تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۳۱
کد مطلب : ۶۶۱۳۸

رمضانی:نقد دانشجو زیباست/هدف اول علم است

۰
کبنا ؛

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: فضای حاکم بر دانشگاه یاسوج، فضایی پرنشاط و در راستای نهضت پرشتاب علمی کشور است.

 دکتر شاپور رمضانی در جشن دانشجویان جدید الورود این دانشگاه افزود: سیاست و رویکرد اساسی دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه ها این است که ضمن حرکت در مسیر پرشتاب نهضت علمی، فضایی توام با نشاط و آرامش را نیز برای ورود دانشجو به مسائل مختلف فراهم کند.
وی بیان کرد: قبل از هر چیز خواسته ما از دانشجویان علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است که باید با همه توان در این راه گام بردارند تا بتوانند در آینده برای جامعه علمی کشور اثرگذار باشند.

رمضانی اظهار داشت: دانشجویان باید در هر زمینه‌ای ازجمله در مباحث علمی و فرهنگی و سیاسی پیشرو در جامعه باشند و دیگران در این سه مبحث از آن‌ها الگو بگیرند.

وی بیان داشت: دانشگاه محل رقابت احزاب سیاسی نیست اما دانشجو باید با نقدهای سازنده و روحیه پرسشگرانه خود همواره مسئولان دانشگاه و حتی جامعه را نیز به چالش بکشاند.

سرپرست دانشگاه یاسوج بر ایجاد فضایی آزاد برای ارائه نقدهای سازنده دانشجویان در دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشجو به عنوان یک فرد روشنفکر، آرمان خواه و پرسشگر همواره به دنبال کسب حقیقت است.

وی بیان کرد: مسئولان نیز باید از انتقادهای سازنده دانشجویان استقبال کند و آن‌چه که در توان دارند برای رضایت خاطر دانشجویان به کار ‌گیرند.

۱۸۰۰دانشجوی جدیدالورود سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

رمضانی تاکید کرد: نقد اگر سازنده باشد یک نعمت است که امیدواریم دانشجویان با نقد سازنده به مسئولین دانشگاه، ما را در مدیریت بهتر دانشگاه کمک کنند.

سرپرست دانشگاه یاسوج همچنین گفت: هم اکنون تعداد شش هزار و ۳۰۰ دانشجو در این داشنگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود:  این دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می کنند که از این تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی مرد و دو هزار و ۸۰۰ نفر نیز دختر هستند.

وی تعداد دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در سال تحصیلی جدید را نیز یکهزار و ۸۰۰ نفر عنوان کرد.

شاپور رمضانی رئیس دانشگاه یاسوج به بیان رویکردهای دانشگاه و خط مشی کلی آن در سال تحصیلی جدید پرداخت و از دانشجویان خواست تا قبل از هر چیز رشد و تعالی علمی خود و مجموعه دانشگاه را مد نظر قرار دهند.

وی از دانشگاه یاسوج به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح نام برد که تاکنون فارغ‌التحصیلان زیادی را به جامعه تحویل داده و از هر نظر این دانشگاه فضای آرام و در شأن دانشجو و دانشگاه دارد.
رمضانی با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان اظهار کرد: قبل از هر چیز خواسته ما از دانشجویان علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است که باید با همه توان در این راه گام بردارند تا بتوانند در آینده برای جامعه علمی کشور اثرگذار باشند.
رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: دانشجویان باید در هر زمینه‌ای ازجمله در مباحث علمی و فرهنگی و سیاسی پیشرو در جامعه باشند و دیگران در این سه مبحث از آن‌ها الگو بگیرند.
این مسئول افزود: ما نیز در دانشگاه یاسوج با همه کمبودها و کاستی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد پشتیبان دانشجویان هستیم و با همه توان خود در راه رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.
رمضانی، کشور و استان را نیازمند فضای بانشاط توأم با آرامش دانست و افزود: دانشجو می‌تواند حرف خود را در فضای آرام و بدون تنش بیان کند، مسئولان در نظام جمهوری اسلامی هم به انتقاد دانشجو گوش فرا می‌دهند و آن‌چه که در توان دارند برای رضایت خاطر دانشجویان به کار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: مردم از دانشگاه و دانشجو انتظار دارند که با آرامش و بدون حاشیه تحصیل کنند و هدف نخست هم علم‌آموزی است کما اینکه فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی هم جای خود را دارد.

