تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۶۴۱۸۰

کم‌کاری در توزیع شیر و قرص آهن در مدارس/ مهاجرت به دلیل نبود خوابگاه

۰
کبنا ؛عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های گذشته در توزیع شیر و قرص آهن در بین دانش‌آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد کم‌کاری شده است.JIRENJAD
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امان‌الله جیره‌نژاد صبح امروز در نشست شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل آموزش و پرورش، اظهار کرد: برخی از فضاهای آموزشی شهرستان بهمئی نیمه کاره رها شده و مردم به دلیل کمبود این فضاهای آموزشی به شهرها مهاجرت کرده‌اند.
عضو شورای اسلامی شهرستان بهمئی با بیان اینکه تجهیزات و امکانات بعضی از مدارس فرسوده و قدیمی است، گفت: بیشتر مدارس و مکان‌های آموزشی این شهرستان نیاز به تجهیزات دارند که متأسفانه به همین دلیل هجوم مردم روستاها به مرکز شهرستان بهمئی روز افزون است.
جیره‌نژاد بیان کرد: کمبود منابع مالی و سرانه سالانه مدارس یکی دیگر از مشکلات مدارس شهرستان بهمئی است که در سال‌های گذشته سرانه سالانه مدارس پرداخت نشده است.
عضو شورای اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان بهمئی نیاز به نیروهای جوان و تحصیلکرده دارد، اظهار داشت: بکارگیری نیروهای متخصص در آموزش و پرورش سطح آموزش را ارتقاء می‌دهد.
جیره‌نژاد افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان بهمئی نیاز به یک ساختمان اداری مجهز دارد که امیدواریم مسئولان امر به احداث این ساختمان در بهمئی همت بگمارند.
وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به کمبود امکانات در خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی، گفت: خوابگاه‌های شهرستان بهمئی نیاز به تجهیزات کامل دارند، مردم برخی روستاهای این شهرستان از جمله رود تلخ، سرآسیاب و روستای اطراف آن به دلیل نبود یک خوابگاه شبانه‌روزی برای ادامه تحصیل فرزندانشان مجبور به ترک خانه و کاشانه خود هستند.
عضو شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد احداث یک خوابگاه شبانه‌روزی در بخش بهمئی را مهم و ضروری دانست.
جیره‌نژاد در ادامه به وضعیت بوفه‌های که در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: مسئولان آموزش و پرورش با مراکز بهداشت در این زمینه همکاری جدی داشته باشند چرا که در اینجا با سلامت فرزندان مردم سروکار دارند.
وی صدور کارت تندرستی را برای فروشندگان این تغذیه فروشی‌ها را لازم دانست و تصریح کرد: توزیع شیر در مدارس کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آنچه که اهداف این برنامه است در سال‌های گذشته انجام نگرفت و باید این شیرها در یک محیط مناسب نگهداری شوند و به صورت روزانه در بین دانش‌آموزان توزیع شود.
جیره‌نژاد ادامه داد: متأسفانه شیر در مدارس به شیوه بدی و به صورت کارتن، کارتن توزیع می‌شد و برخی خانواده‌ها از آنها ماست و دوغ تهیه می‌کردند که در واقع این شیر نیاز بدن دانش‌آموزان است که باید بر اساس برنامه و هدف‌دار در بین دانش‌آموزان توزیع شود.
عضو شورای اسلامی شهرستان بهمئی همچنین گفت: در توزیع قرص آهن در بین دانش‌آموزان دختر کم‌کاری شده است که امیدواریم مسئولان آموزش و پرورش به این امر توجه بیشتری کنند.
وی به پوسیدگی دندان در بین دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی لازم برای مقابله با این مشکل جدی در بین دانش‌آموزان صورت بگیرد.
پاسخ مدیرکل آموزش و پرورش به سخنان عضو شورا
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه مهاجرت روستائیان تنها به دلیل نبود امکانات و فضای آموزشی نیست، اظهار کرد: باید زیرساخت‌ها و امکانات دیگر از قبیل آب، برق و گاز در روستاها ایجاد شود تا مهاجرت‌ها صورت نگیرد، آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 800 مدرسه 2 تا 10 نفره دارد و هر جایی که دانش‌آموزی باشد برای او فضای آموزشی تدارک دیده است.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1