تاریخ انتشار
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۶۴۰۹۳

در صورت عدم رعایت خط قرمز ائمه جمعه بیانیه می‌دهند

۱۴
۰
کبنا ؛hejaziامام جمعه گچساران گفت: در صورت عدم رعایت خطوط قرمز در برخی مسائل استان، ائمه جماعات بیانیه خواهند داد.
حجت‌الاسلام سیدامین‎الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و اجتناب از نافرمانی‌های خداوند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهم و حیاتی یک جامعه دینی است.
وی با بیان اینکه اگر جامعه‌ای دینی و اسلامی در اجرای فریضیتین امر به معروف و نهی از منکر ضعیف عمل کند، جامعه دچار مشکلات  معیشتی دنیوی و اخروی خواهد شد، افزود: هر زن و مرد مومنی باید احساس تکلیف کند که موضوع امر به معروف و نهی از منکر حتی از نماز هم واجب‎تر است، زیرا اجرای این فریضه خود زمینه اقامه نماز را فراهم می‎سازد.
امام جمعه گچساران با اشاره‌ به اینکه اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به سبک درست آن اجرا شود، ادامه داد: البته کسانی که از سبک درست اجرای فریضه مطلع نیستند آن را بهانه‌ای جهت ترک آن قرار ندهند زیرا که این موضوع امری واجب و حیاتی برای جامعه است.
حجازی در بخشی از سخنان خود با اشاره به بحث نفت از منظر امام صادق (ع)، تصریح کرد: با توجه به روایات بسیاری امام صادق (ع) در گذشته از حفر اعماق زمین توسط مردم امروز خبر داد و فرمودند: در آینده لازم خواهد شد که مردم تا اعماق زمین را حفر کنند تا بتوانند از نفت موجود در اعماق زمین استفاده کنند.
وی با بیان اینکه در گزارشات وزارت نفت می‌گویند میدان نفتی وجود دارد، با اشاره به سخنان امام صادق (ع)، گفت: این عبارت غلط و اشتباه است زیرا امام صادق (ع)  فرمودند باید گفت وادی نفتی زیرا وادی یعنی منطقه بسیار وسیعی که میدان در آن محدود است.
امام جمعه گچساران عنوان کرد: مخترعان که به وسیله دانش روز کنکاش می‎کنند باید به علم ائمه اطهار مراجعه کنند تا ضمن پاسخ گرفتن سوالاتشان در این حیطه موفق‎تر عمل کنند.
این مسئول با بیان اینکه وقتی انسان به وادی نفتی می‎رسد نمی‎تواند در آن داخل شود، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در آن زمان خطاب به کسانی که در این وادی کار می‎کنند خبر داد که مواظب باشید زیرا نمی‎شود در دریای نفت همچون آب دریا وارد شد.
خطیب جمعه گچساران سرمایه عظیم خطه مسلمین را نفت قلمداد کرد و با اشاره به فرمایشات امام صادق (ع) با بیان اینکه منطقه خاورمیانه به‌ عنوان جایگاه مسلمین دارای وادی عظیم نفت است که نباید آن را مفت از دست بدهد، گفت: وقتی قیمت نفت در جهان اسلام گران می‎شود کشورهای غربی و غیر مسلمان می‎ترسند و تلاش در مبارزه و مقابله با آن خواهند کرد.
حجازی ادامه داد: اما اگر بهای نفت را ندانند، نفت زیادی استخراج می‎کنند که نه تنها نزد آنان بی‎ارزش بلکه به کشورهای غیرمسلمان صادر و زمینه قدرت آن‌ها را فراهم خواهند ساخت.
امام جمعه گچساران با اشاره به دیگر روایات ائمه اطهار و با بیان اینکه بهای نفت از کوه نقره بیشتر است، مواظب باشید ارزان از دست ندهید، اضافه کرد: این احادیث و روایات و این موضوع باید جوان متدین ما را تحریک به کنکاش مقام امام صادق (ع) و دانش عظیم وی بکند.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های ایام، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، بیان داشت: جایگاه آن امام معصوم آنقدر نزد خداوند متعال، پیامبر اعظم و اولیاء‎الله بزرگ است که پیامبر بزرگ اسلام در آن زمان قبل از میلاد حضرت رضا (ع) خبر از قرار گرفتن مرقد ایشان در بین کوه‎های طوس داد و آن را باغی از باغات بهشت خواند.
این مسئول با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد: در هشت سال دفاع مقدس کشورهای به اصطلاح مسلمان که زیر چتر کفر بودند در جریان جنگ خیال می‎کردند به دلیل اینکه تازه پیروزی انقلاب رخ داده، پاسداران و جوانان ایرانی اسلامی هنوز آموزش‎های نظامی را نمی‎دادند و با این تفکر بیانیه دادند که ایران را سه روزه به دست خواهند آورد.
امام جمعه گچساران یادآور شد: ایران در هشت سال جنگ نابرابر تنها نبود بلکه متکی به خداوند متعال، امام زمان (عج) و رهبر کبیر و فقید ایران اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، دست به دست هم داده و در مقابل کفر به‌خوبی ایستادگی کردند.
وی خواستار روایت کردن دوران دفاع مقدس، علت حمله دشمن، چگونگی پیروزی و... به نسل جوان شد و گفت: وظیفه همه ماست که این موارد را به نسل جوان انتقال دهیم.
