تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۶۶۵۵۴

زمان برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه(س) گچساران مشخص شد

۰
کبنا ؛

برگزاری کنگره حضرت بی بی حکیمه(س) هویت جدیدی به کهگیلویه و بویراحمد می بخشد
 نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگزاری کنگره حضرت بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) می تواند هویت جدیدی به این استان ببخشد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی صبح جمعه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره حضرت بی بی حکیمه(س) اظهار داشت: با برگزاری این کنگره محبت خودمان را به این خاندان ابراز می کنیم و می توانیم استانمان را به یک پیشینه معنوی و فرهنگی پیوند بزنیم.
وی بیان کرد: بیشترین دغدغه در خصوص این کنگره بحث حیثیت علمی آن است که باید مشخص شود برای ارتقای جایگاه علمی آن چه تدابیری اندیشیده شده است.

آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: باید فراورده های علمی ای در این کنگره عرضه شود که موجب ارتقای بار علمی کنگره در حد یک کنگره فاخر شده و این می تواند پایه ای برای برگزاری یک کنگره عظیم تر در آینده باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این کنگره محک خوبی برای نشان دادن توانمندیهای استان است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی بیان داشت: این کنگره در معرفی بی بی حکیمه(س) و ابراز محبت مردم منطقه به آن حضرت و ایجاد شتابی برای توسعه منطقه موثر است.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: این استان همیشه با طبیعتش به کشور معرفی شده است اما با معرفی حرم مطهر بی بی حکیمه(س) استانی زیارتی و سیاحتی خواهد شد و این ظرفیت بالایی است که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: همه در قبال برگزاری هرچه آبرومندتر این کنگره مسئول هستیم و باید با تمام توان در این راستا تلاش کرد.

***


کنگره ملی بی بی حکیمه(س) ششم و هفتم آبانماه در گچساران برگزار می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) خواهر امام رضا(ع) در ششم و هفتم آبانماه در گچساران خبرداد.

 سید موسی خادمی در نشست هماهنگی برگزاری این کنگره با حضور نماینده ولی فقیه در استان گفت: "بی بی حکیمه"(س) یکی از بزرگترین امام زادگان واجب التعظیم در کشور است که بقعه متبرکه آن در شهرستان گچساران واقع است.
وی افزود: برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ملی بی بی حکیمه(س) از یکسال پیش آغاز شده و این کنگره در هفتم و هشتم آبانماه جاری به مدت دو روز با حضور مسئولین کشوری و استانی در گچساران برگزار می شود.

خادمی بیان داشت: تاکنون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان اوقاف کشور برای حضور در این کنگره دعوت شده اند و به دنبال دعوت از دیگر مسئولین و شخصیتهای کشوری برای حضور در این کنگره هستیم.



انتخاب ۳۰مقاله برای شرکت در کنگره

استاندار استان تصریح کرد: در پایان مهلت ارسال مقاله به این کنگره، ۱۳۰مقاله به دبیرخانه آن واصل شد که پس از داوری های انجام شده ۳۰مقاله به بخش نهایی راه یافت.

خادمی گروههای هدف در این همایش را محققین و پژوهشگران دینی  و کسان دیگری دانست که می توانند مروجین توسعه این منطقه باشند.

وی هدف از برگزاری این کنگره را آشنایی بیشتر با بی بی حکیمه(س) از نظر معرفتی و تعمیق بخشیدن این معرفت دانست و گفت: در کنار این برگزاری این کنگره نقش مهمی در معرفی استان خواهد داشت.

 وی با اشاره به ظرفیت های بخش گردشگری استان، اظهار داشت: اکوتوریسم در بویراحمد، توریسم زیارتی در گچساران و توریسم تاریخی در کهگیلویه از ظرفیتهای این بخش است.


نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1