تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۶۴۵۶۲

31 شهریور در کهگیلویه و بویراحمد چه اتفاقی افتاد؟

۲
۰
کبنا ؛رژه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان ارشد نظامی، لشکری و مدیران دستگاه‌های اجرائی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
دفاع مقدس موتور محرک ایران در عرصه‌های مختلف است

rje.dafaamoghadc (20)

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاع مقدس موتور محرک ایران در عرصه‌های مختلف است.
سید موسی خادمی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور هشت سال دلاوری ملت غیور ایران اسلامی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استانی بودیم که در جنگ نقش خود را ایفا کردیم و به نسبت جمعیت بیشترین شهید و جانباز را داشتیم، گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمام عرصه‌ها حضور فعال و چشم‌گیری داشته و دارند.

وی اذعان کرد: جنگ، جهاد و مبارزه سختی‌ها و هزینه‌های زیادی دارد که آنچه در جنگ دفاع مقدس صورت گرفت متحمل هزینه‌ها و از دست دادن جوانان زیادی شدیم.

خادمی دفاع مقدس را شامل دستاوردهای زیادی عنوان کرد و گفت: تثبیت و تقویت نظام از دستاورد دفاع مقدس بود که در نظامی که تازه شکل گرفته بود با دفاع مقدس و هوشیاری مردم تثبیت و تقویت شد.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد دومین دستاورد دفاع مقدس را به وجود آمدن انسجام و وحدت بین ملت ایران عنوان کرد و گفت: تمام گروه‌ها با سلیقه‌های مختلف زیر یک پرچم به رهبری حضرت امام خمینی بر یک موضوع انسجام داشتند.

خادمی کسب تجارب متعدد را از دستاوردهای دفاع مقدس بیان کرد و گفت: اگر امروز در حوزه نظامی عقیده داریم که که از کشورهای برتر هستیم ریشه در دفاع مقدس و ساخت تجهیزات دارد.

وی ادامه داد: هرچه در اقتصاد، حوزه نظامی و سرمایه اجتماعی داریم ناشی از سرمایه‌های دفاع مقدس است از این‌رو دفاع مقدس می‌توان موتور محرک ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گریزی به جنگ‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران زد و گفت: اگر در جنگ فرهنگی و اقتصادی که داریم وحدت و همدلی همچون دوران دفاع مقدس باشد در این عرصه نیز پیروز میدان می‌شویم.

خادمی تصریح کرد: امروز باید در مقابل جنگ ناجوانمردانه فرهنگی و اقتصادی وحدت داشته باشیم و از پیاده‌کردن نیروهای نظام از قطار انقلاب خودداری کنیم و فرامین رهبر انقلاب را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی تقویت روحیه خودباوری را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ و اقتصاد قوی داشته باشیم باید تکیه بر تولیدات داخلی داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد راه توسعه استان را تکیه بر تولیدات داخلی عنوان کرد.

***

 رونمایی از مستند مبارزه رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد با گروهک تروریستی پژاک

rje.dafaamoghadc (59)

صبح امروز، ۳۱ شهریورماه در ابتدای برگزاری مراسم رژه حماسی در شهر یاسوج با حضور مسئولان استانی، مستند ۱۵۰ دقیقه‌ای عملیات رزمندگان استان در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک رونمایی شد.
سردار امیری، فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، 31 شهریورماه در حاشیه رونمایی از مستند 150 دقیقه‌ای مبارزه رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد با گروهک تروریستی پژاک که در سال 92 به شهادت رسیدند و در حاشیه رژه حماسی در بلوار عدل شهر یاسوج، به عموم مردم خیرمقدم و تبریک گفت.

وی شهیدان گودرز نجفی، آیت صدیقی‌نژاد، محمد سهرابی ثانی،  قاسم احمدی، عبدالمحمد خرم روز و سیدحبیب آرام‌زاده  را هفت شهید استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد که در مبارزه با گروهک تروریستی پژاک به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هفته دفاع مقدس متعلق به همه مردم، خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و بسیجیان است و باید این هفته و یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم.

