تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۶۵۶۵۷

سه اپیزود در دانشگاه آزاد گچساران

۳۷
۰
کبنا ؛بهنام عکاشه

اپیزود اول

از رستوران صالحی تا سلف سرویس دانشگاه.

این همان فاصله ای است که بین دکتر جمال زاده و دکتر راهگشا وجود دارد و به نظر می رسد هنوز عزمی برای پرکردن این فاصله ها نیست.

 دکتر جمال زاده و دکتر راهگشا دیروز حتی خاضر نشدند نهار را روی یک سفره بخورند و هر کدام راه خود را رفت و به نظر می رسد این راه سرانجام خوبی نخواهد داشت.

اینکه به داراب بازیار مدیر اتحادیه تشکلهای کشور اجازه داده نمی شود صحبت کند ظاهرا بهانه خوبی است که دکتر دومی در دانشگاه با خبرنگاران مصاحبه کند و توپ این انتقادات را به زمین دکتر اولی بیندازد.

اما دکتر اولی هم بیکار نمی نشیند و از بررسی گزینه های جانشینی دکتر اولی می گوید و به نظر می رسد با تغییر در روند دانشگاه آزاد کشور هنوز دانشگاه های آزاد در شهرستانها و استانها به همان شکل اداره می شود.

از بیانیه تشکل ها بر علیه دکتر اولی که در تهران خوانده می شود تا حرف های نگفته بازیار در گچساران مدت زیادی نمی گذرد و به نظر می آید باید فکری برای اختلافات میان دکتر اول و دکتر دوم کرد و به نوعی آنها باید از هم جدا شوند.

به نظر می آمد بعد از اینکه دانشگاه به دست هاشمی رفسنجانی افتاد این رویه ها و اختلافات و حاشیه افکنی ها ادامه پیدا نخواهد کرد ولی ظاهرا...

اپیزود دوم

با رشد قارچ گونه دانشگاها در  ایران و به طور کلی ایران و رقابت ناصحیح دانشگاه ها با یکدیگر گوی سبقت از دانشگاه آزاد گرفته شده است و این بحثی جداگانه را می طلبد.

بدهکاری و عدم توسعه و نیاز مبرم به تجهیزات جدید موضوع امروز دانشگاه آزاد در گچساران می باشد که به نظر می رسد تنهاراه رفع این معضلات روی آرودن به توسعه رشته ها در دانشگاه می باشد.

رشته های نسبتا خوبی در دانشگاه آورده شده ولی فی المثل ارشد حسابداری یا دکترای شیمی هنوز در سرویس علمی دانشگاه قرار نگرفته اند یا ارشد زبان انگلیسی در حالی که لیسانس آن را نداریم موضوعیت ندارد و فقط برای راضی کردن دانشگاهیان در لیست آمده است.

دکتر ملک زاده بایستی با انتخاب تیم مدیریتی خود و تفویض اختیار از تمام انرژی خود برای جذب اعتبار و رشته های جدید اقدام کند که این امری حیاتی است و می تواند آینده علمی دانشگاه و حتی شهرستان را تضمین نماید.

اپیزود سوم

ساعت ۸ و نیم صبح مراسم تودیع و معارفه است. یکی از دانشجویان در اتاقی را نشانم می دهد که از مدتی قبل از آن تعطیل شده و بهانه آن هم انجام مراسم در دانشگاه است.

البته این تصویری آشنا برای کسانی است که وقتی برای انجام کاری به دانشگاه مراجعه می کنند با آن روبرو می شوند و البته فقط یکی از تصاویر آشنا. استعمال دخانیات توسط برخی از کارکنان در دانشگاه و دمپائی پوشیدن عده ای دیگر که تقریبا امری روتین می باشد.

حالا دکتر ملک زاده که خود اهل این دانشگاه است و پیش از این هم مدیر بوده و معاون می داند با این مسائل و مسائل ناگفته دیگر باید برخوردی جدی شود تا شاهد دانشگاهی بهتر باشیم.

دیروز همه دانشگاهیان این دغدغه را داشتند که چه کسانی قرار است به دکتر ملک زاده برای کنترل دانشگاه مشاوره دهند؟ اسم های زیادی به میان آمد و رفتار برخی نیز در روز اول نشان می داد مقاصدی برای نزدیکی به دکتر سومی وجود دارد و نگرانی دانشگاهیان در این زمینه جدی بود.

