تاریخ انتشار
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب : ۶۵۲۳۳

نقادی که خود دچار تناقض شد

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛مهران میرزایی

آقای علی‌فتح روزبهان[کلیک کنید] در نقد دو تحلیل آقای پیشوا تحت عنوان «خبری تازه در راه است[کلیک کنید]» و «چرا بزرگواری در معارفه فرماندار کهگیلویه شرکت نکرد[کلیک کنید]»، مطلبی را تقریر که هر چند بنام علی فتح روزبهان منتشر شده ولی واقعیت آن است که گروهی طی چند شبانه روز خود را به زحمت انداخته و مطالبی را از انتخابات شورا، مجلس، ریاست جمهوری و خلاصه هر چه به فکرشان رسیده جمع آوری و منتشر کردند که:
۱- اینکه تحلیل های آقای پیشوا را اکثر سایتهای خبری پوشش داده و این چند مدت چند نفر امثال جنابعالی به فکر پاسخ دادن برآمدید خود نشانه اهمیت تحلیل ایشان است و می‌ توان گفت از جمله تحلیلهای خبری است که پوشش وسیع رسانه‌ای داشته است و از قدیم گفته اند سخن و مطلب هرگاه ضمیر خود را پیدا کرد کارساز است.
۲- شما دو مقاله از آقای پیشوا که یکی در مورد سخنرانی سید باقر موسوی و دیگری در مورد علت عدم حضور آقای بزرگواری در جلسه معارفه فرمانداری است را بهانه قرار داده و با ادبیات خشن و توهین آمیز که در شان نویسنده و حتی سایت خبری برای انتشار نمی‌باشد به تجزیه و تحلیل پرداخته ای، اولین مطلب آن است که ریشه تجزیه و تحلیل از دست خود شما خارج شده است، زیرا سید باقر از نیروهای موثر اصلاحات و بزرگواری از نیروهای پر سر و صدای اصولگراست، حمایت از این دو در یک مقاله چه مفهومی‌دارد؟ حمایت تناقض آمیز از دو نیروی که در دو جریان مخالف می‌باشند نشانه از هم گسیختگی فکر و قلم شماست.
۳- شما جایگاه و منزلت قلم و حرمت افراد را در نقدتان  رعایت نکردید اما فریاد و فغان راه انداختی که تحلیل و دست به قلم بردن کار هر کسی نیست، آری شما راست می‌گویی وگرنه نباید مقاله‌ای همچون مقاله شما که جز تهمت، بد اخلاقی، دشمنی، نا آگاهی و در یک کلام حسادت چیزی از آن استنباط نمی‌شود منتشر شود.
۴- شما نوشته‌ای «سیاسی بودن بهتر از تملق‌گویی و تنجیزه‌گویی و رانت خواری است» صادقانه بگو آیا معنی و مفهوم این کلمات را می‌دانی؟! جالب است هر آدم منصف و اهل مطالعه و دست به قلم که تحلیل آقای پیشوا و نقد شما را بخواند پی می‌برد که سراسر مقاله شما تملق‌گویی و تنجیزه‌گویی است اما در مقالات آقای پیشوا جزء  تحلیلی که زبانزد خاص و عام شده است بوی از تملق و تنجیزه گویی در آن وجود ندارد، آقای پیشوا بر خلاف شما نیاز به تملق‌گویی ندارد، آری آنجائیکه در وصف ایندو بزرگوار عنان اختیار از دست داده‌ای یعنی تملق!! تنها وصفی که به پیشوا نمی‌چسپد رانت خواری و تملق گویی است، ۳۷ سال حضور فعال در مسائل اجتماعی دارد ولی همیشه صاف و زلال حرف خود را می‌زند، برادر! اشتباه گرفتی یا کد اشتباه بهت داده اند؟
۵- خبر تازه‌ای که آقای پیشوا من و شما را از آن بر حذر داشته است منطقه گرایی، ایل و طایفه گرایی، و نهایتاً استان را در یک مجموعه استانی فراموش کردن و هر کس به فکر منطقه و ایل خود بودن می‌باشد، وجدان درونی شما و امثالهم قبول دارد که این سخن درست است ولی تعصب و این احتمال که مبادا آقای پیشوا قصد کاندیداتوری داشته باشد باعث شده است که واقعیت را وارونه ببینی و تفسیر نمایی.
۶- نقدتان نشانگر آن است که اطلاعی از انتخابات شورای اسلامی‌ شهر یاسوج ندارید، از جمله افراد موثری که مانع انتخابات در شهر یاسوج در قالب منطقه‌ای گردید آقای پیشوا بوده است، چنانچه قبول ندارید می‌توانید از افرادی که کاندید شورا در شهر یاسوج بودند و جلساتی در این خصوص داشته اند سوال کنید و اگر به خود  زحمت دادی و سوال کردی و به نتیجه رسیدی خدا وکیلی در همین سایت عذر خواهی کن، راستی اگر شما یکی از بستگانت در شورای شهر یا مجلس کاندید شود از وی حمایت نمی‌کنی که ایراد می‌گیری چرا آقای پیشوا از فامیل خودش حمایت کرده است؟ باز هم مشکل جنابعالی این است که اطلاع از مسائل نداری وگرنه جریان اصولگرا و از جمله آقای پیشوا لیست داشته است که یکی از فامیل وی نیز در آن لیست قرار داشت و ایشان از لیست حمایت کرده است نه فرد خاصی به تنهایی!!
