تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۶۴۰۰۲

بدهکاری 532 میلیونی مدارس به آب

۰
کبنا ؛با حضور مسئولانی استانی صورت گرفت
تجلیل از دستگاه‌های برتر در حوزه ریشه‌کنی با بی‌سوادی در کهگیلویه و بویراحمد
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه‌های برتر در حوزه ریشه‌کنی با بی‌سوادی تجلیل شد.
با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرائی  از 22 دستگاه برتر کهگیلویه و بویراحمد در حوزه ریشه‌کنی با بی‌سوادی در این استان تجلیل شد.
هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: بی‌سواد معضل بزرگی است که متأسفانه خواسته یا نخواسته دامن برخی از شهروندان ما را گرفته بود که الحمدالله با همکاری برخی از دستگاه‌ها تا حد زیادی با این مسئله در استان کهگیلویه و بویراحمد مقابله شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از عدم همکاری ثبت احوال استان با این اداره‌کل در خصوص مقابله با ریشه‌کنی با بی‌سوادی گلایه کرد و گفت: متأسفانه ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد برای دادن آمارهای بی‌سوادان استان برای رفع بی‌سوادی در آن شهروندان همکاری خوبی نداشتند.
زارع‌پور با تقدیر از عملکرد مسئولان در زمینه همکاری با اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مقابله با ریشه‌کنی با بی‌سوادی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید دغدغه و مطالبه همه مسئولان شود.
***
تجهیز خوابگاه‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد با هزینه‌ای بالغ بر 550 میلیون تومان
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوابگاه‌های آموزشی این استان به لوازم مورد نیاز از جمله پتو، تشک و تختخواب با اعتباری بالغ بر 550 میلیون تومان تجهیز شدند.
هادی زارع‌پور در نشست شورای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل این استان برای بازگشایی مدارس گفت و افزود: امسال برای نخستین بار به جای اینکه زنگ مهر در مدارس مناطق برخوردار استان از جمله در شهر یاسوج در این مناطق نواخته شود در دبیرستان ولایت بلهزار به عنوان منطقه غیربرخوردار زنگ مهر نواخته خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین امسال مهمان ویژه کشوری ما به جای کارشناسان وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش ابتدایی وزیر خواهد بود.
زارع‌پور ادامه داد: همچنین زنگ مدارس عشایری در روز شکوفه‌ها در یکی از مدارس عشایری منطقه تنگاری یاسوج نواخته خواهد شد.
این مسئول از تجهیز خوابگاه‌های آموزشی استان به لوازم مورد نیاز از جمله پتو و تشک و تختخواب خبر داد و گفت: 550 میلیون تومان برای این کار اعتبار هزینه شد.
زارع‌پور از نیازمندی استان به تعداد 98 مدرسه پیش‌ساخته سخن به میان آورد و گفت: هر یک از این مدارس با هزینه حمل و نصب چیزی میان 12 تا 17 میلیون هزینه دارد که برای این تعداد مدارس یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
وی، یکی از کمک‌های آموزش و پرورش استان و دولت را کم کردن ساعت‌های حق التدریس نسبت به سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: سال گذشته 10 هزار ساعت حق‌التدریس داشتیم که امسال به شش هزار و 800 ساعت تقلیل یافت که اگر هر ساعت را پنج هزار تومان میانگین حساب کنیم کمک بزرگی به دولت شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از همکاری دستگاه‌های دیگر همچون شهرداری برای آماده‌سازی معابر منتهی به مدارس خبر داد و گفت: خط‌کشی کردن معابر یکی از اقدامات مهم است که امیدواریم تعداد بیشتری از این معابر خط‌کشی شوند.
زارع‌پور بیان کرد: سرانه‌ای که امسال وزارت برای مدارس ما در نظر گرفته 300 میلیون تومان است در حالی که 532 میلیون تومان مدارس تنها پول آب به آب و فاضلاب بدهکار هستند.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

سنجابِ وزنه بردار! + تصاویر

این تصاویر آن قدر طبیعی به نظر می رسند که بیننده با دیدن آن تصور می کند این سنجاب در ...
ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

ادامه جنجال‌ها برای موضوع دختر روحانی

۱۲۰میلیارد تومان کمک به دانشگاه شهید بهشتی از ردیف کمک‌های تملکی صورت گرفته است.
1