تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۶۳۹۶۵

مرُدگانی که در کهگیلویه و بویراحمد یارانه می‌گیرند

۱
۰
کبنا ؛کاهش 11 درصدی ازدواج و افزایش 9.6 درصدی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 11 درصدی ازدواج و افزایش 9.6 درصدی طلاق در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.yarne
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی تقوی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: از سال 1297 تا کنون در کل کشور 125 میلیون سند رسمی در ثبت احوال کشور به ثبت رسید که در کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی ثبت احوال از سال 38 تا کنون یک میلیون و 123 هزار 389 سند به ثبت رسیده است که اکنون همه آنها ثبت الکترونیکی شده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به آماری در خصوص ثبت وقایع چهارگانه در این استان و مقایسه آمار پنج ماهه اول سال 93 با مدت مشابه قبل پرداخت و گفت: در پنج ماهه اول امسال تعداد شش هزار و 450 واقعه ولادت داشتیم که در پنج ماهه اول سال 92 این تعداد شش هزار و 601 واقع بوده است که کاهش 2.3 درصدی را نشان می‌دهد.
تقوی در ادامه اظهارات خود به تعداد فوتی‌های پنج ماهه اول امسال و مقایسه آن با پنج ماهه سال گذشته پرداخت و گفت: امسال و در پنج ماهه اول هزار و 39 واقعه فوت داشته‌ایم که در سال گذشته این تعداد هزار و 115 مورد بوده و کاهش 6.8درصدی را نشان می‌دهد.
این مسئول در ادامه به واقعه ازدواج و طلاق در این استان اشاره کرد و با بیان اینکه درصد ازدواج از طلاق کمتر بوده است، بیان کرد: امسال و در پنج ماهه اول تعداد دو هزار و 830 واقعه ازدواج داشته‌ایم که در سال گذشته سه هزار و 168 مورد بوده است و کاهش 10.7 درصدی را نشان می‌دهد.
وی در ادامه به آمار افزایشی طلاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه پنج ماهه سال قبل اشاره کرد و یادآور شد: امسال تعداد 400 واقعه طلاق ثبت شده که نسبت به تعداد 365 فقره طلاق سال قبل افزایش 9.6 درصدی را نشان می‌دهد که این آمار در مناطق شهری بیش از روستایی است.
این مسئول اضافه کرد: آمار وقایع چهارگانه در هر شبانه‌روز در استان به این شکل است که در هر ثانیه دو واقعه ولادت و در هر شبانه‌روز 42 واقعه ولادت و در هر شبانه روز نیز 18 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.
تقوی که در شورای هماهنگی ثبت احوال و هم‌اندیشی ثبت یاران کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت با بیان اینکه در هر شبانه‌روز هفت واقعه فوت در استان به ثبت رسیده از آمار ناخوشایند طلاق گفت و عنوان داشت: در هر شبانه‌روز 2.6 درصدی واقعه طلاق در استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.
***
گسترش نگران‌کننده آرامستان‌ها در اطراف شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از گسترش نگران کننده آرامستان‌ها در اطراف شهرهای این استان خبر داد.
علی‌حسن نوروزی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز دو آمار نگران کننده مربوط به استان مطرح شد، اظهار کرد: اینکه درصد طلاق بالا می‌رود و ازدواج کاهش می‌یابد برای استان با بافت سنتی همچون کهگیلویه و بویراحمد آمار نگران کننده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه باید در خصوص این آمار و کاهش و افزایش آنها توسط مسئولان برنامه‌ریزی صورت گیرد، تصریح کرد: بی‌شک با برنامه‌های فرهنگی می‌توان این کار را انجام داد.
نوروزی کاهش نرخ جمعیت را نیز که در آمار سرشماری و نفوس مسکن سال 90 برای این استان ثبت شده باز آمار نگران کننده دانست و گفت: البته نسبت به صحت آمار سال 90 باید تأمل کرد و امیدواریم که با آمار دقیق سال 95 در خصوص جمعیت و کاهش و افزایش احتمالی آن برای برنامه‌ریزی درست استفاده کنیم.
معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست که مربوط به گسترش فزاینده آرامستان‌های اطراف شهرهای استان بود اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی از جمله در دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و شهرداری‌ها نسبت به این موضوع حساس باشند چرا که گسترش چنین موضوعی نگران کننده است و در تغییر کاربری زمین‌ها و اراضی موثر می‌باشد و همچنین چهره شهرها را زشت می‌کند.
وی، البته گریزی هم به بدهکاری دستگاه‌های مختلف استان به یکدیگر زد و گفت: شهرداری می‌گوید از ثبت احوال طلب دارد در حالی که خودش به شرکت گاز میلیاردی بدهکار است و همین شهرداری از دستگاه‌های دیگر به وفور طلب دارد اما چون وضعیت اعتباری کشور مطلوب نیست در حال حاضر امکان تسویه این حساب‌ها نیست.
در ادامه این نشست فتاح محمدی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از راه‌های برنامه‌ریزی بهتر در این استان را توسل به آمارهای دقیق دانست و متذکر شد: متأسفانه گزارش‌های است مبنی بر اینکه شناسنامه برخی متوفیان در استان هنوز از چرخه خارج نشده و یارانه دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/کمایی
نام شما

آدرس ايميل شما

مرده ها
Iran, Islamic Republic of
همین مرده ها رای هم میدهند
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1