حجازی با اشاره به فرارسیدن فصل مدرسه خطاب به مسئولان اجرایی شهرستان خواستار همکاری همه‎جانبه در وظیفه مهم و خطیر آموزش و پرورش در تربیت فرزندان این جامعه شد.
امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با گریزی به موضوع مهم و حیاتی که مدتی در مرکز استان موجب تبادل‎نظر ائمه جمعه استان شده، تصریح کرد: اخیرا در برخی نقاط استان مسائلی دیده می‎شود که خطوط قرمز رعایت نمی‎شود.
وی با بیان اینکه  طی نشستی که ائمه جمعه استان داشتیم، اگر رعایت این خطوط قرمز بررسی نشود ائمه جمعه بیانیه خواهند داد، متذکر شد: گاها شاهد مقایسه‎هایی بین افراد غیرمسلمان با شهدا هستیم که اجازه نخواهیم داد به شهدا توهین شود و اگر این مسئله رعایت نشد ائمه جمعه بیانیه خواهند داد.
گفتنی است در پایان خطبه‎های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اهدای لوح تقدیری از مختار شفیعی رئیس سابق ستاد نماز جمعه گچساران که به علت مشکلات جسمی بر اساس سوختگی‌های دوران جنگ تحمیلی و .. که استعفای خود را بارها مطرح کرده بود تقدیر شد و حجت‎الاسلام و المسلمین علی کرمی  به عنوان سرپرست جدید این ستاد انتخاب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
منطور از غیر مسلمان چیست بسیاری از اقلیت ها در دوران دفاع مقدس همراه مسلمانان جنگیدند و شهید شدند ما متوجه منظور شما نشدیم
یکی بود یکی نبود
Iran, Islamic Republic of
جهت اطلاع امام جمعه محترم باصحبت مسائل فرهنگی درست نمی شود باید وارد عمل شد مثلا خود اینجانب جهت نماز مغرب وعشا به مسجد امام رضا رفتم ودر همان زمان مراسم ختم بنده خدایی در آنجا برپا بود که هنگام اذان مسئولان شورای شهر مسجد را ترک گوفته ورفتند آیا معروفتر از نماز هم هست . حالا هرچه می خواهند تابلوی قرآنی وتبلیغاتی نماز با هزینه های کلان صرف کنند اما تاثیر معکوس دارد به امید اصلاح همگیمان .
. قبادی
Iran, Islamic Republic of
والا
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
باز هم ..عجیب ح.
ليزه
United States
از امام جمعه ي بسيار محترم گچساران خواهشمندم بفرمايند در مورد روايات" امام جعفر صادق " (ع) پيرامون نفت به طور اخص كدام منابع معتبر را معرفي مي فرمايند.
بسيار مشتاقم در اين مورد به خصوص كه بدانم !
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
... دیگه از این حرفا نزنی .بسته دیگه بابا . مردم از حرفای شما خسته شدند . هر روز یه علم شنگه جدید راه می ...کنی ولی برعکس می شه. ..آفرین
نادر
Iran, Islamic Republic of
خوب، بیانیه بدهید دیگه ......
قاسم
Iran, Islamic Republic of
ووو میدونه نفت چیه
میدونه شهادت چیه
میدونه مسلمان چیه
مییدونه معروف و منکر چیه
شرط میبندم نمیدونه حاضرم ازش توی جمع بپرسم و نتونه جواب بده
محسن
Iran, Islamic Republic of
مشکل مملکت ما خلاصه شده در کلمه میدان، کاش وزارت نفت بجای کلمه میدان از کلمه وادی استفاده میکرد تا مشکلاتمان زودتر حل می شد. عجب مطالعه دقیقی، عجب کشفی کرده ای مملکت را یک شبه نجات دادی مچکریم
بومی گچساران
Iran, Islamic Republic of
حالا ما همه مشکلاتمون حل شده شما به چه چیزی گیر دادی حاج آقا
چه فرقی حالا با واژه میدان با وادی داره
ه دردی رو دوا میکنه این جابجایی واژه ها
بابا برو تو این مناطق محروم شهر گچساران ببین چقدر ادم بدبخت و فقیر که به نان شبشون هم محتاجن وجود دارن حالا تو رفتی تو چه مقوله ای حرف میزنی
والا
Iran, Islamic Republic of
حاجیجونم شکمش پره هر روز یه چیزی میاد میگه
دلسوزی از همان دیار
Iran, Islamic Republic of
والا نوبره
علی
Iran, Islamic Republic of
آخه انتصابات چه ربطی به شماداره حاجی هرکسی یه وظیفه ای داره
خب
Europe
حاج آقا اسفندیار رحیم مشائئ رو بیاد بیارید. چه شاخی برای روحانیت شده بود
دولت روحانی را قدر بدانید
موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

موقعیت‫‌سنجی اصلاح‌‫طلبان در انتخابات پیش رو

نتخابات ریاست جمهوری مسئله جمعی است پس نیازمند اجماع جریانی است. اکنون جریان اصلاح طلب ...
شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

شش ویژگی خاصِ مناظره اخیر ترامپ و بایدن

دومین و آخرین مناظره انتخاباتی میان دونالد ترامپ و جو بایدن در مقایسه با مناظره پیشین،...
فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

فیلم| پشت پرده کتک خوردن دختر آبادانی فاش شد

همه زنان و مردانی که در این ویدئو دیده می‌شوند دیشب بازداشت شده‌اند.
1