تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۶۷۵۳۲

نخبگان سیاسی استان را قدر بدانیم

۱
۰
کبنا ؛ نرگس احمدپور*

OSTAN
مدتی است برخی از رسانه‌های استانی سخنان سیدباقر موسوی نماینده‌ی اسبق را دست آویزی جهت نشان دادن رویه ی دشمنی علنی خود با نماینده ی محترم مردم شهرستانهای باشت وگ چساران در مجلس شورای اسلا‌‌‌می‌قرار داده اند و بی هیچ ملاحظه‌ای، ادب سیاسی وبیان نوشتاری را زیر پا گذاشته و پا را از وظیفه ی ناقص نوشتاری فراتر نهاده به گونه‌ای که سخنان معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد «دکتر نوروزی » دست آویز دیگرشان جهت ادامه‌ی ‌این بازی بی‌ سرو ته نوشتاری بر علیه دکتر تاجگردون نموده‌اند واگر کسی از در موافقت با سخنان ‌این آزادا ندیش و بزرگمرد عرصه‌ی سیاست استانی وکشوری درآید، وی را از منصوبان خاص دکتر تاجگردون قلمداد ‌‌‌می‌کنند. خطاب من به آن دسته از عزیزانی ست که ‌این مطالب را می‌خوانند و بی هیچ پیشینه‌ی شناختی از دو برادر بزرگوار وتوانمند آقایان نوروزی تنها به به و چه‌چه‌هایی از سر نادانی در بخش کامنت‌ها دل خوش داشتند.

