تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۶۴۹۱۹

فاصله علوم‌پزشکی یاسوج با متوسط کشوری در چیست؟

۲۱
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پذیریش دانشجو و ظرفیت‌های آموزش باید تعادل برقرار شود، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ازای هر 15 دانشجو یک عضو هئیت علمی دارد که با شاخص متوسط کشوری فاصله دارد.

chman-kebna
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، رضا چمن صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: فضای دانشجویی و دانشگاه باید امید و نشاط را به جامعه انتقال دهد که این رویه هم‌اکنون در دانشگاه‌ها وجود دارد.

* اختصاص 500 میلیون تومان برای تجهیز خوابگاه‌ها
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به عدم تعامل بین ظرفیت پذیریش دانشجو و توسعه خوابگاه‌ها دانشگاه‌ها را با مشکلاتی روبرو کرده است، گفت: امسال 500 میلیون تومان به تعمیر و تجهیز خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که این مبلغ در خوابگاه‌های ملکی دانشگاه هزینه شد.
چمن ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بحث خوابگاه‌ها با مشکلات حداقلی مواجه که با در نظر گرفتن خوابگاه خودگران این مشکل را رفع کرده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود به تشریح دستاوردهای حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و بیان کرد: سه خوابگاه ویژه دانشجویان دختر و دو خوابگاه ویژه دانشجویان پسر در نظر گرفتیم که این خوابگاه‌ها در تابستان امسال تجهیز و تعمیر شده است و برای آغاز سال تحصیلی مشکلی در خصوص بحث خوابگاه‌ها نداریم.
*پذیرش 378 دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی/66 درصد دانشجویان دختر هستند
وی گفت: 66 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دختر هستند که این دانشگاه در سال جای 323 نفر دانشجو در مقاطع دکتری و کارشناسی پذیرفته است.
چمن ادامه داد: این دانشگاه 8 دانشجوی دستیاری و 46 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد امسال در ترم جدید پذیرفته است که مجموعاً تعداد دانشجویان جدید الورود که توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پذیرفته شده‌اند 378 نفر است.
این مسئول کل دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد را دو هزار نفر عنوان کرد و گفت: بومی گزینی دانشجویان یکی از مسائلی است که در دانشگاه مطرح شده و در همین راستا 60 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بومی و 40 درصد دیگر غیربومی هستند.
*فاصله دانشگاه با شاخص متوسط کشوری در جذب هئیت علمی
چمن ادامه داد: در پذیریش دانشجو و ظرفیت آموزش باید تعادل برقرار شود که دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به ازای هر 15 دانشجو یک عضو هئیت علمی دارد که با شاخص متوسط کشوری فاصله دارد.
وی شاخص متوسط کشوری برای اعضای هئیت علمی، به ازای هر 10 دانشجو یک عضو هئیت علمی اعلام کرد.
*کرسی‌های آزاد اندیشی با رعایت اصول برگزار خواهد شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی به جایگاه و حساسیت فضای این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشجویان علوم پزشکی با سلامت و درمان افراد جامعه سروکار دارند که علاوه بر در نظر گرفتن آموزش به لحاظ فکری پویا هستند.
چمن در ادامه به موضوع کرسی‌های آزاد اندیشی نیز گریزی زد و اظهار کرد: این دانشگاه پنج تشکل دانشجویی با گرایش‌های متنوع دارد که در چارچوب قوانین و ضوابط فعالیت می‌کنند.
وی محیط دانشگاه را محل بیان دیدگاه‌ها و عقاید دانست و افزود: انتقال نظرات استاد و دانشجو منشاء موثر در ایجاد نوآوری فکری خواهد شد که در واقع کرسی‌های آزاد اندیشی بستر ارائه نظرات، افکار و نقدهای سازنده را در یک فضای کاملاً صمیمی و با نشاط فراهم می‌کند.
چمن بیان کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی با راهکارهای که اساتید و دانشجویان ارائه می‌دهند و با رعایت اصول و قوانین به بهترین نحو در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

