان استان بوده اند . امید است که با شرکت ایشان در انتخابات در حوزه کهگیلویه یک گام بلند بسوی موفقیت در شهرستان کهگیلویه برداشته شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
آنچه بیش از همه در کهگیلویه مهم است در ابتدا اجماع و همگرایی در بین نیروهای اصیل اصلاح طلبی می باشد. با توجه به روند موجود احساس می شود مهندس رستاد بتوانند به عنوان یک کاندیدای جوان و توانمند مورد اجماع اصلاح طلبان کهگیلویه قرار بگبرند.
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
فردای روشن برای کهگیلویه با مهندس رستاد
شفق
Iran, Islamic Republic of
روح لطیف همانند نامش لطیف و پر احساس است. نوع برخورد ایشان با مردم و سعی و تلاش ایشان در حل مسائل و مشکلات مردم از هر جنس و هر جناحی واقعا در خور تحسین است. نگرش ایشان به مشکلات مردم فارغ از هر جناح بندی مرسوم و مرز بندی جغرافییایی سیاسی است. امید است مردم کهگیلویه اینبار با درایت و آینده نگری با انتخاب این مهندس جوان آینده ای روشن و پرفروغ را برای شهرستان مستعد کهگیلویه رقم بزنند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
کبنا خاءن هست کامنت هایی که مخالف فرماندار دهدشت هست را نمایش نمیدی ،مدیونم برای ردگم کنی این را نمایش میدی
شهروند
Iran, Islamic Republic of
کبنا خاءن هست کامنت هایی که مخالف فرماندار دهدشت هست را نمایش نمیدی ،مدیونم برای ردگم کنی این را نمایش میدی
جوانان میرسالاری چهارمه
United States
بی شک نوع نگاه مهندس رستاد به مسائل چه در سطح مسائل استانی و چه درسطح کشوری و منطقه ای نشان از دقت نظر و توانایی ایشان است توانایی که برای این استان نعمت است و باید از این نعمت استفاده کرد در شرایط امروزی نگاه تغییر شرایط برای ایجاد محیطی مناسبتر برای زندگی و اندیشیدن و ارج نهادن به جایگاه تفکر و نقد قدرت خارج از منفعت طلبی و غرض ورزی شاید در کمتر شخصیتی در ک.ب دیده شود کسی که از پس اندیشیدن به آلترناتیو رفرمیستی (اصلاح طلب) رسیده و نه چرخش زمانه او را بر حسب قضا و قدر رفرمیست کرده و بی شک هم کسی نیست که در اجلاس موتلفه شرکت کند و دم از روشنفکری هم بزند. می داند چه می خواهد و می داند مطلوب چیست و می داند ظریفیت و گنجایش جامعه چقدر است (خصلت انسانهای زیر زمین نشین به قول داستایوفسکی). اگر تعریف اصلاح طلب این است که هرکس از زمان تولد باید در شناسنامه اش قید گردد که اصلاح طلب است یا اگر اصلاح طلب جزمی و دگم بودن بر سر حضور در اجلاس احزاب از کلاس پنجم دبستانه و گشتن به دنبال ماشین کاندیدا در ایام انتخاباته رستاد اصلاح طلب نیست چون دارای این ویژگی ها نیست بلکه بر اساس تفکر خواستار تغییر و اصلاحه و برای اصلاح شرایط فعالیت می کند رغبت و علاقه ی نسل جوان به گفته و عمل رستاد در جریان اسفند ۸۶ مشهود بود چون نسل جوان در جریان باند بازی ها و فرصت طلبی میراث اصلاح طلبی استان قرار نداشت و به گفته ی کاندیدا ها گوش می دادند در حقیقت جریان مرده و منفور و مترود اصلاح طلبی را تبدیل به گفتمان برتر جریان انتخابات۸۶ کرد و آقای بزرگواری به لطف صندوق های بهمئی ویزا گرفت به دراز کشید کاش فرصت نوشتن جامع تری باش
احمد
Iran, Islamic Republic of
کبنا خیلی بی انصافی ، چرا کامنت های مخالف رستاد راثبت نمی کنی ، ما از شما هم بی اعتماد شدیم !!!!!!!
