تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۶۴۴۶۴

آبیاری 450 هکتار زمین زارعی دژسلیمان

۹
۰
کبنا ؛

رئیس اداره امورآب گچساران گفت: هدف از اجرای طرح آب‌رسانی دژسلیمان تامین آب 450 هکتار از اراضی این منطقه است.
عارف بهگام در بازدید از پروژه آب‌رسانی دژ سلیمان که با حضور آرش مصلح؛ عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای و مجری طرح آبیاری و زهکشی دشت لیشتر، اصحاب رسانه گچساران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، بازسازی و تکمیل ایستگاه پمپاژ و خط انتقال دژسلیمان جهت تکمیل آب زراعی 450 هکتار از اراضی منطقه دژسلیمان است.
وی با اشاره به موقعیت طرح، تصریح کرد: دژسلیمان از روستای توابع دوگنبدان – گچساران در  کهگلویه و بویراحمد است که در فاصله 14 کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار گرفته است.
رئیس اداره امور آب گچساران افزود: هدف از اجرای طرح، تامین آب بخشی از اراضی دشت‌های زیر کشت اهالی روستا واقع در حد فاصل کوه پرشیر و کوه پرآب گندی معروف به بردایازخان حد فاصل 50"41- 50"37 طولی و 30"19- 15"30 عرض جغرافیایی است که در حال حاضر به‌صورت دیم در وسعت بیش از 600 هکتار به‌صورت پراکنده صورت می‌پذیرد، در سطح 450 هکتار است.
بهگام ادامه داد: امید می‌رود با اجرای این طرح ضمن اشتغال‌زایی و ایجاد انگیزه در ساکنین، باعث بهبود و وضعیت اکولوژی و اقتصاد منطقه شده و مهاجرت اهالی روستا به شهر را کاهش دهد.
وی بابیان اینکه  ایستگاه پمپاژ طرح تامین آب اراضی دژسلیمان جهت تامین آب مورد نیاز مزارع ایستگاه پمپاژی در کنار رودخانه کمبل در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در تلمبه‌خانه مجموعا  سه دستگاه پمپ، دو دستگاه در حال کار به‌اضافه  1 دستگاه ذخیره نصب خواهد شد که حداکثر 400 لیتر در ثانیه آب را توسط یک خط لوله فولادی به قطر 660 میلی‎متر به استخر ذخیره آب در کیلومتر 2+700می‌رساند.
رئیس اداره امور آب گچساران عنوان کرد: سیستم انتقال آب از ایستگاه پمپاژ به مخزن موجود توسط لوله فلزی 660 میلی‌متری  به طول 2 /7 کیلومتر اجرا شده است.
بهگام با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی دژسلیمان طرح استانداردی است، اذعان کرد: این طرح در زمان پرآبی 200 لیتر در ثانیه و در زمان کم‎آبی 70 لیتر در ثانیه پمپاژ می‌کند.

وی از تلاش ها و پیگیری‌های نماینده و فرماندار گچساران و همکاری مدیرکل در این زمینه قدردانی کرد.
آرش مصلح در این بازدید با اشاره به استخر ذخیره، اظهار کرد: مخزن اجرا شده بتنی  به ابعاد 2- 25- 35 با توجه به دبی ورودی 400 لیتر بر ثانیه قادر است بیش از یک ساعت از آب پمپاژ شده را ذخیره کند.
وی بیان کرد: به‌منظور تامین برق و طرح به‌میزان 800 کیلو وات خط انتقال به طول کیلومتر و ساختمان به ابعاد 3 – 7 متر و اتاق ترانس 3-3 و 3-4 متر و اتاق تابلوهای فشارضعیف به ابعاد 3- 6 احداث شده است.
عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در دژسلیمان هیچ منبع در آمدی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: زمانی که این طرح برای 450 هکتار اراضی منطقه آغاز شد، برای 150 نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد شد.
مصلح این طرح را جهت آبیاری کشاورزی دانست.
محمد شاپوری؛ مشاور طرح آب‌رسانی دژسلیمان بند انحرافی  طرح را از نوع سنگ و سیمان و با ارتفاع 2/2 متر از پی و به طول تاج 52 متر خواند و گفت: اعتبار هزینه شده برای این طرح 20 میلیارد ریال از محل تامین اعتبارات عمرانی است.
مشاور طرح آب‌رسانی دژسلیمان با اشاره به مشخصات پمپ، افزود:این پروژه دارای ایستگاه پمپاژps، پمپ سانتر فیوژ افقی ، آبیاری بارانی  در 450 هکتار ، یک هزار و 450 هکتار سرعت دورانی دور در دقیقه و آبدهی در فشار حداکثر200 لیتر در ثانیه است.