امیری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: رزمندگان و مردم غیور ایران اسلامی با اعتقاداتشان در مقابل دشمن ایستادند و کمر شرق و غرب را شکستند.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل پیرامون هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: مهمترین پیام هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به تعبیر امام راحل(ره)، این است که باید به این نتیجه برسیم که باید روی پای خود بایستیم و بر توان داخلی تکیه کنیم.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این موضوع که دفاع همچنان باقی است، بیان کرد: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ این انقلاب است که باید برگزاری و گرامیداشت آن هرچه باشکوهتر از سال گذشته باشد.

یادآور می‌شود، استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیم 1800 شهید در هشت سال دوران دفاع مقدس و بیشترین سهم اعزامی به جبهه‌های جنگ، رتبه اول را دارد.

***

همزمان با هفته دفاع مقدس
«قصه قرارگاه» از شبکه شما پخش می‌شود
همزمان با هفته دفاع مقدس سریال «قصه قرارگاه» به کارگردانی جلیل سامان از شبکه شما پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سریال «قصه قرارگاه» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی علیرضا غفاری مقدم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و پخش این سریال هفت قسمتی از امروز دوشنبه، 31 شهریور از شبکه شما آغاز می‌شود.

داستان «قصه قرارگاه» درباره مردی به نام اکبر آقا یک راننده کامیون است که در دوران جنگ به سر می‌برد و قرار است یکسری بار و تجهیزات از تهران برای جبهه ببرد. این اکبرآقا با یک روحیه جاهل ماب است و اصلا علاقه و اعتقادی به جبهه آمدن و جنگیدن ندارد....

حضور این شخصیت در جبهه، به آشنایی او با روحیات رزمندگان و ایجاد تغییرات خیلی کوچک در او منجر می‌شود. از طرفی همسرش به او اطلاع می‌دهد که پسرش از خانه به سمت جبهه فرار کرده است.

اکبر آقا که خودش به خاطر بردن محموله در منطقه گیر افتاده و از او خواسته‌اند فعلا آنجا بماند، با شنیدن این خبر کلافه و عصبانی است. اما به مرور زمان، اتفاقات جبهه روی اکبر آقا تاثیر می‌گذارد.

«قصه قرارگاه» در هفت قسمت هر شب ساعت 22 و تکرار آن روز بعد 3 بامداد و 14 از شبکه شما پخش می‌شود.

***

فرمانده سپاه ناحیه لنده مطرح کرد
‌ماهواره سلاحی بنیان‌سوز در قلب خانواده

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: دشمنان از سلاح‌ مخربی برای نابودی جامعه اسلامی استفاده می‌کنند و آن سلاح مخرب و بنیان‌سوز خانواده ماهواره است.
علی محمدی در مراسم رژه 31 شهریور که با حضور نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف بسیج برگزار شد، به اهداف دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس دفاع از شرف و ناموس و ملت بود که با سرافرازی و سربلندی نیروهای سپاه اسلام به سرانجام رسید.

وی افزود: تلاش دشمنان اسلام برای بر هم زدن نظم و امنیت در آغازین روزهای پیروزی انقلاب و اشغال کشور با دفاعی مقتدرانه از سوی رو به رو شد و شکست را پایان یکه‌تازی استکبار در منطقه قرار داد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده خاطر نشان  کرد: اگر امروز آزاد و سربلند در این کره خاکی و فراتر از آن در آسمان و زمین مقتدرانه حاضر می‌شویم نتیجه ایستادگی و آزادی خواهی ملت قهرمان ایران اسلامی است.

محمدی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و اهداف و دشمنان در راستای ضربه زدن به انقلاب و نظام افزود: تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی بر قدرت مردمی خود تکیه دارد نیازی به سلاح اتمی و شیمیایی ندارد و هیچ سلاحی مستحکم‌تر و برنده‌تر از نیروی مردمی نیست.