پر گله خوس
Iran, Islamic Republic of
رستاد انسانی شریف و پاک و مدیری توانا و متخصص است . مخالفین در حق ایشون و سایر نخبگان استان بی انصافی میکنند.
دوست م. خ.
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم پشت این مصاحبه و تیتر اول ماندن و سانسور کامنت های انتقادی م. خ. است که کبنا را کلا صاحب شده . خرامین بدجور داره فضای رسانه ای استان را انگونه که دوست داره خراب می کنه و دوستانشو بزرگ می کنه . آقای کمایی مواظب باش .
لنده
Iran, Islamic Republic of
پس سید کامل و آقای اسماعیلی چه می شوند . البته خیرالله انصاری ،پیشوا،رستم عزیزی،عدل هاشمی، فریدون داوری، رضا چمن، مژدهی پور، فیلض بخش ،حبیبی ،و خیلی ها دیگه هم هستند
طرفدار کبنانیوز در پاسخ به همه کامنت های حامی رستاد
Iran, Islamic Republic of
از سایت کبنانیوز منصفانه و عادلانه این نظر را ثبت نمایند
همه کسانی که از پیشینه مهندس رستاد اطلاعات کامل دارند با این نظر هم عقیده هستند که آقای مهندس رستاد به واسطه هم طایفه ای با آقای دولت در دورانی که ایشان معاونت جهاد استان بود به کار گرفته شد و به واسطه حمایتهای آقای مهندس دولت وخط فکری راست سنتی که موحد اون زمان نماینده آن جریان بود وایشان هم طی دوران نمایندگی موحد درکهگیلویه همواره ازطرفداران پروپا قرص حاج آقا موحد بودند وحتی بعضی ازهمکاران ایشان اطلاع کامل دارند به دلیل ذوق ایشان به رشد وارتقا و پست ومقام متوسل به حاج نصر عزیزی مسئول وقت حزب موتلفه استان جهت عضویت شد. حتی درمقاطعی که حاج بهرام تاجگردون ومحقق نماینده طیف چپ بودند عهدی از خانواده ایشان حامی نبودند و حتی در انتخابات دوم خرداد ۷۶ هم طرفدار ناطق و در دو دوره هم به آقای خاتمی رای ندادند و از اقبال بلند ایشان به دلیل عدم شناخت از ایشان درحوزه بویر احمد و ارتباط با مهندس غریب پوربه مدیروقت جهاد استان آقای حاج فروغی معرفی شد ونهایتا مدیر شیلات استان شدند و در سال ۸۰ و در زمانی که لاهوتی و منطقیان درکهگیلویه دراختلاف بودند و روی گزینه های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با هم تعامل نداشتند به ناگاه این اختلاف به نفع ایشان تمام شد و مدیریت شهرستان بدست آقای مهندس رستاد ازجریان مخالف و طیف موحد افتاد وپس ازگرفتن مسئولیت بدنبال اختلاف رضا توفیقی با آقای لاهوتی و حمایت فرماندارازمنطقیان تا حدودی نظر منطقیان را که پیش ازاین هیچ شناختی از ایشان نداشت را به خود جلب کرد و شب با موحدی ها بودو حتی ادارات و واحدهای تابعه ایشان ۷۰ درصد دست موحدی ها و ۳۰ در صد نیروهای وابسته به موحد و روز با رضا توفیقی و این طور شد عزیز دل سید ضیا ! در دوران حضور در شهرستان خودرا به رضا توفیقی بیش از حد نزدیک کرد و حتی در زمان تودیع فرمانداری ایشان به همراه تعدادی از مدیران دست به اعتصاب زد و منجر به تذکر استاندار وقت به آقای راد رئیس کشاورزی وقت سازمان و کنار گذاشتن ایشان ازمدیریت شهرستان به بهانه ارتقا و انتصاب به قائم مقامی جهاد کشاورزی استان که پیش از آن دست کسی بود که این همه لطف در حق