تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۶۴۲۰۵

آقای پیشوا؛ هر چه ضربه خوردیم از سطحی‌نگری است

۳۷
۰
کبنا ؛سید علی عباس محدث

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

نقدی بر تحلیل«چرا بزرگواری در معارفه فرماندار کهگیلویه شرکت نکرد»
در این که فضای سیاسی اجتماعی استان ما پختگی لازم در نقدپذيري و برداشت صحیح و منطقی از منتقدين را ندارد، شکی نیست. منتهی، تحلیل های فارغ از پشتوانه علمی و تخصصی به نهایت صورت می گیرد. هر کس به میل خود آنچه را فهمیده، لعاب بی طرفی به آن می دهد و در این خامی و ناپختگی فرهنگی، متاع خود را در آشفته بازار فعلی به حراج می گذارد.
حقوقدان ارشد استان، جناب آقای پیشوا:
از جنابعالی بعید بود که در تحلیل خود فقط«اِن قُلت» بزنید و به استناد «می گویند» ، «منابع موثق»، «شاید» و «اما و اگرها» فرضیه سرایی بفرمائید. در این تحلیل که به هیچ وجه صداقت و دور اندیشی در آن نیست، گاهاً خود پرسیده اید و ندانسته پاسخ خود داده و یا به توهم اینکه چند کرسی ارشد استان به مدیریت بچه های شایسته سادات امام زاده علی(ع) اداره می شود، غضب گرفته و علم و تعهد و شاید ایدئولوژی خود را به فنا داده و دچار عوام زدگی شده اید. در مطالب گذشته ام، موج سواری های اصلاح طلبی و اصولگرایی را به لحاظ شیوه ای که در انتصابات و انتخاب چهره های مطرح خود دارند و به عبارتی ضعف مدیریتی که در شیوه های برخورد با چالش های احتمالی نشان می دهند، تنها یارگیری برای تقدیس برخی شخصیت ها دانسته و تعدد جناح و گروه های سیاسی منشعب از این دو جریان را نستالوژی سیاسی و منم منم بازی های چند چهره مطرح عنوان كردم. در این سیاه بازی های سیاسی، نمونه هایی را در این استان داریم که بعضاً برای عوام فریبی، مظلوم نمایی می كرده و چون به صندلی قدرت برسند، حب به ریاست و کبر به موقعیت، کور کرشان می کند. آری، این برداشت و تحلیل های پوپولیستی قوم گرایی و رابطه محوری مربوط به هر دو جناح چپ و راست است.
تأکید جنابعالی در این تحلیل که خوانندگان را مستمراً به نگاه قومیتی و طایفه ای آقایان بزرگواری و استاندار استان، در انتخاب فرماندار کهگیلویه رهنمون كرده ايد، یک نمونه از افراط گرایی قوم مدارنه است و نمونه دیگر آن، صحبت های نماینده اسبق اصلاح طلبان شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است که در مراسم درگذشت مرحوم روپوش، تنها تجربه این سالیان فعالیت سیاسی اش را دل نگرانی برای فراموش شدن شعار گذشته اش یعنی «سردسیری و گرمسیری» بیان کردند. این عوام زدگی و قوم گرایی در کوتاه مدت برای منادیانش منفعت بسیار دارد. اما مستحضرید که رشد فرهنگی و بالندگی سیاسی مردم استان بحمدالله فراتر از این سطحی نگریها را می طلبد.
