تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۶۴۸۷۸

نگران نباشید! آب سی‌سخت بهداشتی است

۱
۰
کبنا ؛سخنگوی شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب شهر سی‌سخت از سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین آب‌های استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور است، شهروندان بدون هیچ‌گونه نگرانی می‌توانند از آن استفاده کنند.

نگهدار معادیجو در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز در یاسوج با اشاره به اظهارات عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت که در گفت‌وگو با کبنا نیوز در خصوص آلودگی تنها محل آب آشامیدنی شهر سی‌سخت[کلیک کنید] اظهار نظر کرده بود، تصریح کرد: آب شهر سی‌سخت کاملاً بهداشتی بوده و شهروندان این شهر بدون هیچ نگرانی می‌توانند از آن بهره ببرند.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنچه از صحبت عضو شورای اسلامی شهر سی‌سخت استنباط شد، منظور آن عضو شورا آب مورد استفاده گردشگران و شهروندان سی‌سخت در فضاهای گردشگری بوده نه آب لوله‌کشی و آن منطقه‌ای که مورد استفاده احشام قرار گرفته است، ارتباط چندانی با آب لوله‌کشی شهر ندارد.
معادیجو یادآور شد: آب شهر سی‌سخت بدون هیچ‌گونه مشکل و سالم است.
خطر ریزش منبع آب سی‌سخت
وی در ادامه اظهارات خود به منبع تامین کننده آب شهر سی‌سخت اشاره کرد و گفت: منبع تامین کننده آب شرب این شهر چشمه میشی می‌باشد که از بهترین و با کیفیت‌ترین آب‌ها است.
این مسئول در آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: منبع آب شهر سی‌سخت حدود سال 60 توسط سازمان بهداشت محیط بهسازی بتنی، که بعدها و در سال 78 توسط شرکت آب و فاضلاب ترمیم شده است.
معادیجو با بیان اینکه لوله‌های برداشت منبع آب شهر سی‌سخت کاملاً به صورت بهداشتی و دور از دسترس افراد و احشام است، اظهار داشت: حریم چشمه مشی در معرض خطر ریزش بهمن در فصل زمستان است.
وی اضافه کرد: محصورسازی حریم چشمه مشی که تأمین کننده آب شهر سی‌سخت نیاز به سازه مناسبی دارد که از اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب شهری در آینده است.
سخنگوی شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه ایجاد سازه بتنی اطراف چشمه مشی اعتبار نیاز دارد، بیان کرد: آب چشمه پس از بهسازی وارد مخزن دو هزار متر مکعبی شهر سی‌سخت می‌گردد که در آن مخزن بوسیله دستگاه کلرزنی از نوع دوزینگ پمپ و با ماده گندزدایی آب ژوال به صورت شبانه‌روزی ضدعفونی می‌شود.
معادیجو افزود: آب شهر سی‌سخت به صورت روزانه مورد آزمایش‌ کلرسنجی قرار می‌گیرد.
وی گفت: همچنین بر روی آب این شهر به صورت ماهانه آزمایش میکروبی و شش ماهه آزمایش‌های فیزیکی شیمیایی انجام می‌گیرد و کیفیت آب شهر سی‌سخت کنترل می‎شود.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

ار
Iran, Islamic Republic of
وجود لاشه جانور و پوشك بچه گردشگران فرهنگدوست چي؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1