درست است نوشتارهای بی سروته ‌این به اصطلاح راه به جایی ندارد وجز ضایع کردن صفحات سیاسی اثر مثبتی برایشان ندارد اما‌ این را بدانند که ذره‌ای از علاقه‌ی مردم مرز و بوم باشت وگچساران از نماینده ی محبوب و فهیمشان کم نخواهد شد. نه تنها منزلت بزرگمرد بویراحمد سید باقر موسوی را زیر سوال ‌‌‌می‌برند بلکه داعیه ی اختلافات را دامن زده وشکاف طبقاتی بوجود ‌‌‌می‌آورند‌ اینان نا آگاهان سیاسی بوده وهیچ اقدام مثبتی جهت رسیدن به اهداف اربابانشان از آنها سر نمی‌زند وتنها کینه ی هم استانی‌ها را بیشتر می‌کند.
از زبان گزنده و خشم قلم‌‌ها جز نفاق چیزی به یادگار نمانده است. فرزندان گچساران بی‌سابقه ترین دوران بیکاری را متحمل شدند. بی سابقه‌ترین دوران عدم تزریق هزینه‌های اقتصادی و با وجود شرکت بهره برداری نفت همیشه در گزینش‌‌ها و روی کار آمدن نیروهای بو‌‌‌می‌و تنش و اعتراض بوده و هست. نه آنکه در گچساران زندگی ‌‌‌می‌کند درد بویراحمد را درک ‌‌‌می‌کند و نه آنکه در دنا و بویر احمد روزگار سپری ‌‌‌می‌کند از حسرت جوانان گچسارانی خبر دارد وچه خوب است قدر بدانیم همای سعادتی که پس از سالها بر دوش استان نشسته است و یادآور ‌‌‌می‌شوم به گواه همه ی یادداشت‌ها و روز نوشته‌های دکتر تاجگردون، چنان منظبت و با برنامه جهت رفع مشکلات استان برآمده است که تنها گوشه‌ای از آنچه که حق مسلم گچساران است پس از سالها به رگ اقتصادی اش تزریق کرده است. مگر نه‌ این است که اکثریت قریب به اتفاق عزیزان ما گوشه‌ای از پیشرفت استان را در عرصه های هنر‌‌‌، ورزش‌‌‌، علم و فن‌آوری برخواسته از دامان همشهریان و هم استانیان عزیزمان هستند.
اگر خود را فارغ از هر تعصبی قو‌‌‌می‌ قبیله‌ای و عقیده‌ای بدانیم و غم مشترکمان رفع نقطه ضعف دستگاههای اجرایی باشد ، اگر به جای مقصر قلمداد کردن فلانی و فلان اشکالاتش را بیان و در کنارش تقویت اندیشه‌ای برای عزیز مسئولمان باشیم چه مدینه ی فاضله‌ای از دیارمان ‌‌‌می‌سازیم. اگر قدر زارعی‌ها‌‌‌، هدایتخواه‌ها‌‌‌،  بزرگواری‌‌ها وحسینی‌‌ها و موسوی‌‌ها را در جای خود به جای آوریم و ذهنی متحد بسازیم چه باری از دوش مردم خسته ی دیارمان بر‌‌‌ می‌داریم.
مانند ‌این است مشکی پر آب بر درختی خشک و بی خار ببندیم و گروهی تشنه لب فقط صاحب درخت را گناه کار بدانیم و انگشت اشاره به پیشانی‌اش بگیریم که چون ‌این درخت توست پس تشنگی ما تقصیر توست. و بی هیچ دلیلی به جای انکه برفکر تقسیم آب باشیم و رفع اندکی تشنگی کنیم، ناخن خشم بر مشک آنقدر بفشاریم تا سوراخ سوراخ شود و مانده آبی که سهممان از آن بیکران رودی ست که زیر اندیشه هایمان جاری ست نیز سهم جهالت فکری امان شود.
عزیزان من خدای را به پاس داشتن نعمت‌های سیاسی برجسته ی استان ‌این مهره‌های ده گانه‌ی قدرت؛ دکتر تاجگردون، دکترهدایتخواه، بزرگواری، سیدقدرت حسینی، سیدباقرموسوی، زارعی، سیدمسعودحسینی، حاج بهرام تاجگردون، موحد و استاندار مرد‌‌‌می ‌و دلسوز مهندس خاد‌‌‌می و سایر فرزندان توانمند استان‌مان در نقاط مختلف کشور سپاس ‌‌‌می‌گویم ده انگشتی که اگر در کنار هم هم دل و هم سطح شوند بار مشکلات اقتصادی را برداشته و دوش مردم رنجدیده را سبکتر ‌‌‌می‌کنند نه ‌اینکه در هم گره بخورند و مشتی بر پشت مردم باشند.و بدانیم قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.
فقر افریطه‌ای ست که از دامان اختلافات ما، پتیاره تر از قبل مغز جوانانمان را منسوخ ‌‌‌می‌کند و درد نسل جوان را تنها هم اندیشی و تعامل سیاسی ‌‌‌، عقیدتی‌‌‌، اقتصادی‌‌‌، فرهنگی‌‌‌، روشنفکران مسئول دوا ‌‌‌می‌کند.به امید یکدلی و همفکری همه ی جریان‌های سیاسی در اقتدار استان …
در پاسخ به آن عده که بدون شناخت قبلی توهین به دکتر نوروزی و برادرشان استاد امیر نوروری روا داشته عنوان ‌‌‌می‌کنم :
دکتر نوروزی دانشجوی ممتاز رشته اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی با معدل الف که توانست به عنوان دانشجوی ممتاز بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد همین دانشگاه پذیرفته شود. عضو هیئت علمی ‌دانشگاه آزاد بهبهان و بیش از ۱۱ سال در دانشگاه‌های یاسوج، گچساران، بهبهان تدریس میکنه. مدرک دکترا نیز از دانشگاه کرمانشاه دارد.
امیر نوروزی رییس اسبق اورژانس بیمارستان شهید رجایی گچساران و رییس کنونی امور اداری آن بیمارستان هستند. وی از سال ۱۳۷۰ به دنبال تاسیس گروه هنری در گچساران بود و شکل گیری گروه رها به گونه‌ای بود که نیازهای گروه را نیازهای شهر و هنر جستجو کرد. میان توانایی بچه‌‌ها و ارزیابی داشته‌های دادهای، اهداف  دست یافتنی تر را گلچین کرد. از سال ۷۱ دو سه نفری گروه را تشکیل دادند، ا‌‌‌میر‌ نوروزی و آقایان محمد پیرسبزی و علی بیگدلی و حیدری و…حالا ۶۰ عضو فعال دارد. نویسنده‌‌‌، بازیگر‌‌‌، کارگردان، طراح صحنه‌‌‌، نور پرداز‌‌‌، طراح لباس‌‌‌، گرافیست و….باعث خوشحالی اهالی هنر گچساران است که گروه خوبی دارند.
با افتخار حمایت بی دریغ خود را از دکتر نوروزی وامیر نوروزی اعلام ‌‌‌می‌کنیم.از افتخارات امیرنوروزی همین بس که به دلیل همه ی سعی وتلاش وی و گروه هنری رها و دیگر گروههای هنری و اهل هنر گچساران و حمایت بالاترین مقام سیاسی شهر فرماندار فرهنگ دوست گچساران آقای رحیم رحیمی ‌میزبانی بیست وششمین جشنواره ی تاتر منطقه‌ای فجر کشور به گچساران اختصاص داده شد.گروه امیر نوروزی به عنوان عضو هنری برتر استان در کنار برگزیده های دیگر به رقابت هنری ‌‌‌می‌پردازد.اگر انتخاب مدیر کل برای مدیریت ارشاد گچساران بعد از زحمات غیرقابل انکار ریاست سیدزمان علیپور که برکسی پوشیده نیست بهترین انتخاب خواهدبود.
بی شک برادران نوروزی‌‌‌، دکتر غلامرضا تاجگردون وهمه ی عناصر برتر گچساران در عرصه ی سیاست وهنر تکرار نشدنی هستند. خار چشمی ‌می‌باشد برای آنانکه علم دیدن ندارند.
ودر پاسخ همین بس که: :سکه‌ای زر از کوزه برون آمد، فریاد فغان مسگران برخاست
*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

استاددانشگاه
Iran, Islamic Republic of
بهترآن بودکه جهت رفع اختلافات آقای جعفری نیز اضافه میشد
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1