تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۶۸۲۱۹

وزارت اطلاعات در اوج اقتدار

۰
کبنا ؛سرویس سیاسیetelaat
«سربازان گمنام امام زمان روحی له الفدا» عنوانی است که حضرت امام خمینی «ره» به نیروهای وزارت اطلاعات اطلاق نمودند، و از آن زمان تاکنون این سربازان گمنام با مجاهدت‌های خاموش خود به حرکت جهانی انقلاب اسلامی ایران یاری رسانده‌اند.
مجموعه وزارت اطلاعات از بدو تاسیس تحت مسئولیت آیت الله محمدی ری شهری تاکنون از موفق‌ترین نهادهای بر آمده از دل انقلاب اسلامی بوده است.
با توجه با ساختار این وزارت خانه نمی‌توان اطلاعات چندانی راجع به ان به دست آورد و تحلیل همه جانبه‌ای نسبت به آن داشت. اما در عوض آثار و تبعات کار این نهاد برای همگان مشهود می‌باشد. امنیت و بالا‌تر از ان احساس امنیتی که در کشور وجود دارد سرمایه ارزشمندی است که در مقایسه با وضعیت کشورهای همسایه ارزش و قدر آن بیشتر به چشم می‌آید و این همه مرهون مجاهدت‌ها و تلاش‌های شبانه روزی این وزارت خانه می‌باشد.
سال هاست مردم در آرامش و امنیت کامل به سر می‌برند و هراسی از بابت اینکه شبیه بغداد و یا افغانستان هر لحظه احتمال انفجاری برود وجود ندارد و حتی با توجه به نفوذ و گسترش داعش و پدیده تکفیری‌ها این وزارت خانه اجازه کوچک‌ترین تعرض و یا بروز ناامنی را نداده است و اگر هم احیانا تحرکاتی وجود داشته است آنرا در نطفه خفه کرده‌اند.‌‌ همان گونه که محمود علوی وزیر اطلاعات در هفته قبل در جواب دو تن از نمایندگان جبهه پایداری که او را به مجلس احضار کرده بودند به کشف و خنثی سازی دو مورد جلیقهٔ انفجاری که برای انفجار در مرکز دو استان در روز قدس پیش بینی شده بود اشاره کرد.
در حالی که هیچ خبری از این مسئله پیش‌تر اعلام نشده بود تا حتی شائبه ناامنی برای مردم ایجاد نگردد.
دستگری عبدالمالک ریگی سرکرده گروه تروریستی جندالله توسط سربازان گمنام امام زمان از عملیات‌های تاریخی و بی‌نظیر کشور و حتی سازمان‌های امنیتی جهان می‌باشد و این کار تعجب و تحسین همگان را برانگیخت. در حالی که در نقطه مقابل سال‌ها زمان برد تا آمریکایی‌ها علی رغم ادعای بالای امنیتی توانستند اسامه بن لادن را پیدا و به قتل برسانند.
هر چند ابعاد عملیات آمریکایی‌ها هرگز روشن نشد اما نمی‌توان از همکاری دستگاه امنیتی پاکستان در این مسئله به سادگی گذشت.
تاریخچهٔ وزارت اطلاعات نشان می‌دهد هر‌گاه بحرانی در کشور قصد شکل گیری داشته است خیلی زود و قبل از وقوع با ورود این سازمان خنثی گردیده است و همیشهٔ احوال تهدیدات تبدیل به فرصت شده‌اند که نمونهٔ بارز در موضوع قتل‌های زنجیره‌ای در زمان وزارت آیت الله دری نجف آبادی بود که مطابق بیانیه خود وزرات، برخی از نیروهای خودسر این نهاد مرتکب رفتارهای غیر قانونی شده بودند ولی خیلی سریع وزارت اطلاعات توانست با شناسایی و برخورد و معرفی عاملان ان قتل‌ها موجبات اعتماد بیشتر مردم را فراهم آورد.
در دهه‌های گذشته نوع نگاه و برخورد مردم با وزارت اطلاعات همراه با نوعی هراس و برداشت‌های نا‌واقع می‌بود اما در سال‌های اخیر این برخورد جای خود را به یک نگاه توام با احترام و اعتماد داده است و اینک نیز با حضور آیت الله سید محمود علوی انتظار آن است که این ارتباط و اعتماد بیشتر و بیشتر گردد.
در کهگیلویه و بویراحمد به تبع کشور نیز نیروهای گمنام امام زمان تاکنون به بهترین شکل از ادای وظایف خود بر امده‌اند و اجازه بروز هیچ ناامنی و یا مشکل امنیتی داده نشده است و این همه در حالی است که هرگز هم سر و صدا و یا تبلیغاتی در این زمینه انجام نشده است و تنها می‌توان با اتکا به آثار کار که همین امنیت و صمیمیت حاکم در استان و در میان نیروهای سیاسی است پی به اهمیت و فعالیت‌های جهادگونه این دستگاه برد.
امسال سی امین سال تاسیس این نهاد بر آمده از دل انقلاب اسلامی ایران می‌باشد، ضمن ارج گذاری به تمام تلاش‌ها و زحمات برای حسن ختام این مقاله صحبت‌های وزیر محترم اطلاعات پیرموان عملکرد وزارت تحت مسئولیتش در هفته قبل و در مجلس را تقدیم می‌کنیم که گفته بودند:
در ۳۰ سال گذشته سربازان گمنام امام زمان (ع) کارنامهٔ درخشانی دارند و مدیرتی اعمال شده تا هیچ انرژی به مصرف بی‌مورد نرسد بلکه توان نیروهای وزارت اطلاعات در راستای بر طرف کردن تهدیدات امنیتی و مدیریت بحران‌های احتمالی به کار گرفته شد که نتایج قابل قبولی داشته است. این شرایط مایه آرامش مردم ما شده است و این چیزی است که مردم کوچه و بازار بر آن صحه می‌گذارند و امیدواریم مورد قبول امام زمان (ع) و رهبر عزیزمان باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

واکنش فرمانده کل سپاه به ترور دانشمند هسته‌ای ایران

فرمانده کل سپاه گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای آشکارترین تقابل خشن نظام سلطه برای جلوگیری ...
از واکسن کرونا چه خبر؟

از واکسن کرونا چه خبر؟

مراحل تست واکسن شامل مرحله آزمایش پیش بالینی است که دانشمندان واکسن جدید را بر روی سلول ...
برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

برای رفع تحریم‌ها چندین سال مذاکره کردیم، اما به نتیجه نرسید

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آنها گفتند: این مسیر ...
1