۷- زیبنده نویسنده نیست که با کنایه و طعنه قلم فرسایی کند، آقای پیشوا نه کارمند دولت است که حیف و میلی کرده باشد، نه پیمانکار است و نه تا کنون از دولت جمهوری اسلامی‌چه از منابع طبیعی ویا مسکن و شهر  سازی یک متر زمین گرفته است، اگر مال و منالی دارد به واسطه سواد، کار و تلاش شبانه‌روزی خود وی است.
۸- نویسنده محترم دستگاه قضایی را با عبارت «فضای رسانه‌ای محکمه قضایی نیست که اثبات نسبت های خانوادگی و ککا گری در رای قاضی تاثیر داشته باشد» زیر سوال برده است.
۹- آقای روزبهان اگر قبول ندارید که جریان اصلاحات شاخه آقای لاهوتی در کهگیلویه از انتصاب آقای کریمی‌ به عنوان فرماندار کهگیلویه ناراحت و خشمگین شدند احوالی از سردمداران این جریان در کهگیلویه بپرس تا واقعیت روشن شود ولی احتمالاً می‌دانی و فقط می‌خواستی انشاء بنویسی تا دوستانت دست مریزاد بگویند.
۱۰- شما اینقدر بی‌اطلاع از جریانات سیاسی هستید که حمایت آقای پیشوا از آقای بزرگواری را در سال ۱۳۸۶ به خاطر ضدیت با آقای لطیف رستاد که هم ایلی آقای پیشوا است می‌دانید اما بهتر بود گذشته را بررسی می‌کردی، آقای پیشوا یک سال قبل از آمدن آقای رستاد به صحنه انتخابات از آقای بزرگواری و حتی در دوره‌های قبل حمایت می‌کرد و رستاد نیروی در سایه اصلاحاتی‌ها بود که در صورت رد صلاحیت شدن آقای منطقیان و مرحوم جهانگیری وارد عرصه شد مضافاً همین حمایت آقای پیشوا از بزرگواری با وجود حضور مهندس رستاد که از هم ایلی و بستگان ایشان بود خود نشانه دید فرا ایلی و طایفه‌ای ایشان می‌باشد که مسائل را فرا ایلی و منطقه‌ای می‌بینید.
در پایان باید گفت که شما نگران رسانه‌ها و مقالات منتشره نیستید، نگران اینکه برخی افراد ممکن است در نوشتن مثل جنابعالی اهل تناقض و مدیحه سرایی نباشند، نیستی، نگران اینکه ممکن است برخی افراد که تبحر در امر دیگری دارند و قلم فرسایی می‌کنند نیستی و بالاخره نگران تحلیل آقای پیشوا در مورد سخنان آقای سید باقر موسوی و یا علت عدم حضور آقای  بزرگواری در جلسه معارفه فرماندار کهگیلویه نیستی بلکه نگران حضور احتمالی آقای پیشوا در عرصه انتخابات هستید.
هر کس نقد شما را می‌خواند جز این چیزی از آن استنباط نمی‌کند، حال آنکه اگر آقای پیشوا چنین قصدی را داشته باشد جرم نیست؛ هر چند تا کنون به افرادی همانند بنده که از دوستان وی هستم اشاره‌ای در این خصوص ننموده و از شما نویسنده محترم انتظار می‌رود که در اظهار نظر دقت و تا قضیه‌ای برایت روشن و یقین نشده با حدس و گمان اظهار نظر نکن؛ ادب، نزاکت و اخلاق نویسندگی را در نقد خود رعایت کن و این را نیز بدان که آقای پیشوا با وجود اینکه در ۳۵ سال گذشته تاکنون صبغه اصولگرایی دارد ولی همیشه مردم دار و معتدل بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

نقاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اهل قلم و این سایت که شده جای تحلیل های آبکی و بحث کردن در مورد اختلافات شخصی که هیچ سودی برای خواننده ندارد

متاسفم
اشنا
Iran, Islamic Republic of
.. که خود را روزبهانی جازده ای راستی مگه خودت نبوده ای که مسول شاخه دانشجویی . تحت مدیریت عمویت بوده ای یا در ان موقع به ولایتی و عموت خیانت کرده ای یا اخیرا قولکی بهت داده ان،خیلی زشته
اشنا
Iran, Islamic Republic of
روزبهان همان مسؤل شاخه دانشجویی دکتر ولایتی در استان . بود،خیلی جالبه این اقا در اون ستاد از شرکت کنندگان پذیرایی اما حالا افشا کرده که پیشوا و دانشی عضو ستاد ولایتی بودن،.قول پستی بهت دادن که پاچه خواری میکنی،چرا اسم مستعار گذاشتی برای خودت،چون خود اعتقاد به مطالبی که نوشتی نداشتی،اقای پیشوا چه مطلب خلاف نوشه که شمای طرفدار دکتر ولایتی اینجوری چرخش زدی.
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1