تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۷
کد مطلب : ۶۶۱۶۸

تأکید فرماندار کهگیلویه بر رفع مشکلات خبرنگاران

۰
کبنا ؛فرماندار کهگیلویه خبرنگاران را بازوان توانمند دولتمردان خواند و با اشاره به مشکلات حوزه کاری این قشر در شهرستان نسبت به تأمین امکانات لازم به انجمن خبرنگاران قول مساعد داد.
 
به گزارش کبنا نیوز از کهگیلویه، در نخستین نشست خبری فرماندار شهرستان که ظهر امروز با حضور خبرنگاران در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد، ‌کرامت‌الله کریمی حرمت حرکت گفتاری و رفتاری خبرنگاران را حاصل تعامل مردم و حاکمیت خواند و اظهار داشت: اعتقاد داریم که گفتمان عدالتی، گفتمانی وسیع، دامنه‌دار و دارای هویت تاریخی اسلامی ایرانی قرن بیست و یک است.
فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه دین اسلام اعتدال و میانه‌روری را به خوبی در میزان خود بیان کرده است، افزود: ما به عنوان پیروان این دین و معتقد به میانه‌روی بر اساس باورهای قلبی عمل خواهیم کرد.
کریمی، تاریخچه پیشرفت کشورمان را متأثر از میزان اعتدال و میانه‌روی چه در سطح گردش نخبگان و چه در سطح مردم دانست و با بیان اینکه گفتمان اعتدال امروز نقش خوبی برای برون‌رفت از مشکلات منطقه‌ای است.
karime
این مسئول نگاه رسانه‌ای را یکی از مکانیزم‌های موجود در رسیدن به اعتدال نام برد و گفت: رسانه به عنوان یکی از مهمترین ابزارهایی که در دنیای مدرن برای رسیدن به توسعه مورد ملاحظه قرار می‌گیرد در دولت تدبیر و امید بازوی توانمندی است که می‌تواند نگاه ناظر و بازرس و نیز تعامل‌بخشی برای دولت اعتدال فراهم سازد.
وی در تعریف ذاتی رسانه چنین بیان داشت که ابزاری قوی، مؤثر و تأثیرگذار و پیوند دهنده حاکمیت و مردم بر اساس مکانیزم‌ و ساختار هر جامعه است و تصریح کرد: اگر این تعریف را از رسانه داشته باشیم باید ویژگی‌هایی برای این ساختار تعریف کنیم.
کریمی توان، ظرفیت و استعداد درونی رسانه را مهمترین ویژگی عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه در دنیای امروز می‌تواند حاکمیت را تحت تأثیر خود قرار دهد و خط‌مشی برای خود تعریف کند.
فرماندار کهگیلویه نقش میانجی‌گری و پیونددهنده اطلاعات و قدرت رسانه را متذکر شد و گفت: رسانه در عرصه‌های مختلف خلاقیت دارد.
به گفته کریمی رسانه در قالب اهدافی از قبیل خط‌مشی فراتر از نگاه کشور و ساختار درونی کشور نقش ایفا می‌کند.
IMG_2294
کریمی با بیان اینکه رسانه باید در راستای اهداف و خط‌مشی نظام سیاسی در جامعه قدم بردارد، مشروعیت‌بخشی به نظام سیاسی حاکم و ارزانی بخشیدن پذیرش حاکمیت سیاسی به جامعه را از اهداف رسانه برشمرد و تصریح کرد: هر رسانه‌ای باید مخاطب‌شناسی خوبی برای خودش فراهم کند.
نماینده دولت تدبیر و امید در کهگیلویه با تأکید بر لزوم توجه رسانه به تنوع و تکثیر گروه‌ها و قدرت‌ها در تعاملات سیاسی، تعامل سازنده میان نخبگان با کسانی که گردش نخبگان را در بعد مدیریت سازماندهی می‌کنند را از دیگر وظایف رسانه عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه ضمن نظارت، آموزش و اطلاع‌رسانی هادی و راهنمای مسئولان باشد.
به گفته کریمی، دولت ضمن تعامل با رسانه نگرانی‌هایی هم در مورد اصحاب رسانه در خود دارد.
IMG_2300
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه نبود امکانات رسانه‌ای و اینکه فضای جامعه تا چه حد اجازه نقد به رسانه می‌دهد را از جمله نگرانی‌های دولت تدبیر و امید در باب رسانه‌ای عنوان و با طرح این سؤال که آیا رسانه می‌تواند فارغ از غوغاسالاری سیاسی دغدغه مردم را در اولویت کاری خود قرار دهد، افزود: رسانه توجه بیشتری از جانب کسانی‌که متولی قدرتند می‌طلبد.
کریمی با تقدیر از عملکرد اصحاب رسانه کهگیلویه با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند یار دولتمردان باشند و دغدغه جامعه را بهترین نحو مطلوب به گوش مسئولان برسانند بر لزوم فراهم‌سازی امکانات لازم برای این قشر تأکید کرد و گفت: نسبت به فراهم‌سازی تجهیزات مورد نیاز دفتر انجمن خبرنگاران شهرستان اقدام خواهد شد.
IMG_2302
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1