تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب : ۶۶۳۶۶

۳۰ مدرسه حاشیه راه در استان ایمن‌ سازی می‌شوند

۰
کبنا ؛مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ایمن سازی سخت افزاری و نرم افزاری مدارس حاشیه راه های اصلی و فرعی در ۳۰ مدرسه دارای اولویت این استان از هشتم مهرماه امسال آغازشد.madarc.haml-v-naghl
خوان پایه مدیر کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد  ارتقای فرهنگ و آگاهی های ترافیکی بین قشر آسیب پذیر و کاهش تلفات عابران پیاده به ویژه دانش آموزان مدارس حاشیه جاده ها را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
وی بیان کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه های کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسوولان اجرایی استان به طور نمادین در مجتمع آموزشی شهید بابایی روستای دشتروم بویراحمد اجرا شد.
دراین مراسم یاری معاونت پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش  و سرهنگ سیاهپور فرمانده  قرارگاه پلیس راه استان نیز حضور داشتند.
خوان پایه  ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هر ساله تامین ایمنی عابرین پیاده را سرلوحه کار قرار میدهد که به طبع این اداره هم برنامه هایی را همزمان با بازگشایی مدارس تدارک می بیند.
وی گفت: این اداره کل امسال ۳۰مدرسه حاشیه راههای پر ترافیک استان را شناسایی و مکان یابی کرده است.
وی در ادامه گفت: اعتبار این طرح ۲ میلیارد ریال است که در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری اجرا خواهد شد.
ایمن سازی سخت افزاری  شامل احداث پل عابر پیاده، نصب تابلوها و علائم ایمنی و خط کشی  و ایمن سازی نرم افزاری  شامل آموزش دانش آموزان و توزیع لوازم تحریر و کیف  که همراه با پیامهای ایمنی و شبرنگ جهت آموزش به دانش آموزان  می باشد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها گفت: در سال ۹۲ ، ۸۴ درصد تصادفات منجر به فوت درون شهری مربوط به عابرین پیاده بوده است و ۳۵ درصد از تصادفات برون شهری منجر به فوت هم عابرین پیاده بوده اند که در مجموع ۲۵ درصد تصادفات منجر به فوت درون و برون شهری عابرین پیاده بوده اند. که از این آمار ۳۴ درصد افراد سالخورده و دانش آموزان بوده اند  که این آمار ضرورت و اهمیت بحث ایمن سازی مدارس را یادآور میشود.
خوان پایه گفت: ۳ عامل جاده ، خودرو و انسان از عوامل اصلی تصادفات هستند که انسان مستقیم و غیر مستقیم در هر سه عامل دخیل است.
وی گفت: این طرح در سال های آینده در جاده های اطراف سایر مدارس استان اجرا خواهد شد.
خوان پایه گفت: این اداره کل تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با اجرای این طرح با کمک مدارس و خانواده ها که سهم زیادی در آموزش دانش آموزان دارند تا این طرح را به نحو احسن اجرا نماید و آمار تصادفات عابرین پیاده را به نحو چشمگیری کاهش دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1