تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۶۵۲۴۵

مردمی بودن ویژگی ادبیات پایداری است

۰
کبنا ؛۱۳۹۲۰۶۰۵۲۲۵۶۱۵۵۶۰_PhotoL
مدیر دفتر ترانه و سرود حوزه هنری کشور و شاعر و پژوهشگر برجسته ملی گفت: مردمی بودن یکی از مهمترین ویژگی های ادبیات پایداری است.
پرویز بیگی حبیب آبادی در آیین شب شعر در آیینه دفاع مقدس در گچساران افزود: دو میلیون صفحه روزنامه و مجله حاوی اشعار ملت ایران در وصف جنگ در کشور به چاپ رسیده است.
وی با اشاره به اینکه نخستین اشعار ملت ایران در موضوع دفاع مقدس عصر روز ۳۱ شهریور ۵۹ در روزنامه کیهان منتشر شد، بیان کرد: در هیچ جنگی به اندازه جنگ تحمیلی تولید ادبیات وجود نداشته و این امر نشانگر ایدئولوژی مستحکم جنگ در دل مردم کشور بوده است.
بیگی حبیب آبادی با اشاره به شعر معروف یاران چه غریبانه رفتند از این خانه که سال ها پس از سروده شدن هنوز ورد زبان ملت ایران است، اظهار کرد: پیوند ادبیات و زندگی از اصول غیر قابل تغییر زندگی اجتماعی بشر است.
بیگی حبیب آبادی ابراز داشت: حضور تا خط مقدم و دیدن این جمله که رزمندگان گفته اند ما غریبانه می جنگیم و غریبانه شهید می شویم جرقه سرودن این شعر در ذهنم بوده است.
وی با یادآوری قرار داشتن ۵۲ کشور در برابر ملت ایران و اینکه ۱۷ کشور نیروی نظامی در عراق داشتند، افزود: ایثارگری رزمندگان ایران تجلی شور و شعور برای دفاع از میهن بود.
بیگی حبیب آبادی گفت: هنرمندان روایتگران حماسه سا زی های نقش آفرینان هشت سال دفاع مقدس هستند.
سعید بیابانکی با بیان این که ظهور آثار هنری خاطرات دفاع مقدس در آثار هنرمندان ایران در قالب فیلم، تئاتر، شعر و نثر فارسی افزود: بدون هنر و ادبیات لمس ایثارگری های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس برای نسل چهارم انقلاب اسلامی امکان پذیر نیست.
وی با اشاره رجزخوانی به عنوان یک ابزار جنگ روانی در جنگ های پیش از تاریخ اسلام تصریح کرد:پیوند زندگی اجتماعی بشر و ادبیات ناگسستنی است.
آیین شعر در آیینه دفاع مقدس با حضور شاعران برجسته کشوری و دوستداران شعر و ادب در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1