تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۶۴۴۵۰

درد دلهای مدیران واحدهای صنعتی سرآبتاوه

۰
کبنا ؛مدیران صنعت و معدن استان پای درد دلهای مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرآبتاوه نشستند.

با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی و معاونین و کارشناسان و جمعی از صنعتگران و مدیران واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی یاسوج 2 (سرآبتاوه) مشکلات پیش روی این واحدها بررسی و تصمیمات اجرایی لازم اخذ شد.

داریوش دیودیده در این نشست با بیان اینکه برنامه ریزی لازم در خصوص بررسی مشکلات تمامی واحدهای صنعتی استان انجام گرفته است افزود: کارشناسان این سازمان با حضور در تک تک واحدهای صنعتی و معدنی استان مشکلات و موانع پیش‌رو را جمع بندی و با تشکیل چنین جلساتی بررسی و تصمیمات مثمر ثمری و با قابلیت اجرایی اخذ خواهد شد.

دیودیده اظهار داشت: رسالت مجموعه صنعت و معدن حمایت از واحدهای صنعتی و تلاش در جهت برداشتن موانع رشد و توسعه و در نهایت رسیدن به شکوفایی صنعتی است و عزمی بسیار جدی در راستای این هدف وجود دارد.

وی گفت: در خصوص مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی که در استان قابل حل می باشد مراحل در درون استان انجام و موانع برداشته خواهد شد و مابقی مسائل نیز که فراتر از اختیارات استانی است در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارت خانه‌های مسوول و بانک‌ها با تمام توان پیگیری و حصول نتیجه خواهد شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان کرد: از 26 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی سرآبتاوه افزون بر 70 درصد این واحدها با ظرفیت قابل قبولی در حال تولید هستند.

دیودیده عمده مشکلات مطرح شده صنعتگران این شهرک صنعتی را کمبود نقدینگی و درخواست سرمایه در گردش، آب، مالیات، فقدان بازاریابی مناسب و معوقات بانکی دانست.

انتقاد از تغییر کاربری در واحدهای صنعتی

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز با بیان اینکه شهرک صنعتی یاسوج 2 (سرآبتاوه) مساحتی بالغ بر 14هکتار دارد افزود: از این مقدار 11 هکتار در اختیار واحدهای صنعتی مستقر و 3 هکتار نیز به فضای سبز اختصاص داده شده است.

سهراب بنام گفت: تمامی زیرساخت های لازم از جمله آب، برق و گاز در این شهرک صنعتی مهیا شده است و درجهت بهبود شرایط موجود شهرک اقدامات مناسب همچون خرید ماشین آتش نشانی و تجهیز آن در حال انجام است.

وی در ادامه با انتقاد از تغییر کاربری های انجام شده در برخی از واحدهای صنعتی این امر را خلاف قانون دانست و تاکید داشت: واحدهایی که چنین اقدامی را انجام داده باشند با اهرم قانونی برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

بنام افزود: 70 درصد از منابع 50 میلیارد ریالی سال 92 شهرک های صنعتی استان تا پایان شهریور امسال جذب شده و تلاش برای جذب مابقی در مدت زمان پیش رو در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یکی از مشکلات واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی را عدم پرداخت معوقات خود از جمله پول آب و زمین دانست که درصورت پرداخت به موقع مبالغ وصول شده در راستای بهبود شرایط زیرساختی در خود همین شهرکها به کار خواهد رفت.

در این نشست که نزدیک 4 ساعت به طول انجامید مشکلات 16 واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی یاسوج 2 (سرآبتاوه) به صورت یک به یک بررسی و با نظر خواهی از صاحبان این صنایع و نشستن پای درد دل و مشکلات آنها راهکارهای مناسب در خصوص هر کدام از این واحدها اخذ و روزنه های امید در دل صنعتگران پرتلاش این شهرک بیشتر از همیشه نمایان و لبخند را بر لبان آنها نشاند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1