DSC00329 DSC00341 DSC00342 DSC00345 DSC00355 DSC00357 DSC00359 DSC00362 DSC00363 DSC00371 DSC00374 DSC00376 DSC00377 DSC00384 DSC00397 DSC00400 DSC00402 DSC00405    DSC00423 DSC00426
نام شما

آدرس ايميل شما

خبر تکذیبیه آبفای فاضلاب
Iran, Islamic Republic of
بسمی تعالی
عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگو .....
با احترام به ساحت قلم و قبیله ی ارزشمند رسانه که همیشه ی روزگار به عنوان بازوی توانمند و با حساسیت تمام کمر همت و خدمت در حوزه اطلاع رسانی به جامعه بسته اند، لازم است در زمینه درج خبری از سوی خبرگزاری فارس در خصوص خط انتقال رفت و برگشت سایت دانشگاه آزادف برای تنویر اذهان شروندان محترم گچسارانی مطالبی کوتاه ذکر گردد.
1- 1 - خط انتقال مورد نظر واقع درسایت دانشگاه آزاد اسلامی بمنظور رفع مشکلات عدیده آب شرب مناطق شهرک نفت، کوی مسکن مهر، دانشگاه پیام نور و دانشکده نفت که از دغدغه های بزرگ مسوولین محترم شهرستانی و استانی بوده انجام پذیرفته که لوله های مورد استفاده این طرح از جنس فولادی و دارای ضخامت 10 میلی متر و از نظر فنی و نیز از حیث مقاومت، دارای عمر بالای 50 سال بوده و موسوم به لوله های شرکت نفت می باشد که قطعا در مقایسه با جنس لوله های موجود در بازار دارای برتری چشمگیری است.
2- لوله های مورد استفاده در پروزه مذکور قبلا به مدت بسیار کوتاهی در مدار بهره برداری بوده و بنا به نیاز مبرم و مشکلات آبرسانی مناطق مورد نظر با لحاظ نظر کارشناسان فنی به محل طرح جدید انتقال یافته و به هیچ وجه بلا استفاده نبوده است،
3- علاوه بر موارد یاد شده رعایت موارد فنی از از قبیل پرایمر کردن لوله ، نوار پیچی عایق(نمونه ایتالیایی بنام آلتن) با ضخامت لازم بر روی لوله های خط انتقال و نیز رعایت موارد بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان در دستور کار این طرح می باشد.
4- جای بسی تاسف است که در شرایط ویژه ای از قبیل تحریم ظالمانه و همه جانبه دولت های شرق و غرب و عدم دسترسی به بسیاری از منابع که در جامعه ما مستولی شده است، بجای قدردانی از زحمات شبانه روزی مسوولین در استفاده حداکثری از تمام ظرفیت های داخلی این گونه غیرمنصفانه مورد هجمه برخی از اصحاب رسانه واقع شود.
5- به اطلاع مردم شریف شهرستان گچساران می رساند امور آبفای شهری با تلاش مضاعف و شبانه روزی در راه خدمات رسانی در دو حوزه آب و فاضلاب برای رفاه حال مردم شریف و شهید پرور این شهرستان بیش از پیش کوشا بوده و ضمن احترام با خانواده محترم رسانه انتظار می رود که هر گونه اخبار و اطلاع لازم در رابطه به این شرکت خدماتی را با هماهنگی های لازم از سوی روابط عمومی، واحد فنی و اتفاقات کسب نموده تا اطلاعات موثق تری برای درج خبردر اختیار داشته باشد و خدا ناکرده توهین به شان خبری و لطعمه به زحمات بی دریغ مسوولین وارد نگردد.
6- با تشکر عنایت اله ویسی