پزشک
Iran, Islamic Republic of
تحلیل علمی و کارشناسی زیبایی بود و فضای مناسبی در دانشگاه وجود دارد و امیدواریم که به یاری خداوند سبحان در اینده نزدیک شاهد شکوفایی و ارتقائ رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان باشیم .
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر چمن یکک پزشک عمومی هستند که امار خوندن، نمیدونم ایشان چقدر اطلاعات دارند که خودشونو تیوریسین پزشکی میدونن، واقعا جای تاسف است که ایشان سکاندار بهداشت در استان هستند و فقط حرف میزنند و معاوناش هم قبل از ححکم خودش مشخص بودن.و دم از قانون و دموکراسی دروغین می زنن.
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی یک متخصص همه فن حریف است که باعث بالارفتن اعتبار دانشگاه ما شده است.
مهدی دانشجو
Iran, Islamic Republic of
عالی بود مثل همیشه جناب استاد خیلی از واقعیت ها را بخوبی گفته اند.
مربی
Iran, Islamic Republic of
خیلی شفاف تشریح کرده اند. متشکریم
ﺩاﻧﺸﺠﻮي ﺑﻬﺪاﺷﺖ
Iran, Islamic Republic of
ﺗﺎ ﺣﺎﻻ ﻛﻪ ﻣﺤﻴﻄ ﻋﻠﻮﻡ ﭘﺰﺷﻜﻲ ﺑﺮاﻱ ﺗﺸﻜﻞ هاﻱ ﺩاﻧﺸﺠﻮﻳﻲ ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩﻩ اﻧﺸﺎاﻟﻠﻪ ﻛﻪ ﺧﺪا ﻳﺎﺭﻱ ﻛﻨﻪ و اﻳﻦ ﻭﺿﻌﻴﺖ اﺩاﻣﻪ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻪ.
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
کار علمی و بی حاشیه فقط علوم پزشکی.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
علوم پزشکی پرتلاشند اما هنوز خیلی جای کار دارند
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر چمن تعداد اندکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سطح علمی یشان فاصله بسیار با مدرک ارائه شده دارند و حق بسیاری از اساتید است که بیرون مانده اند واین افراد جای آنها را گرفته اند و نشان آن سطح سواد و علم دانشجویانی است که فارغ التحصیل می شوند و متاسفانه در آینده فاجعه می آفرینند .
همکلاسی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به کامنت محمد باید بگویم رییس دانشگاه یک پزشک متخصص خبره است از بهترینهای دانشگاه تهران و شیراز در دوران دانشجویی بودند و از نظر اطلاعات و تدبیر بی نظیر هستند.
یار دبستانی
Iran, Islamic Republic of
عزیزان کبنا نیوز لطفا در پاسخ به محمد که ظاهرا با بی اطلاعی کامنت گذاشته این پاسخ بنده را که سالها با آقای دکتر چمن در دبیرستان دانشگاه شیراز و در دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم کلاس بودم منتشر کنید: ایشان از دانش آموزان نخبه بودند و از پزشکان بسیار باهوش و با سواد و بعد هم فوق لیسانس مدیریت سلامت از علوم پزشکی تهران گرفتند و بعدش هم تخصص در یکی از بهترین و دشوارترین رشته های تخصصی یعنی اپیدمیولوژی(همه گیرشناسی بیماری ها) از دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفتند و الان رتبه دانشیاری دانشگاه را دارند با سالیان سال سابقه مدیریت موفق در دانشگاههای مختلف ای کاش این جناب محمد در سایت علوم پزشکی یاسوج بیوگرافی دکتر چمن را مطالعه می کرد تا به ناحق کامنت نگذارد.
عضو هیات علمی
Iran, Islamic Republic of
جناب محمد ایشان پزشک متخصص اپیدمیولوژی و دانشیار دانشگاه هستند و نفر اول بورد تخصص علوم پزشکی تهران بودند.
پزشک همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب محمد لااقل دوتا ازمعاوناش که رقیبش برای ریاست بودند! انصافت کجا رفته رفیق.
دهقان- اپیدمیولوژیست
United Kingdom
دکتر چمن از معدود متخصصینی همکار ماست که سواد سیاسی و مذهبی و فلسفی بسیار بالایی دارد و عضو هیات مدیره انجمن علمی اپیدمیولوژی ایران هست. اپیدمیولوژی یعنی شناخت آنچه بر مردم می گذرد و مباحث تحقیقات تخصصی پزشکی را در بر می گیرد نمی دانم چرا کسی گفته آمار! خونده!؟
پزشک
Iran, Islamic Republic of
نمی خواستم کامنت بگذارم ولی جای بی انصافی دیدم که شخصی به نام محمد که هیچگونه اطلاعاتی از بیوگرافی دکتر چمن ندارد و کلا از بهداشت و درمان بی اطلاع هستند کامنت ناروا گذاشتند چه خوب بود که انسان در کامنتت گذاشتن هم اطلاع داشته باشد هم منصف باشد نه اینکه با کامنت عقده دل خالی کند . بیشتر تحقیق کنیم و مطالعه داشته باشیم و با اطلاع از موضوع کامنت نقد و انتقادی خود را بنویسیم.
همکار
Iran, Islamic Republic of
جواب به یار دبستانی. خدمت شما وطرفداران دکتر چمن عرض کنم اگر دکترچمن نخبه بود وهدفش خدمت بهمردم محروم بود رشته پزشکی را در تخصص ادامه میداد ن اینک همش دنبال پست وجا طلبی باشه. وبرای خودنمایی هفته ای یک بارخود نمایی کنه تو تلویزیون استان.
همکار
Iran, Islamic Republic of
قدر این در گرانبها را بدانید ای . . . . . . . .
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
ای کاش همه مدیران کل مثل مدیر کل علوم پزشکی و مجموعه همکارانش تلاش می کردند استان شکوفا می شد.
اقوام دکتر چمن
Iran, Islamic Republic of
خدایی زبونم نخارینت که همه چی در مورد دکتر چمن ودوربا لیلش بگوم . مخصوصا مشاور اصلیش که خیلی رشیده. هههههههههههههههههههههههه. . . . .
فامیل
Iran, Islamic Republic of
حتما دکتر چمن زیر بار سفارش و پارتی شما که از اقوامش هستی نرفته که کامنت منفی گذاشتی. اگر ما فامیل نزدیک دکتر چمن هستیم تو عمرش اهل سفارش پذیری از هیچ کسی از دور وریهاش نبوده و نیست.
توانا
Iran, Islamic Republic of
من نه از تحصیلات دکترچمن خبردارم و نه از رشته تخصص و دانشگاهش اما این کامنتها رو که میخونم می بینم خداییش عجب حسادتهایی میشه بهش،
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1