تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۶۹۰۱۴

نمایندگان استان در مجلس افزایش می‌یابند؟

۷
۰
کبنا ؛مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی بی‌انصافی‌ها نسبت به دولت، گفت: افزایش نمایندگان مجلس در این استان بر اساس شاخص‌ها و فاکتورهای که در قانون آمده انجام می‌گیرد.kezare.taj.bzorgvari.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، جلیل حسنی در گفت‌وگو با کبنا نیوز، اظهار کرد: منصفانه نیست که همه اشکالات و محدودیت‌های قانونی و حتی برخورداری از برخی اولویت‌ها را در زمینه افزایش نمایندگان را به دولت نسبت بدهیم.
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح افزایش نمایندگان مجلس، بیان کرد: افزایش نمایندگان بر اساس صراحت قانون با دارا بودن شاخص‌ها و فاکتورهای که در قانون ذکر شده هر ۱۰ سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل؛ انسانی، جغرافیایی و سیاسی، ۲۰ نماینده به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود.
حسنی با بیان اینکه طرح افزایش نمایندگان بر اساس اولویت‌ها و شاخص‌ها انجام می‌گیرد و به هیچ نهاد یا ارگان یا دستگاه اجرائی و دولتی ربط ندارد، یادآور شد: در مردادماه سال ۹۱ توسط وزارت کشور و با امضاء رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، اما یک فوریت آن رأی نیاورد و مقرر شد به صورت عادی در مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در همان سال ۹۱ با توجه به شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد طرح توجیهی افزایش نمایندگان از طریق استاندار وقت به وزارت کشور ارسال شد که به دلیل نداشتن شاخص‌ها و فاکتورهای لازم در اولویت قرار نگرفت.
مدیرکل سیاسی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ‌گونه کارشکنی در افزایش نمایندگان از سوی هیچ فرد یا گروهی صورت نگرفته است، افزود: طی سال جاری نیز با پیگیری و امضاء آقای خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، موضوع افزایش نمایندگان و لحاظ نمودن همه جوانب از جمله جمعیت، موقعیت جغرافیایی، سیاسی، صعب العبور بودن منطقه و تاثیر افزایش نمایندگان بر رفع محرومیت و سایر شرایط و اولویت‌ها به وزارت کشور منعکس گردید.
حسنی اضافه کرد: طرح موضوع افزایش نمایندگان توسط ۲۰ نفر از نمایندگان مجلس به کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ارائه شده و فعلاً در کمیسیون مربوطه تأئید شده است و لایحه پیشنهادی دولت نبوده، بلکه دولت طرف مشورت است نه تصمیم گیرنده.
وی با اشاره به وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد و اینکه افزایش نمایندگان در برون رفت این استان از محرومیت کمک شایانی خواهد کرد، اظهار داشت: رایزنی نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی بسیار تاثیر گذار می‌باشد، البته ما باید اولویت‌ها و شاخص‌های استان‌هایی که مشمول افزایش تعداد نمایندگان هستند را داشته باشیم تا بتوانیم در این زمینه فعالیت و قضاوت کنیم.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

علیرضا
Iran, Islamic Republic of
بنظر من در حال حاضر اگه به تعداد جمعیت بخواهیم لحاظ کنیم این تعداد نماینده برای حدود ۶۰۰ هزار نفر استان ما شاید کافی باشه..بطور مثال در حال حاضر شهر کرج با داشتن ۳ میلیون نفر جمعیت ۲ نفر نماینده داره...و البته شهری مثل تهران با ۳۰ نماینده که واقعا نماینده هاش مثل نماینده های دیگر شهرها فعال نیستن و پاسخگویی مردمی ندارن بیشتر دنبال کارهای سیاسی و پاچه خواری هستن تا حل مشکلات مردم این تعداد زیاده...بنظر من نماینده های استان ما باید پیشنهاد کنن که از تعداد نماینده های تهران و بعضی شهرهای بزرگ که تعداد نماینده هاشون واقعا زیاده ازشون کم بشه و مثلا نماینده های تهران از ۳۰ به ۲۰ نفر کاهش پیدا کنه و به دیگر شهرها تخصیص داده بشه.
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
بوردرفت:ایتهم عاقبت کار سیاسی ومطیع نمایندگان مجلس بودن.به همه مدیران توصیه می شود مستقل وتخصصی وبه تشخیص خودشان تصمیم بگیرندنه به دستور نماینده.ممکن است این اطاعات محض چند ماه آنها را یشتر نگه دارد ولی بالاخره کنارشان میگذرند وآنوقت ازگذشته خویش پشیمانند ودفاعی هم برای آن ندارند.همین آقای بوردتحت نظر تاجگردون وجشن ساز مدیر عامل قوی مانند پاکدل را برداشت ومدیر عامل ضعیفی مانند باورسادراآورد ونفت گچسران را نابود کرد که تا ابد لکه ننگی باشد بردامن خودش وآقایان وهیچ دفاعی هم ازاین دوران سیاه نداشته اشند.
از ممسنی
Iran, Islamic Republic of
به این زارع بگید چرا میاد تو رستم اختشاش درست میکنه این کارا از یک نماینده بعید هست.
تقی
Iran, Islamic Republic of
کبنا تیترت را عوض کن اشتباه است
باشتی
Iran, Islamic Republic of
مگراستان یک نماینده دارد که فقط تصویر یک نفررادرتیترخبرزدی
خورزوخان
Iran, Islamic Republic of
جناب حسنی چرا عادت داریم کم کاری ها را توجیه کنیم ؟ شهرستان شدن بخش های پر جمعیت هم مرتبط با کار شما نیست خیلی از شهرستان های کشور هم جمعیت آنها و هم وسعت آنها از بخش های ما کمتر هستند پس اگر تو و فتاح محمدی و موسی خادمی مقصر نیستید کی مقصر هست ضمن اینکه به محض شهرستان شدن بخشها خیلی از جمعیت مهاجر این بخش ها بر می گردن به موطن خودشان
آگاه
Iran, Islamic Republic of
از دیدگاه جغرافیایی و تقسیمات استانی بهتر است دو منطقه چرام و باشت دارای یک نماینده باشند و بودجه ویژه برای عمران و آبادی این دومنطقه اختصاص یابد این پیشنهاد بسیار خوبی است اگر این مهم تحقق یابد بخش عظیمی از مشکلات مردم منطقه مرتفع خواهد شد و باشت و چرام از محوریت گچساران و دهدشت خارج خواهند شد.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1