این مسئول نقد دانشجو را همانند حمایت دانشجو زیبا دانست و گفت: نقد اگر سازنده باشد یک نعمت است که امیدواریم با نقد سازنده دانشجویان به ما برای مدیریت بهتر دانشگاه کمک کنند.
رمضانی در ادامه آماری از وضعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان و رشته‌ها و نیازهای لازم مطرح کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد که امسال نیز  تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر پذیرش داشتیم که تعداد هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وجود تعداد ۱۰۳ کد رشته ارشد، ۳۴ دکتری و ۶۴ کارشناسی از دیگر آمار دانشگاه بود که رمضانی به آن اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۲ رشته هم در دستور کار برای اضافه شدن به رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه داریم.
دانشجویان ابزار جریانات سیاسی نشوند

معاون سیاسی وامنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دانشجویان نباید ابزاری برای فعالیت جریان های سیاسی شوند.

فتاح محمدی افزود: البته این به منزله محصورکردن و محدودیت دانشجو برای انجام فعالیت ها و نقش آفرینی در مسایل سیاسی نیست.

وی بیان کرد: استقلال فکری، داشتن نگاه سیاسی و رصد مسائل مختلف کشور از رسالت های اصلی یک دانشجوی پویا و با نشاط در جامعه اسلامی است.
محمدی اظهار داشت: حاکمیت اندیشه توحیدی و دین مداری از ماموریت ها و رسالت یک دانشجوی مسلمان است زیرا علمی مورد تایید و مقبولیت اسلام است که بتواند اخلاق مداری و سودمندی برای جامعه را به همراه داشته باشد.

امکانات فعلی دانشگاه یاسوج متناسب با تعداد دانشجویان نیست

شاپور رمضانی اظهار داشت: قبل از هر چیز خواسته ما از دانشجویان علم‌آموزی و دانش‌اندوزی است که باید با همه توان در این راه گام بردارند تا بتوانند در آینده برای جامعه علمی کشور اثرگذار باشند.
رئیس دانشگاه یاسوج ادامه داد: دانشجویان باید در هر زمینه‌ای از جمله در مباحث علمی و فرهنگی و سیاسی پیشرو در جامعه باشند و دیگران در این سه مبحث از آن‌ها الگو بگیرند.
این مسئول ارشد دانشگاهی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ما نیز در دانشگاه یاسوج با همه کمبودها و کاستی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد پشتیبان دانشجویان هستیم و با همه توان خود در راه رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم.
رمضانی کشور و استان را نیازمند به فضای با نشاط اما توأم با آرامش دانست و افزود: دانشجو می‌تواند حرف خود را در فضای آرام و بدون تنش بیان کند و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی هم به انتقاد دانشجو گوش فرا می‌دهند و آن‌چه که در توان دارند برای رضایت خاطر دانشجویان به کار می‌گیرند.
وی با تأکید دوباره بر این که فضای دانشگاه باید علمی و به دور از تنش و حاشیه باشد، تصریح کرد: مردم از دانشگاه و دانشجو انتظار دارند که با آرامش و بدون حاشیه تحصیل کنند و هدف نخست هم علم‌آموزی است کما این که فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی هم جای خود را دارد.
این مسئول نقد دانشجو را هماند حمایت دانشجو زیبا دانست و گفت: نقد اگر سازنده باشد یک نعمت است که امیدواریم با نقد سازنده دانشجویان به ما برای مدیریت بهتر دانشگاه کمک کنند.
رمضانی در ادامه آماری از وضعیت دانشگاه و تعداد دانشجویان و رشته‌ها و نیازهای لازم مطرح کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه تعداد ۶ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد که امسال نیز تعداد دو هزار و ۲۰۰ نفر پذیرش داشتیم که تعداد هزار و ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وجود تعداد ۱۰۳ کد رشته ارشد، ۳۴ دکتری و ۶۴ کارشناسی از دیگر آمار دانشگاه بود که رمضانی به آن اشاره کرد و متذکر شد: تعداد ۱۲ رشته هم در دستور کار برای اضافه شدن به رشته‌های دانشگاهی در این دانشگاه داریم.
جشن دانشجویان جدیدالورود دانشگاه یاسوج در محل باغ ربانی تنگه مهریان شهر یاسوج برگزار شد. در این مراسم که برنامه‌های فرهنگی متعددی در آن برگزار شد هر یک از مسئولان دانشگاه یاسوج در حوزه‌های مختلف به تبیین اهداف دانشگاه در سال جاری تحصیلی پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1