نگرانی هائی درباره آینده دانشگاه وجود دارد ولی به نظر می رسد حمایت جریان مسلط سیاسی و استقبال خوب از ورود دکتر ملک زاده نشانه هائی برای به پایان رسیدن این نگرانی ها باشند.

باید فقط منتظر ماند و روزها و هفته های پیش رو را دید.

DSC00640 DSC00641 DSC00635 DSC00639
DSC00631 DSC00633 DSC00641 DSC00642 DSC00643 DSC00645 DSC00647 DSC00649 DSC00650 DSC00651 DSC00653 DSC00654 DSC00655 DSC00656 DSC00659 DSC00661 DSC00664 DSC00666 DSC00667 DSC00668 DSC00669 DSC00670 DSC00671 DSC00672 DSC00673 DSC00674 DSC00676 DSC00677 DSC00678 DSC00679 DSC00680 DSC00681 DSC00682 DSC00683 DSC00684 DSC00685 DSC00687 DSC00692 DSC00693 DSC00694 DSC00695 DSC00696 DSC00698 DSC00700 DSC00704 DSC00705 DSC00706 DSC00707 DSC00711 DSC00717 DSC00718 DSC00722 DSC00724 DSC00727
نام شما

آدرس ايميل شما

املا بلد نیستم
Iran, Islamic Republic of
عزیزم به جای اینکه عکس از رحمانی و اعضای شهرداری وشواری شهر بگیری

