تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : ۶۴۲۶۱

کوه درشت در آتش سوخت

۲
۰
کبنا ؛حدود 15 هکتار از جنگلها و مراتع کوه «درشت» در غرب شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت.
سعید نظری مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص این آتش‌سوزی گفت: نیروهای اطفای حریق منابع طبیعی شهرستان و استان به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان پس از وقوع آتش‌سوزی به محل اعزام شدند و با پای پیاده به بالای کوه رفتند.
وی افزود: این کوه یکی از کوه‌های صعب‌العبور این منطقه است که دارای صخره‌ها و شیب بسیار تند و فاقد راه مالرویی است و این، کار را برای نیروهای اطفای حریق سخت کرده بود.
نظری اظهارکرد: با این حال مدتی طول کشید تا از کوه بالا برویم و این باعث شد که آتش گسترش یابد و اگر زودتر به محل می‌رسیدیم، می‌توانستیم در همان ساعات اولیه آتش را خاموش کنیم.
مدیر منابع‌طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: 17 نفر از نیروهای حفاظت منابع طبیعی و جمعی از مردم منطقه از ساعت پنج عصر پنجشنبه تا ساعت چهار صبح جمعه در حال خاموش‌کردن آتش بودند.
نظری با اشاره به گونه‌های ارزشمند مرتعی و جنگلی این منطقه تصریح‌کرد: در این کوه درختانی همچون بلوط، کیکم، بنه، بادام وجود دارد و رستنگاه گونه‌های گیاهی دارویی همچون چویل، بومادران، آویشن است.
وی همچنین از مصدومیت شش نفر از نیروها در اطفای حریق و هنگام پایین آمدن از دامنه کوه خبر داد و بیان کرد: این آتش‌سوزی از بعدازظهر جمعه مجددا آغاز شد که نیروهای اطفای حریق از بعدازظهر جمعه تا پاسی از شب در محل حضور یافتند و اقدام به مهار آتش کردند.
مدیر منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در خصوص علت این آتش‌سوزی عنوان کرد: با توجه به رسیدن میوه‌های کوهی و وجود درختان بنه در این منطقه به احتمال زیاد افرادی که اقدام به چیدن میوه‌های کوهی و گرفتن سقز درختان می‌کنند، عامل این آتش‌سوزی بوده‌اند.
نظری با اشاره به آتش‌سوزی‌های هفته گذشته در این شهرستان تأکید کرد: در این هفته وقوع یک آتش‌سوزی در کوه "تاوه" در بخش کبگیان موجب سوختن بیش از سه هکتار از جنگلها و مراتع این منطقه شد.
وی اضافه کرد: در تابستان امسال بیش از 20 مورد آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شهرستان بویراحمد روی داد و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به جنگلهای شهرستان وارد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

غلوملی
Iran, Islamic Republic of
اگر بقیه آمارهاتون همین طوریه که..........چون حداقل 350 هکتار سوخت...هرچند شصت نفره داشتن خاموش میکردن.....خودت میگی 11 ساعت شب اول ....حالا دو ساعت هم راهپیمایی.....9 ساعت روز اول و 6 ساعت روز دوم....خودت حساب کن.....
آزاد
Iran, Islamic Republic of
جنگلها را از بین می برند و چند وقت دیگه بحران آب هم خواهیم داشت فرمانداری محترم بحران آب که دیگه قابل پیش بینی است و معلوم روی این موضوع کار کنید و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1