تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۶۳۸۷۸

گچساران قطب توسعه صنعتی استان خواهد شد

۰
کبنا ؛IMG_0037
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با فرماندار گچساران گفت: زمینه لازم جهت تبدیل شدن شهرستان گچساران بعنوان قطب توسعه صنعتی استان فراهم است.
به گزارش کبنا نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده در نشستی مشترک با فرماندار گچساران مسائل، مشکلات و راهکارهای مختلف در حوزه صنعت، معدن و تجارت را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین اثرات منفی ناشی از شرایط طی چند سال اخیر بر حوزه تولید و نهایت تجارت و بازار نمود خود را نشان داده است افزود: طی یکسال اخیر بارقه های امید در جهت رونق تولید و صنعت به وجود آمده است.
دیودیده گفت: به لحاظ تعداد 30 درصد و از نظر حجم سرمایه گذاری 60 درصد سرمایه گذاری 190 طرح در دست اجرای صنعتی و معدنی بالای 10 میلیارد ریال در سطح استان در شهرستان گچساران در حال انجام است و این خود نشان از جایگاه مهم این شهرستان در حوزه صنعت و معدن دارد.
وی با اشاره به انجام مطالعات مقدماتی طی سالیان گذشته افزود: مطالعات تفصیلی در حوزه معدن بخصوص در زمینه مس و نیکل در حال انجام است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح های بزرگی همچون پتروشیمی، سیمان و روغن کشی در گچساران در حال انجام است که با بهره برداری از این طرح ها براساس برنامه زمانبندی شده می تواند تحولی بزرگ در منطقه ایجاد کند.
دیودیده اظهار داشت: طی چند سال اخیر واحدهای تولیدی در کل کشور و استان به صورت نیمه فعال درآمده اند که با بهبود شرایط، بسیاری از واحدهای راکد و نیمه فعال دراستان و شهرستان گچساران مثل ماشین سازی پارس و تصفیه روغن طی یکسال اخیر به صورت رضایت بخشی به عرصه تولید برگشته اند.
وی در ادامه به اینکه هرکدام از نقاط استان می توانند در زمینه ای به صورت قطب عمل کنند تاکید داشت: گچساران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط ارتباطی، منابع فراوان همچون نفت و گاز جهت استقرار صنایع پایین دستی و همچنین نزدیکی به جنوب کشور بهترین نقطه استان جهت تبدیل شدن به قطب صنعتی است.
فرماندار گچساران نیز گفت: باید از موقعیت، توانمندی ها و فرصت های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.
عبدالرحیم رحیمی اظهار داشت: ثمرات رشد وتوسعه صنعتی و خارج شدن از رکود اقتصادی به همه خواهد رسید و در این راستا باید توان و کوشش مضاعفی بکار بست.
رحیمی با بیان اینکه رصد مشکلات و رفع موانع در حوزه صنعت، معدن و بازار باید به صورت مستمر انجام گیرد افزود: این امر با یک روند دوسویه و هماهنگ به شکل بهتر و مناسب تری انجام خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: وظایف متعدد و متنوع و تلاش های های شبانه روزی اداره صنعت و معدن گچساران که از نزدیک شاهد آن میباشم به واقع قابل تقدیر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1