جناب حقوقدان؛
آقای کریمی فرماندار کهگیلویه، با القاب و عناوین ساداتی بودن و هم طایفه ای بودن با استاندار و نماینده چهارشهرستان استان، به فهم عوام حقیقت است ولی به درک من و شما نکبت و جمود عقلی است. تحصیلکرده های استان که هر کدام خود را در طبقات سیاسی مملکت و استان، صاحب نظر می دانند، روزنه های طایفه ای و منطقه ای را مسدود کرده و نگاه به آینده ای دارند که سرشار از نشاط سیاسی و انتخاب های با پوشش صلاحیت نگری و شایستگی است. این رفتارهای محافظه کارانه شما که ناشی از افراط در ایده ی سیاسی تان است، ضمینه ای بوده تا مؤکداً هم طایفه ای بودن و ساداتی بودن آقای کریمی را بر اندیشه، تفکر و درایت ایشان ارجح بدانید. اگر به فهم جنابعالی هر گونه انتخاب از طایفه بزرگ استاندار و نماینده چهار شهرستان، نشان از عدم صلاحیت نگری است که شما صلاحیت تحلیل ندارید و اگر خود را صالح به نقد و تحلیل می دانید- که من در تخصص خودتان مطلب زدن را به حق می دانم، پس این مطلب را با ابزار .ننوشته اید بلکه از حواشی احساس تان برداشت کرده اید. اینکه بارها اصرار داشته اید که مخالفت آقای بزرگواری را با آقای کریمی اصلاح طلب، شجاعانه و منطقی بدانید و موافقت با ایشان را توجه آقای نماینده به «قوم وخویش»، «مسائل پشت پرده» و «رد گم کردن» به خورد خوانندگان بدهید، یعنی وسعت نگاهتان را کوچک و این گونه تحلیل کردن را مبتدیانه گفته اید.
دوست عزیز،
به قول خودتان«سناریویی» که درک آن برای شما سخت بوده، مشمول هیچ یک از برداشت های سطحی نگرانه جنابعالی نیست. آقای بزرگواری که به قول شما 60% آراء را از طیف اصلاح طلبان داشته و آقای آخش اصلاح طلب نیز مورد وثوقش بوده و مرزهای مشترک دیگری نیز با آقای کریمی داشته است، این قدر کوته بین نبوده که به گفته شما هم تسلیم بشود و هم موافقت نماید. ای کاش از همان« منابع موثق» تان می پرسیدید که اگر آقاي بزرگواري در این جلسه شرکت می کرد، باید ایده قوم مدارانه تان را با کدام ادبیات بیان مي كرديد؟ اینکه به ذهن شما خطور نکرده که شاید اصرار در انتخاب آقای کریمی ملاک های علمی، سیاسی و شناخت نخبگان ملی کشور از ایشان بوده، تمام داشته های سیاسی تان را معطوف به نگاه قبیله ای و عامیانه نگری کرده است.
در جای دیگری فرمودید که«اگر ادعا شود که ایشان(آقاي بزرگواري) مخالف بکارگیری نیروهای ساداتی است این فرض صحت ندارد، چون آمار و ارقام نیروهایی که در دوره نمایندگی ایشان استخدام و یا در مسئولیت های مختلف قرار گرفته اند موجود است»، جنابعالی بفرمائید که سادات امام‌زاده علی(ع) که پرجمعیت ترین طایفه استان بوده و به انصاف و منطق حضرتعالی هم بیشترین چهره های علمی و سیاسی را دارد، چگونه است که اگر در دوره اصلاحات و تنها در مرکز استان، 7 مدیر کل داشته باشد، مصداق « مسائل پشت پرده» و «سناریو» نمی شود ولی بعد از 15 سال با این رشد علمی و فرهنگی که امثال بنده و جنابعالی را به این موقعیت ها رسانیده، چنانچه از بچه های سادات امام زاده علی(ع) استفاده شود، کُفر محض است؟
عالیجناب؛
قومیت ها به استناد نص صریح قرآن، تنها برای شناخت و معرفی هستند ولی قوم گرایی و منطقه نگری آفت اجتماعی نگریستن و خرد جمعی است. اینکه انسانها گروه گروه و قبیله قبیله آفریده شده اند تا بهتر بتوانند همدیگر را بازشناسند، یک برداشت از قوم گرایی است و برداشت دیگر همچون تحلیل شما است که فرهنگ محوری و اجتماعی زیستن افراد را در محدوده قوم گرایی ممکن می دانند. توصیه می کنم که قلم تان را به رک گویی و تحلیل های صادقانه عادت دهید که در این استان هرچه ضربه خوردیم از کوچک گویی بزرگانی است که چشم از حقایق بسته اند و یا خود بزرگ بینی سطحی نگرانه کسانی است که وسعت نگاهشان از نوک دماغشان بیشتر نرفته است.
