تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۶۷۹۷۲

این روزها در گچساران چه می گذرد؟!

۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بهنام عکاشه7575
به جرات می توان گفت هیچ شهری در استان به اندازه گچساران، خبرهای جورواجور ندارد.
استعفای دهیار و عضای شورای روستا، جابه جائی مدیران نفت و دانشگاه آزاد، خودکشی در زیرگذر، جنایت فجیع در تلخاب شیرین، آمدن مدیران کل و استاندار به گچساران، جشنواره منطقه ای تئاتر، بازدید تاجگردون از روستاها، سفر مدیرعامل صندوق مهر و… تنها بخشی از خبرهائی است که این روزها در خروجی سایت ها و روزنامه ها می آید و برخی خبرها که نمی توان نوشت و زبان به زبان می چرخد.
در این نوشتار می کوشم نظر شخصی خود را به تفکیک به عنوان یک روزنامه نگار بیان کنم؛
حوزه نفت؛
امروز می توان افتخار کرد که فرزندان گچساران بعد از رفتن هر مدیرعاملی، گزینه های مطرح می باشند و می توانیم ادعا کنیم نفت در گچساران صنعتی کاملا بومی شده است.
این در درجه اول مرهون پشتیبانی سیف اله جشن ساز از علی فولادی و سیدقدرت از غلامرضا پاکدل است. امروز نیز غلامرضا تاجگردون گزینه هائی گچسارانی پیش رو دارد که به هر حال قابل بحث هستند.
بیژن خدری، ابراهیم پیرامون، اسماعیل تباه دار(که فعلا غیرمحتمل به نظر می رسد) گزینه های بیرونی حمید بورد برای تصدی سمت مهم مدیرعاملی گچساران می باشند.
احمد پورهادی، هوشنگ صیدالی، سعید غلامی هم گزینه های گچسارانی می باشند که این روزها درباره آنها حرف زده می شود.
به نظر می آید نفت بیش از هر دوره ای در گچساران سیاسی شده و رقابت ها و حسادت ها در این سازمان مهم حرف اول را زده و تولید و رفاه پرسنل در درجه دو اهمیت قرار گرفته است.
سرپرستی پورهادی خبری امیدوار کننده بود برای کسانی که می خواهند قانون و روح نفت بر این سازمان ساری و جاری باشد و اخباری از تلاش هائی برای متقاعد نمودن پورهادی مورد استقبال افکار عمومی قرار گرفته است و به نظر می رسد در نفت باید نگاهی از نوع نگاه پورهادی در تمام مدیران حاکم شود.
نگاهی که مبتنی بر منافع نفت و تولید و رفاه کارکنان و خانواده های آنان باشد.
حوزه مدیریت شهری؛
زینل زاده با بودجه هائی که در اختیار گرفته است روزهای پرکاری دارد و البته به دلیل در پیش بودن پروژه ها، هنوز مردم نتوانسته اند قضاوت منطقی نسبت به عملکرد او داشته باشند.
سختگیری های شهردار نسبت به مسائل شهری، عوارض، پروانه ها، چمع آوری سد معابر و دستفروش ها، دکه های بلوار اصلی شهر و… اگرچه انتقاداتی را در پی داشت ولی هواداران او می گویند توسعه و آینده شهر بدون اقتدار معنایی ندارد.
بعید است که کسی بخواهد روزهائی را مثال بزند که در گچساران، این همه پروژه با هم در حال کار باشند و زینل زاده نیز با تجربه در حال نظارت دقیق بر روی کارهاست و مردم گچساران نیز نظاره گر.
به زودی گزارشی درباره عملکرد شورای شهر و شهردار در اختیار مخاطبین کبنا نیوز قرار می گیرد و خوانندگان کبنا نیوز می توانند با ارائه نظرات خود در نظرسنجی و نظرخواهی این سایت شرکت نمایند.
فرماندار؛
استعفای اعضای شورای روستا و دهیار شهرک مهاجرین اگر چه می تواند نمره ای منفی برای رحیمی باشد ولی عملکرد او باعث امیدواری های زیادی نسبت به زایش تدریجی یک مدیر خوب در گچساران شده است.
