تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۶۵۰۲۴

آیا ستار هدایتخواه خلاء روحانیت را پر می‌کند؟

۱۷
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سحر دانشور*
hdaitkhah
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
حضور پررنگ ستار هدایتخواه در محافل فرهنگی، مذهبی و برگزاری جلسات سخنرانی در ایام و مناسبت‌های خاص دینی همچون ماه رمضان، ماه محرم، دهه فاطمیه و برگزاری جلسات هفتگی اخلاق و سبک زندگی در سطح شهرستان وی را به چهره‌ای شناخته شده در حوزه فرهنگ دینی تبدیل کرده است. فارغ از بررسی ابعاد فعالیت‌های هدایتخواه و تاثیرات ایجاد شده در نتیجه تحرکات فرهنگی وی و ضمن تاکید بر دامنه دار بودن تلاش های او در عرصه دینی و همچنین تحسین ایشان، در یک حکم کلی می‌توان عنوان کرد فعالیت‌های گسترده هدایتخواه در عرصه پاسخگویی به نیازهای دینی جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد، نشان از حقیقتی جدی مبتنی بر ضعف و کم‌کاری حوزه‌های علمیه و روحانیون استان دارد.
به دیگر سخن ستار هدایتخواه به کشتی وارد شده است که سکاندار اصلی آن حوزه‌های علمیه و روحانیت محسوب می‌شوند، اما چه اتفاقی می‌افتد که در پی انفعال عجیب حوزه های علمیه فردی دیگر از سر دغدغه و دلسوزی پا به میدان گذاشته و مدیریت عرصه کشتی را به عهده می گیرد؟! کار ویژه حوزه‌های علمیه استان چیست و روحانیون و طلاب هم استانی به چه کار مشغولند که از وظیفه اصلی خود باز مانده‌اند؟ آیا شهر یاسوج نباید همچون دیگر شهرهای کشور واعظ، استاد اخلاق و کارشناس در حوزه فرهنگ دینی برای بررسی مسائل و همچنین ارتباط با اقشار مختلف جامعه داشته باشد؟ به جز حسینیه امام علی(ع) با محوریت هدایتخواه، کدام مسجد و یا حسینیه شهر به پاتوقی ثابت برای ارائه مطالب دینی با محوریت روحانیت تبدیل شده است؟ چرا حتی پس از ورود هداتیخواه و فعالیت وی روحانیون و حوزه های علمیه به میدان ورود نکرده و به یاری او نمی شتابند؟ در یک سوال جامع می توان پرسید «آیا فعالیت‌های هدایتخواه ضعف‌ها و کمبودهای ناشی از انفعال حوزه های علمیه را پنهان می کند؟»
با توجه به گستردگی مسائل دینی و همچنین وجود آسیب‌های مختلف در جامعه و استان ما، باید بر لزوم تلاش گسترده در عرصه پاسخگویی به مسائل جامعه تاکید کرد. به بیان دیگر امروزه فعالیت های یک نفر و یک تیم نمی تواند نیازهای گسترده اقشار مختلف جامعه را پوشش داده و به آنها بپردازد، بلکه حضور و فعالیت گسترده و هماهنگ تیمی کاربلد متشکل از کارشناسان دینی و روحانیون است که می تواند در درازمدت موثر واقع شود. حوزه‌های علمیه با تربیت روحانیون توانمند و آشنا به مسائل روز باید بتوانند به عرصه جدی خلاهای فرهنگی و مذهبی استان ورود کرده و آنها را پوشش دهند.
ارتباط مستمر و قوی با مردم و نشر و ترویج احکام دینی در بخش هایی از استان که از ناآگاهی جدی در زمینه احکام و عقاید رنج می برند وظیفه مبلغین دینی و طلاب حوزه هاست. ارتباط مستمر در این بند به معنای ارتباطی پیوسته و برنامه ریزی شده در جهت پرکردن خلاهاست و نه ارتباط و تبلیغی مناسبتی که تنها در ایام خاصی همچون ماه محرم و ماه رمضان اتفاق می افتد. حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات استان باید بتوانند با توجه به میزان نیاز استان به حضور مبلغ در مناطق مختلف، به مسئله تبلیغ و اعزام مبلغ به شهرها و روستاها بپردازند.
ساماندهی امور مساجد با حضور ائمه جماعت توانمند، آشنا با مسائل روز و دارای قدرت ارتباط قوی نیاز جدی امروز استان محسوب می شود. در این شرایط آیا می توان فعالیت های ستارهدایتخواه را پاسخگوی تمام نیازهای استان قلمداد کرد؟ ادامه فعالیت های وی بدین شکل و بی توجهی حوزه های علمیه به مسائل دینی مردم و جامعه را باید مسئله ای تلخ و جانکاه قلمداد کرد.
*سایت مردم استان
نام شما