اصولگرای اصیل؛
متضرر شدن مردم به انتخاب فرمانداری از سادات امامزاده علی(ع) نیست، بلکه به پیاله خالی نفرت و دوئیت بدست گرفتن کسانی است که به نوشیدن دروغین شراب وحدت، آنان را فریب می دهند. این تغییرات در کشور ما مرسوم است که با تغییر فضای سیاسی کشور، تمامی مدیران فارغ از توانمندی و ناتوانی، جایگزین می شوند. ولی در دولت اعتدال، علی الظاهر قاعده بر رویه ای دیگر است. همانطور که آقای کریمی در معارفه خود گفتند، گرچه اصلاح طلب هستند ولی باید با مشی اعتدال گام بردارند و قطعاً همراهی با نماینده و پاسخگویی به ایشان، از منظر اعتدال است نه هم طایفه ای بودن. جنابعالی مطلعید که در رعایت حقوق شهروندی و استیفای آن مشکلاتی داریم و یا در مطالبه حقوق والدین و فرزندان و یا در تأمین حقوق بخش های مختلف جامعه از جمله معلولان، موانع بسیاری داریم که چنانچه از عرصه وهمیات به واقعیات دانش خود قلم فرسایی کنید، منفعتش به جامعه کثیر است و به خودتان آرامش وجدان خواهد داد.
دوست هم منطقه‌ای ام؛
حضرتعالی بهتر می دانید که طایفه سادات امام زاده علی(ع) علمای برجسته ای فراتر از استان، متخصصینی در علوم مختلف در سطح ملی و مدیران متعهد و کارآمدی حداقل در طول انقلاب اسلامی داشته و از لحاظ موقعیت اجتماعی یکی از طوایف تأثیر گذار بر ارتقاء فرهنگ و ارزش ها و هنجارهای اجتماعی استان بوده است. بسیاری از اختلافات قومی و قبیله ای و خیلی از ناهنجاریهای اجتماعی استان با حضور بزرگان طایفه سادات امام زاده علی (ع) مرتفع گردید. جنابعالی کمترین طایفه یا قومی را در این استان می شناسید که به انحاء مختلف با سلسله سادات امام زاده علی (ع) حشر و نشر نداشته باشد. بنابراین به شما نمی گویم که دانش لازم را ندارید بلکه بی انصافی است، ظرفیت فکری، مذهبی و علمی بچه های این طایفه را محدود به انتخاب چند مدیر بدانید و طوایف دیگر را در مقابل این قوم به صف آرایی دعوت کنید. در اینجا ایستادن، فقط تا یک متر جلوتر از خود را خواهید دید، پس یک پله بالاتر روید تا میدان وسیعتری از انصاف گویی و به حق فهمیدن را مشاهده کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

بسیجین
Iran, Islamic Republic of
سلام
متاسفم برای اقای محدث که ثبات سیاسی ندارد یک روز انقدر بزرگواری را با بی انصافی می کوبی ایا یادت رفت گفتی متاسفم که هم طایفه بزرگواری هستم .حالا داری طرفداری بزرگواری رو می کنی باز چه نقشه ای داری اقای محدث.

وای ب حال بزرگواری که کسی ازش حمایت می کند .

منتقد متخلف ...
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث انصافا متن بسیار زیبایی را ارایه دادید طایفه سادات امامزاده علی ع در کهگیلویه ،گچساران وحتی بویراحمد در بسیاری از مسایل مهم تعیین کننده وسرنوشت ساز هستند
تقی
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما دلیل اینکه مدتی است .مقاته نویس شده چیست احتمالا میخاد کاندید بشه فکر میکنه مجلس شورای شهر است
دشمن زیاری
Iran, Islamic Republic of
زیبا بود کاش روزی می آمد که این قوم گرایی از این استان رخت می بست ولی چه فایده که تحصیل کردگان ما هنوز با این نگرش به مسائل می نگرند
كهگيلويه
Iran, Islamic Republic of
اگر عدم شركت در جلسه توديع و معارفه از سر قهر و ناراحت بودند حتما ايشان(بزرگواري ) حداقل براي همايش اقتصاد مقاومتي كه فرداي آن روز به فاصله كمتر از 24 ساعت در ياسوج و به دعوت و ميزباني استانداري شكل گرفت شركت نمي كردند.