رحیمی اگر بر اوضاع مسلط شود و البته با مشاوره های قوی برخی نواقص خود را بپوشاند، می تواند مردم گچساران را به داشتن یک مدیر قوی اجرائی امیدوار کند.
او با برگزاری نشست های داخلی، استانی و کشوری و گذر از بحران های آتش سوزی ها و سماجت در پیگیری پروژه ها و قاطعیت در برابر کم کاری های برخی مدیران تلاش فراوانی برای نشان دادن چهره یک مدیر واقعی می کند و البته در این راه اگرچه نه با نمره کامل ولی رحیمی موفق شده نمره بالائی را در راس مدیریتی گچساران کسب نماید.
یادمان باشد مدیریت او تازه از دویست روز گذر کرده است و برای داوری مناسب تر باید صبر کرد.
ورزش؛
ورزش گچساران در بخش شهر و نفت روزهای خوشی را سپری نمی کند.
از سوئی اسماعیل حسینی قرار دارد که هنوز نتوانسته خود را به عنوان مدیری موفق تثبیت کند و به نظر می رسد زمان برای او به سرعت گذشته و باید کمی دست به کار شد.
او روزهای پرحاشیه ای را در ورزش گچساران تجربه می کند.
البته نشستن به جای مدیری که بیش از دو دهه اختیار ورزش این شهر را در اختیار گرفته بود کمی سخت است ولی هر چه باشد او باید بتواند بر حاشیه ها غلبه کند.
اطرافیان حسینی از برخی رفتارهایش گلایه مند هستند و این نمی تواند خبر خوبی برای دوستداران ورزش گچساران باشد.
ورزش در ذات خود حاشیه داشته و اگر این حاشیه ها بخواهد در مدیر آن نفوذ کند کار سخت خواهد شد. اسماعیل حسینی هم البته زمان کمی است که زمام ورزش را در دست گرفته است.
ورزش نفت هم حال و روز خوشی ندارد.
باخت های پی در پی واترپولو و نگرانی ها به خاطر تیم فوتبال نفت و دیگر ورزش ها در نفت از مدیریت ورزش در نفت چهره یک مدیریت ناموفق را ساخته است.
به کارگیری همه پتانسیل سیاسی شهرستان برای ماندن در لیگ اگرچه نشانه ای خوب برای همبستگی شهر و نفت بود ولی سهل انگاری در انتقال دیرهنگام اخطارهای سهمیه ای خطائی نابخشودنی است.
هنوز معلوم نشده چه کسانی موقعیت خطرناک تیم را از لحاظ قانونی گزارش نکردند و چه شد که در روز آخر همه امکانات این شهر به لحاظ سیاسی و اجرائی بسیج شد تا اتفاقی که می توانست عواقب اجتماعی سنگینی داشته باشد نیفتد.
دو بازی اخیر نفت هم نمی تواند ما را نسبت به تیم امیدوار یا ناامید نماید ولی بازی سردرگم نفتی ها به خصوص در نیمه های اول نشان دهنده کوچینگ نامناسب کادر فنی تیم است.
اعتراض به داوری از سوی عباس چمنیان می تواند رفتار نامناسبی باشد برای پوشش گذاشتن بر ضعف او در چینش نامناسب و در بلند مدت هم می تواند به تهییج تماشاگران منجر شود.
صدا و سیما؛
عدم پخش تلویزیونی دو بازی تیم نفت نیز از آن اتفاقاتی است که بسیار جای تاسف دارد.
در نسبت کم پخش برنامه ها و گزارشات گچساران نسبت به سایر نقاط استان دیگر جای هیچ شکی وجود ندارد و رفتارهای گذشته این سازمان بر کسی پوشیده نیست ولی به نظر می رسد استاندار و نمایندگان بایستی به ورود به عرصه نظارت بر شبکه دنا از رفتارهای تحریک آمیزی که متاسفانه باعث بدبینی بخش اعظمی از مردم استان شده است جلوگیری نمایند.
همین رفتارها و گفتارها از سوی برخی مدیران و سازمان ها موجب تفرقه و بدبینی به مدیریت استان می شود.