آدرس ايميل شما

رشاهی
Iran, Islamic Republic of
اخه برادر مگه یادتون نیست جناب استاد در زمان نمایندگیش یک میلیلرد تومان از مجلس برای فعالیت و ایجاد حسینه امام علی از مجلس گرفت شما بیایین 100 میلیون بدین به یک روحانی بعد ببین چکار مکنه اخه مساجد ما فقط برا نماز خوندن دربهابشان باز است و بعد از نماز امکان فعالیت ندارند .
یار ان
Iran, Islamic Republic of
اگر هدایت خواه نگاه قومی خود وفقط بویر احمدی نگاه کردنش را اصلاح کند خیلی بیشتر از این بزرگ می شد ولی متاسفانه ایشان هم مثل ..گاهی س..می دهد!!!!
نماینده مرکز استان باید نگاهش استانی باشد چرا که مردم ساکن مرکز استان از همه نقاط استان در یاسوج زندگی می کنند .
احمد
Iran, Islamic Republic of
بزرگی به اصل و نسب و اصالته......نه به شعار خالی
حسنی
Iran, Islamic Republic of
.....وی... شخصی .......وای بر دین فروشان دنیا طلب اما با ابزار دین
منصف
Iran, Islamic Republic of
جناب ر شاهی
لطفا منبعی برای اثبات اظهارات خود به ایمیل(mmmnasib2@gmail.com) ارسال کنید یا در همین سایت پاسخ دهید.البته اگه هم گرفته باشد هزینه مسجد کرده نه خود. سعی کنید در اظهارات خود (با توجه به اینکه همه برادر دینی هستیم) رضایت خدا را در نظر گیریم
علی نزاد
Iran, Islamic Republic of
متعجب و متاسفم برای شما که شان و جایگاه روحانیت را تا این حد تنزل می دهید...بالاخره متوجه نشدیم این کبنا نیوز به دنبال چیه؟؟؟؟
تقوی
Iran, Islamic Republic of
باتقدیراززحمات دکترروحانیت فعال هستندولی چون وظیفه ذاتی انهاست نمودنداردوتبلیغات دکترهرکس داشته باشداگرروحانی باشدمرجع تقلید میشود
باز
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواه باید بره طلبه شه.اونجا بیشتر میتونه فعالیت داشته باشه
فدایی
Iran, Islamic Republic of
از ویلای ....
Iran, Islamic Republic of
بی انصافیه بگیم روحانیت بیکار نشستند.من خودم روحانی هستم و دوماه در گرمای تابستان درسختترین شرایط بدون مکان مستقل و معمولی سر کردم.ما هیاهو و رسانه نداریم واصلا درست نیست این فعالیتهایمان را بازگو کنیم.البته خدا به هدایتخواه خیر بده .کلکم مسئول عن رعیه..
Iran, Islamic Republic of
هدایت خواه به جایگاه اصلی خودش برگشت، اومدن ایشان در سیاست کاری اشتباه و بیهوده بود که بخاطر ناتوانی ایشان در امر سیاست ضربات بیشماری به پیکره استان زد، امیدوارم هیچگاه به سیاست باز نگردند
اگر نمی توانی خدمت کنی، خیانت نکن
دکتر شریعتی
موافق
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه منتقدین فدایی و امثالهم احساس و عقیده ام این است که همتون از یه جایی میسوزین دکتر هدایت خواه یک سرمایه بزرگ و ماندگار برای این استان است سعی کنیم به بهانه های تعصبی لطمه به شخصیت واقعی افراد نزنیم آیا خداوند برای بنده خویش کافی نیست بزرگی به بزرگ کردن نیست به بزرگشدنه. وسلام جناب کمایی لطفا کامنتو برام بزار کر خوب . همکلاسی دانشگاه
موافق
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه منتقدین فدایی و امثالهم احساس و عقیده ام این است که همتون از یه جایی میسوزین دکتر هدایت خواه یک سرمایه بزرگ و ماندگار برای این استان است سعی کنیم به بهانه های تعصبی لطمه به شخصیت واقعی افراد نزنیم آیا خداوند برای بنده خویش کافی نیست بزرگی به بزرگ کردن نیست به بزرگشدنه. وسلام جناب کمایی لطفا کامنتو برام بزار کر خوب . همکلاسی دانشگاه باب
بهلول دیوانه
Iran, Islamic Republic of
باسلام.اخه .. ...ارندخاطرجمع باشیدتاچندوقت دیگه شخصی ه...دراستان روحانیون قوی وجوددارنداماچون بافکراقایان مخالفندقدرت بروزندارند.اگرخواستیدمن بهتون معرفی میکنم.
محمدپور
Iran, Islamic Republic of
ʕ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʔ ͡๏̯͡๏ ўά άbã ŝάℓęђ͡๏̯͡๏
اولا که با دکتر هدایتخواه موافقم ولی حیف که مردم داری نمیکنه...
همه بگین آمین...
کاش دکتر هدایتخواه مثل زارع مردم دار بود...
و زارع مثل هدایتخواه سیاستمدار...
در اون صورت استان پیشرفت بیشتری داشت.
با معرفتهاش لایک کنن.
دهیار
Iran, Islamic Republic of
شنیدم جدیداً هدایتخواه فاتحه خوانیها هم میره . اگر ادامه بده کار خیلی خوبیه چرا که ایشون یه فرد مردمی بود یه مدت جا زد ولی حالا راه افتاده خیلی خوبه . خدا خیرش بده که موفق میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه هم استانی های عزیز من اطلاعاتی دارم که اقای هدایت خواه هر سال یک میلیار تومان برای کارهای فرهنگی بودجه می گیرد .اما شما عزیزان بیبیید حوزه علمیه هیچگونه بودجه فرهنگی ندارد .ضمنا حوزه بیکار ننشسته وظیفه الهی خود را انجام میدهد ونیازی به داد وقال ندارد .
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1