یکم غلط املاییت رو درست کن اما رو نوشتی امام ..دکتر دکتر..و.... عزیزم املاتو یکم درست کن
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واقعا این نوشته ارزش خوندن نداره. سرشار از غلط های املایی است.
محمدی
Iran, Islamic Republic of
ایخدا بنا کی میخوای از این نحوه عکاسی یادگاری دست برداری و به سمت عکاسی خبری بری؟عکساتون افتضاحه
گچساران
Iran, Islamic Republic of
محمودی برو به سلامت، امیدوارم در کشور ما روزی برسد که افراد را بر اساس توانایی و شخصیتشون بهشون پست و مقام بدهند. متاسفانه جنابعالی از ...
قدرت در دست افراد ..... دانشگاه را خراب کردی، امیدوارم جای دیگه بهت پست ندهند که اون را هم خراب کنی .
بو یراحمد
Iran, Islamic Republic of
چراریاست جدید دانشگاه آزاد یاسوج تمام اساتید گرمسیری را اخراج نموده...... چرا
دبيرگچساران
Iran, Islamic Republic of
حضورجناب آقای حاج نعمتی وحاج راهی دراین محفل باشکوه نشان ازمعتدل بون مدیریت دانشگاه درآینده است احتمالادکترازمجموعه سیاسی اصول هم دربرخی مسولیتهااستفاده میکندچون حضور حاج نعمتی وحاج راهی گواه اینکاراست که به دکترلطف دارند
.....
United States
آخه این چه عکسهایی هست که گذاشتین؟؟؟عکس تکی از گرجی و عکس با ژست صحبت با تلفن همراه و یه آدمای....واقعا که خیلی دور هستین هنوز از اصول حرفه ای خبر .....حضور آقای رامین توفیقی هم جالب بود.....واقعا اتفاقای این شهر به فیلم طنز خیلی شباهت دارن....
همشهری
Iran, Islamic Republic of
برو تو هم با این کارات وعکسهات
اموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
په ایگم ریس ایما چون ... من جلسه دعوتش نکردیت.بدبخت گناه داره کلا خوش وکار نیایه.سرش نیابو جلسه چنه.
عکاس
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا مشکل در عکس گرفتن دارید در خدمتم....با شوق :)
جوان.....
Iran, Islamic Republic of
آقای محمودی از زحمات شما ممنون....اشکالی ندارد مردم نون را به قیمت روز میخورن کسایی که دیروز پشتت بودن امروز رو به روتن
باشت باوی
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان مالزی خوش گذشت . برنامه بعدیت کجای . راستی دکتر جان محله سادات یادش بخیر
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
به جای دعا کردن برای نابودی اسراییل بیایید کاری کنیم چندتا از این به ظاهر مدیران ما را که ایقد توی نابود و ویران کردن و ویرانه بوجود آوردن توانایی دارند شاید در آنجا پست بگیرند اسراییل خود به خود بعد چند سال نابود خواهد شد.!
م گ
Iran, Islamic Republic of
واقعا حقش استاد افتخاری بود.
sasan
Iran, Islamic Republic of
Baz ham shaker
Khaste nabashi shaker
دانشجو عمران
Iran, Islamic Republic of
همه مدیر گروه ها رو تو عکسها دیدم بجز ز ز ز ز ز ز مدیر گروه همیشه غایب عمران فرزاد قنبری
اولین کسی هم که باید از این دانشگاه بره جناب ....معاونی که همه ازش ناراضی اند د د د د د د بخدا
تو رشته ما تا دلتون بخواد استاد تحمیلی داریم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای عکاشه
یه خواهش داشتم لطفا یه سری آقایون که خودشونو با پول اونم پول بقیه همه جا نشون میدن دیگه حداقل شما تو عکس ها نیاریدشون بخدا حتی حیف عکس و سایت و چشمهای مردم هست که اینا رو ببینن
دکترمارمی
Iran, Islamic Republic of
ساختمان جدید دانشگاه پیام نورنمازخانه نداره ،خیلی مشکلات داره ی
گزارش تهیه کنید
گچساران
Iran, Islamic Republic of
امام دکتر اولی هم بیکار نمی نشیند و از بررسی گزینه های جانشینی دکتر اولی می گوید یعنی چه لطفا توضیح دهید
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
انصاف داشته باشید اگه قنبری نباشه امثال مسعود ظفری میاد تو دانشگاه که با همین عکس معلومه خودشو به کی چسبونده!!!
باید گریست به حال و روز این دانشگاه
غلام
Iran, Islamic Republic of
عزیزان غلط املایی نه اینکه اشکال ندارد اما اگر متن ازنظر ادبی وخبری ارزش داشته باشد میشو گذشت وگذاشت به حساب عجله در اطلاع رسانی اما چیزی که ازاغاز به کار تاکنون مشکل دارد عکس های سایت است .بهنام جان به خدا انچنان سخت نیست گرفتن چند عکس خبری.ازهرکس عکس نگیر و دو یا سه تکنیک ساده مثلا در هنگام افتاب فلاش بزن تا سایه تو صورت نیفتد
عنبر
Iran, Islamic Republic of
حاکم شهری که مرغابی بود بر سر ان شهر رسوای بود .واقعن متاسفم برا گچساران که فرد مثل عکاشه تحلیل گران باشد حیف و صد حیف............................. واقعن جای بسی حسرت و ندامت چه سایت مزخرف و مسخره ای
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
زگل خار مانده و از می خمار .....نیروهای انتخابی تاجگردون در قیاس با انتظار ایدال زیر صفر و در قیاس باگذشته قبلاز ایشان زیر ۵
گچساران
Iran, Islamic Republic of