تاجگردون و بیکاری؛
تلاش های نماینده گچساران و باشت برای معضل بیکاری، در یک سال مانده به پایان دوره نمایندگی اگرچه کمی دیر ولی اقدامی مورد تحسین بوده و می تواند تاثیر فراوانی در نگاه جوانان به حاکمیت در گچساران و باشت داشته باشد.
نتایج این نوع نگاه می تواند بلندمدت بوده و جوانان را به آینده خوش بین نماید و به ویژه در شهری با آمار بیکاری ۳۰ درصد گامی خوب تلقی می شود.
به نظر می رسد ادارات مرتبط با اشتغال جوانان عملکردی مورد رضایت تاجگردون نداشته اند. این در نحوه دعوت از ادارات گچسارانی در نشست با مدیرعامل صندوق مهر به خوبی عیان بود.
جاده توسعه شهری در گچساران به جاهای باریک رسیده است و باید دید جاده پر پیچ و خم گچساران به کجا ختم می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

کا مهدی
Iran, Islamic Republic of
که اینطوووووووووووووووووووور
اولیور توییست
Iran, Islamic Republic of
سلام
لطفا همین قضیه صداوسیما رو پیگیری کنید که دیگه واقعا شورش رو درآوردن.یعنی دریغ از یک خبر درباره گچساران حتی در هواشناسی هم اعلام وضعیت گچساران را نمیکننددرحالی که دورترین نقاط روستایی استان را اعلام میکنند
همسایه
Iran, Islamic Republic of
از میرکل صداو سیما بپرسید چرا پخش نمیکنه میگه چون گچساران پول نداده شهرداری یاسوج ۳سال مفتی پخش کردن حرفی نبود به گچساران که رسید پولی شد
شیمی
Iran, Islamic Republic of
لطفا" از دانشگاه ورشکسته گچساران هم گزارشی تهیه بفرمایید.هر ترم یک میلیون از دانشجوها می گیرند ولی موقع حقوق دادن که میشه پول ندارن. قراره حقوق اساتید هئیت علمی ها رو کم کنند. حقوق اساتید حق التدریس ها هم که از اواخر اسفند تا الان(حدود هفت ماه)، پرداخت نشده.امکاناتی که در اختیار دانشجوها قرار میگیره هم در حد صفر و یا منفی هست. نمی دونم این همه پولی که دانشجوهای بدبخت به این دانشگاه میدن جز جیب عده ای قلیل از مسئولین بالا رتبه، کجا میره.
شیمی
Iran, Islamic Republic of
ببخشید یادم رفت بگم منظورم دانشگاه آزاد گچسارانه. با تشکر.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
مشکل گچساران فقط پخش برنامه نیست ، خداییش چندتا نیروی گچسارانی در صداسیما کار می کند ، آیا اجازه میدهند معلم نمونه از گچساران معرفی شود؟ مسابقات ورزشی بین شهرستانی چطور؟ دست رو دل گچسارانی ها نذارید...........
رایمو پس میگیرم
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان کبنایی
چرا فکر می کنید آقای تاجگردون باید برای نفت گزینه داشته باشد؟
یکی از دلایل نا کارامدی آقایان قبلی دخالت در نفت بود که نفت را سیاسی کردند .
وقتی افراد نالایقی را بر سر کار آوردند توجیهشان فقط این بود که فلانی شاید بتواند چند رای به صندوقشان بریزد و مردم هم گفتند ننگ و نفرین بر این تفکر زشت و پوسیده.آقایان کجا قرار گرفتند جهارم شدند.
چرا فکر می کنید تاجگردون اینقدر سطحش پایین آمده و می خواهد خود را منفور نفت و نخبگان و خدمتگزاران منطقی مردم کند.
و اصلاٌ چرا به خود اجازه می دهید مدتی است نام فردی را به عنوان کاندید معرفی می کنید که پرونده خرواری دارد و از منفورترین نفتی هاست؟
فرار
Iran, Islamic Republic of
.. بهنام عکاشه باید کتک از دستم بخوره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1