تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۶۸۸۲۵

نکات مهم در مورد کنترل فشار خون

۵
۰
کبنا ؛متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد گفت: در ارتباط با بیماری های قلبی، مهم ترین مسئله ای که در استان کهگیلویه و بویراحمد، به طور شایع با آن مواجه هستیم، بیماری فشارخون است، که تشخیص به موقع این بیماری و مراجعه به پزشک در مراحل ابتدایی، در درمان بیماری فشارخون تاثیر فراوانی دارد.albourzi
دکتر زهرا البرزی با اشاره به اینکه فشارخون یک بیماری خیلی ساده است، افزود: تشخیص فشارخون و درمان آن، نیز آسان است.
دکتر البرزی با توجه به اینکه  متاسفانه بیماران برای تشخیص بیماری فشارخون، کمتر مراجعه می کنند، تاکید کرد: در تعدادی از بیماران حتی بعد از تشخیص این بیماری نیز درمان لازم انجام نمی شود و همچنین توصیه های غذایی برای کنترل بهتر فشارخون را نیز جدی نمی گیرند!و اینگونه چند سال بعد مراجعه می کنند که بیماری، اثرات بد خود را بر بدن فرد گذاشته و دیگر قابل برگشت نیز نخواهد بود.
مساله بسیار مهم و مورد تاکید ما این است که مردم حتما جهت تشخیص فشار خون در مراحل ابتدایی و پایین تر حتما مراجعات "مکرر" داشته باشند و زمانی که " تشخیص" داشته شد حتما از طریق متخصص قلب پیگیری صورت گیرد.
مصرف نمک اثرات دارویی را خنثی می کند
متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه متاسفانه در این استان" توصیه های بهداشتی درمانی" آنگونه که نیاز است، "جدی" گرفته نمی شود، تاکید کرد: یکی از توصیه های مهم «توجه به رژیم غذایی» فرد است.
هشدار داد: مصرف نمک و رژیم غذایی پرچرب از جمله مواردی است، که درمان فشارخون را با مشکل مواجه  نوده و حتی در بسیاری از اوقات، "مصرف نمک"، اثرات دارویی را  نیز خنثی می کند.
دکتر البرزی در ادامه به مردم، توصیه نمود: اگر تشخیص پزشک متخصص "بیماری قلبی، خصوصا فشار خون" بودده، برای سلامت بهتر قلب، حتما داروها را مرتب مصرف کنید و کاهش مصرف نمک را در رژیم غذایی خود، جدی بگیرید.
برنامه ورزشی منظم و تحرک در برنامه روزانه
وی در ادامه پیشنهاد داد: حداقل چهار و پنج روز در هفته، برنامه ورزشی منظم و تحرک را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
دکتر البرزی در پایان با بیان اینکه اضطراب، استرس و ناآرامی ها در زندگی روزانه همه ی افراد دیده می شود، خاطر نشان کرد: اگر همه ی این ها کنترل شوند، قطعا زندگی و "قلب" سالمی خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

salam
Netherlands
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورده و گفت شیرین است.دکتر خان گفتم شاید نتیجه تحقیقات میدانی خود رو تو خبر اوردین.خب همه نمک رو عامل فشار خون بالا می دونن.چربی های جامد رو همه متوجه هستند.و البته ورزش.وقتی خبری رو تیتر می کنید سعی کنید چند جمله که اطلاعاتی جدید رو مخاطب بده رو منظور کنید.ببخشین ها اکثر مخاطب های شما با سواد هستند .عجیبه ها
دیپلم
Iran, Islamic Republic of
همچین نوشتن "متخصص قلب و عروق"، که با انگیزه وافری نشستم متن رو بخونم ببینم این "متخصص" چی گفته و چه توصیه ای کرده. اما این صحبت و توصیه ها رو من که دیپلم دارم هم بلد بودم.نیازی نبود بعد از یه عمر زندگی و به قول خودشون این همه درس خوندن، جمله ای رو بگه که یه دیپلم هم بلده. بابا این دکترا هم فقط بلدن برا مردم کلاس بذارن وگرنه در عمل فقط یه مجسمه توخالی ان. احتمالا" این دکتره مشتری هاش کم شده و از این طریق داره گدایی مشتری میکنه. بابا خدا روزی رسونه، احتمالا" با حقوق این ماهش نتونسته یه برج بسازه داره از این روش مابقی پول برج رو جور میکنه.کبنا جون بی معرفتی اگه این کامنت رو نذاری یا نصفش رو سانسور کنی.
Iran, Islamic Republic of
خوشگل
شکوفه
Iran, Islamic Republic of
آخ وی تیپ....
نفیس
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برای بعضی کاربران ایرانی مگه شما خانم دکتر میشناسی که اینجوری قضاوت میکنی اقا یا خانم دیپلم؟ بی سوادی از طرز نوشتنتون میباره
واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1