قنبری از گچساران رفت ... پورانفرد هم استعفا داد و داره میره .... رحمانی هم در شهرداری بایکوت شد ... این نخبه کشی ها با شعار انتخاباتی شما منافات دارد آقای تاجگردون ..... وکیل باشت و باوی هستی نه وکیل مردم گچساران . تمام نخبه های بویر احمد گرمسیر در دو سال جناب عالی محکوم به تبعید از گچساران شدند .... پاکدل و زراعت کیش را به لیست نخبه ها اضافه کنید تا آمار دستتهان بیاید..... انشالله آستین بالا زده ایم تو را بنشانیم کنار بهرام ..... به چرخ تا بچرخیم وکیل باشت و باوی
بهنام عکاشه بخواند
Iran, Islamic Republic of
مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با صدور پیامی از کارکنان،مدیران ادارات، مردم و اصحاب رسانه شهرستان گچساران خداحافظی کرد .
به نام خدا
" هر آمدنی را رفتنی است ، خوش به حال آنانکه در طاعت خالقند و در خدمت مخلوق " امام علی (ع)
 خداوند را شاکرم که دوران مسئولیت و خدمتگزاری را برای اینجانب در شرکتی قرار داد که نقش بسزایی در تولید نفت و گاز و اقتصاد کشورم ، ایران سرافراز دارد .
دوستان عزیز ، این اساس جهان خلقت است که هر آمدنی را رفتنی است و فقط ذات لایزال الهی است که باقی می ماند .
علی ایحال دوران خدمت اداری به سرعت می گذرد و آنچه می ماند نقشی است که افراد در دوران مسئولیت خویش به جای می گذارند .
امروز ایران اسلامی ما ، سربلندی و پیشرفت خود را مدیون خون شهدا ، رهبری پیامبرگونه مقام عظمای ولایت ، اعتقاد راسخ به ولایت فقیه و پشتیبانی چشمگیر مردم ولایتمدار و تلاش ، پشتکار و صداقت و همیت شما مدیران لایق می داند و به مدد شما بزرگواران است که اینچنین به موفقیتهای چشمگیر و عظیم دست می یابد .
بزرگواران ، در دوره مسئولیتم نظم و رعایت مقررات ، دوری از حاشیه ها ، شایسته سالاری و فرآیند نگری و شفافیت مالی و اصلاح ساختار ، افزایش بهره وری و راندمان کار ، تعامل با مدیران بیرونی شرکت برای خدمت به مردم و ... در سرلوحه کار شرکت قرار داشت و جاری شدن این نگرشها سبب رشد محتوایی و پایداری مطمئن برای شرکت خواهد بود .
مردم خوب و باصفای شهرستان گچساران ، رفتار همراه با محبت شما ، کلمات پرمهر ، لبخندهای واقعی و دوستانه ، حمایتهای همه جانبه و همکاریهای بی دریغ ، این را چگونه میتوان جبران و یا قدردانی کرد !
امیدوارم کاستی ها و تقصیرهای مرا ببخشایید و فراموش کنید ؛ در عوض چهره ای را بخاطر بسپارید که همیشه و در همه حال عاشق خدمت بوده ام و شما را دوست داشته ام و به دوستیتان افتخار می کنم.
این خادم شما امسال زنگ مدرسه را در محله رادک به صدا درآوردم و کودکانی را دیدم که مشکلات فراوانی داشته و امیدوارم مسئولین بعد از من بتوانند مشکلات چنین مدارسی را پیگیری نمایند.
در پایان ضمن تبریک انتصاب جناب آقای مهندس پورهادی ، که بی شک می توانم بگویم از مدیران توانمند عرصه نفت و گاز در کشور بشمار می رود ، از شما کارگران و کارمندان نفت ، مردم گچساران ، مدیران ادارات گچساران و اصحاب رسانه حلالیت طلبیده و شما را به خدا می سپارم . و من الله التوفیق.
محمد باورساد
uk
Iran, Islamic Republic of
من نمی دانم این نیروهای شرکت نفت اینجا چه می کنند آقایان ...و.....و..... می خوام ببینم شما چکار دانشگاه دارین بجز اینکه تمام سیاسی بازی .وای به حال شرکت نفت از موقعی که پاکدل بگم ..... ÷ای بومی به این مدیریت بازکرد شرکت نفت شد شرکت رفت
بیکار
Iran, Islamic Republic of
خاک برسرتون بااین نظرات آقای عکاشه کارت عالی بود
حالا بماند
Iran, Islamic Republic of
سلام
نمیدونم کی هستی ولی حتما تا به حال به جایی نرسیدی که این نظرات میدی چون تفکراتت فقط شخصیت یک کوتاه فکر رو میرسونه عکسهایی که گذاشتن همه از مجموعه دانشگاه هستند مگه قراره غیر از اینا باشه لابد میخواستی عکس از زیر گذر و بازار میوه فروشا بزارن پس معلومه واقعا سوختی .
متاسف از افراد این چنینی.
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم سیاست کثیف دیلی زدایی زنده شدتنهابویی ازان به مشام میرسیداقای دکترملک زاده اون رافوران کرد
United States
یاعلی گفیتم عشق آغاز شد
.......
Iran, Islamic Republic of
آخ سی احسان گرجی
ظفري
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دکتر اسماعیل حسینی و دکتر تقی زاده و دکتر آریانا و دکتر پورانفرد و مهندس سید روح الله موسوی و ... از سرمایه های این دانشگاه هستند اینها را حفظ کنید
امين
Iran, Islamic Republic of
با سلام
دکتر اسماعیل حسینی و دکتر تقی زاده و دکتر آریانا و دکتر پورانفرد و مهندس سید روح الله موسوی و ... از سرمایه های این دانشگاه هستند اینها را حفظ کنید
عزيزالله
Iran, Islamic Republic of
خدایی یکی مثل ارشدی به چه درد دانشگاه آزاد میخوره
Iran, Islamic Republic of
شعار اعتدال ، روش انتقام
هول و هراس جریان سیاسی حاکم بر گچساران در روند و تداوم سیاست کامباین وار در درو کردن مدیران چنان ذوق زدگی به وجود آورده که در اجرا روش دیکتاتوری ، انحصار طلبی و انتقام را با شعارهای فریبنده در هم ادغام نموده اند یک نمونه که سرانجام از دستشان در رفت و نیت درونی خود را این چنین ابراز داشتند :