ایشان داشت (حاج فروغی )وعاقبت هم بهش نرسید و این مقدمه ای بود قبل از کاندیداتوری که با شانس و اقبال ایشان لاهوتی و منطقیان رد صلاحیت شدند و شورای به اصطلاح مشورتی اصلاح طلبان که نیمی از جریان بودند به دوست همیشگی و خالص خودشان دکتر بنام اعتنایی نکردند و رستاد را که همین آقای منطقیان که اعضای صندوق حوزه دشمن زیاری با او نبودند را بر همه گزینه ها ترجیح داد و اینطوری شأن جریان اصلاحات را پایان آوردند و اشتباه و باخت خودشان را به حساب آقای لاهوتی گذاشتند حال قضاوت را به خوانندگان واگذار می کنیم که آقای لاهوتی باید از این گزینه حمایت می کرد ؟ هرچند که ایراداتی هم به آقای لاهوتی وارد است ضمنا مسائل دیگری هم هست که قابل بازگو کردن نیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
گفتید که در مدت کوتاه رای خوبی اورد نه برادر اینجوری نیست اگر دیگران را حذف نمی کردند دو هزار رای نمی اورد
اگاه
Iran, Islamic Republic of
همه کامنت های موافق و جانبداری از ایشان کار یک نفر است
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
منطقیان جرات آمدن به دشمن زیاری را ندارد ایشانتشخیصشآن اشتباهه ،هرچه مدیر دشمن زیاری بود برداشتن و بقیه را هم دنبال برداشتن هست ایشان دستش با ساداتی ها تو یه کاسه هست ،تز اینها آینه که بخش ثلاث نباشه هرکه میخواهد با هر باندی باشه ،برو سراغ کمیته امداد
برادر لطيف سلام
Iran, Islamic Republic of
اگر دراین دوره متحد نشویم باز هم باید چهار سال دیگر آه سرد بکشیم وپیرتر شویم .سیاسی نیستم ولی در این مدت هشت سال در کهگیلویه چوب فقر ومحرومیت صدایش به آسمان رسید مامردم اصلاح طلب دیشموک از دست بزرگواری وداردسته اش وبی مدیریتیشان روز به روز فقیرتریم .خواهشن فقط به فکر خودتان نباشید این دوره با سایر دوره ها فرق دارد پس تا درو نشده به خودمان تکانی دهیم و سریعتر منسجم شویم .بزرگان ما گفتن کار امروز را به فردا مسپار .
از بستگان منطقیان
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم اگر منطقیان نبود کسی رستاد را نمی شناخت وشاد ۲۰رای هم نداشت ؛ایشان در اون حد هم نبود ....
کریم
Europe
درود بر رستاد. نماینده آینده کهگیلویه. بهمی . لنده چرام
شوخ
Iran, Islamic Republic of
ای بابا ن‌ون قرضی کل مصاحبه دومحور داشت همه سرمایه هستند برای هزینه و...ومن کاندیداهستم....زرشکیاهمان زپرشک
دکتر
Iran, Islamic Republic of
آقایی که رستاد را اصولگرا خواندی بدان که سخت در اشتباهی ایشان در حالیکه فامیلاش طرفدار موحد بودند اما همیشه طرفدار منطقیان بود ایشان مثل برخی چاپلوس نبودند مردانگی رستاد بر کسی پوشیده نیست ایشان برای مخالفش احترام قائله مهندس و منطقیان همچنان باهم در ارتباط هستند . عامل بدبختی جریان اصلاحات در کهگیلویه شما طرفداران لاهوتی هستین رستاد چه بیاد و چه نیاد محبوب همه هستند . رستاد مثل برخی مدیران ویلا نداشته در زندگی پاک بوده و از بیت المال استفاده نکرده برین از نزدیک زندگیشو ببینین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1