خورزوخان
Iran, Islamic Republic of
همه سادات در استان محترم هستند
مرادعلی
Iran, Islamic Republic of
مقاله پیشوا ونقد محدث در این زمانه که نرخ . یکی است.،این حسن را دارد واین امید را می رودکه رقابت برای تصاحب مناصب مدیریتی از رشوه وپارتی وتملق به میزان عرضه وسواد وتجربه وسابقه افراد مبدل شود ... اهل کدام طایفه بودن ؟از کدام مشرب فکری نوشیدن ؟وبه کدام نماینده تمایل داشتن ؟فرزند کدام پدر بودن و بی خیال هنرخود فرزند شدن ؟ادای ادمهای دینی را دراوردن ودر باطن پوچ بودن؟خود را به جایگاههای قابل تقدیس ملت نسبت دادن ؟؟؟ بعنوان معیارهای مدیریتی...سموم مهلکی بوده که تا کنون شایستگان و خبرگان استان را به انزوا کشانده وخردان وبیخردان را میدان جولان وسعت داده وفراخ امده که خروجی این شاخصه ها جز عقب ماندگی و خسارت و خرابی ره اورد دیگری نداشته است ....برسد روزی که مناظره ها مباحثه ها و مجادله ها ورقابت ها بر پایه های عقل ومنطق باشد و در نتیجه گزینش ها براساس لیاقت و کفایت وتدبیرانجام گیرد
سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
اره راست میگه اتفاقا یکی از این سادات امام زاده عزیز بناری است که خیلی از معضلات و مشکلات اجتماعی را حل مکند ولی در بعضی مواقع هم برای خاموش کردن اتش بنزین روی ان میریزه!!!!!
کرباسچی
Iran, Islamic Republic of
اقا چرا یک ادمی که برای رسیدن به اهدف شومش حاضر است دست به هرکاری بزند را اجازه انتشار مطلب میدین . چرا؟
این اقا فقط پاخواری خواحه حافظ شیرازی را نکرده ، بیچاره بزرگواری که خدا می دونه محدث چه نقشه ای براش دوخته .
شما شناخته شده هستید و حرف های اقای پیشوا کاملا درست بوده والا اگر من بزرگواری شجاعت داشت بر تایید حرفای پیشوا مهر و انگشت میزد .
تو که اسم خودتد منتقد گذاشتی منتقد نیستی ادم سودجوی هستی که به فکر منافع شخصی هستی .
خدا لعنت کند کسی رو که برای رسیدن به قله قدرت پا روی حق می گذارد .
ریحان
ضمن تقدیر وتشکر از بیانات شیوا و کارآمد جناب آقای محدث/ واقعیت همان است که حضرتعالی بیان نمودی و بیانات بی اساس و مغرضانه امثال آقای پیشوا فقط و فقط تنفر ونفرت دیگران را به دنبال دارد.
اعتدال
Iran, Islamic Republic of
آقای علی عباس محدث نقدی نوشتند که آدم از خواندن آن روده بر می شود،بیش از ۳۰ با کلمه سادات امامزاده علی و برتری آنها را برشمردند و نشان دادند واقعا در ضمیر این دوستان چه می گذرد.آخه کریمی دارای کدام مقاله علمی و پزوهشی و یا جز رجال سیاسی شهرستان بوده که اینچنین وانمود می کنید که انتخاب ایشان طایفه ای نبوده؟اگر استاندار سادتی نبود ایشان حتی بخشدار هم نمی شدند این یک واقعیت است
بابویی
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی این متن شما فقط سفسطه بافی است و تملق گویی شما هم زبان زد خاص و عام است
خندیدیم از این جکی که نوشتی اقای بالیده یا محدث جدید.