تیتر نشریه مروارید جنوب : " نگاه به داخل" و " فتح سنگر به سنگر "

تاجگردون دست به کار شد

تعجب نکنید ، این شعار مربوط به فتح رزمندگان غزه علیه صهیونیست ها و یا شیعیان عراق علیه داعشی ها نیست بلکه عنوان تیم رسانه قدرت حاکم بر شهر است که انحصار طلبانه و نظامی گرایانه ادبیات تعاملی و مدارا و لبخند را به فتح و سنگر و جنگ و جبهه تغییر داده اند و آن هم برای تغییر دو مدیری که هر چه خواستند از آنها کار کشیدند ، باج گرفتند و جاده صاف نمودند .

تیم رسانه ای که نه خبر از برنامه های توسعه شهری و تحول سازنده دارند و نه نگران سوء مدیریتها و مشکلات متعدد شهرستان هستند ، لذا هم در سایتها و دنیای دیجیتال و هم در نشریات با تبلیغات زود هنگام و بزرگ نمایی چهره های لابی گر انتخاباتی و تسلط بر دستگاههای اداری و نهادهای خدماتی ادب و وفا و احترام در حق دوستان خود را هم فراموش کرده اند و از اینکه مدیران نفت و دانشگاه آزاد را جابه جا کرده اند خبر از فتح سنگر به سنگر می دهند .

در ادامه شمشیر داموکلس را بر سر سایر مدیران گرفته اند با این عبارت :

"تاجگردون دست به کار شد "

مروارید نویسان قلم به دست ، آن چنان ذوق زده شدند که معین نمودند که برنامه ۲ سال آخر نمایندگی رابر ملا کردند و معلوم شد که قصد دارند تا بر سر مدیران و دستگاهها چه بیاورند ؟! تا شاید عطش سیر ناپذیر حاکمان قدرت طلب را التیام بخشند . راستی این عبارات :

اعتدال گرایی است یا افراطی گری ؟!

انحصار طلبی است یا اصلاح طلبی ؟

توسعه گرایی است یا سلطه گرایی ؟

ای اهل علم و ادب ، ای فرهیختگان فکری و اندیشه ای ، ای عزیزان فرهنگی مدار اهل دیانت ، به خود آِید و ...... مواظب باشید تا از هول حلیم......

این عبارت کنفوسیوس را با تأمل و تدبر و تعقل بنگرید که گفته :

" انسانها باید هر نامی و عنوانی که دارند عملشان و کردارشان بر آن منطبق باشد "
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تا کی از نیرو های غیره بومی استفاده کرد به خصوص در شرکت نفت وجلوی پیشرفت نیروهای خو ب بومی را گرفت ما که شاغل در شرکت نفت هستیم. بهتر در جریان میباشیم .
Iran, Islamic Republic of
خیلی از اینا که تو عکس ژست گرفتن زمانی که ما اونجا بودیم همه باغبون بودن و راننده و آبدار چی خدا رو شکر اینقد پیشرفت کردن
و خدا رو شکر که دیگه تو اون خرابشده نیستم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1