وی تصریح کرد: اقتدار نظام برگرفته از خون پاک شهیدانی است که در راه ولایت جان باختند و با تبعیت بی چون و چرا از رهبر و بنیان گذار انقلاب مسیر تحرک و پویایی نظام را هموار ساختند.

فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: حال که درخت انقلاب بارور شده و نیروی ایمان و قدرت مردمی جایگاه خود را به جهانیان نشان داده دشمنان از سلاح‌ها مخرب‌تری برای نابودی جامعه اسلامی استفاده می‌کنند و آن سلاح مخرب و بنیان‌سوز خانواده ماهواره نام دارد.

محمدی با بیان اثرات و پیامدهای استفاده از ماهواره گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند« امروز خط مقدم مبارزه با دشمن در پشت بام خانه های ما» قرار گرفته و باید با قدرت بیشتری از نفوذ آن به درون خانواده جلوگیری کنیم.
***

در رژه نیروهای مسلح شهرستان لنده مطرح شد
واهبی‌زاده: مردم لنده با حضور در دفاع مقدس دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مردم لنده با حضور در دفاع مقدس و تبعیت از ولایت و رهبری و تقدیم 90 شهید دین خود را به نظام وانقلاب ادا کردند.
سرهنگ شکرالله واهبی‌زاده در مراسم رژه 31 شهریور در لنده با اشاره تهاجم دشمنان نظام بر علیه انقلاب و نظام گفت: دشمنان نظام امروز فهمیدند که سلاح گرم دیگری بر ملت ایران کارساز نیست و ملت ایران با هرگونه سلاحی مقتدرانه مبارزه خواهند کرد.

وی افزود: تهاجم امروز دیگر دیگری رنگ و بویی از جنگ رو در رو را ندارد بلکه جنگی آرام و نرم بوده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب از آن به نام شبیخون فرهنگی و یا تهاجم فرهنگی می توان نام برد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هدف اصلی تیرها در جنگ نرم دشمنان جوانان و ریشه های دینی و مذهبی است که مورد تهاجم قرار گرفته است.

سرهنگ واهبی‌زاده به رشد روز افزون کشور در علم و فناوری و تکنولوژی اشاره کرد و افزود: اگر امروز در کشور ما رشد علم و فناوری و فرهنگ و سیاست به حد اعلی خود رسیده همه به برکت مجاهدت و استواری و ایثار شهیدان و خانواده‌های معظم ایثارگران در دوران دفاع مقدس است.

وی خاطر نشان ساخت: فرزندان روح الله در هشت سال دوران دفاع مقدس ثابت کردند که تمام تحلیل های دشمنان را به همراه پشتیبانی هم جانبه و لجستیکی غرب از آن‌ها نقش بر آب کرده و نخواهند گذاشت وجبی از خاک ایران به یغما برده شود.

فرمانده گردان حضرت رسول در دوران دفاع مقدس به نقش خانواده های شهدا و ایثارگران در دفاع از آرمان های انقلاب اشاره و گفت: خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و امروز باید امکانات رفاهی آنان با بهترین شکل ممکن فراهم شود.

واهبی‌زاده در ادامه به حضور مردم شهرستان لنده در دوران دفاع مقدس اشاره و افزود: مردم لنده با حضور در دفاع مقدس و تبعیت از ولایت و رهبری و تقدیم بیش از 90 شهید و 11 آزاده و صدها جانباز و رزمنده دَین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند.
***

در مراسم رژه هفته دفاع مقدس عنوان شد
کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت رتبه اول اعزام نیرو به جنگ را دارد

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان به نسبت جمعیت رتبه اول در اعزام به جبهه و جنگ را دارد.
سردار یونس امیری در رژه نیروهای مسلح مرکز کهگیلویه و بویراحمد با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس متعلق به همه مردم ایران اسلامی است.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دفاع مقدس متعلق به خانواده‌های شهدا، آزادگان سرافراز و بسیجیان دلاور است، گفت: باید در چنین ایامی بتوان رشادت‌های دلیرمردانه شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز را تبیین کنیم.