Iran, Islamic Republic of
سلام
این اقا مریضه باور کنید مشکله روانی داره بیکاری نه!
حسین
Iran, Islamic Republic of
آقای محدث نوشته شما هم ماهیتا با نوشته آقای حقوقدان مورد اشاره تفاوتی ندارد. متاسفانه طایفه گرایی بیداد می کند و روشنفکران استان هم تحلیل های طایفه ای ارائه می کنند. جنابعالی واقعا از چه امری دفاع کرده اید؟
قنبری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هر کی با ننه ش قهر کرده اومده مننقد شده و یک مقاله داده و خود را عالم دونسته ...متاسفانه این اقای محدث فرق نقد و تحلیل مسايل را با دستمال کشی میز بزرگواری نمی داند برادر ابروی منتقد ها رو بردی .

میدان دادن به این اشخاص اشتباه محض است .
فدایی
Iran, Islamic Republic of
..هات رو جمع کن بعد بیا مطلب بزن ای بدبخت
Iran, Islamic Republic of
خودتو مسخره کردی برو کشکتو بساب
علی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسانی که قوم گرایی را در استان روج دادندسادات امام زاده علی هستند تمام گروه های راست سادات امام زاده علی در حال حاضر در دولت تدبیرو امید با توجه به حمایت اقای استاندار بیشترین پست را تصاحب کردند اشاعه دهنده قوم گرایی سادات امام زاده علی هستند درحالیکه بهترین نیروهای اصلاح طلب به نفوذ استاندار در حاشیه قرار گر فتند
علی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
واقعا به علت نفوذ .بیشترین نیروهای راست س. بکار گرفته شده اند اصلاح طلبان دهدشت از انها به درستی استفاده نکرد ه اند کلیهه ساداتی راست طرفدار بزگواری در دهدشت تثبیت شد ه اند قضاوت با مردم
دردآشنا
Iran, Islamic Republic of
بیانات ثواب و توام با ادبیات زیبا ی حضرتعالی ودفاع به حق نه از ایل بزرگ سادات بلکه از حقیقت، مو جب خرسندی انسانهای سلیم و واقعیت گرای استان شد موید باشید
خبرنگار
Iran, Islamic Republic of
یک منتقد اگاه اول خود و اطرافیان خود را نقد می کند و بعد سراغ دیگران می رود .شما از خودت طایفه ات تعریف کردی و خودتان را با سوادان کشور نام دادید مانده ام شما ساداتی ها اگر استاندار را نداشتین کسی بهتون پست می داد.
پس سکوت کن لطفا و دروغ ننویس
رجب فرد از سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
کبنا تنها رسانه ایست که ایده های.. را منتشر می کند واقعا متاسفم
تابان
Iran, Islamic Republic of
طبق رسم رایج و عادت معمول یک سال مانده به پایان دوره ی نماینده گی ،نماینده گانی که قصد شرکت مجدد در انتخابات را داشته بباشند، برای جلب ارا وجذب نطرات ، صمیمیت و ارتباط واخلاقشان صمیمی تر ونزدیکتروبهتر میشود ودر این مقطع زمانی طبق قاعده نانوشته رای دهندگان در موضع قدرت قرار دارند و نامزدها در موضع خواهش و تمنا ...اگر اقای محدث اهل تملق و جایگاه وقلم فروشی بود هم خوب میدانست و هم خوب می توانست خیلی پیشتر از این زمان قلم خود را در جهت رسیدن به این مقصود بکار گیرد ....؟؟؟منصفانه این است که کسانی که ایشان را با انواع واقسام اهانت ها و تهمت ها وافتراها متهم بلکه محکوم می کنند در نقد ویا در رد نوشته هایش مطلب بنویسند ونیز بهتر ان است که کسانی که مورد نقد اقای محدث قرار می گیرند با تصحیح عملکرد خود بهانه ی نقد را از ایشان سلب نمایند و نه با اجیر کردن فحاشی را پاسخ مناسب بدانند.....؟؟؟؟
یار ان
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این تحلیل منطقی ومستدل آقای محدث با هوش واهل قلم .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر 1400 سال پیش برای برانداختن افکار جاهلانه و قوم گرایانه آفرید گار مهربان، اسلام را بر نوع بشر عرضه فرمودند...بعد از 1400 سال باز هم آره..وجود افکار قوم گرایانه. ..متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
نقد باید واقع گرایانه باشد کاری که اقای پیشوا انجام داد . تحلیل شما محدث بازی با کلمات بود ...خدا رحم کند که این مردم که شماها مقاله های با اهداف شوم به خوردشان می دهی.