7- مدیر آبفای شهری دوگنبدان
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
وای ..تا کی پاچه خواری اصلاح طلبان را بکنند.البته تاجگردون هم میدونه.آخرین واولین پست را بهگام خوب حفظ می کند..که تعطیل است.
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
بهگام بی شرت هم عکس گرفته بود چرا نزده
حسنعلی
Iran, Islamic Republic of
بهگام .هم عکس گرفته بود چرا نزاشتن
از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
متن گزارش از نظر کسانی که مختصر شناختی نسبت به پروژه های آب دارند یا در رشته های مرتبط تحصیل کرده اند فوق العاده مضحک است و نشان از فرمالیته و تبلیغاتی بودن کل موضوع دارد.لطفا بفرمایید چند هکتار آبیاری کردید و این وسط کشاورزان و نظراتشان کجا هستند؟
کارمندآب منطقه ای
Iran, Islamic Republic of
بهگام بنده خدافقط دنبال کاراست وکسانی که ایشون رامیشناسندمطمئناگواهی میدهندکه مهندس بهگام همیشه دنبال کارکردن بوده ورزومه آن مشخص است ؟آدم بایدیک ذره انصاف داشته باشدکه کارهای آب تخصصی است وحتی مدیرعامل آب کشورومدیرعامل آب استان و.....تغیردردولت هارادرپی نداشته ونمیشه که لیسانس کشاورزی رابذارندمدیرعامل آب پس درآب سیاسی کاری وجودندارد
محمدي
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، بعد از سالها كه مدير لايق و كارآمد اومده به شهرستان داره خدمت ميكنه بايد ازش قدر داني كرد ،آقاي بهگام واقعا زحمت ميكشه .
فرد مطلع از اب منطقه ای
Iran, Islamic Republic of
همه در این پروژه اآمدند وعکس گرفتند وپزمیدهند اما هیچ حرفی ونشانی از نماینده مجری پرتلاش این طرح آقای مهندس شمشیری که درکارنامه ایشان اجرای پروزه های بزرگ استان نطیر لیشتر است حرفی نمیزنند.بنده خدا نیروی غیر بومی استان است وهیچکس هم ازش خبری ندارد وحتی دوستانش هم حتی اشاره ای به تلاشهای این بنده خدا که همه مسایل پروزه را پیگیری ورهبری ومدیریت نموده نکرده اند.اقایان طوری در عکسها زست گرفته اند که انگار آنها این پروزه را ساخته اند.اینها حتی یک امضا در این طرح نداشته اند ودر پایان میراث خوار هستند.بنده در اینجا برخودم واجب میدانم به عنوان فردی که از وقایع اطلاع دارم ضمن اطلاع رسانی این موضوع یادی کنم از آقای مهندس شمشیری وعرض خسته نباشید به ایشان وآرزوی موفقیت در همه عرصه های زندگی.دوستان دیگه هم یاد بگیرند که فقط تلاش خودشان را بازتاب بدهند نه تلاشها وزحمات دیگران را به حساب خود بزنند.درست نیست
بی نشان
Iran, Islamic Republic of
یکی ندونه اینها این پروزه را ساخته اند ومدیریت کردند.بنده خدا نماینده مجری این پروزه که هیچ جا خبری ونشانی ازش نیست همه کارها را اون کرد وشهرتش رابقیه بردند.یاد شعر افتادم"بیستون را عشق کندو شهرتش فرهاد برد"بنده خدا شمشی ی بیچاره که غیربومی هستش وحتی رفقاش هم ازش اسمی نبردند. متاسفم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1