سردار امیری با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت رتبه اول در اعزام به جبهه و جنگ را داشت، گفت: 31 شهریورماه یادآور سلحشوری، ایثار و شهادت‌طلبی مردم با عزم ملی در مقابل دشمنان است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد مردم کهگیلویه و بویراحمد در جنگ هشت ساله دفاع مقدس بیان کرد: جوانان دلیر این استان با گذشتن از جان و خانواده خود برای دفاع از کیان ایران در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

فرمانده ارشد نظامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و آرزوی سلامت و طول عمر برای مقام معظم رهبری اذعان کرد: به گفته حضرت امام خمینی (ره) ایستادگی مردم کمر شرق و غرب را شکست.

امیری در سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس در یاسوج وحدت، همدلی، انسجام و یکپارچگی ملت ایران را رمز پیشرفت انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: وحدت ملی رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان بود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آحاد ملت ایران به صورت خودجوش برای مقابله با دشمن به میدان آمدند و از سرزمین خود دفاع کردند.
***

سردار کوسه‌چی:
دفع فتنه 88 بزرگترین افتخار مردم و جوانان انقلابی است

مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایستادگی در برابر دشمن بعثی و دفع فتنه 88 بزرگترین افتخار جوانان انقلابی است.
حسن کوسه‌چی در مراسم رژه نیروهای مسلح یاسوج به مناسبت هفته دفاع مقدس با بیان این که تا پیش از دفاع مقدس کشوری وابسته بودیم و همه چیز این کشور وارداتی بود، اظهار کرد: اما در جنگ بود که به خودباوری رسیدیم و توانستیم ایران اسلامی را به مرز توانمندی امروزی برسانیم.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس از صدام به عنوان لات منطقه یاد کرد که هیچگونه استراتژی نظامی نداشت و افزود: در جنگ مرحله به مرحله و به صورت هدف‌گذاری به خواسته‌ خود دست یافتیم، به طوری که در عملیات طریق‌القدس سازماندهی را با ایجاد گردان و گروهان آغاز کردیم و توانستیم 150 کیلومتر مربع از خاک کشور را آزاد کنیم و سازماندهی در ابعاد وسیع‌تر تا جایی پیش رفت که در عملیاتی مانند بیت‌المقدس این رقم به 6 هزار کیلومتر مربع رسید.

سردار کوسه‌چی سازماندهی روحیه ولایت‌پذیری را نیز یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی در جنگ برشمرد و گفت: باید همواره قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان این سخن که رهبر معظم انقلاب حتی بر روی تخت بیمارستان برای دنیا خط مشی تعیین می‌کنند، تصریح کرد: می‌بینیم که چگونه معظم‌له در بیمارستان و از روی تخت همه محاسبات غربی‌ها را به هم ریخت.

وی از ایستادگی در برابر دشمن و همه استکبار جهانی و همچنین دفع فتنه 88 به عنوان افتخارات بزرگ مردم و جوانان انقلابی یاد کرد و گفت: توکل بر پروردگار و ولایت‌پذیری جوانان انقلابی و مردم مؤمن ایران اسلامی همه بحران‌ها را کنار زد و امروز ایران اسلامی با اقتدار به مسیر بالنده خود ادامه می‌دهد.