خادم ملت
Iran, Islamic Republic of
بیشترین ضربه را پاچه خواران نمایندگان به این مردم زدن، همان های که اجازه نمی دهن نماینده ها ومسئولین ارشد استانی واقعیت های جامعه را ببینند .
هر دو نقد رو خوندم نقد پیشوا ب واقعیت نزدیک تر بود و نقد شما بجز تعریف و تمجید از سادات چیزی ندیدم .
اره توهر طایفه ای مفاخر زیادی وجود داره اما اقای استاندار چرا این همه ساداتی د استانداری تازه ورود پیدا کردن ؟ هر کسی می خواد مسئول شه یا باید ساداتی باشه یا یه وابستگی ب ساداتی ها داشته باشه.
واقعا دلواپس اینده استان هستم و وقتی یه ادم بیکاری مثل تو نقد می کنی باید برای این مردم گریسا .
ساداتی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاآقای پیشوا عبن واقعیت راگفت .چون اصولگرای افراطی نیست.درودبرپبشوا .ما اصلاح طلبان قبولش داریم
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
این همه دکتر و فوق لیسانس های بهمئی داریم اما یک مدیر از بهمئی ها نداریم . فعلا استان به کام .ها مطمئن باشید . چوب این بی عدالتی رو می خورن.
نوسینده ..
دشت شیز
Iran, Islamic Republic of
هر چه بگذرد .. بیشترمی شود همش هم مقصر شخص بزرگواری
Iran, Islamic Republic of
خدایی تو یا خوابی یاخودتو به خواب زدی .ساداتی ها که لیسانسم بزور دارن شدن مسئولین استان احسنت به استاندار قوم گرا احسنت به استاندار که هوای طایفهشو داره خدا خیرش بده
مقداد
Iran, Islamic Republic of
شما یک ادم چند شخصیتی هستی که بهتر است بروی مدتی بستری شوی اقای محدث.
امیرحسین
Iran, Islamic Republic of
باسلام،اولا،اقای نویسنده ادبیات ضعیفی بوده دوم همه سادات محترمندولی چقدرازکلمه سادات امامزاده علی استفاده کردی،به نظرم اقای پیشواهم ازاقای کریمی وهم اقای محدث سرشناس تروباسوادتر،سیاسی تر،هستند
Iran, Islamic Republic of
.تو .مدارکشم موجوده موندم از کجا پشتت گرمه که کسی کاریت نداره
تقوی
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز به نقد مطلب بپردازند.حمله کردن به نویسنده کار کسانی است که نمیتوانند مطلب را نقد کنند.این سنت زشت از حزب توده به سازمان مجاهدین خلق رسید.حالا هم عده ای راهشان را ادامه میدهند.نه به آقای پیشوا باید حمله کرد نه به آقای محدث. مطالب ایشان را خوانده و نظرتان را بنویسید.اگر اشتباهاتی کرده اند مشخصشان کنید.نقد کردن یعنی این.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اقای پیشوا راست می گه اقای استاندار فردی قوم گراست
طاس احمدی
Iran, Islamic Republic of
زیاد از طایفه سادات امامزاده علی تعریف وتمجید کرده ای برادر.....همه طوایف می دانند که ساداتیها هزار رو دارند وهزار روباه توشکمشون خوابیده هیچ عالم برجسته ای در قوم ساداتی از قدیم تاکنون سراغ نداریم به جز اقای فخر.پس لطفا اینقدر تعریف وتمجید نکنید
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1