تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۶۶۵۵۱

اراده و برنامه‌ریزی لازم برای خودکفایی در گندم وجود دارد

۰
کبنا ؛معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اراده، عزم و برنامه‌ریزی لازم به منظور خودکفایی در تولید و خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در بین مدیریت ارشد بخش کشاورزی وجود دارد.
به گزارش کبنا نیوز، علی‌حسن نوروزی در جمع مسئولان، مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی با اشاره به اقدامات خوب این استان در حوزه کشاورزی گفت: در یک‌سال گذشته این استان در خرید تضمینی گندم رشدی ۱۰۰ درصدی داشته ولی با وجود این موفقیت ولی رتبه کهگیلویه و بویراحمد در خرید این محصول استراتژیک تغییری نکرد.
وی با بیان اینکه در تولید و خرید تضمینی گندم رتبه آخر کشور هستیم، اظهار کرد: در یک‌سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان خرید تضمینی مازاد بر نیاز رشدی ۱۰۰ درصدی داشته ولی هنوز رتبه این استان در همان رتبه ۳۱ باقی مانده است.
وی بیان کرد:‌ در رأس مدیریت جهاد کشاورزی عزم و برنامه هدفمندی برای ارتقاء میزان تولید و خرید محصول استراتژیک گندم به وجود آمده که با استمرار این رویه می‌توانیم ظرفیت‌های مختلف را به کار گیریم و میزان تولید را به عددی قابل قبول برسانیم.
نوروزی با بیان اینکه همین وضعیت برای کشور به نسبت دنیا وجود دارد به طوری که برخی کشورهایی که یک‌سوم ما هم منابع آبی و خاکی ندارند ولی سه برابر ما تولید دارند.
وی گفت: از سال ۷۹ تا ۸۳ سالانه یک میلیون تن به میزان خرید تضمینی گندم اضافه می‌شده تا اینکه در پایان دولت اصلاحات موفق به برگزاری جشن خودکفایی شدیم ولی بعد از آن با روند معکوس سالانه یک میلیون تن میزان خرید گندم کاهش یافت تا اینکه کار ما به واردات گندم کشیده شد.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشور در سال ۹۲ مجبور به واردات ۷٫۲ تنی گندم شد، تصریح کرد: در سطح کلان و در این استان اراده و برنامه‌ریزی لازم برای خودکفایی در تولید محصول گندم وجود دارد.
وی به کارگیری مهندسین ناظر را نمونه‌ای از برنامه‌ریزی برای بهبود تولیدات زراعی دانست و اظهار امیدواری کرد تا ورود مهندسین ناظر به بدنه جهاد کشاورزی موجب خروجی موثر در عملکرد و تولید مزاره این استان شود.
نوروزی با بیان اینکه بدون شک بکارگیری این مهندسین ناظر برای دولت و سازمان جهاد کشاورزی بار مالی دارد، خاطرنشان کرد:‌ مسئولان جهاد کشاورزی از مهندسین ناظر و کارشناسان این بخش انتظار دارند که خروجی حضور آنها را در عملکرد تولید مزارع ببینند.
وی ابراز داشت: همان‌گونه که ردیس سازمان جهاد کشاورزی این استان نیز گزارش دادند، در حال حاضر با توجه به شرایط اقلیمی،‌ منابع انسانی، ‌بارش‌ها و نیروی انسانی تولید این استان در جایگاه خود نیست و همگی باید برای رسیدن به جایگاه شایسته تولید در بخش‌های مختلف به ویژه در محولات استراتژیک تلاش و همکاری کنیم.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: در یک‌سال گذشته جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی روند قابل قبولی داشته است.
انتهای پیام/ بنام
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1