برای دیدن عکس‌ها در سایز بزرگتر کلیک کنید

 rje.dafaamoghadc (76)

عکس: علی‌اکبر پاک

[gallery link="file" ids="64578,64579,64580,64581,64582,64583,64584,64585,64586,64587,64588,64589,64590,64591,64592,64593,64594,64595,64596,64597,64598,64599,64600,64601,64602,64603,64604,64605,64606,64607,64608,64609,64610,64611,64612,64613,64614,64615,64616,64617,64618,64619,64621,64622,64623,64624,64625,64626,64627,64628,64629,64630,64631,64632,64633,64634,64635,64636,64638,64639,64640,64641,64642,64643,64644,64645,64646,64647,64648,64649,64650,64651,64652,64653,64654,64655"]
نام شما

آدرس ايميل شما

خبر آبفای
Iran, Islamic Republic of
بسمی تعالی
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو .....
با احترام به ساحت قلم و قبیله ی ارزشمند رسانه که همیشه ی روزگار به عنوان بازوی توانمند و با حساسیت تمام کمر همت و خدمت در حوزه اطلاع رسانی به جامعه بسته اند، لازم است در زمینه درج خبری از سوی خبرگزاری فارس در خصوص خط انتقال رفت و برگشت سایت دانشگاه آزادف برای تنویر اذهان شروندان محترم گچسارانی مطالبی کوتاه ذکر گردد.
1- 1 - خط انتقال مورد نظر واقع درسایت دانشگاه آزاد اسلامی بمنظور رفع مشکلات عدیده آب شرب مناطق شهرک نفت، کوی مسکن مهر، دانشگاه پیام نور و دانشکده نفت که از دغدغه های بزرگ مسوولین محترم شهرستانی و استانی بوده انجام پذیرفته که لوله های مورد استفاده این طرح از جنس فولادی و دارای ضخامت 10 میلی متر و از نظر فنی و نیز از حیث مقاومت، دارای عمر بالای 50 سال بوده و موسوم به لوله های شرکت نفت می باشد که قطعا در مقایسه با جنس لوله های موجود در بازار دارای برتری چشمگیری است.
2- لوله های مورد استفاده در پروزه مذکور قبلا به مدت بسیار کوتاهی در مدار بهره برداری بوده و بنا به نیاز مبرم و مشکلات آبرسانی مناطق مورد نظر با لحاظ نظر کارشناسان فنی به محل طرح جدید انتقال یافته و به هیچ وجه بلا استفاده نبوده است،
3- علاوه بر موارد یاد شده رعایت موارد فنی از از قبیل پرایمر کردن لوله ، نوار پیچی عایق(نمونه ایتالیایی بنام آلتن) با ضخامت لازم بر روی لوله های خط انتقال و نیز رعایت موارد بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان در دستور کار این طرح می باشد.
4- جای بسی تاسف است که در شرایط ویژه ای از قبیل تحریم ظالمانه و همه جانبه دولت های شرق و غرب و عدم دسترسی به بسیاری از منابع که در جامعه ما مستولی شده است، بجای قدردانی از زحمات شبانه روزی مسوولین در استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های داخلی این گونه غیرمنصفانه مورد هجمه برخی از اصحاب رسانه واقع شود.
5- به اطلاع مردم شریف شهرستان گچساران می رساند امور آبفای شهری با تلاش مضاعف و شبانه روزی در راه خدمات رسانی در دو حوزه آب و فاضلاب برای رفاه حال مردم شریف و شهید پرور این شهرستان بیش از پیش کوشا بوده و ضمن احترام با خانواده محترم رسانه انتظار می رود که هر گونه اخبار و اطلاع لازم در رابطه به این شرکت خدماتی را با هماهنگی های لازم از سوی روابط عمومی، واحد فنی و اتفاقات کسب نموده تا اطلاعات موثق تری برای درج خبردر اختیار داشته باشد و خدا ناکرده توهین به شان خبری و لطعمه به زحمات بی دریغ مسوولین وارد نگردد.
6- با تشکر عنایت اله ویسی
7- مدیر آبفای شهری دوگنبدان
پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ
Iran, Islamic Republic of
ارزشهاوارمانهای انقلاب فراموش شدند فقط هرف میزنیم به واله شهدا جلوی شمارا خواهند گرفت عجله نکنیدنگاهی به دور ورخود بندازیم دنیا ومسایلش مارا به بند کشیده اندای مسولین خداوند بزرگ به کلی در زندگی شما ها مهو شده
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1